[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:51

Ik snap dat je niets zegt. Was het makkelijk bedenken? Jullie vonden de naam beide gelijk mooi?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:27

We hadden de naam voor een meisje eerder. Althans de vernoeming. Voor een jongen was het iets moeilijker. Maar de voornamen hadden we wel snel.

En we zitten erg op één lijn. Dus we waren het er snel over eens :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:34

Oh kijk dat is altijd erg fijn!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:29

Emita: Prachtige foto's van Nova zeg! <3
Hopelijk wordt ze dit jaar probleemloos drachtig! Welke hengst ga je kiezen?

Daihyo: Vervelend dat Jim wat last heeft van kwaaltjes. Ik denk dat iedereen op enkele drogere weken hoopt, want die nattigheid begint echt beu te worden. :=
Hier hebben de 3 paarden ook wat last van rotstraal, ondanks dat we 2 keer per dag de stallen mesten. Door dit weer staan ze bijna de hele dag op stal, behalve als wij er zijn, dan kunnen ze even de benen strekken in de bak.

Bellatrix: Bizar zeg dat struikelen van King. Ik kan me voorstellen dat je je niet veilig voelt op die manier. :=
Prachtige foto van Spirit! <3 Ik ben benieuwd naar meer. :D

jumpyhors: Fijn zeg dat het rijden zo goed gaat! :D
Maar volgens mij verdient Hartje haar naam toch niet hoor, wat een monster onder het zadel. }>

corine1981: Zo'n verharde paddock lijkt me echt zalig. Heerlijk buiten en toch geen drassig gedoe.

Gimme_Joy: Gefeliciteerd met je zwangerschap! :D
Spannend, het leren stoppen van Joy. :)) Ben benieuwd hoe ze het gaat oppakken.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:42

Bellatrix, volgens mij heb ik iets gemist of ergens overheen gelezen.. Heeft Marlies er een nieuw paard bij? :D

Corine1981: da's een mooie droge paddock! Fijn dat je een nieuwe plek hebt :D

G_S een jongen!! Wat leuk. Ik wist dat je zwanger was, maar nog niet dat het een jongetje is := Tot hoeveel weken wil je door blijven rijden? Balen van haar schouder.. Hopelijk komt het snel weer goed :j


Retjethorse: ik ga nog een paar keer proberen met dezelfde hengst als vorig jaar, Crome Dont Corrode. Indien het niet lukt... Dan ga ik over op iets anders. Of een andere hengst via KI (misschien Arany van Tinne), of natuurlijke dekking (Shining San Tari). Maar ik hoop gewoon dat het lukt met Crome Dont Corrode en dan kan ik de andere twee hengsten voor andere jaren bewaren :D


Nog een foto binnen gekregen van MU, tevens de laatste:
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88065
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:26

Mooie foto <3

Gefeliciteerd GJ!
Spannende tijd!

Hier staan ze gelukkig wel 24/7 buiten. Track en bak zijn zand en ze hebben een stuk verhard bij de schuilstal. Maar alles blijft nat. Gelukkig vriest het nu weer even en is het hard in plaats van natte zooi :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:44

Ik hoop zo dat het dit jaar wel pakt voor je Emma!
En ja, ze heeft er een les paard bij.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:26

Tot hoeveel weken ik kan blijven rijden laat ik echt afhangen van hoe het gaat. Tot nu toe merk ik vrij weinig van mn zwangerschap en voel ik ook geen angst. Dat zijn wel twee belangrijke voorwaarden voor me.

Ik hoop ook zo dat het dit jaar wel pakt bij Nova! En wat een mooie foto's <3 Welke hengst heb je voor dit jaar?

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:38

Gimme_Joy schreef:
Tot hoeveel weken ik kan blijven rijden laat ik echt afhangen van hoe het gaat. Tot nu toe merk ik vrij weinig van mn zwangerschap en voel ik ook geen angst. Dat zijn wel twee belangrijke voorwaarden voor me.

Ik hoop ook zo dat het dit jaar wel pakt bij Nova! En wat een mooie foto's <3 Welke hengst heb je voor dit jaar?


even een quote van mezelf :+
Citaat:
ik ga nog een paar keer proberen met dezelfde hengst als vorig jaar, Crome Dont Corrode. Indien het niet lukt... Dan ga ik over op iets anders. Of een andere hengst via KI (misschien Arany van Tinne), of natuurlijke dekking (Shining San Tari). Maar ik hoop gewoon dat het lukt met Crome Dont Corrode en dan kan ik de andere twee hengsten voor andere jaren bewaren :D


Thanks allemaal :D

Daihyo

Berichten: 88065
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:45


Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:49

Klopt inderdaad!
Hij is echt zoooooooo :9 :9 :9


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88065
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:55

Knappe kop zit er op.
Waarom een quarter en geen paint? Puur nieuwsgierigheid hoor :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 00:01

Omdat Nova frame overo is. Ze mag dus sowieso niet met een andere frame drager gekruist worden. Ze kan wel met een tobiano, maar dan bestaat er kans op een tovero en dat vind ik lelijk :+

Er bestaan ook splash hengsten, maar daar ben ik niet zo'n fan van. Een bekende is Gunner... Maar daar wordt al zoooooo veel mee gefokt. Dat wil ik dus eigenlijk niet. Alleen als ik voor de verkoop zou fokken, zou ik voor zo'n bloedlijn kiezen, omdat het goed verkoopt (ik heb nagedacht over GP The Cowboy Gun, maar wil eerst een veulen voor mijzelf fokken). Voor mijzelf wil ik echt geen Gunner lijnen.

Daarnaast wil ik graag reining bloed. Ze is zelf cutting reining gefokt, maar er mag wat 'heetheid' uit. In de Paint wereld zijn er sowieso niet veel reining bloedlijnen (al moet ik zeggen: uit de QT lijn zou ik nog wel interesse hebben), veelal pleasure/allround lijnen en dat wil ik niet.

Dus vandaar de keuze voor een quarter :D

Daihyo

Berichten: 88065
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 00:11

Klinkt heel logisch :j
Goed over nagedacht dus.
Gunners zijn ook zo gaaf inderdaad. Commercieel doen ze het ook goed.
Maar inderdaad, daarom wordt het veel gebruikt. Waarom wil je zelf geen Gunner bloed?

noows
Berichten: 54
Geregistreerd: 25-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 01:07

Ik kruip ook eventjes onder mijn meeleessteen vandaan. Met het natte weer en het vroeg donker worden genieten mijn paarden van het luie leven waar vrouwtje voornamelijk wortels en knuffels komt brengen.

Ik wil je toch wel even waarschuwen Emita dat Bo's knappe kop niet altijd vererfd:
Afbeelding

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 07:54

Ik kwam laatst een hele gave witkop tegen die geen familie van Ginny is (en dus geen Gunner). JP K Pax. Die is dus heel hoog op het droomlijstje gekomen haha. Qua bouw past hij mooi en ik hou wel van splash. Maar eerst maar eens zien of ze d’r weer bovenop komt..

Ik duim dat ze dit jaar wel pakt Emita!

Daihyo

Berichten: 88065
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:31

_O-

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:06

Daihyo schreef:
Klinkt heel logisch :j
Goed over nagedacht dus.
Gunners zijn ook zo gaaf inderdaad. Commercieel doen ze het ook goed.
Maar inderdaad, daarom wordt het veel gebruikt. Waarom wil je zelf geen Gunner bloed?


Ik vind ze te commercieel en er wordt zo veel mee doorgefokt.. Bijna alles wat te koop staat heeft het woordje “gun” in de naam staan. En dan nog het stukje doofheid, ik weet niet wat ik daarvan vind. Eerst was ik heel erg tegen, maar inmiddels heb ik ook wel gezien bij paard/ruiter combinaties dat dit wel voordelen kan hebben. Dus ik weet het niet helemaal.. ik weet wel dat de combinatie van Nova (olw+ en dominant white) in combinatie met GP The Cowboy Gun (splash1 en splash2) een hele grote kans heeft op bont, dus wat dat betreft lijkt het me wel een leuke combinatie. Maar gevoelsmatig sta ik gewoon niet achter de gunner lijn :+


noows schreef:
Ik kruip ook eventjes onder mijn meeleessteen vandaan. Met het natte weer en het vroeg donker worden genieten mijn paarden van het luie leven waar vrouwtje voornamelijk wortels en knuffels komt brengen.

Ik wil je toch wel even waarschuwen Emita dat Bo's knappe kop niet altijd vererfd:
[ [url=m/u7FAau.png]Afbeelding[/url] ]


:') :') _/-\o_
Hoe is zijn karakter? Bij mij op stal staat ook een Bo-jaarling; die is wel echt heeeeeeel knap, maar heeft wel een dominante houding


@sirius wat is er met haar aan de hand?? Ik heb de hengst even opgezocht, die wit kop komt bij de Nu Chex to Cash lijn vandaan. Ook een leuke bloedlijn :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:14

Ik heb hetzelfde met de Gunners. Daarbij ben ik ook niet een "witkop type" :+

Maar wilde ook geen bruin paard. So far so good. :o

We rijden Joy nu trouwens met een bareback pad... Haar zadel past niet meer goed (in oktober een nieuwe gekocht, hulde aan het jonge paard... :roll: ) Ze loopt er superbraaf onder, maar comfortabel is anders :+

Eurohorse kan ook pas in maart langskomen vanwege de Corona. Dus die arme jongen in mijn buik wordt lekker door elkaar geschud... :')

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:42

Gunners zijn ook niet mijn favoriet en dan voornamelijk omdat die doofheid erin zit. Ik snap niet dat mensen dat voor lief nemen :n Maar ja, zo fokken ze ook rustig door met de andere erfelijke gebreken.. "Hij of zij is alleen maar drager hoor" :roll: Op die manier krijg je het nooit uitgeroeid. Mensen nemen dingen al snel voor lief als ze er een leuke duit aan kunnen verdienen :(

Mooi foto's Emita en ik hoop ook dat het dit jaar wel lukt. Ik weet precies hoe het is, telkens die hoop en dan wéér die teleurstelling.

Leuk GJ, een jongetje! Gaat alles voorspoedig? En Joy ook op babysliders, Rudi heeft ze ook en doet het heel goed. Hij moet nu gaan leren om voor te blijven lopen zodat we door kunnen gaan glijden. Helaas werkt het weer alleen momenteel niet mee om te kunnen trainen pfff -O-

Hij heeft een leuke snoet Bellatrix!

Noows _O-

Daihyo

Berichten: 88065
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:56

Super interessant.
Ik zit er serieus over te denken om Noura in de toekomst te laten dekken. Maar ik ben echt niet thuis in de quarters/paint lijnen. Dus dit soort informatie is zeer welkom :D
Ik vind witkoppen namelijk wel heel leuk. En vlekken. En champagne, grullo en verdunning.
Maar het liefst zou ik wel voor bont gaan en Noura is niet homozygoot bont.
Maar karakter en correct gebouwd staan bovenaan uiteraard :j

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:16

Ginny heeft een fissuur in haar kogel en botoedeem. We hopen dat de behandeling aanslaat maar dat weten we over 5 weken. Ze mag nu stappen aan de hand maar ze is niet echt te hanteren wat de revalidatie niet helpt. Het is even afwachten hoe dit zich ontwikkelt.

noows
Berichten: 54
Geregistreerd: 25-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:00

Is die doofheid eigenlijk specifiek veelvoorkomend in de gunner lijn of houdt dat verband met de splash genen?

@Emita, aan de ene kant is Flip een mega people pleaser, maar hij vindt zichzelf ook wel echt heel stoer en is niet snel onder de indruk. Hij laat het ook wel echt merken als hij het ergens echt niet mee eens is. Ik heb hem wel bewust bij oudere paarden staan omdat hij behoorlijk grenzen test en ik niet wil dat hij op deze leeftijd hoog in de kudde staat (dus in dat opzicht zou ik hem wel wat dominant noemen).
Ik vind wel dat hij heel knap aan het worden is (als de voorkant nog een beetje bijtrekt :')) en ik zie ook veel kenmerken in hem die ik in zijn vader en oudere halfbroer zie:
Afbeelding


@Sirius hoe heeft Ginny dat opgelopen? Kan ze weer volledig herstellen?
Ik vind JP K Pax ook erg gaaf. Misschien had ik zelf een merrie moeten kopen in plaats van een hengst :+

Daihyo

Berichten: 88065
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:05

Wat balen Sirius. Heb je wel een beetje een idee van de vooruitzichten?

Wat een leuke noows! Ik hou van witkoppen :D

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:05

@noows waarschijnlijk is ze op de weide gedraaid maar is haar achterbeen blijven staan. We weten niet of ze nog herstelt. Heb nog gevraagd of er iets van erfelijkheid speelt maar dat is niet het geval. Eind februari!begin maart moet ze beter lopen, bij de een na laatste controle liep ze stokkreupel. We hopen natuurlijk dat ze minimaal recreatief belast kan worden :)

Wat een leuke trouwens <3