Kind en western, bestaan er überaupt westernpony's?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Kind en western, bestaan er überaupt westernpony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:41

Howhow even goed lezen he, niet mijn dochter, maar van de staleigenaren! Die is nu 9 volgens mij (of 8?)

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:46

Ik heb geen idee van de markt westernpaarden in NL verder. Maar wat mij opviel toen we in Amerika waren, is dat er praktisch geen 1 kind op een kleine pony zit, maar allemaal direct op de 'gewone' quarters.

Daarbij als de huidige pony 1.19 is, en ze worden daar te groot voor kunnen ze vaak al prima de overstap maken naar een pony tussen de 1.40 en 1.50. Zelf ook die overstap gemaakt (engels dan wel) maar gaat prima.

Wanneer er een tussenmaatje komt zullen ze ook daar snel vanaf groeien, en moet je al relatief snel weer op zoek naar een nieuwe.

Ik denk dat je dan beter op zoek kan gaan naar een goed opgeleide quarter, een mooie leermeester, waar de kinderen gelijk alles goed van kunnen leren. Daar groeien ze (bijna) niet meer uit, dus als je een juiste kandidaat kan vinden heb je een maatje die heel lang kan blijven!

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Kind en western, bestaan er überaupt westernpony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:06

Ik zou wel kijken of je kan investeren in een fijn zadel. Dat kan weleens een dingetje zijn met kinderen.

Op de westernstal waar wij stonden waren ook kleinere zadels voor kinderen op quarters, maar is dat er niet, moet je dat wel oplossen.

Onze zoon had een klein westernzadel op de shet en dat zadeltje werd te klein. Hij heeft toen een tussenmaatje gekregen die met een langere singel ook op een quarter paste, maar dat is eigenlijk wel een dingetje, want mensen kopen dan meestal een niet voor het paard goed passend zadel.

Het is vooral die tussen leeftijd, te groot voor het een, te klein voor het ander.
Toen onze zoon 10 was kon ik een zadel kopen waar ik de fenders ook goed kort kon krijgen. Maar mijn ruin was alleen door mij gereden eigenlijk en reageerde 0,0 op die korte pootjes. Toen heb ik op die lengte zelf met regelmaat gereden :)

En dan groeien ze een paar cm en is het probleem weer weg....

En wat ik zei eerder; van een kleine pony kunnen ze lang veel plezier hebben hoor. Al die vooroordelen over shetlanders wuif ik altijd weg. Als een kind goede begeleiding krijgt en netjes omgaat en netjes rijdt met een shet, is het net een gewoon paard. Meestal laten mensen ze teveel rotzooien en worden shetjes geirriteerd. Het zijn echte werkers die onwijs slim zijn en erg veel kunnen leren.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:22

quarterH schreef:
Howhow even goed lezen he, niet mijn dochter, maar van de staleigenaren! Die is nu 9 volgens mij (of 8?)


Sorry ik was te enthousiast :+ hoop namelijk heel erg dat mijn kindje net zo enthousiast is straks. :')