[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:53


Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 00:09

Thanks! :D ik vermoed wel dat daar een behoorlijk prijskaartje aan hangt :=

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:58

Volgens mijjjjjj hoorde ik rond de 300,- maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

My_Little_P

Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:16

Emita schreef:
Ik herinner me dat we een tijdje terug het hier hadden over chap pants, heeft iemand een link waar ik deze zou kunnen bestellen? :D

Plonie, heel jammer! Maar ik snap je wel hoor. Ik zou hetzelfde hebben denk ik.. toch vind ik jullie een leuke combinatie :) is hij heel erg hengst-hengst?


Hij is duidelijk hengst, maar zeer hanteerbaar. Heeft zijn opvoeding op een speciaal daarvoor bestemde ranch in Amerika gehad, dus dan weet je het wel.

Persoonlijk vind ik chappants echt foeilelijk :o Ik neem aan dat ze niet van leer worden gemaakt?

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:56

Geen idee eigenlijk, bij een bericht zie ik staan ultrasuede fringes en een 'heavy stretch fabric' voor de rest van de broek. Dus ik gok van niet? :+

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:31

ik vind het ook echt lelijk, chappants... Meer iets om aan de gay-parade mee te doen. Of om te linedancen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:35

_O-

Joy lag heerlijk te dutten gister. Ben er maar even naast gaan liggen:
Afbeelding
Afbeelding

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:52

Ik zag ze al op Insta voorbij komen _O-

Ik ben er vandaag achter gekomen dat je in het grote weiland direct tegenover stal mag rijden :oo

Meteen uitgeprobeerd! Lekker veel galop mee kunnen pakken :D
Afbeelding

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:19


tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:26

sevke schreef:
ik vind het ook echt lelijk, chappants... Meer iets om aan de gay-parade mee te doen. Of om te linedancen.


_O- :=
Ja ze kosten inderdaad rond 300€, ik twijfelde daarover maar gezien dat ik nu niet rij (vanwege gebroken arm, die trouwens al geopereerd is!) heb ik het uitgesteld. Misschien koop ik gewoon chaps, alleen heb ik hele dunne lange benen dus ik moest ze vast op maat laten maken :$

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101851
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:50

Het lijkt mij eigenlijk niet zo lekker zitten chaps over je spijkerbroek..

Emma, jij kan er antwoord op geven..hoe zit dat?

My_Little_P

Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:13

Ik ben niet Emma, maar heb er wel ervaring mee, ze zitten prima, geen last van.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101851
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:16

Oh, jou ervaring is ook goed! :')

Zit het niet heel heet in de zomer?

My_Little_P

Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:26

Alles is te heet als het heet is :D , maar omdat het je benen zijn heb je daar niet direct (of ik dan) last van. Wel moet ik zeggen dat ze geweldig kou en regen tegenhouden bij het buitenrijden!

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:19

Ga morgen topic maken over de super mooie foto's die Plonie heeft gemaakt. Heb ze al wel op insta en Facebook gezet. In love.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:26

Je showchaps heb je enkel ook om (aan?) tijdens show. Die met die franjes zou ik niet zo snel voor ‘normaal’ gebruik hebben denk ik. Dus dan is het niet zo heeel erg als ze niet zo lekker zitten. :P

Ik heb normale nep-leren chaps ooit gekocht voor show. Maar ik heb een rare maat (brede bovenbenen maar loopt snel over in smalle taille) dat de normale maat niet zo goed zit. Zou ze dus ook op maat moeten laten maken ooit. :=

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:56

sevke schreef:
ik vind het ook echt lelijk, chappants... Meer iets om aan de gay-parade mee te doen. Of om te linedancen.


_O- _O-


Bellatrix schreef:
Het lijkt mij eigenlijk niet zo lekker zitten chaps over je spijkerbroek..

Emma, jij kan er antwoord op geven..hoe zit dat?


Ik heb er nooit last van. Tenminste, als ik ze eenmaal aan heb, echter begint daarvoor al mijn probleem. Waar ik altijd tegenaan loop is dat dicht ritsen van de chaps. Wat een kl*tewerk :') Bij mijzelf lukt het sowieso niet, dan probeer je je helemaal in te draaien om bij de rits te komen dus dan zit je onderlijf op bijna 180 graden van je bovenlijf. Vervolgens krijg je kramp omdat het niet lukt de rits in elkaar te krijgen. En daarna loopt de rits altijd vast in de franjes. Heeeeeeul irritant. Iemand moet me altijd helpen want alleen krijg ik het echt niet voor elkaar.
Daarnaast heb ik het probleem met chaps dat mijn heupen en bovenbenen breed zijn, maar mijn onderbenen en taille (net zoals Sicayes) juist smal en daardoor zitten chaps altijd bovenaan heel goed maar daarna lijkt het alsof er een vuilniszak om mijn benen hangt. Andersom, als het goed past bij mijn benen, krijg ik de chaps niet om mijn heupen heen. |o Maar main problem is dus dat ik de rits niet goed dicht krijg, nooit :') vandaar dat ik interesse had in die chappants. Maar voor 300 euro blijf ik me wel gewoon ergeren aan mijn normale chaps hoor :=

Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 06:55

Emita schreef:
Ik heb er nooit last van. Tenminste, als ik ze eenmaal aan heb, echter begint daarvoor al mijn probleem. Waar ik altijd tegenaan loop is dat dicht ritsen van de chaps. Wat een kl*tewerk :') Bij mijzelf lukt het sowieso niet, dan probeer je je helemaal in te draaien om bij de rits te komen dus dan zit je onderlijf op bijna 180 graden van je bovenlijf. Vervolgens krijg je kramp omdat het niet lukt de rits in elkaar te krijgen. En daarna loopt de rits altijd vast in de franjes. Heeeeeeul irritant. Iemand moet me altijd helpen want alleen krijg ik het echt niet voor elkaar.


zoooo helemaal herkenbaar _O- met een kleine aanvulling: opstappen als je je chaps net aan hebt, die van mij zijn van leer, was ook altijd een leuke.
Wat dat betreft ben ik echt blij dat ik nu, nu ik alleen nog ranch onderdelen doe, met chinks rijd. Niet alleen veel meer bewegingsvrijheid maar ze zitten ook aan de benen alleen maar vast met 2 riempjes die je redelijk makkelijk zelf vast kunt maken. En ik heb pas zelfs nog ontdekt dat je er gewoon met de riempjes al dicht in en uit kunt stappen (wel even opletten met sporen :+ )
Beetje zonde van de chaps alleen, die hangen nu op maat gemaakt en al en nog zgan werkloos in de kast -O-

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:26

Zo.. zo ontzettend herkenbaar dat hele verhaal.. the struggle of getting chaps on :') _O-

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:54

Hier helaas geen goed nieuws. Winnie was door de pijnstilling van de bute heen kreupel op de buigproef aan beide voorbenen. Ze begon na het stoppen met de pijnstillers steeds slechter te lopen, vooral op het harde echt kreupel, zo erg was het nog niet geweest. Gister met naar de kliniek geweest.

Ze heeft helaas rechts voor een ontkalkt sesambeentje, een los botfragmentje en artrose in het kootgewricht. Het gewricht is ingespoten met corticosteroïden om de ontsteking te remmen. Nu over een maand checken of dit helpt en kijken of rechts ook nodig is, die leek op de foto wel goed en beide inspuiten was te veel risico ivm hoefbevangenheid. De hoeven zijn ook erg gevoelig dus ook kijken naar speciaal beslag. En ze moet op dieet zodat het gewricht zo min mogelijk belast wordt. Ze was helaas weer wat aangekomen omdat we de afgelopen tijd niet meer zoveel hebben gedaan.

Ik baal enorm. De artrose had ik wel verwacht en kan je behalve remmen door inspuiten natuurlijk niks aan doen, maar die andere twee dingen kan je helemaal niks mee. Bij een 19-jarige kan zo’n chipje al een hoop schade hebben aangebracht. Het is nu dus afwachten of inspuiten van het gewricht en straks dempend beslag voldoende zal zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101851
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:34

Wat een kl.ote nieuws zeg!! :(:)

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:02

Bellatrix schreef:
Het lijkt mij eigenlijk niet zo lekker zitten chaps over je spijkerbroek..

Emma, jij kan er antwoord op geven..hoe zit dat?


Ik heb op maat gemaakte chaps en die zitten heerlijk. Helemaal geen last van. Ik gebruik ze wel enkel om te showen, en na de proef doe ik ze uit en bewaar ze in een speciale zak. Ik heb er ongeveer 750€ voor betaald, maar ik heb ze nu 6 jaar en ze zijn nog als nieuw.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101851
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:40

Damn wat een geld!! :oo

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:13

tis een investering :)

My_Little_P

Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:16

Vind ik ook altijd hoor, liever 1 keer pijn bij aanschaf dan constant ergernis omdat het poepspul is. :Y)

Ik heb Quiz deze maand nog even uitgeleend aan een vriendinnetje op stal. Kan zij nog even voelen hoe een volleerd reinigpaard voelt. Altijd leuk om te zien. Volgende week gaan de zijn ski's af, dus kan ze niet meer stoppen en spinnen. Ben benieuwd wat ik er van ga vinden :D