[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:59

Zo ik kom weer binnen vallen. Lees wel altijd mee, maar soms geen tijd om nog te reageren.

Emma wat vervelend zeg, snap je gevoel helemaal (voor zover dat kan). Als je het financieel aan kan zou ik haar zeker houden, naast een rijpaard. Bruikleen zou ook een optie kunnen zijn, maar maak aub goede afspraken en zet alles op papier. Helaas zelf wat mindere ervaringen mee. Maar het kan een hele mooie optie zijn. Eerst maar eens rustif afwachten als er wat op je pad komt? :) Wat zoek je precies?

Jumpyhorse (blomme toch? Ik volg je op insta haha), ik vind het knap wat je allemaal doet hoor en wat je al bereikt hebt! :))

Marlies met jou en King gaat het ook lekker he? Zag mooie fotos op facebook voorbij komen. Ziet er fijn en relaxed uit!!

Gimme_Joy Sta je vlakbij het strand? Lijkt mij zo tof. Ik heb nog nooit in de duinen of op het strand gereden...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101744
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:23

Ik denk dat het heel goed is om geen jonkie meer te kopen. Maar iets dat al gereden is en waarvan je dus zeker weet dat het qua karakter bij je past. Doe maar een Paint want daar fotografeer ik. :')

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:02

Ik wil ook het liefst een paint, maar paints met reining bloed en talent zijn er niet veel.. sowieso een volwassen paard vinden is lastig, er staan vooral veulens en jaarlingen te koop :+ ik zie wel wat er op mijn pad komt.. heb in ieder geval als eis showklaar en braaf karakter

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:04

Ja Gerliev! We staan op 15 min. met de trailer van de de waterleiding duinen en het strand. Echt een heerlijke omgeving om te rijden. We moeten dus wel met de trailer, maar er zijn genoeg stalgenootjes die mee willen. Dus dit gaan we zeker vaker doen! :D

Ik denk dat je inderdaad eerst even heel goed op een rijtje moet gaan zetten wat je met Nova wil/kan en hoe het eruit gaat zien als er eventueel een nieuw paardje komt. En een echte wedstrijdreiner is natuurlijk fantastisch, maar daar zitten natuurlijk wel wat haken en ogen aan. Met name de prijs en het hele benen verhaal... Het blijft een zeer intensieve tak van sport.

Ik wilde ook een reiner. Ik heb die doelen inmiddels bijgesteld :') . Joy heeft (hoe mooi haar bouw ook is) geen lijf voor de reining. Ik ga wel proberen hoor, maar ik denk dat wij ons gaan focussen op een redelijk nieuw onderdeel (of onderdelen). Ranch riding, trail en reining lijken me echt onderdelen voor ons. Joy is er allround genoeg voor en heeft een fantastische extended jog in huis.

Als ik je ergens mee kan helpen moet je het zeggen! Ik ga met liefde mee kijken en wil je helpen mee denken! Y;(

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:05

Sowieso als je iets wil kopen is de laatste tijd erg lastig... :(

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:11

Nou dat zie ik ook ja! En ik moet eerlijk zeggen... dat wat er wordt aangeboden (ook het jonge grut) is... tja... niet helemaal in verhouding met de vraagprijs :x

noows
Berichten: 54
Geregistreerd: 25-06-09

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:18

Emita, het is niet gek dat je je zo voelt na de enorme hoeveelheid pech die jij en Nova hebben gehad. Ik vond het al knap dat je zo lang zo positief bleef :(:) Even heel zwart-wit geforumleerd: wil je Nova niet kwijt omdat er zoveel tijd/moeite/geld in zit of omdat ze jóuw paard is en je veel geluk brengt? Als je graag met haar het avontuur aan gaat om te fokken zou ik haar zeker houden maar als zij helaas niet meer past bij jouw dromen, dan geeft het misschien minder frustratie om haar los te laten... al dan niet in bruikleen of verkoop.
Het prijskaartje van een getraind reiningpaard is niet niks. En ook een getraind reiningpaard is geen garantie voor fanatiek wedstrijden kunnen rijden (maar de kans is er dan wel weer). Als je de lasten van Nova niet meer hoeft te dragen geeft dat natuurlijk wel financieel meer ruimte, maar het is zo'n moeilijke keuze... vooral als je nog gelukkig wordt van haar.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:41

Hoi Hoi!

Mag ik me ook melden? Ik ben ook opzoek naar iets jongs wat bijna niet te vinden is. Ofja zoals hierboven gezegd word prijs/kwaliteit goed is. Ik zoek een 2,3,4 jarige maar bijna niet te vinden. En als ik het wel vind vragen ze de hoofdprijs wat niet bij de kwaliteit past, of waar stiekem iets mis mee is of al flink verpest en vaak nog een combi van de 3. Ik zie al regelmatig prijzen van 8 voor een simpel gereden paard wat niks speciaals heeft. Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag. Ben al bij wendy geweest en die houd me ook op de hoogte als ze iets voor me heeft.

Emita is het niet een optie om bruikleen te doen of iemand die je heel goed kent voor een goed huisje als weidepaard? Het liefste een beetje dichtbij dat je haar nog vaak kan zien?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101744
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:46

Jij hebt toch Spark? Of verwar ik je met iemand anders?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:49

Bellatrix schreef:
Jij hebt toch Spark? Of verwar ik je met iemand anders?

Had idd. Ik heb hem een tijdje terug verkocht aan een mevrouw(en haar kinderen) die er helemaal verliefd op is geworden.

Dus ik ben opzoek naar mijn volgende projectje nu. Ik wil weer met iets jongs vanaf het begin werken zoals toendertijd met spark.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101744
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:50

Oh hij is verkocht? Staat hij nog bij Wendy? Wordt hij nog gebruikt voor de koeien? Ik heb de laatste keer nog op hem gereden.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:53

Bellatrix schreef:
Oh hij is verkocht? Staat hij nog bij Wendy? Wordt hij nog gebruikt voor de koeien? Ik heb de laatste keer nog op hem gereden.

Hij blijft voorlopig nog wel maar ik weet niet hoe lang. En ik weet niet of ze hem gaat lenen voor de koeien. Was ze nog niet over uit voorlopig wilde ze hem even zelf rijden wat ik begreep.

Maar wel fijn dat ik hem voorlopig nog even zie. Het is soms wel een beetje raar maar het gaat heel goed samen met de nieuwe eigenaar wat weer gemoedsrust geeft.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101744
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:59

Ik snap het. :j
Wordt hij geruind of blijft hij hengst?

Zoek je een Paint of Quarter?

Krijg net bericht, het Paint NK van komend weekend zit vol met 500 starts. :+
2 dagen van 7 tot 22. _O-

Ik ben officieel dood daarna...

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:04

Bellatrix schreef:
Ik snap het. :j
Wordt hij geruind of blijft hij hengst?

Zoek je een Paint of Quarter?

Hij is al eventjes weer ruin. Dat was makkelijker met verkopen mocht ik hem ooit willen verkopen. Wat sneller ging dat ik dacht.

Quarter of paint maakt niet uit. Wel ietsjes meer reining/ cowhorse gericht. Mag onbeleerd zijn of beleerd maar wat groen. Ik wil weer vanaf niks beginnen eigenlijk.


Is het nk paints open voor publiek? Misschien dat ik daar even vlug wil rondneuzen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101744
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:11

Nee helaas. :\

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:19

Bellatrix schreef:
Nee helaas. :

boe -O-
maarja snap het wel natuurlijk

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101744
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:24

Ja, ik snap het ook wel hoor maar ik vind het erg jammer...

Maar Someren is voor jou toch ook wel een stukje rijden?

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:31

Je hoeft je komend weekend niet te vervelen Marlies :')

Ik zal mijn ogen en oren open houden speedfiets

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:43

Bellatrix schreef:
Ja, ik snap het ook wel hoor maar ik vind het erg jammer...

Maar Someren is voor jou toch ook wel een stukje rijden?


Denk dat someren een uurtje rijden is. Dus dat valt eigenlijk nog wel mee!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101744
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:44

Voor jou valt dat mee...ik moet 1.5 uur. :=

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:37

Ik ben echt heel benieuwd naar de show. Wordt heel anders dan normaal.. En zoveel starts, volgens mij heb ik dat bij de Paints nog nooit meegemaakt?

ik moet zeggen dat ik mijn walk & trot pattern voor de trail best wel pittig vind :+ maar misschien ben ik niks gewend :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101744
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:47

Ik ben ook heel benieuwd hoor!!
Zal extra veel foto's maken van je!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:00

Emita, ik zou toch ernstig denken over verkopen. Als je haar verleast heb je er eigenlijk ook niks meer aan, en nu kost ze vooral geld. En dan je geld steken in een nieuw, rijdbaar paard, daar zul je veel meer plezier aan beleven.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:01

Emita schreef:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik echt slapeloze nachten heb.. Ik baal gewoon zo erg dat ik zo veel tijd, geld, moeite heb gestopt om haar te kunnen kopen. Echt maanden lang heb ik non stop gewerkt, overuren gedraaid, bijna een jaar lang geen één vrije dag, allemaal omdat ik haar per se wilde hebben. Ik heb mijzelf echt over de kop gewerkt. En het zit me gewoon zo dwars dat ze op zo'n jonge leeftijd gewoon nooit meer echt iets kan. Ik merk dat ik er echt moeite mee heb, maar ook dat het mij gewoon veel pijn doet. En het feit dat ze niet drachtig is betekent ook nog een jaar langer wachten voordat er misschien een veulen is (als dat al ooit lukt), en dan nog weer wachten tot ik daar iets mee van. Dan zijn we 5 jaar verder. En dat wil ik niet.. Ik heb al zo veel geduld moeten hebben, en nu ben ik het gewoon zat. Het enige wat ik nu op stal doe is poep scheppen, en plezier heb ik niet meer aan haar. Maar aan de andere kant wil ik haar ook niet kwijt, juist omdat ik er zoveel moeite/tijd/geld in heb gestopt. Ik wilde haar en per se haar. Dus ik weet niet wat ik wil of wat ik moet doen.. Er zijn een aantal fokkers geïnteresseerd in Nova als fokmerrie, maar dan moet ze dus wel eerst drachtig zijn geweest (dus heel erg duimen dat het komend seizoen wel lukt), omdat ze wel hele interessante bloedlijnen heeft. Maar goed. Ik weet dus niet wat ik wil. Eigenlijk wil ik haar niet kwijt, maar wel een paard erbij, waar ik wél wat mee kan en waar ik volledige zeggenschap over heb. Dus nu ben ik wel een beetje aan het rondkijken wat er allemaal is.. En ondertussen spaar ik dus verder voor eventueel een tweede paard. Maar het geeft me echt heel veel onrust %)


Ik vind het oprecht echt zwaar zwaar zwaar klote voor je. In bruikleen lijkt me een prettige optie, met eventueel optie tot overkopen? Wellicht dat het je ook minder zwaar valt als ze al even 'onder de hoede van een ander' is zeg maar.

Want ik snap heel goed dat het als falen voelt na zoveel moeite er in te hebben gestoken. Maar ik vind dat noows het wel goed verwoord; kijk goed waarom je het vervelend vind om haar te kopen. Denk oprecht dat niemand je er gek op aankijkt als je het zou doen omdat ze gewoon niet het juiste paard is voor je doelen. Bedoel het is qua kosten immers geen cavia die je op je slaapkamer kan houden.



Ik wilde ook altijd graag een jonkie, maar zit er op aanraden van een vriendin toch wel over na te denken om een 'ouder' paard te kopen mocht het zover komen. Zo rond de 6-7 ofzo..

Bellatrix schreef:
Ik denk dat het heel goed is om geen jonkie meer te kopen. Maar iets dat al gereden is en waarvan je dus zeker weet dat het qua karakter bij je past. Doe maar een Paint want daar fotografeer ik. :')

Gewoon dubbel geregistreerd kopen joh, dan start je bij 'ons' op de NQHA gewoon ook want daar fotografeer ik ;)


GJ: Ranch Riding is een mega groeiend onderdeel nu. Wij hadden op deze show 50 (!) starts in enkel de Ranch Riding. Echt bizar :D

Ik ben zondagavond teruggekomen van 3 dagen NQHA show fotograferen. Bijna klaar met de foto's uitzoeken. Altijd weer veel te veel foto's die ik maak zo'n weekend pff :') was wel ontzettend gezellig en wat is Grathem toch een heerlijke locatie. Ed is echt geweldig. <3

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:09

Ranch riding is ook echt een leuk onderdeel! op de onderlinge schreef ik mezelf daarvoor ook altijd in.

Wel vreemd nu ik geen eigen meer heb zie ik overal leuke clinic's en dergelijke voorbij komen,