[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimviciousJarig
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 19:00

Oooh Denise jaloersmakend gewoon haha!

Wauw goed bezig Daihyo! Wat een leuke bezigheid voor jullie zo :)

Hier lekker rustig aan nog. Ben weer begonnen met paar uur werken na mijn burnout maar toch wel weer zwaar hoor. Maar geniet ook intens dus rustig aan wel weer aan de bak.
En dit is dan alleen 100% genieten <3 dit meisje word helemaal schimmel net als d'r papa Mr Ricochet :D
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 19:07

Oh tof veulen <3

Zertab

Berichten: 12226
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 19:08

Lekker van genieten Denies <3

Knap dier hierboven Kim! <3


In juli ben ik klaar met mijn opleiding en dan wil ik weer het western rijden oppakken :)

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:28

Heerlijk, Denies!

Goed bezig, Daihyo. Hij loopt mooi.

Daar zou ik ook blij van worden, Kimvicious. Fijn dat het werken je ook plezier oplevert, kan me voorstellen dat het zwaar is om weer op te pakken; en dat je snel teveel gaat doen.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 16:41

Goed bezig Daihyo!
Leuk veulen Kim.
Ben bezig alle paarden op te lijsten. Gezien onze plannen die steeds concreter worden en steeds dichterbij komen om te emigreren, moeten we alle paarden stilletjesaan gaan verkopen.
De hengsten hebben we al een plan voor, maar alle merries en jong grut moeten een nieuw huisje vinden.
Toch beetje een dubbel gevoel... ;(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 16:50

Gaat echt alles weg??

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 17:10

ja. Het is een hele stap om de plas over te steken, en daar dan toekomen met een kudde paarden maakt het niet gemakkelijker.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 17:17

Ga je daar dan weer nieuwe paarden kopen?

Zertab

Berichten: 12226
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 17:19

Wel een heftig besluit sevke...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 17:22

Ja, lijkt mij niet makkelijk. Zeker de paarden die je zelf veel rijdt.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:00

Neem je helemaal geen paarden mee? Heftige beslissing.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 18:28

Hele grote stap, Sevke. Wij zij net verhuisd naar Zweden en dat vond ik al een hele onderneming.
Succes met een goede plek voor de paarden zoeken.
Wij zijn op zoek naar een leuke ruin erbij, maar jullie paarden zitten boven ons budget denk ik.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 19:08

Sevke, ik zag een oproep van Colin Rietdijk, hij zoekt een goed paard. Eentje met showervaring, braaf buiten en panel 7 n/n. Zag hem op FB.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 14:54

Voor de westernmensen die mij niet op FB hebben. Ik heb daar onderstaande oproep staan:

OPROEP:
Ik ben op zoek naar westerncombinaties voor een fotoshoot op de Soestduinen of Kootwijkerzand. Ik zoek 4 tot 8 combinaties die in ranch outfit of in ieder geval geen showoutfit willen rijden. De paarden moeten met en naast andere/vreemde paarden kunnen om de foto's te krijgen die ik in gedachten heb. Ras paard maakt niet uit als het dier maar western gereden wordt. Dus western tack. Lasso, hoed, chaps etc. Neutrale kleuren. Ik zoek dus geen felle kleuren. Tijdstip net voor en tijdens het gouden uur. Dit is in de avond. Ik wil alle combinaties tegelijk laten rijden en ook in kleinere groepjes. Afhankelijk van het aantal combinaties die zich aanmelden. In alle gangen. Het zou ook tof zijn als er iemand bij zit die in galop met de lasso kan zwaaien. Ik maak foto's van verder weg maar ook van dichtbij. Tevens zijn foto's alleen van jou met je paard ook mogelijk. Maureen Stegeman Fotografie is er ook bij als fotograaf en ik zoek er graag nog één of 2 bij. Dan heb je van verschillende plekken foto's in verschillende stijlen. Modellen krijgen minimaal 3, maximaal 5 foto's op webformaat met logo. Meer bestellen kan bij de betreffende fotograaf tegen zijn of haar eigen tarief. Liefst in juni. Datum in overleg.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 18:01

Jammer dat het zo ver weg is. Lasso zwaaien e.d. lukt allemaal. Inclusief zelfs zelf fotograferen, maar niet beiden tegelijk. ;) Dan rij ik wel.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:28

@allen: ik weet nog niet of ik mij opnieuw een paard koop daar. Paarden zijn een enorme verantwoordelijkheid, en we zijn er nog niet uit of we dat nog willen. We willen gewoon onze tent in de truck kunnen gooien, honden erbij, en voor een maand of zo gaan trekken zonder dat je kopzorgen hoeft te hebben over de dieren die nog thuis zijn.
Als ik mij nog een paard koop, en ik zeg àls, dan zal het eentje zijn die op een goede trainingsstal komt te staan, waar hij ook de nodige zorgen krijgt als ik er niet ben, maar zeker niet meer aan huis.
Deze zijn al te koop

Afbeelding
Gump Sneaky Peeky BB "Sneaky"
V: Little Gump
M: Peekalight (V: Grays Starlight)

16-jarige AQHA fokmerrie. 7-panel n/n. Helemaal gezond. NRHA money earner. Kan gereden worden, maar dat hebben wij gedurende 7 jaar niet meer gedaan. Goede moeder, makkelijk drachtig te krijgen. Braaf en lief in de omgang. Geen gebreken gekend. Kan drachtig van één van onze hengsten verkocht worden.


Afbeelding

CJ Dark Edition "Ceejay"
V: CJ Whiz
M: Giadunita BH

5-jarige AQHA fokmerrie. 7-panel n/n. Super lief en braaf paard. Wordt drachtig verkocht. Kan NIET gereden worden tgv een ongeval dat zij gehad heeft als driejarige met als gevolg een bekkenfractuur. Zij heeft hier geen last meer van, en loopt niet kreupel, maar haar heupen staat iets scheef waardoor zij niet meer gereden kan worden. Geen andere gebreken gekend.

Afbeelding

SV Sneak Preview "Junior"
V: ND Spooks Shaggy Gun
M: Gump Sneaky Peeky BB

Driejarige AQHA/APHA hengst (kan evt geruind worden) die momenteel twee maanden onder zadel is. Hij is superbraaf en makkelijk, nog nooit gebokt of gesteigerd en toont talent voor reining en ranch riding. Momenteel beheerst hij de drie gangen onder zadel, kent het stuur en toont aanleg voor spinnen en stoppen. Grappig detail: hij is een regular paint, want hij heeft boven op zijn rug een witte vlek ter grootte van een pompelmoes.
"Junior" is 7-panel n/n en volledig röntgenologisch goedgekeurd voor het beleren. Filmpjes onder zadel beschikbaar. Deze foto doet hem geen eer aan, in het echt is hij werkelijk poepchique, maar ik heb even geen andere foto.

Afbeelding
Afbeelding

SV The Color Of Money "Money"
V: RS Renoir Olena
M: CJ Dark Edition

sorrel tobiano hengstenveulen, nu een maand oud. Kan afgespeend worden sept/okt dit jaar. Super lief en makkelijk veulen, aanhankelijk, nieuwsgierig. 7-panel n/n door afstamming. Kan eventueel samen met zijn drachtige moeder verkocht worden in één pakket met interessante prijs.

Afbeelding

SV Wallstreet Shuffle "Wally"
V: RS Renoir Olena
M: Giadunita BH

APHA solid bay hengstenveulen. Momenteel één week oud. Mag in oktober de merrie verlaten.
7-panel n/n door afstamming.

Wij vragen niet de hoofdprijs voor onze paarden, maar graag een goede thuis. Indien iemand interesse heeft in één van deze paardjes, stuur gerust een PB.
edit: Junior is geen koopje :o ;)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:34

Citaat:
Kan eventueel samen met zijn drachtige moeder verkocht worden in één pakket met interessante prijs.


Moest hier wel even om grinniken :') Label erop en bij PostNL brengen.

Maar ik heb Beeb en dat is meer als genoeg.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:39

Begrijpelijk, Denies! Je hebt er niet enkel plezier van, maar ook een boel zorgen...

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:46

Als ik geld en tijd zou hebben… mooie dieren, stuk voor stuk. Vooral het bonte veulen <3

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 07:30

Die 16 jarige, of dat veulentje van een maand oud. Kom maar brengen, haha. Helaas de centjes ontbreken. ;)

KimviciousJarig
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:24

Hoop dat je voor allemaal een super huisje gaat vinden Sevke!

Leuk shoot idee Marlies. Helaas is mijn poownie nog niet zo ver haha.

Zertab

Berichten: 12226
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 12:31

Knappe paarden Sevke! :)

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 16:19

Sevke, ik dacht dat jullie juist voor het paardenbedrijf naar Canada gingen verhuizen! Neem je de hengsten ook niet mee?

SCC

Berichten: 890
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 22:12

@kimvicious. wat een mooi groot veulen!
@bellatrix. heb je al mensen gevonden via je oproepje op Facebook?
@Sevke mooie paarden! helaas geen mensen in mijn omgeving die er nog 1 zoeken, dus kan je helaas niet helpen.


Zijn er hier ook mensen met een quarter die last heeft van allergieën? heb de mijne laten testen, en die blijkt dus zeer hoog te testen op paardengras (timotheegras). dus het hele land over de kop en ander gras erbij in gezaaid zodat de allergie hopelijk minder wordt/weg gaat. En daarnaast smeer ik zijn buik plekjes in met huidolie in de hoop dat zijn huid heel blijft en hij niet eventuele wondjes open blijft schuren.
tot nu toe gaat het wel goed, maar ik hoop ook dat het goed blijft gaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 22:31

Ja, ik heb 4 combinaties. Maar ik wil er minimaal nog 2 bij eigenlijk.