[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 09:22

Ik ben een tijdje stil geweest, beetje veel gebeurd....

Zoals de meeste hier al wel weten (denk ik, ben beetje de draad kwijt geweest) ben ik verhuisd van stal, na bijna 7 jaar ging onze stal van pension over naar natuur inclusief en dat betekend dat de paarden 24/7 buiten gaan met 1 grote stal dus groeps huisvesting) en dat gaat met Frosty niet vanwege de botsplinter in haar been. Ze heeft in okt/nov in training gestaan bij Wendy en wij staan sinds 1 dec op een manege (83 paarden, 61 pension dus ECHT flink wennen!), geen reiningbodem meer en ook dat is flink wennen maar goed een stal met reiningbodem vinden is in mijn regio sowieso een issue.

Ondertussen zijn we redelijk gewend al zijn er nog steeds wel dingen waarvan ik denk dat t wel beter zou kunnen maar dat blijf je denk ik altijd wel houden.

We rijden iig lekker rond en Frosty vind t allemaal wel prima! Daar waar ik dacht dat ze de grote baan wel eng zou gaan vinden loopt die dame gewoon rond alsof ze er al jaren woont _O-

Met 5 andere paarden in de baan (meestal dressuur/spring ruiters) doet ze ook niet moeilijk dus wel happy mee.

Vanaf eind maart wil ik weer 1x in de 2 weken bij Wendy op locatie gaan rijden en aankomend voorjaar zal Frosty ook gedekt gaan worden dus wel leuke dingen in het vooruitzicht!

Screen van afgelopen dinsdag:
Afbeelding

Kleine glimworm (die weer lekker aan het groeien is :Y) :
Afbeelding

Kwa Wran enz kan ik niet meepraten, zit (nog) bij geen enkele vereniging en is voorlopig ook nog niet van toepassing voor ons... wij gaan eerst voor een veulen en daarna ga ik pas over een show carrière voor Frosty nadenken O:)

Ik had je filmpje op fb gezien Kim, ziet er goed uit!!! Fijn dat t zo goed gaat <3

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 18:47

Hier nog meer mensen met jonkies?
Ik heb afscheid genomen van KWPN paarden en vorig jaar een 1 jarig Qh hengstje gekocht. Dit jaar wordt hij 2 en ik zit er aan te denken om deze zomer met het grond werk bezig te gaan. Ik heb dat toen ook met mijn KWNP hengst gedaan en heb daar echt heel veel voordeel van gehad toen. Tis 1 van de redenen van mij turn naar western geweest. Ik wil dat bij deze (ondanks dat hij geen hengst zal blijven) eigenlijk nog wel een tandje beter gaan vastleggen, en ook lekker de tijd voor nemen.
was wel benieuwd of er nog lotgenoten waren :D

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 18:53

Wat leuk, gefeliciteerd met je aanwinst! Komt hij bij een Nederlandse fokker vandaan?
Mijn jonkie wordt in maart 3. Ze gaat nu in training. We hebben haar sinds 3 maanden oud.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 20:15

De mijne word dit jaar 5 maar zit effectief pas dik 6 maanden echt onder het zadel..

Wij hebben haar vanuit grondwerk zadelmak gemaakt, toen helaas met zn 2e over de kop gevlogen waardoor er bij mij een dik trauma op de galop gekomen is en nadat ze van de wei terugkwam met een botsplinter in haar been (leuk joh, je paard in een merriekudde (waarbij er 1 dan wel/dan niet in de kudde stond) hebben staan ;( )
) hebben we alles op een laag pitje gezet. In September de OK gekregen om de training weer op te pakken en in Oktober heeft ze 2 maanden in training gestaan.

Daarna zijn we verhuisd naar een andere stal en dat is voor ons beide even wennen geweest dus wel grondwerk opgepakt maar het rijden op een wat lager pitje gezet. Nu rijden we gemiddeld 3x in de week (alle reiningknoppen zitten erop maar we hebben waar ik nu sta geen juiste bodem) waarbij we op dinsdag les hebben en dan doe ik om en om, de ene week rijden, de andere week grondwerk.

Werkt voor ons uitstekend iig :D

Vandaag weer heerlijk gelest en daarna hebben we rondje buiten uitgestapt, dat was onze 1e keer sinds we op deze stal staan en Frosty was uberbraaf!

Het bewijs:
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88073
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 20:21

Persevero: die van mij wordt in maart 4 en is nog niet beleerd. We doen wel veel aan de hand. Grondwerk, balkjes wandelen, longeren, buiten wandelen. Nog geen behoefte om er op te gaan zitten.
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101884
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 20:26

Op die foto oogt ze nog erg jeugdig. Is dit een recente foto?

Daihyo

Berichten: 88073
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 20:28

Bedoel je die van Noura? Ja die is van een paar maanden geleden toen er sneeuw lag.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101884
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 20:30

Ja, die van Noura. :j
Maar ik denk dat jij heel goed weet wat je doet en je bent al lekker op de grond bezig. Geen idee wanneer je erop wilde maar doe het een keer in een weekend, kom ik wel met camera gezellig kijken. :D

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 20:44

James oogde ook nog heel jeugdig toen hij 4 was... die is ondertussen 6,5 maar nog steeds een enorme puber in zijn gedrag :j

Daihyo

Berichten: 88073
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 20:56

Haha deal Marlies. Maar voorlopig moet er eerst nog een zadel op. Ik heb geen haast. En denk ook niet dat ik er zelf op ga. Ik merk dat ik naarmate ik ouder wordt, ik ook voorzichtiger wordt.
En Noura is zo gevoelig en duidelijk in alles, dat ik me nog niet de juiste persoon vindt om haar te beleren :+
Plus dat ze in alles gewoon echt nog heel jong is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101884
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:00

Je hebt er wel al over nagedacht dus. Wie is er al langsgekomen in je hoofd?

SCC

Berichten: 895
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:09

@ persevero. wij hebben thuis een bijna 4 en een bijna 2 jarige staan. En de stal waar we lessen/helpen heeft als het goed is dit jaar weer 2 veulentjes. Leuk dat jij ook een jong dier hebt, laat je hem met reden geen hengst?

@ Paint_lover. Fijn dat Frosty zo lekker nuchter is met de nieuwe stal en in de bak met de andere paarden! En fijn dat je er mee kunt buiten rijden.

@ Daihyo Noura is van 2020? Ik vind haar er mooi uitzien, en lijkt het zo door de foto, of is ze best wel bescheiden formaat en lekker compact?


Mijn monstertje is helaas al 3 maand op "verplichte vakantie". Want helaas heb ik sinds mijn auto ongeluk in november veel klachten en kan nu pas weer rustig aan beginnen met grondwerk. (de trainer doet hem 1x per week ivm dat ik paard niet compleet stil wil laten staan).

Iemand ervaring met het leuk houden/maken van longeren? paard is snel verveeld als hij iets heeft geleerd en het kan.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:16

SCC schreef:
Mijn monstertje is helaas al 3 maand op "verplichte vakantie". Want helaas heb ik sinds mijn auto ongeluk in november veel klachten en kan nu pas weer rustig aan beginnen met grondwerk. (de trainer doet hem 1x per week ivm dat ik paard niet compleet stil wil laten staan).

Iemand ervaring met het leuk houden/maken van longeren? paard is snel verveeld als hij iets heeft geleerd en het kan.


Beterschap, doe rustig aan met je zelf. Als kenner weet ik dat je die klachten niet moet verwaarlozen!

Dubbele longe? Zag laatst op instagram bij Nikki van Olst iets leuks met balken en longe, zag er heel grappig uit.

SCC

Berichten: 895
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:25

ik doe inderdaad rustig aan met mijzelf. Heb genoeg klachten nog, maar probeer waar het lukt wel wat leuke dingen te doen. Goed voor mijn mentale stukje, maar ook om conditie te krijgen.

Dubbele longe is een goed idee! ik wacht er voor nu nog even mee want heb nog niet 2 volledig goed werkende armen.... (whiplash klachten)

Daihyo

Berichten: 88073
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:32

Balkjes zijn altijd goed :j

Noura is inderdaad van 2020. Ze is groot :+
De foto is wat schuin, daarom vertekend het misschien. Maar ze zal rond de 1.60 zijn nu :=

Dit is een foto van eind van de zomer. Zonder winterpluis en modder :+
Inmiddels is ze weer overbouwd, want ze groeit nog steeds.
Afbeelding

Bellatrix: nee nog niet. Liefst aan huis iemand. Wegbrengen overleeft Jim niet :=

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:55

SCC schreef:
ik doe inderdaad rustig aan met mijzelf. Heb genoeg klachten nog, maar probeer waar het lukt wel wat leuke dingen te doen. Goed voor mijn mentale stukje, maar ook om conditie te krijgen.

Dubbele longe is een goed idee! ik wacht er voor nu nog even mee want heb nog niet 2 volledig goed werkende armen.... (whiplash klachten)


Sterkte! Weet wat t is. Ben ondertussen vijf jaar verder.. :(

SCC

Berichten: 895
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:01

Daihyo schreef:
Balkjes zijn altijd goed :j

Noura is inderdaad van 2020. Ze is groot :+
De foto is wat schuin, daarom vertekend het misschien. Maar ze zal rond de 1.60 zijn nu :=

Dit is een foto van eind van de zomer. Zonder winterpluis en modder :+
Inmiddels is ze weer overbouwd, want ze groeit nog steeds.
[ [url=m/ayiIJp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bellatrix: nee nog niet. Liefst aan huis iemand. Wegbrengen overleeft Jim niet :=

WAUW zo op deze foto lijkt ze echt een stuk groter!
Moura is dus even oud als mijn Moon (eind mei 2020). die is nu ook al rond de 1,55 (of groter)
dus de jouwe wint het nog qua hoogte :')

Is noura gefokt op groot? of is het zoals de mijne ook een toeval?

xDenies schreef:
SCC schreef:
ik doe inderdaad rustig aan met mijzelf. Heb genoeg klachten nog, maar probeer waar het lukt wel wat leuke dingen te doen. Goed voor mijn mentale stukje, maar ook om conditie te krijgen.

Dubbele longe is een goed idee! ik wacht er voor nu nog even mee want heb nog niet 2 volledig goed werkende armen.... (whiplash klachten)


Sterkte! Weet wat t is. Ben ondertussen vijf jaar verder.. :(

pfffff. sterkte voor jou. Ik mag hopen er niet zo lang over te doen..... (erger mij nu al bont en blauw)

Daihyo

Berichten: 88073
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:21

Toeval :D
Haar volle zus is 10cm kleiner en een jaar ouder :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101884
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 19:06


juniper

Berichten: 1579
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 03:21

Ik heb een appaloosa van bijna 2 (april). Momenteel een langpootmug en geen idee hoe ik hier ooit Western op moet gaan rijden. Ranch riding of Western Dressage misschien? Duidelijk geen pleasure met die gangen, en stoppen kan ze niet :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chery

Berichten: 1851
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 08:31

juniper schreef:
Ik heb een appaloosa van bijna 2 (april). Momenteel een langpootmug en geen idee hoe ik hier ooit Western op moet gaan rijden. Ranch riding of Western Dressage misschien? Duidelijk geen pleasure met die gangen, en stoppen kan ze niet :P

[ [url=m/HPZgPX.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Jp5jDb.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0zrvl8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom! Geef het de tijd en de discipline die bij jullie past komt vanzelf.
Ik wilde horsemanship en pleasure en doe nu de ranch onderdelen. Omdat dat langzame gewoon niet bij mijn paard past en we hebben zo'n plezier! En stiekem vind ik de ranch onderdelen ook leuker. Het is ff wat losser

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 21:47

@sirius: oh spannend benieuwd hoe hij het gaat doen. Ik heb hem bij hobbyfokkers in Belgie vandaan, niks spanneds gewoon een leukerd. had een klik met zijn blije karakter.
@ Paint_Lover, zo dat is wel heel heftig. Kan me in denken dat het dan wel even een drempel is waar je dan weer over moet. Wel kan dat je nu weer bent waar je staat.
@ Daihyo, wat een leukerd! Ik wil ook goed in gaan zetten op grondwerk. heb daar zo veel voordelen
van mogen ervaren. Wil hem echt goed mak hebben voor dag dagelijkse dingetjes.
@SCC ik heb jaren een kwpn hengst gehad, een hele lieve hoor. Maar ik heb minder tijd voor de paarden en ik wil voornamelijk plezier maken, wil een maatje die makkelijk overal mee naartoe kan. Ook mee in de trailer met andere paarden van vriendinnen.

leuk alle fotos!

juniper

Berichten: 1579
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 06:58

Ik kan echt niet wachten om Noura onder het zadel te zien, trouwens!

chery

Berichten: 1851
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:56

Gisteren weer fijn les gehad van Natascha. Weer genoeg huiswerk!

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101884
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 10:01

Toffe foto!