[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:05

Vandaag samen met mijn vriend bij Beau Dandy's in Woudenberg geweest. Bij de WRAN C show gekeken. Was erg leuk en gezellig. Afstand houden ivm corona ging gelukkig redelijk.

Meisje van 9 jaar reed op een Fjord in de reining L3, wat was dat leuk om te zien! Ze deed het ook nog eens hartstikke netjes en goed. Zo stoer en schattig tegelijk! Ik wou dat ik zo kon rijden! :+
Afbeelding

Ook kwam ik m'n (nieuwe) western instructrice tegen. Toevallig kennen mijn vriend en zij heel veel dezelfde mensen in de western maar elkaar nog niet. Lekker gekletst over (bekende) western ruiters en trainers en paarden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101944
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:16

Ja, ik wist dat ze zou gaan. Vroeg mij ook nog mee maar toch niet gegaan.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:09

Ah jammer! In september ga ik denk ik weer kijken :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101944
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:26

Kom naar de Paint Show in Ravenwaaij op 23 aug!! :))

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:38

Ooh leuk! Ik wist niet dat die al in augustus was. Waarschijnlijk zit ik dan in Drenthe bij m'n vriend maar als ik daar niet ben kan ik wel komen :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101944
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 06:05

Ja, het NK is in sept trouwens.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 09:34

Ben benieuwd hoe druk het op show gaat zijn bij ons in sept :=

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 09:36

Sicayes schreef:
Ben benieuwd hoe druk het op show gaat zijn bij ons in sept :=

Welke bedoel je? :)

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:17

18 t/m 20 september, de NQHA show in Grathem. Ik sta daar als fotograaf :D Is normaal het NK, maar door Corona nu de eerste show van het jaar (met in okt het NK en in Nov nog een afsluitende show mits alles goed gaat.)

Maar is altijd even spannend denk ik nu met de bezoekersaantallen/starts. Ik weet eigenlijk niet hoe ze het gaan doen (of ze bijv zonder publiek gaan rijden ofzo, dat je alleen met bandjes naar binnen mag)

Het is vaak wel druk nml.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:46

Oh ja! Beste is dan gewoon een maximum aantal toeschouwers instellen en dat je van te voren moet aangeven dat je komt?
Voor mij is Grathem te ver weg om te kijken. Gelukkig nu weer wat shows in de buurt om naar toe te gaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101944
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:53

Het Paint NK is in Someren. :')

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:57

Snap dat je het ver vind, Ik ben ook blij dat ik er niet voor op en neer hoef te rijden :') het is enkele reis 2 uur ofzo.

Vorig jaar alles in Someren, dit jaar voor het eerst in Grathem. :Y) Ben erg benieuwd, jammer dat alles nu binnen is want buiten fotograferen geniet toch de voorkeur. :+

en indd denk dat ze het aantal starts misschien afwachten en daarop de hoeveelheid toeschouwers beperken o.i.d.

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:18

Ff een vraagje, ik zoek waarschijnlijk weer een speld in een hooiberg.

Waar in Europa kan ik een wolvilt pad kopen geschikt voor een endurance/trail westernzadel. Liefst van 5-star of Diamond Wool. Een ander goed merk mag ook. Ik heb nu een reinchman van soort wol fleece.

Misschien ga ik met mijn quarter meedoen in Grathem, in hand trail, halter en horsemanship.
Maar twijfel nog.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101944
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:45

@noows en Achterom, op een zaterdag in sept goed?
5 sept of 12 sept of 19 sept. De rest kan ik niet. Ik vraag Ed welke van deze data hem het beste uitkomen.

Willen jullie met een lunch ertussen bijvoorbeeld? 2 personen uur les, uur lunch, 2 personen uur les. Of bijvoorbeeld van 10 tot 12 de 2 lessen en dan lunch op de ranch als dat kan of ergens bij een snackbar? Weet ook niet wat Ed wil hoor maar ik pols ff hier.

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:47

Veertje2 schreef:
Ff een vraagje, ik zoek waarschijnlijk weer een speld in een hooiberg.

Waar in Europa kan ik een wolvilt pad kopen geschikt voor een endurance/trail westernzadel. Liefst van 5-star of Diamond Wool. Een ander goed merk mag ook. Ik heb nu een reinchman van soort wol fleece.

Misschien ga ik met mijn quarter meedoen in Grathem, in hand trail, halter en horsemanship.
Maar twijfel nog.


ik haal al mijn pads uit belgie (ga er het weekend van de 22e weer heen) bij western store belgium, die hebben veel verschillende pads liggen, beste is om dan even een berichtje te sturen hij heeft namelijk nog niet alles op zijn website staan

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:58

Thanks CBarrelracer

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 00:36

Veertje2 schreef:
Thanks CBarrelracer


Heb laatst deze viltpads gekocht
Deze 2 zijn alleen gekantelt
Afbeelding

Afbeelding
En weet niet of je t goed kan zien
Afbeelding

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:21

Dat is wel een hele gave pad!

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:54

Die zijn gaaf!
Ik ben een tijdje afwezig geweest hier :=
Ik haal mijn pads van de country store, heb er pas nog een rubberen met hele goede drukverdeling van gehaald!
Hele vriendelijke man, ben ook al langer op zoek naar een zadel (door mijn dyspraxie heb ik niet genoeg steun aan deze... zeker niet met barrelen), “probleem” van dat ik verschillende dingen doe uitgelegd en binnen 5 minuten had hij een hele goede gevonden. Volgende week ga ik bestellen en dan is het een maand wachten :=

Hier gaat alles goed, spicy groeit als een malle en is bijna 4 maand, en volgende week heb ik mijn eerste clinic met Hartje :D
Trouwens wel zo handig om eerst een plank eruit te slopen en dan op je knieën te gaan stofzuigen. Ezel :')
Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101944
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:35

Briljant! _O-

noows
Berichten: 54
Geregistreerd: 25-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:56

@Bellatrix een van die zaterdagen is helemaal prima! Lunch tussendoor of na de lessen maakt mij ook niet veel uit. Kijk maar gewoon wat het beste uit komt.
Ik zie dat King van het erf af gaat? Fijn zeg!

@jumpyhorse die doet veel moeite voor een hapje gras :')

Ik heb afgelopen weekend een vriendin die het leuk vindt om foto's te maken meegesleept naar de pony's en ze heeft onder andere foto's gemaakt van weer een zwempartij. Ik denk dat ik een van de onderstaande foto's aan de muur wil. Ik kan alleen nog niet kiezen welke...

Afbeelding

Nu lijkt het net alsof ik alleen maar zwem met mijn paarden, maar met dit warme weer is dat eigenlijk ook wel waar :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101944
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:25

Wat een heerlijke foto's zeg!! <3
Dat is echt genieten!

Les bij Ed, zaterdag 12 sept.
10.30 aanwezig, 11.00 eerste les, +- 12.15 2e les.
Cap op, sporen mee, dan hoor je ter plekke of ze om moeten of niet.
Zullen we daarna ergens een frietje eten ofzo of wil iedereen gelijk weer naar huis?

Doe ff een PB met je 06, voor het geval dat. Kan ook een groepsapp maken maar hoeft niet.

Mijn beste vriendin gaat mee voor de gezelligheid en die maakt foto's met mijn camera.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:18

noows schreef:
@Bellatrix een van die zaterdagen is helemaal prima! Lunch tussendoor of na de lessen maakt mij ook niet veel uit. Kijk maar gewoon wat het beste uit komt.
Ik zie dat King van het erf af gaat? Fijn zeg!

@jumpyhorse die doet veel moeite voor een hapje gras :')

Ik heb afgelopen weekend een vriendin die het leuk vindt om foto's te maken meegesleept naar de pony's en ze heeft onder andere foto's gemaakt van weer een zwempartij. Ik denk dat ik een van de onderstaande foto's aan de muur wil. Ik kan alleen nog niet kiezen welke...

[ [url=m/YmJQpV.png]Afbeelding[/url] ]

Nu lijkt het net alsof ik alleen maar zwem met mijn paarden, maar met dit warme weer is dat eigenlijk ook wel waar :=


Linksboven!! Wat een heerlijke foto's zeg. Ik geniet alleen al van het kijken naar je plaatjes. En wat een heerlijke uitstraling heeft je jaarling <3

Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:45

@ noows, wat gaaf dat je dat doet met je jaarling! Ik ben afgelopen weekend naar de cantharel geweest met mn pony en had een handpony de laatste dag bij me..ging echt makkelijker dan ik had gedacht dus wie weet ga ik dat wel een keer proberen met mn jonkie!

noows
Berichten: 54
Geregistreerd: 25-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:11

Wat een leuke reacties! Ik vind hem ook erg leuk Emita. De kleine boef is echt overal voor in.
@Vrijbuiter In mijn ervaring valt een handpaard best mee als het paard waar je op zit braaf genoeg is en je altijd een hand vrij hebt (soms zelfs twee) voor het handpaard. Ik heb de jaarling eigenlijk alleen zo mee gehad in het water, omdat ik me niet veilig voelde tussen 8 benen te zwemmen als ze echt gingen zwemmen. Als hij wat ouder is ga ik het denk ik wel uitbouwen want ik merk dat hij kijkt naar wat Sjef doet bij nieuwe dingen. Nu vind ik hem nu nog te jong, hij heeft echt nog een peuterbrein:
Afbeelding

@Bellatrix, leuk ik stuur je een pb!