[VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joey2010

Berichten: 4353
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 07:02

Hihi dat dingetje tussen de draden door kruipen doet de mijne ook als er geen stroom op staat. De ander blijven er mooi achter staan maar hij wurmt zich dan ertussen door als er eens geen stroom op staat.
We zien zelfs regelmatig poep op de onderste draad liggen en dan staat meneer ook aan de andere kant.

We hebben de draden nu aangepast waardoor hij er niet meer tussendoor kan.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 09:16

Haha, daar is Baby ook een ster in. Die gunt zichzelf graag het beste en terwijl de kuddes op een oké weiland stonden, kroop Beeb met gerust door de lijnen naar de weilanden verderop waar groen gras stond. Slimme dieren … :')

Baby is trouwens 1,48, laatst voor het eerst kunnen opmeten. Ik denk dat jouw Nova daar nog wel eens bovenuit gaat komen!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 22:03

Nou... Ik denk het misschien niet xDenies := Nova is nog steeds 1.35 hè.. Ze oogt veel groter op foto's dan wat ze in realiteit is :D


Update eerste fotoshoot. Haar brave buien zijn weer over. Ze was weer de duivel vandaag, stoute puppy. Wat ben ik blij dat Belletjheee mee was... Maar goed, even wachten wat voor foto's het heeft opgeleverd :+

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:39

Ja maar Nova groeit de komende jaren nog wel hoor! ;) Baby groeide tot zeker haar 7e.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 15:23

Gisteren heeft een stalgenoot met Nova gewandeld toen ik aan het werken was. Ze was weer super braaf. Geen touw aan vast te knopen, die merrie :+

Alvast een foto van de shoot ontvangen:
Afbeelding
Door Iris Hofmans Fotografie

joey2010

Berichten: 4353
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:47

Ondanks haar "stoute" streken af en toe vind ik haar prachtig.
En de streken worden steeds minder. Jullie groeien wel naar elkaar toe.

Sintara

Berichten: 7414
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:52

Wat goed dat ze weer lekker heeft gewandeld :D !

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 18:52

Nog een extra update, ik heb net zelf met haar buiten gelopen. Een kort stukje, kwartiertje, maar de stalgenoot die gisteren met haar op pad was gegaan liep met mij mee. Het ging goed! Al had ze wel wat spanning-momentjes, maar ze is niet ontploft en heeft ook niet gesteigerd. Dus al met al tevreden :D

Morgen komt overigens de dierenarts wel weer. Ze hoest toch nog erg veel en het snotteren is ook weer terug gekomen. Nu moet ik wel zeggen dat ik sinds vorige week ben gestopt met foenegriek door het voer heen, en we maken het voer nu ook niet meer nat (voorheen deden we dit wel). Even kijken wat de DA zegt morgen!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:38

Pfffzeg wat vervelend dat ze niet van de hoest en snot lijkt af te geraken. Hopelijk klein opstootje dat vlug weer over is.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:03

Ik zag dat ze op de GoldenWay Stables in Woubrugge nu een zoutstal ofzo hebben en schijnbaar is dit dus goed voor luchtweg problemen.

Ik ben trots op jullie! :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:34

Dat klopt! (Van dat zout)

Ik ben ooit in Krakau in de zoutmijnen geweest. Daar deden ze (of doen?) Luchtweg therapie voor zware astma patiënten. En hier in de buurt zit ook een zoutkamer met hetzelfde effect. Dat is dus voor mensen. Maar dat werkt bij paarden dan ook.

Top! Lekker de ontspanning blijven zoeken! En gave foto! <3

joey2010

Berichten: 4353
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 06:36

Jammer dat ze er niet goed echt ervanaf komt van hoesten en snot.

Even over het zouttherapie, mijn vriendin heeft haar paard ook laten behandelen. Er kwam een vrouw met een "aangepaste" trailer waar het paard in moest staan en de zoutbehandeling werd gestart.

Dat paard had veel luchtwegproblemen en deze zijn na de zouttherapie drastisch verminderd. Wel laat ze deze vrouw 1 keer per 5 maanden komen zodat het goed blijft gaan met haar paardje.

Ik weet niet de naam maar kan hier wel eventueel even bij mijn vriendin naar vragen.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 07:12

Joey2010 zou je de naam/website van die persoon kunnen achterhalen voor mij? :)

joey2010

Berichten: 4353
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:11

www.salineras.nl
Cindy Oerlemans.
Ze heeft t paard vorig jaar een paar behandelingen kort achter elkaar gegeven.
Ze is hier zo enorm van opgeknapt. De allergieën zijn enorm verbeterd. Ook had de merrie altijd veel last van pollen. Dit is ook sterk verbeterd.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 10:42

Bedankt, ik heb contact met ze opgenomen!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 09:39

Gisteren is de DA geweest. Nova gaat aankomende woensdag naar Utrecht voor onderzoek, want het klonk toch weer slechter en haar longen piepten ook na arbeid. Het is niet zo dramatisch als het is geweest, maar toch moet dit echt goed onderzocht worden om het over te laten gaan. Bummer, maar ik ben blij dat ze nu echt helemaal binnenstebuiten gekeerd gaat worden!

joey2010

Berichten: 4353
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:20

Fijn dat jullie nu naar n kliniek gaan. Zo kunnen ze goed bekijken wat er speelt en daarop een behandeling starten. En eventueel de "oorzaak" ervan aanpakken.
Het duurt gewoon te lang op deze manier.

Goed dat je haar binnenste buiten laat keren.

Sintara

Berichten: 7414
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:32

Zo lastig dat dat blijft doorzeuren he. Zou ze misschien allergisch zijn voor iets? Of astma hebben ofzo?

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 10:40

Dat zou best kunnen.. Dus hopelijk komen ze daar achter! Ik wil ook gewoon graag dat ze weer helemaal gezond is. Het is gewoon naar om te zien, maar het is ook smerig.. Al dat snot dat eruit komt. Laatst kreeg ik het op mijn hand, ik stond er helemaal van te kokhalzen := Ben daar niet zo goed mee _O-

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:48

Goed dat je er verder laat naar kijken. Vervelend zeg dat het maar niet wil overgaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101799
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:26

Ben benieuwd of er iets uitkomt bij de kliniek.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 15:48

Balen dat het nodig is maar wel goed om te doen! Bij kinderen kan continu kwakkelen hun groei flink remmen, misschien bij Nova ook wel (hopelijk niet). Ik duim dat ze haar goed kunnen helpen!

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 15:57

Hè wat naar dat het nu nog niet over is -O-
Hopelijk kunnen ze het in Utrecht onder de knie krijgen

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 17:53

Wat een narigheid, dat dat hoesten zo lang aanhoudt zeg! Hopelijk vinden ze iets waar ze wat aan kunnen doen.

Ik vind je wel super stoer hoor je doorzet met Nova ondanks haar bitchy merrie buien, het is wel echt een pittige tante := maar als je daar door heen bent heb je er wel een gouden paard aan met een niet te breken band denk ik <3

En ze wordt echt knap zeg

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 02:10

Ryder, dat is waar ik ook bang voor ben. Op zich maakt haar lengte me niet zo heel veel uit, maar wel zegt mijn gevoel dat ze daardoor nog zo klein is, al is ze wel aan het uitdijen momenteel. Vergis je niet in de foto's, daar oogt ze echt veel groter op dan in het echt :+

Sirius_ bedankt, het is voor mij echt een gigantische uitdaging want ik ben dus geen held. Maar met begeleiding en hulp komen we er uiteindelijk wel door heen! Ik begin haar steeds beter te begrijpen. Ze is echt super gevoelig voor aanrakingen, lichaamstaal, en ook de energie die je uitstraalt. Maar ze is ook heel erg fel en een druktemakertje. Een echt cutting paard dus :+ Die hebben wel vaker een gebruiksaanwijzing, je moet alleen leren hoe je daarmee om moet gaan. En die weg zijn we nog aan het bewandelen :D


Even een voorbeeld. Gisteren had ik haar op de poetsplaats vastgezet. We waren alleen. Tien minuten later loopt een fries over het terrein. Als de fries langsloopt kijkt ze vrolijk, maar toen die eenmaal uit beeld was werd ze boos. Hard stampen en schrapen, en twee keer even recht overeind steigeren. Ik stond ernaast en keer naar haar met een blik van: doe normaal :+ Ik gaf haar een correctie op de schouder en toen maakte ze even een boos kreungeluid _O- Ze was not amused. Maar daarna was het wel weer over. Vervolgens ben ik met haar naar de bak gegaan waar ik wat hindernissen had uitgebouwd: een driehoek van pionnen, een paar slalom pionnen en vier balkjes. In stap heb ik oefeningetjes met haar gedaan: om de pionnen heen, linksom rechtsom, ineens omdraaien, tempowisselingen in stap (als ik mijn pas versnel moet ze harder stappen, en als ik ineens heel langzaam ga moet ze ook langzaam gaan). Verder hebben we geoefend met stilstaan (geduld) en vierkant zetten. Dit ging allemaal heel goed! En toen kwam er een ander paard de bak in :+ Daar werd ze eventjes onrustig van, maar ik ben gewoon verder gegaan met de oefeningen. Vervolgens nog even beide kanten op een rondje stappen, draven en galopperen aan de longe (ter bevestiging van de commando's). Toen werd ze ineens heel erg fel, dreigbewegingen en twee keer hoog bokken maar dan net op zo'n manier dat je niet zeker weet of het nou richting jou is of gewoon uit joligheid. Daardoor heb ik haar even nog een rondje harder laten gaan tot ze normaal deed om vervolgens weer de rust te pakken. Om af te sluiten nog weer een paar keer om de pionnen heen gedraaid en geslalomd, een paar keer een andere richting op. En toen was het oefenen klaar, we zijn in totaal zo'n 30 minuten bezig geweest.

Deze hele tijd was ik alleen dus ik ben trots op mijzelf dat ik gewoon door ben gegaan ondanks haar afleidingen :+ :D


Over woensdag maak ik me wel een kleinnnnnn beetje zorgen. Ik moet namelijk werken, dus heb de paardentaxi van de kliniek ingeschakeld om haar op te halen en ik ben er zelf niet bij. Pas aan het eind van de dag red ik het om zelf naar de kliniek te gaan. Had er graag bij de onderzoeken bij willen zijn -O- Maar met mijn onderwijsbaan is het niet mogelijk om vrij te krijgen. Maar goed, we zien wel weer hoe dat gaat. Ik houd jullie op de hoogte!