[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:43

Ik heb een lamswollen van Mattes, anatomisch gevormd.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:27

Ook die zien er fijn uit, maar ik neig toch naar de FRA :Y)

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:28

ik heb ook de FRA singel. Ben er erg tevreden mee. Is voor mijn paard net even te breed, maar vouwt makkelijk om, dus heb niet gemerkt dat ze er last van heeft. (doet me wel even denken dat ik binnenkort weer een nieuwe moet bestellen, kortere :') )

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:44

Ik heb een anatomisch gevormde van Kifrahorse. Is van leer. Hiervoor lamswol anatomisch en niet anatomisch gehad en de supersingel. Daar werd paardlief allemaal niet blij van. Voor zijn lichaamsbouw (rond, weinig ruimte voor de singel) bevalt deze banaan singel het beste.

madelonvdw
Berichten: 259
Geregistreerd: 12-07-15
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:39

Ik heb een leren zachte singel van west coast, anatomisch gevormd. Mijn paard vindt aansingelen niet fijn en doet het goed op deze. Wel even een uitgave maar het is het waard.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:19

Gister gereden heb nu geen benen meer over. Mijn merrie wil de laatste tijd graag onder oefeningen uit komen door aan te draven of harder te draven. Gister hing ze vreselijk in mijn hand, liep constant in een knik om de bak achterin in de gaten te houden en hoeken afsnijden, als je naar achter rijdt dan gaan de oren gespitst en wil ze steeds haar hoofd omhoog doen, zodra ik de reugels oppak wil ze ook al aandraven. %)
Ik hoop niet dat het aan mijn bijrijdster ligt... ik ben nu zwanger dus straks neemt zij het dan helemaal over. Heb wel gezegd dat ze dan 1x per 2 week les moet nemen dus hoop dat mijn instructrice daar ook tijd voor heeft :=
Zat er gister even helemaal doorheen dus hoop dat dat aan mijn hormonen ligt. Ben op het laatst afgestapt om aan de hand verder te werken.

Iemand nog tips voor oefeningen om haar aandacht er weer bij te krijgen? Ik probeer cirkels en zijgangen maar daar draaft ze onder uit en lijkt ze heet van te worden. Misschien dat magnesium haar wat gaat helpen. Die tip heb ik gekregen van een endurance ruiter met een quarter kruising.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:49

@ hoikimmy;
Het komt bij mij over alsof ze je aan het uitproberen is. Paarden voelen de gevoelens van de ruiters feilloos aan he <<)
Heeft je merrie niet ergens (lichamelijk) last van?
Magnesium kan idd helpen, ik geef die mijn Quartje ook. Wat krijgt ze verder te eten?

Verder tja, streng zijn denk ik. Wil ze aandraven zonder dat jij dat zei, meteen terug naar stap. Voor wat betreft oefeningen; over balken stap draf galop springen, spinnen, zijgangen idd, achterwaarts, halthouden, langs een vlag rijden ed. Net zolang mee door blijven gaan tot ze voor jouw gevoel rustiger is. Beloon haar met ontspanning. Dus hoe eerder ze kalmeert, hoe eerder ze rust krijgt.
Succes!

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:58

MissYvette4u schreef:
@ hoikimmy;
Het komt bij mij over alsof ze je aan het uitproberen is. Paarden voelen de gevoelens van de ruiters feilloos aan he <<)
Heeft je merrie niet ergens (lichamelijk) last van?
Magnesium kan idd helpen, ik geef die mijn Quartje ook. Wat krijgt ze verder te eten?

Verder tja, streng zijn denk ik. Wil ze aandraven zonder dat jij dat zei, meteen terug naar stap. Voor wat betreft oefeningen; over balken stap draf galop springen, spinnen, zijgangen idd, achterwaarts, halthouden, langs een vlag rijden ed. Net zolang mee door blijven gaan tot ze voor jouw gevoel rustiger is. Beloon haar met ontspanning. Dus hoe eerder ze kalmeert, hoe eerder ze rust krijgt.
Succes!


Ik betwijfel of ze zich wel goed voelt op haar plek. Stalmanagement waar ze nu staat is niet mijn ding en ben op zoek naar paddock paradise. Ook kan ze met geen van de 3 paarden overweg daar die overigens ook niet erg sociaal zijn.
Verder is ze lichamelijk in orde, ben wel met iemand in overleg voor eventuele analyse kwa wat ze modig is voor voer. Ze krijgt nu natures best van pavo met basisbrok. Ongeveer een kwart voerschep alleen savonds. Verder 4x per dag hooi.

Kan inderdaad ook zijn dat ik er met een ander gevoel opgestapt ben, ze is echt een spiegel. Als het begin vorig jaar was geweest dacht ik ook aan uitproberen maar het ging eigenlijk al heel lang goed. Tsja misschien toch opnieuw uittesten.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:56

Misschien ligt het onbewust aan jezelf omdat je zwanger bent, zij zal dat ook aanvoelen denk ik...

Welke regio zit je (ivm stalling)?

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:04

ClauH schreef:
Misschien ligt het onbewust aan jezelf omdat je zwanger bent, zij zal dat ook aanvoelen denk ik...

Welke regio zit je (ivm stalling)?


Friesland/drenthe. Veel plekjes maar of de stallen zijn heel klein en bij 1 kwamen ze in de winterperiode maar een uurtje buiten in de paddock.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:07

Daar ben ik helaas totaal niet bekend....
Wel bekend met het weinig buiten staan in onze eigen omgeving.
Vervelend is dat -O-

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:08

Ik kan niet rijden op het moment... Had al een paar weken last van mijn lies en dat blijkt nu bij de heup vandaan te komen. Hoop dat het snel weer beter wordt, want de afgelopen 3 dagen was zelfs uitmesten eigenlijk te pijnlijk. (maar als ik het niet doe blijft alles liggen, dus kiezen op elkaar en gaan)

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:53

ClauH schreef:
Daar ben ik helaas totaal niet bekend....
Wel bekend met het weinig buiten staan in onze eigen omgeving.
Vervelend is dat -O-


Ja had vandaag ook gezegd dat ik niet vroeg kon. Kom om half 2 staan ze nog binnen en hebben dus sinds half 7 geen hooi gehad. -O-

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:13

Dan vind ik het eerlijk gezegd nog erger dat ze geen hooi hebben maar dat is niet jouw schuld natuurlijk :\

Oproepje op bokt voor een pp in de buurt? Heeft mij geholpen in ieder geval :o

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:41

Mocht iemand een stal kennen rond Gorinchem of een stuk richting Breda rond de A27 hou ik mij aanbevolen :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:45

Ga je helemaal hierheen?? :oo

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:53

Wat voor soort stal?

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:08

Iets waar ze minimaal 6 uur per dag buiten komen! Verder graag een rijbak :') en waar ze binnen/buiten zetten en voeren. Mesten is geen vereiste maar wel fijn.

Gorinchem ja!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:13

O je gaat echt in Gorinchem wonen. Ik weet wel 2 fijne stallen maar die zitten over de moerdijk brug.
Zevenbergschen Hoek en Lage Zwaluwe. Maar dat is dan net uit de richting ben ik bang...

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:16

Oh jammer ja, mooiste zou zijn rond Gorinchem of tussen Gorinchem - Gilze-Rijen

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:25

In Gorinchem zit ook nog een hit actief stal met binnenbak. Moet je wel passen natuurlijk.

Geen idee hoe het heet, bokker YvonneAmigo staat / stond er.

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:02

Klinkt goed! Alleen is zij al bijna een jaar niet meer online geweest :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:05

Dat schiet dan niet op. :')

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:07

Citaat:
Klinkt goed! Alleen is zij al bijna een jaar niet meer online geweest :+


OH }:0

Edit: het zou deze kunnen zijn, weet het niet zeker....

Afbeelding

Echt jammer. Ze hadden pas nog een advertentie op marktplaats staan, was niks voor mij want die kant op rij ik alleen maar in de file. Advertentie is nu weg.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 16:37

Heb wel en stal gevonden die super gelegen ligt, mei tot oktober 24 uur buiten in groepjes van 3/4. Oktober tot mei buiten van half 9 tot half 5. Dat laatste zit me alleen wat dwars omdat ze op stal een luchtzuiger is die graag vrij beweegt. Ze heeft nu een stal van 4 bij 4,5 ben vergeten te vragen hoe groot de stallen daar waren maar leken in verhouding erg klein. Voor mijn gevoel moet het paard op zijn plek een rondje draaien. Ben ik nu te kritisch of ligt dat niet aan mij. :')