[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chery

Berichten: 1846
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 12:13

Bellatrix schreef:
Welkom chery! Bekenden namen idd. :D
Die op de foto is je Freiberger niet toch? Een Quarter?

Nee is mijn freiberger

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 12:24

Oh wow! Hij lijkt zo net een Quarter. :D

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 12:32

Welkom! :)

chery

Berichten: 1846
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 12:46

Bellatrix schreef:
Oh wow! Hij lijkt zo net een Quarter. :D

Haha! Nou de body heeft ze wel!
Ze is hier wel te dik hoor! Maar man o man wat is ze moeilijk inshape te houden!

Afbeelding

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 19:57

Leuk, welkom! Lijkt wel al een quarter zo :D

Ik heb gisteren een ranch riding én een ranch trail clinic gehad van Jamie Verkerk. Was echt super leuk en veel geleerd. Paardlief liep zomaar de brug over en het hek door vanaf twee kanten! <3 Zooo trots op hoe we het samen gewoon doen *\%/*

chery

Berichten: 1846
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 20:33

xxPaige schreef:
Leuk, welkom! Lijkt wel al een quarter zo :D

Ik heb gisteren een ranch riding én een ranch trail clinic gehad van Jamie Verkerk. Was echt super leuk en veel geleerd. Paardlief liep zomaar de brug over en het hek door vanaf twee kanten! <3 Zooo trots op hoe we het samen gewoon doen *\%/*

Oh wat leuk! Les van Jamie staat ook op mijn lijstje!

miereneter

Berichten: 2533
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 17:46

Welkom, chery. Leuke Freiberger.

Ja, ook op mijn lijstje! Vroeger zat ze een flink stuk dichter bij mijn woonplaats dan nu. Ik wacht geduldig op een clinic in de buurt.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 17:59

Na alle ellende van afgelopen dagen was dit wel weer heerlijk..


Afbeelding

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 18:12

Ohjee had je pech Denies? :knuffel:
Wat een prachtige bak zo!

Achterom
Berichten: 23031
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:31

Nice! Mooie grote bak zeg!

Zertab

Berichten: 12221
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 22:37

@Kim, groetjes van Lilo (kon je op insta geen bericht sturen)


Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 15:05

Ik wil het rijden weer oppakken maar op mijn eigen tempo.

Ik wil een paard zoeken (Engels of western maakt even niet uit) waarop ik zitlessen kan nemen aan de longeerlijn. Ik wil mij geen zorgen hoeven maken over het paard maar puur focussen op mijn houding en zit en balans. In stap en draf en als het goed voelt uiteindelijk in galop. Deze dingen kan ik ook op een Engels gereden paard doen natuurlijk en dat is wel makkelijker te vinden. Het liefst een half uurtje om de week. Misschien elke week als het goed gaat. Dit wil ik doen tot ik weer meer vertrouwen in mijn lijf heb. Dan misschien weer op zoek naar iets te rijden.

Dus ik ga op zoek naar iemand die zijn paard af en toe een half uurtje wil uitlenen voor een zitles. Maar het moet dan wel een enorm braaf paard zijn die niet onder de indruk is als ik mijn balans eens verlies. Het paard moet echt te vertrouwen zijn en fijne gangen hebben.

Hopelijk kan ik zoiets in mijn buurt vinden.

Zertab

Berichten: 12221
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 15:10

Bellatrix schreef:
Ik wil het rijden weer oppakken maar op mijn eigen tempo.

Ik wil een paard zoeken (Engels of western maakt even niet uit) waarop ik zitlessen kan nemen aan de longeerlijn. Ik wil mij geen zorgen hoeven maken over het paard maar puur focussen op mijn houding en zit en balans. In stap en draf en als het goed voelt uiteindelijk in galop. Deze dingen kan ik ook op een Engels gereden paard doen natuurlijk en dat is wel makkelijker te vinden. Het liefst een half uurtje om de week. Misschien elke week als het goed gaat. Dit wil ik doen tot ik weer meer vertrouwen in mijn lijf heb. Dan misschien weer op zoek naar iets te rijden.

Dus ik ga op zoek naar iemand die zijn paard af en toe een half uurtje wil uitlenen voor een zitles. Maar het moet dan wel een enorm braaf paard zijn die niet onder de indruk is als ik mijn balans eens verlies. Het paard moet echt te vertrouwen zijn en fijne gangen hebben.

Hopelijk kan ik zoiets in mijn buurt vinden.


Zijn zitlessen op een joker niet iets om ook eens mee te beginnen? Ik wil dat ook gaan doen zodra jonkie is ingereden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 15:15

Nee, ik wil wel gelijk op een echt paard. Ik moet toch wennen aan de bewegingen van een echt paard. En een joker zit totaal niet in mijn buurt.

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 15:17

Jammer dat Starnmeer waarschijnlijk zo ver weg is van je, daar hebben ze hele fijne stabiele paarden.

Nog even mijn glimworm delen. Dit weer is echt heerlijk! Hopelijk zet het voorjaar binnenkort een beetje door.
Afbeelding

Zertab

Berichten: 12221
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 15:21

Bellatrix schreef:
Nee, ik wil wel gelijk op een echt paard. Ik moet toch wennen aan de bewegingen van een echt paard. En een joker zit totaal niet in mijn buurt.


En kan je dit niet bij Wendy aangeven?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 15:24

Wendy zit ook niet naast de deur en ik betwijfel of ze zulke lessen geeft.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 16:08

Sirius_ schreef:
Ohjee had je pech Denies? :knuffel:
Wat een prachtige bak zo!


Jaa, maar beetje gek om in dit topic te lezen. Gelukkig gaat het weer beter. Lichamelijk helaas niet. We zijn een nieuwe reuma medicatie gaan proberen (injectie) en die pakt behoorlijk slecht uit. Nog een week uitzitten en dan mag ik mijn 'oude' medicatie weer zetten. Heel stom, wil je juist iets anders proberen omdat het ene net niet 100% werkt, en dan ga je van 90% terug naar nagenoeg niets. Zo zwaar balen.

Wij hebben inderdaad een hele toffe bak en de stal is ook heel fijn. Ben al die spookverhalen en negatieve berichten over de stal waar ik sta zo zat. Hoop echt dat er ooit een omslag komt en mensen het gewoon eens gaan vragen ipv gelijk negatief spuien. |o (dit is niet naar iemand persoonlijk hier hoor, even frustratie kwijt haha)


Bellatrix, wat een mooie stap! Ik hoop dat je zoiets gevonden krijgt!

Wat een knappie Sirius! Járen geleden wilde ik bij Starnmeer stage lopen, maar helaas door omstandigheden van de eigenaresse kon het niet door gaan. Maar goed, toen kwam ik op StarReiners terecht en heb ik uiteindelijk Beeb er aan overgehouden :Y)

KimviciousJarig
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:20

@sirius haha yep das m'n guppie!

Ik heb stilletjes hier mee gelezen al die tijd maar zat zelf niet lekker in m'n vel en was mega druk dus even op de achtergrond gebleven maaaaaar nu toch wel wat te delen.
Afbeelding
Lilo doet het waanzinnig goed bij Wendy en vandaag had ik mijn eerste les op haar! Ze is liever dan ik ooit had durven bedenken en geeft mij zo veel vertrouwen terug! Heb het gevoel dat ik (voor degene die hem nog kunnen herinneren) een soort tweede Gucci heb gevonden, dat is het vertrouwen wat zij geeft.
En dan hebben we het over een paard wat net een maand bezig is :D
Ik vlieg weer rustig verder op m'n roze wolk <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:29

Hoe oud is ze nu? Was dit de eerste keer dat je er zelf ook op zat?

KimviciousJarig
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:39

Bellatrix schreef:
Hoe oud is ze nu? Was dit de eerste keer dat je er zelf ook op zat?


Ze is nu drie ! Heb er al wel eens opgezeten en wat gestapt maar dit was de eerste keer "rijden" !

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:40

Ok dat zou vast een gaaf gevoel geweest zijn. :D
Wat zijn je plannen met haar?

KimviciousJarig
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:01

Bellatrix schreef:
Ok dat zou vast een gaaf gevoel geweest zijn. :D
Wat zijn je plannen met haar?


Plezier hebben, dat staat echt bovenaan. Buitenrijden, koeien drijven, zwemmen, stomme dingen uithalen :P En die reining dat komt allemaal wel, ze is een echte reiner en dat laat ze al zien maar dat komt op de tweede plaats voorlopig.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:42

Kimvicious schreef:
@sirius haha yep das m'n guppie!

Ik heb stilletjes hier mee gelezen al die tijd maar zat zelf niet lekker in m'n vel en was mega druk dus even op de achtergrond gebleven maaaaaar nu toch wel wat te delen.
[ [url=m/hiwSIp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lilo doet het waanzinnig goed bij Wendy en vandaag had ik mijn eerste les op haar! Ze is liever dan ik ooit had durven bedenken en geeft mij zo veel vertrouwen terug! Heb het gevoel dat ik (voor degene die hem nog kunnen herinneren) een soort tweede Gucci heb gevonden, dat is het vertrouwen wat zij geeft.
En dan hebben we het over een paard wat net een maand bezig is :D
Ik vlieg weer rustig verder op m'n roze wolk <3


Het is je zo gegund!
En no worries, ook als je even slecht in je vel zit ben je nog steeds welkom. Je weet me ook altijd te vinden voor een hart onder de riem!
Slechte momenten hebben we allemaal. Maakt je niet minder. Dikke knuffel!

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 00:08

xDenies balen zeg! Hopelijk gaat het met je oude medicatie zometeen weer beter.
Negatieve verhalen heb je over elke stal helaas. Maar als je zelf maar met veel plezier staat, is het belangrijkste toch?

Yeah Kimvicious welkom terug vanuit je meeleessteen! Leuk om weer wat van jullie te lezen. Ik ben je op Facebook ook niet meer tegen gekomen volgens mij maar ik ben heel veel Facebook vrienden kwijt geraakt :+ super dat Lilo het zo goed doet.
Fijn hè die band vanaf de grond vanaf haar rug ervaren.

Vandaag is onze trainster met Luna begonnen. Ik vind dit zo leuk, we kennen haar al 12 jaar, toen was ze hooguit 10. Mijn oudste was helemaal weg van haar, liep elke zomer achter haar aan te hobbelen haha. Inmiddels heeft ze voor diverse grote stallen gewerkt en is ze weer terug op het thuishonk. Ze start nu 2x per week met basis grondwerk. Ik blijf in hand oefeningen doen (trail en showmanship) en volgende maand wordt ze wat serieuzer opgepakt om zadelmak gemaakt te worden.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding