[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:27

Paint_lover: wauw! Super mooie foto's.

Emita: dat is echt heel naar geweest. Hopelijk loopt het goed af en blijkt er verder niks aan de hand. Misschien fysio of osteo dadelijk laten komen als de spierpijn wat weg is? Mijn paard kan ook uit het niets vreselijk hangen en hij stopt niet. Hij heeft een keer een cementblok verplaatst.

Ik hen deze gekocht: https://www.depaardenverzorger.nl/safe-clip.html
Echt werelds. Werkt super bij hangende paarden. Mijn vriendin heeft er ook een gekocht. Nare situatie met hangen aan de trailer er mee voorkomen. Succes met het herstel

noows
Berichten: 54
Geregistreerd: 25-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:50

Marg, misschien zou je lycra kunnen proberen voor onder de deken. Daar maken ze volgens mij ook borstbeschermers van. En als dat niet werkt idd misschien schapenwol, maar dat lijkt me dan wel weer warm onder een vliegendeken...

Paint_lover: mooie foto's zeg! Lijkt me wel een opluchting dat de kreupelheid van het vastrollen komt.

Emita: wat schrikken zeg! Dat is wel goed hard gegaan. Onze eerste eigen pony is ook een aantal keer gaan hangen en gevallen en ik durf geen paard meer vast te zetten :oo Is ze weer een beetje bijgekomen van de schrik? Ze zal wel stijf en beurs zijn morgen...

Mijn jonkie deed ook een poging voor een dierenarts rekening vandaag. Er staat niet veel gras meer op de wei dus ik dacht dat ik ze wel even een uurtje in de volledig omheinde tuin kon laten grazen. Aan de tuin grenst het bos waar we wel eens gaan zwemmen en om naar het bos te gaan moet je door een poortje (ruim een meter hoog). Toen de kleine een beetje jolig begon te worden had ik Sjef net gepakt om ze weer in de wei te zetten en zie ik de jaarling (ong 1.30 hoog) zo over het poortje heen springen en in volle galop het bos in rennen :oo Gelukkig bedacht hij zich na 100 m om te draaien en kwam hij terug gerend, maar ik had echt even paniek. Welk paard rent er nu in volle galop van stal (en de kudde) weg _-:(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101879
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 05:53

Jeetje Emma, ik zou me ook kapot schrikken hoor!! :(:) Beterschap voor Nova!

Lonneke, echt super leuke foto's van jullie, Gentle is echt ontzettend knap. Fijn dat hij niet meer zo kreupel is!

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:48

Walter deed dat ook in zijn jonge jaren, dat hangen. In eerste instantie was het paniek, later had hij precies door dat hij daarmee los kon komen. Dat heeft nog flink wat training gekost, om te zorgen dat hij dat niet meer deed. Die haken die dan los schieten zijn dan zeker niet de oplossing :n goed kijken wat de oorzaak is dus. Tegenwoordig staat hij aan een los touwtje :j
Zondag heb ik weer een buitenritje met hem gedaan met een vriendin. Gelukkig na die tijd geen enkel probleem aan zijn benen,dus hij is good to go... Nu nog zorgen dat ie dit keer wat langer heel blijft, dan kan James ook een keer mee als handpaard :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101879
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:37

Dat hangen ziet er altijd zo eng uit.

King heeft het 1x gedaan.

Noisy

Berichten: 5406
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:02

Oei Emma, dat was schrikken voor je.
Ik heb het inderdaad ook vaker zien gebeuren en mijn eigen merrie heeft het ook een keer gehad. Gelukkig kan ik haar heel goed kalm praten en bleef ze als een gespannen veertje staan totdat ik haar los had want anders hadden wij, denk ik, een soortgelijke situatie gehad. Vanaf dat moment zet ik mijn paarden altijd vrij kort vast, in ieder geval zo kort dat ze niet met het hoofd onder het touw kunnen komen.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:41

Marg schreef:
Paint_lover: wauw! Super mooie foto's.

Emita: dat is echt heel naar geweest. Hopelijk loopt het goed af en blijkt er verder niks aan de hand. Misschien fysio of osteo dadelijk laten komen als de spierpijn wat weg is? Mijn paard kan ook uit het niets vreselijk hangen en hij stopt niet. Hij heeft een keer een cementblok verplaatst.

Ik hen deze gekocht: https://www.depaardenverzorger.nl/safe-clip.html
Echt werelds. Werkt super bij hangende paarden. Mijn vriendin heeft er ook een gekocht. Nare situatie met hangen aan de trailer er mee voorkomen. Succes met het herstel


Bedankt voor de tip! Ik ga er eens naar kijken.

Nova hangt nooit.. Dit was echt puur omdat ze vast kwam te zitten, omdat ze haar hoofd dus onder het touw door deed |o
De dierenarts komt straks weer voor haar laatste antibiotica shot. En voor scannen, maar het zal wel niet gelukt zijn }:0

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101879
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:42

Ik duim!

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:47

Sjeesj Emma dan schrik je je wel even helemaal het ****** zeg. := Kan me voorstellen dat je er gelijk 30 grijze haren bij hebt.

Heb het ook eens meegemaakt met Boy maar daar waren we er net op tijd bij. Maar het gaat zo snel en ze kunnen zo snel in paniek raken. := hopelijk heeft ze er niet teveel last van achteraf. :(:)

Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:55

Prachtige foto's en paard paint_lover! Succes Emita, ik duim!

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:23

Emita niet gelijk druk maken mijn merrie is op horse event achterover geklapt en is 10 minuten “out” geweest gewoon netjes drachtig!

Vorig jaar ruim 12 uur vastgelegen In de stal verschillende spuiten met calcium pijnstilling antibiotica enz en ook Gewoon netjes drachtig! Dus het hoeft niet meteen iets te betekenen

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:03

Die clip die ik gekocht heb is niet iets wat los schiet. Het touw is alleen heel lang wat wel door de haak heen schuift. Als de eerste reactie hangen is, maar er is niks te hangen is het vaak meteen over. Als ze aan een star touw staan en gaan hangen dan zitten ze vast. En gaan ze harder trekken. Het fijne is dus dat ze even hangen maar er gebeurt niks. Reactie is over, mawr ze staan nog vast.

Ik heb ook zo een clip die open schiet als ze hangen. Dan zijn ze meteen los. En dat had die van mij snel door. Een ruk en hij kon gras eten. Maar dat was dan een berekende ruk. Het echt in paniek hangen is met die safeclip over.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:12

Zoals verwacht, niet drachtig {:)-:(

Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:14

Ahhh wat balen voor je! Sucess met het verwerken van de teleurstelling en dan maar weer vooruit kijken. :(:)

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:27

Klote -O- echt gewoon 100% klote. Moet zeggen dat ik het veel hoor om me heen, merries die niet tot moeilijk drachtig worden dit jaar.

Maar het kan alleen maar beter worden. Er komt gewoon een prachtig mooi veulen uit in 2022. You'll see {:}

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101879
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:46

Jezus wat klóte. -O-
Ga je het volgend jaar met een andere hengst proberen?

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 18:49

Echt heel erg balen Emita.

noows
Berichten: 54
Geregistreerd: 25-06-09

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:23

Ahh nee wat balen zeg. Ik had zo gehoopt dat het nu toch gelukt zou zijn. Dan nog maar een jaartje volwassener worden en volgend jaar weer proberen. Ze neemt gewoon haar tijd zodat je straks extra blij bent met het veulen :j

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:48

Emita schreef:
Zoals verwacht, niet drachtig {:)-:(


Oh balen!

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:18

Ik ben weer terug van vakantie dus kan weer lekker mee kletsen en hopelijk vanmiddag overal op reageren
Gisteren djoline flink onder handen genomen die was helemaal bruin van de poep, heb het er aardig uit gekregen :D
Afbeelding

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:38

Sicayes schreef:
Klote -O- echt gewoon 100% klote. Moet zeggen dat ik het veel hoor om me heen, merries die niet tot moeilijk drachtig worden dit jaar.

Maar het kan alleen maar beter worden. Er komt gewoon een prachtig mooi veulen uit in 2022. You'll see {:}


Ik hoop het echt, maar op dit moment is al mijn hoop en moed echt zwaar in de schoenen gezakt -O- Wat moet ik nu? Ik kan haar niet trainen, niet rijden (nooit), en blijkbaar kan dit ook niet. Wat als ze volgend jaar ook niet drachtig wordt? Niet van deze, of van een andere hengst? Wat moet ik dan? Ze is nog maar 3 en op de wei is ze vrolijk. Maar ik heb nu letterlijk een hele dure grasmaaier waar ik helemaal niks mee kan -O-


Bellatrix schreef:
Jezus wat klóte. -O-
Ga je het volgend jaar met een andere hengst proberen?

Ik wil het nog wel een keer met dezelfde hengst proberen, vroeg in het jaar. Maar als het dan ook niet pakt, dan een hengsten switch. Ik ga over 1,5 week op bezoek bij Tinniiee voor Arany, dat zou een optie kunnen zijn. Daarnaast is zijn sperma supersperma :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101879
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:48

Arany is gaaf!!

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:55

Zou je het niet nu nog 1x willen proberen met een andere hengst? Goed, dan is je veulen laat als het pakt. Maar is dat heel erg? ( ik ben absoluut niet thuis in fokken en veulentijden dus heb echt geen idee ) maar dan heb je in ieder geval een switch geprobeerd en zit je niet een heel jaar extra te wachten (weer).

Ik snap ook wat ik nu ga zeggen absoluut niet leuk is en poedersuiker is; maar zou je er voor open staan haar te verkopen? Ik weet niet hoe 'makkelijk' ze weg is (Want ze moet dus dan als fokmerrie en/of weidemaatje weg.) Maar wat je zegt, het is geen cavia die in je slaapkamer staat en het kost gewoon veel geld. Ik denk dat je daar liever een 3 jarige voor koopt waar je al 'iets' mee kan. (In plaats van wellicht weer een jaarling, hoe leuk ook, en dan weer 3 jaar in onzekerheid zitten)

Kan me voorstellen dat dit als 'falen' voelt. Zeker gezien de moeite die je hebt gedaan om haar hier in NL te krijgen. Maar niemand die je er op aankijkt ( zo wel, **** hun ) en Nova zeker niet want zo denken paarden niet :') maar ik neem aan dat je geen geldboom hebt (zo ja, mag ik een stekje?) en je hebt paarden als het goed is voor je plezier en waar je dan met plezier geld tegenaan gooit en niet omdat je misschien 'denkt' dat je haar iets verplicht bent.

Noisy

Berichten: 5406
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:27

Hè Emita,wat ontzettend balen. Ik snap dat je even in de put zit.
Ik zou toch een hengstenswitch maken en nu nog 1x dekken. DN heb je een veulen voor begin Juli, dat kan nog makkelijk.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:38

Eens met voorgangers. Breng haar naar Arany. Als het pakt heb je mazzel. Plus als ze een keer drachtig is geweest heb je kans dat de volgende keer gemakkelijker gaat.

Kan je volgend jaar dezelfde hengst nog eens wagen.....