Western met een niet western ras

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:55

Ik rij ook western met mijn kwpn-er, een springgefokt paard. Springen doen we ook nog, want dat is echt haar ding. Tot 60 cm lukt het nog wel met een westernzadel, maar ik heb mijn Engelse zadel nooit weggedaan.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 19:13

Rije schreef:
Zo mooi om te zien dat de westernsport voor ieder wat wils heeft, en dat er ook voor elk ras iets leuks te doen is <3

Hier is nog meer variatie in paardenrassen: ik rij allround (HMS, SAH, IHT, TR, PL) met mijn Arabier CJ Dahjan Bey Wisznu, voor vrienden Daantje ;)

[ [url=m/mN3hc2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eor2OR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nm32SL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een prachtig paard!
Vind de DAWRA zo'n leuke vereniging, iedereen die je ervan spreekt zijn echt super lieve mensen :).


germie schreef:
Ik rij ook western met mijn kwpn-er, een springgefokt paard. Springen doen we ook nog, want dat is echt haar ding. Tot 60 cm lukt het nog wel met een westernzadel, maar ik heb mijn Engelse zadel nooit weggedaan.


Leuk! Ik heb het ook gedaan met mijn spring gefokte kwpner, vind het zelf wel leuk om te zien!

Mikkee

Berichten: 1377
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 10:24

fenijro_tani schreef:
Mikkee schreef:
Ik heb Tennessee Walking Horses en rij western klassen tijdens onze rassenwedstrijden, maar ook Extreme Cowboy Race bijvoorbeeld.

Mooi paard zeg!
Is de rassenwedstrijd van de Tennessee Walking Horse hier groot of moet je daarvoor naar het buitenland? Heb je specifiek op dit ras gezocht of kwam het op je pad?

Dank je!
Er zijn niet zoveel TWH's in Nederland inderdaad dus we gaan elk jaar naar Duitsland voor de Europese Kampioenschappen.
Ik heb ook een quarter waarmee ik reining en working cowhorse heb gereden (blijft het mooiste ras voor mij kwa uiterlijk :o ), maar inmiddels verliefd geworden op de TWH vanwege de heerlijke gangen, de veelzijdigheid, het fijne karakter en de leuke 'community' hier in Europa.
Elk jaar met vrienden samen 4 dagen naar een show. Superleuk!

dioni

Berichten: 826
Geregistreerd: 05-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:04

Afbeelding
Ik doe heel af en toe een wedstrijdje mee met mijn tinker, in hand trail, trail, horsemanship. Niks spectaculairs, maar leuk om een keer te doen.Afbeelding

Mikkee

Berichten: 1377
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:16

dioni schreef:
[ [url=m/fNGvnO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik doe heel af en toe een wedstrijdje mee met mijn tinker, in hand trail, trail, horsemanship. Niks spectaculairs, maar leuk om een keer te doen.[ [url=m/SYwuFl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prachtige tinker! Bij ons op stal zie ik alleen maar kleintjes...

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 11:22

Mikkee schreef:
fenijro_tani"
[quote="Mikkee schreef:
Ik heb Tennessee Walking Horses en rij western klassen tijdens onze rassenwedstrijden, maar ook Extreme Cowboy Race bijvoorbeeld.

Mooi paard zeg!
Is de rassenwedstrijd van de Tennessee Walking Horse hier groot of moet je daarvoor naar het buitenland? Heb je specifiek op dit ras gezocht of kwam het op je pad?

Dank je!
Er zijn niet zoveel TWH's in Nederland inderdaad dus we gaan elk jaar naar Duitsland voor de Europese Kampioenschappen.
Ik heb ook een quarter waarmee ik reining en working cowhorse heb gereden (blijft het mooiste ras voor mij kwa uiterlijk :o ), maar inmiddels verliefd geworden op de TWH vanwege de heerlijke gangen, de veelzijdigheid, het fijne karakter en de leuke 'community' hier in Europa.
Elk jaar met vrienden samen 4 dagen naar een show. Superleuk![/quote]
Super leuk! Ik heb weleens videos gezien maar het ziet er inderdaad erg leuk uit bij de TWH.

Ahh leuk een Quarter! Wat voor afstamming had je paard?

dioni

Berichten: 826
Geregistreerd: 05-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:25

Dank je wel Mikkee! Ze is 1.55, dus wel fors inderdaad.

Mikkee

Berichten: 1377
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:51

fenijro_tani schreef:
Ahh leuk een Quarter! Wat voor afstamming had je paard?

Een merrie van Taris Skeeto.
Nu helaas met pensioen vanwege kwaaltjes en groeiende melanomen in haar mond |(
Paar keer week een stap- en drafritje vindt ze nog heerlijk gelukkig.
Kan ik ook het lichtrijden blijven oefenen want met gangenpaarden hoeft dat natuurlijk niet haha :P

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 12:31

Mikkee schreef:
fenijro_tani schreef:
Ahh leuk een Quarter! Wat voor afstamming had je paard?

Een merrie van Taris Skeeto.
Nu helaas met pensioen vanwege kwaaltjes en groeiende melanomen in haar mond |(
Paar keer week een stap- en drafritje vindt ze nog heerlijk gelukkig.
Kan ik ook het lichtrijden blijven oefenen want met gangenpaarden hoeft dat natuurlijk niet haha :P

Oh wat gaaf!
Ach wat vervelend, wel heel leuk dat je nog zo kan genieten van elkaar zeg!

OlympicOrry

Berichten: 592
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:08

Afbeelding

Afbeelding

Geen wedstrijdruiter maar wel westernruiter van tijd tot tijd. De PRE is inmiddels helaas ingeslapen en de haf heeft wat gezondheidsissues waardoor ik er voorlopig niet mee rijd. Opzoek naar een nieuw vriendje maar momenteel zit ik zelf in de lappenmand door een val van een paard dat ik gaan uitproberen was. Hopelijk kan ik snel weer zelf starten. Leuk om alle foto's hier te zien <3

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 13:21

OlympicOrry schreef:
[ [url=m/p8QA8a.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RusmuE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geen wedstrijdruiter maar wel westernruiter van tijd tot tijd. De PRE is inmiddels helaas ingeslapen en de haf heeft wat gezondheidsissues waardoor ik er voorlopig niet mee rijd. Opzoek naar een nieuw vriendje maar momenteel zit ik zelf in de lappenmand door een val van een paard dat ik gaan uitproberen was. Hopelijk kan ik snel weer zelf starten. Leuk om alle foto's hier te zien <3

Wat een knappe paarden!
Verdrietig van de PRE :(:) .
Hopelijk heeft je haf geen last van de problemen?
Zelf ook beterschap gewenst!
Wat paard wil je kopen?

OlympicOrry

Berichten: 592
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: België

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:54

Mijn hafje zal mogelijks niet meer beter worden, ze heeft pssm en soms overklaarbaar kreupel en op rx niets te zien. We doen wat mevrouw leuk vind en dat is op avontuur aan de hand, dan loopt ze gelukkig goed. Ik heb momenteel een portugees op het oog van een kennis, dus hopelijk wordt het wat.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 13:57

OlympicOrry schreef:
Mijn hafje zal mogelijks niet meer beter worden, ze heeft pssm en soms overklaarbaar kreupel en op rx niets te zien. We doen wat mevrouw leuk vind en dat is op avontuur aan de hand, dan loopt ze gelukkig goed. Ik heb momenteel een portugees op het oog van een kennis, dus hopelijk wordt het wat.

Ach vervelend, wel fijn dat je nog zo samen bezig kan zijn!
Spannend, ik ben benieuwd!

Kimberley_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:25

Afbeelding

Alles staat momenteel op een laag pitje en wordt ze alleen buiten gereden maar normaal gesproken hebben we les en vorig jaar een keer een roping clinic gedaan. Geen wedstrijd ambitie maar het is wel weer de bedoeling de lessen op te pakken straks.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:43

Mag ik ook volgen?
Ik heb mijn paard nog maar net, we zijn vooral nog bezig met vertrouwen.

Mijn doel is echter vooral recreatief buitenrijden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze is dus western beleerd, maar zelf ben ik dit niet, maar ik voel wel dat deze rijstijl mij meer ligt en plan er dan ook lessen in te volgen zodra we elkaar beter kennen.

Ze komt blijkbaar ergens uit Spanje, maar ze heeft een paspoort zonder afstamming.

Ze is ook rodeopaard geweest :=

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 14:53

Kimberley_ schreef:
[ [url=m/YVPwhZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alles staat momenteel op een laag pitje en wordt ze alleen buiten gereden maar normaal gesproken hebben we les en vorig jaar een keer een roping clinic gedaan. Geen wedstrijd ambitie maar het is wel weer de bedoeling de lessen op te pakken straks.

Mooi paard!
Bij wie lessen jullie?

Knolselder schreef:
Mag ik ook volgen?
Ik heb mijn paard nog maar net, we zijn vooral nog bezig met vertrouwen.

Mijn doel is echter vooral recreatief buitenrijden.
[ [url=m/DUVHmT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EsmS4m.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IYvdxF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze is dus western beleerd, maar zelf ben ik dit niet, maar ik voel wel dat deze rijstijl mij meer ligt en plan er dan ook lessen in te volgen zodra we elkaar beter kennen.

Ze komt blijkbaar ergens uit Spanje, maar ze heeft een paspoort zonder afstamming.

Ze is ook rodeopaard geweest :=

Zeker! Welkom :) .
Wat een knap zwart paard!
Ze heeft geen rodeo acties meer lijkt me? :=

Kimberley_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:59

fenijro_tani schreef:
Kimberley_ schreef:
[ [url=m/YVPwhZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alles staat momenteel op een laag pitje en wordt ze alleen buiten gereden maar normaal gesproken hebben we les en vorig jaar een keer een roping clinic gedaan. Geen wedstrijd ambitie maar het is wel weer de bedoeling de lessen op te pakken straks.

Mooi paard!
Bij wie lessen jullie?

Dankje! Bij Carmen

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 15:01

Nee ze was bij het proefrijden heel fijn om te rijden. Het is de rodeoruiter die er wat in zag en ze heeft geschoold :D Een heel fijn persoon die echt op een mooie manier met paarden omgaat. Hij staat ons nog steeds bij als ik het vraag.

Ze bokte ook niet goed genoeg, wat ik dan weer fijn vind _O-
Maar ze heeft blijkbaar wel in omgang erg veel meegemaakt en dat komt nu extra naar boven omdat we elkaar moeten leren kennen. Dat was bij bezichtiging niet zo duidelijk helaas. Want dat was niet echt wat ik voor ogen had.
Maar ik heb wel veel respect voor haar en ga het uiteraard een degelijke kans geven.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 15:09

Knolselder schreef:
Nee ze was bij het proefrijden heel fijn om te rijden. Het is de rodeoruiter die er wat in zag en ze heeft geschoold :D Een heel fijn persoon die echt op een mooie manier met paarden omgaat. Hij staat ons nog steeds bij als ik het vraag.

Ze bokte ook niet goed genoeg, wat ik dan weer fijn vind _O-
Maar ze heeft blijkbaar wel in omgang erg veel meegemaakt en dat komt nu extra naar boven omdat we elkaar moeten leren kennen. Dat was bij bezichtiging niet zo duidelijk helaas. Want dat was niet echt wat ik voor ogen had.
Maar ik heb wel veel respect voor haar en ga het uiteraard een degelijke kans geven.

Gelukkig maar!
Vaak zijn die ruiters wel heel goed voor hun paarden volgens mij!

Haha nou dat is beter, als ze dan een keer bokt kan je langer dan 8 seconden blijven zitten :')
Wat vervelend voor je paard, gelukkig heeft ze iemand gevonden die haar daarin wil ondersteunen dan.

En he ik ken je uit het mini topic, misschien wordt je wel besmet om ook wat showmanship met de kleintjes te doen :o ;)

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 15:49

Wie weet, ooit :D
Ik heb nog mensen met hun mini’s naar die trailparken? Weten gaan en dat lijkt super leuk.

Maar momenteel druk met een studie. Ik kocht het paard om ook wat ontspanning te kunnen vinden in terug door het bos te kunnen drentelen. Ipv alleen stront scheppen en hooi en stro aanslepen _O-

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 16:17

fenijro_tani schreef:
Leuk! Vind (vond) het ook leuke wedstrijd locaties.
Ach wel fijn dat je nu nog zo van hem kan genieten dan, dat is het belangrijkste!

Leuk dat hij dat kan! Ik hou ook van door het bos gaan, vind de wedstrijden leuk voor de afwisseling maar ik snap precies wat je bedoeld! Het ziet er wel echt uit als een lief braaf dier voor zijn leeftijd?

Hij is nu 19 en inderdaad heel braaf. Maar wel met spatjes. En dan niet die in zijn achterbeen :D
Inmiddels kan ik met hem lezen en schrijven, maar dat heeft echt jaren geduurd. Ik heb hem vanaf zijn 3e. Maar de eerste 5 jaar was een weg van letterlijk vallen en opstaan. Hij heeft extreem verlatingsangst, is erg introvert en was altijd heel erg schieterig. En daarin heel sterk.
Maar inmiddels rijden we bitloos door het bos of zo langs een 80 km weg, we gaan over het spoor heen. Maar een hondje achter een heg is doodeng :+
De enige die ik dan ook zo met hem vertrouw is mijn bijrijdster, maar zelfs bij haar kan hij lopen draken. Verder gaat er niemand alleen op weg, alleen als ik er bij ben. En dan kan ik er ook een kind op weg sturen. Het is een beetje een aparte :+

fique: wat gaaf zeg! Groot paard ook, of niet? Liep je nog tegen zijn bouw aan in de reining?
Edit: ik lees nu je latere antwoord. Niet groot dus :D

Gerliev :wave: :D
Mijn paint gaat richting de 1.60 nu :=. Ze wordt 4 in maart. Ik weet eigenlijk niet hoe groot haar ouders zijn, maar volgens mij rond de 1.55. Noura heeft pokon gekregen vroeger denk ik :+

sanne1992: wat een prachtig paard heb jij zeg! Hoe groot is hij? Hij lijkt enorm.

Mikkee: een TWH, bijzonder! En wat een prachtige dieren heb je. Ik heb echt nog nooit op een gangenpaard gereden, maar ik hoor alleen maar positieve geluiden over het comfort :D

Rije/Daantje <3
Hij blijft knap.

dioni: machtig dier ook!

OlympicOrry: heftig van je haflinger. PSSM is zo'n sluipmoordenaar. Kan te managen zijn, maar kan ook zo mis gaan. Heeft ze 1 of 2? En succes met de Portugees!

Knolselder: mooi dier! Dat hoor je toch veel van die spanjaarden hoor. Dat ze toch echt wel een verleden hebben. Hopelijk kunnen jullie elkaars vertrouwen vinden en van daaruit verder.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 17:14

Daiho, hoe heb jij het aangepakt met het introverte?
Wat dat is hier ook een dingetje denk ik.

Ja de dierenarts zei het ook dat die Spanjaarden vaak een verleden hebben. We moesten bloed prikken en dat was een uitdaging zeg maar :+
Ze zeiden dat ze uit Italië kwam, maar toen ik haar paspoort later goed bekeek bleek ze uit Spanje te komen en ook nog in Frankrijk gestaan te hebben.

Ik ben er net aan de hand mee gaan wandelen en ze was super braaf. Gewoon om dingen met elkaar te doen zonder druk zeg maar. Want zelfs een borstel pakken is soms drama :=
Afbeelding
Afbeelding

fiqueJarig

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 18:27

[/quote]

Super knap! Reed je voor haar al reining of zijn jullie samen begonnen?[/quote]

Nee zijn samen begonnen.. daarvoor altijd dressuur gereden met verzorgpaarden.
Ik had haar van een goede kennis overgekocht.. ze had toen alleen nog maar een paar keer een zadel op haar rug gehad.

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 18:35

Oh wat gaat het hier hard opeens zeg! Leuk al die mensen en paarden!! :))

Zag ergens een vraag voorbij komen met trailpark en mini’s onze Shetlander is wel eens meegeweest.

Ik les bij Ed Gosen en mijn dochter heeft vandaag haar eerste les gehad! :)

Afbeelding


Ik las ook over een Spaanse Bucking horse… Lijkt mij pittig… Zie dat er ook een kindje op zit, inmiddels al veel vertrouwen terug?! Hoe ben je zo aan het paard gekomen?

Amanda 1.60… wat een maat, mijn kruising paint zit ongeveer op 1.50/1.55 en vind dat echt groot zat maar helaas zal hij nog wel wat de lucht in gaan (april 3 jaar). Ik hoop het niet! :Y)

Ik zag ook een Haflinger met pssm… hoe houd je hem of haar? En heeft hij/zij er veel last van?

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 18:38

Knolselder: rust, regelmaat, tijd en geduld. En duidelijkheid. Wat mag wel en wat mag niet. Wel zacht in de correctie, maar heel zwart wit. En leer de paardentaal van jouw paard heel goed, zodat je ziet wanneer het emmertje vol is, voor het té vol is. Ook dat heeft tijd nodig.

Gerliev: ik vind het veel te groot _O-
Ik heb altijd gezegd: ik wil er overheen kunnen kijken. Ik ben 1.64, dus we bereiken wel een grens nu zeg meer :+
Wat een schattige foto!