[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 12:17

Top! Toch weer ff gerust, dan :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 19:56

Zo even wat meer tijd om te reageren.

Fijne dierenarts om de foto's te maken. Joytje eerst een buigproef laten ondergaan, allebei de benen. Ik vond dat het er een stuk beter uit zag dan twee weken terug. Het echte kreupelen was eraf. DA vond haar op allebei de benen gevoelig.

Foto's maken ging prima. Wel onder sedatie, dus Joy heeft er niet veel van meegekregen gok ik :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uitslag: goedgekeurd voor de sport, mits klinisch in orde (want ze is nu dus niet klinisch gekeurd)
*\o/*

Twee bemerkingen, waarvan 1 twijfel en 1 schoonheidsfoutje. De eerste is een chipje in de koot linksvoor. Mooi afgevlakt en geen bedreiging. Zou voor de verkoop het mooiste zijn als het verwijdert wordt, maar niet iets waar ze last van gaat krijgen.

Rechtsachter (het been waarmee ze kreupelt) laat een iets donker plekje zien op de bovenkant van het spronggewricht. Nu nog niets van te zeggen. Advies is om over een half jaar opnieuw foto's te laten maken van de sprong. Het woord cyste is gevallen, maar het is absoluut niet iets waar we nu op moeten argeren of behandelen. Ook niet de reden dat ze kreupelt.

Ik heb me ingelezen en schrok er wel van. Zoiets is ernstig en kan leiden tot een gat in het bot. Brrrr... :n

Maar ik heb doorgevraagd en vroeg of verder onderzoek nu nodig is. DA zei dat dat absoluut niet aan de orde is. Rug is ijzersterk, en hij heeft niets geks gevoeld. Schiefel aan de linkerkant ziet er ook keurig uit.

Dus nu twee weken rust en stappen en dan echt hopen dat we ein-de-lijk weer lekker in de kudde kunnen dollen.

Rijden gaan we eventjes op een lager pitje zetten. Aan de hand gaan we wel proberen shows te lopen. Maar ik wil zeker weten dat ze helemaal herstelt is voordat we de training weer echt gaan oppakken. We blijven wel rijden, maar niet zoals ik in mijn hoofd had.

Overigens heeft deze kreupelheid of de bevindingen niets met overbelasting oid te maken. Erfelijk is het evenmin. Dit is gewoon botte pech.

We gaan vooruit kijken nu! *\o/*

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:58

Joy met bottenpech. Rustig aan dan maar. Wel fijn dat je nu wat meer details weet van wat er aan de hand is.

Iris krijgt het nog druk met al die handwerkmeisjes.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 21:39

Als het goed is heeft bijrijdster weer les als ik op vakantie ben. Zou mooi zijn als ze daaraan mee kan doen!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 23:08

Keuringsrapport binnen, evenals de rekening 8)7 :=

Maar het staat er echt: "dit paard is acceptabel voor toekomstig gebruik in de sport, mits klinisch goed"

*\o/*

1tjes en 2tjes op voorbenen en alleen maar 1tjes op achterbenen. Chipje zit rechtsvoor (ik dacht links haha)

Nu gewoon even die stomme verrekking de baas worden en dan gaan we weer lekker bezig. In-hand gaan we nu alvast lekker oefenen.

15 februari wordt ze trouwens gewogen. Iemand die een gokje wil wagen?!

Even voor de beeldvorming. Al zij er nu wel wat spiertjes weer terug vetjes geworden.
Afbeelding

Ik denk 550 kg. (Maar ben hier heul slecht in)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 18:33

Joy liep vandaag duidelijk een stuk soepeler. Gister ook al. Gister heeft ze ook weer een equiassage behandeling gehad.

Plan is om haar vrijdag te longeren en dan gaat ze zaterdag terug de kudde in. Ik ga volgende week op vakantie, dus dan is het fijn als ze weer de kudde in kan. Dan heeft ze sowieso nog een week vrij (met stappen).

Hopelijk blijft ze goed!

Ben zo trots op haar! Stalrust geeft ze niks om. Ze staat lekker te knabbelen en ze is nog steeds zo heerlijk knuffelig. Heb haar net even flink gepoetst (verharen! :oo ) en dat vond ze heerlijk. Ik heb het idee dat ze aan de voorkant omhoog is gekomen. Dus deze kreupelheid zou misschien ook nog groeipijn kunnen zijn...

Ik begin voorzichtig wat ositiever te worden. Ik kan me zoveel zorgen maken. Heb daar echt last van -O- . Hoe moet dat nou als ik ook kinderen krijg |o :')

Kimmsel

Berichten: 830
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:59

Ik gok misschien iets minder, meer richting 530 kg. Ik ben hier ook heel slecht in hoor, dus zou er zomaar 100 kg naast kunnen zitten. :+

Wat fijn dat de foto's goed zijn bevonden. Dat zal in ieder geval een grote geruststelling zijn. Nu nog even rustig aan (en dat komt zo te horen heel goed) en dan kunnen jullie over een tijdje gewoon weer verder knallen in de training! Hopelijk is het inderdaad wat groeipijn en is ze er snel weer vanaf.

Ja, dat zorgen maken is echt vreselijk hè? Ik heb dat ook heel erg met mijn arabier, die begint soms wat stijf bij aanvang van het rijden en bij het minste geringste struikeltje ben ik bang dat hij KAPOT GAAT. Ben ook veel te soft voor hem en merk dat echt in het rijden (flegmatiek, omdat ik niet consequent genoeg ben met mijn beenhulpen... Moet daar toch echt eens aan gaan werken...).

Zorgen maken is goed, dan blijf je scherp. Teveel door blijven denken is niet nodig. Daar maak je jezelf alleen maar gek mee. Dus neem dit mee, houd er rekening mee, en laat het los. Daar help je Joy het meeste mee. :D

Ik duim voor jullie!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 11:20

Dankje! :D

530 kg, staat genoteerd! Iemand anders nog een gokje wagen?

Ja die zorgen... pfff wat er soms gek van. Gelukkig is dat na zaterdag een stuk minder.

Gister heeft een stalgenootje 's ochtend lekker met haar gestapt. 's Middags waaide het me te erg. Ik heb haar lekker gepoetst en ben haar nu nieuwe kleine VD trucjes aan het leren ("knuffel" werken we nu aan. Ik ga dan tegen haar hals staan en hou een snoepje achter mijn rug. Als ze het snoepje pakt lijkt het alsof ze me een knuffel geeft <3 ). Ik werd wel bijna geplet... Joy is nogal fanatiek als er een beloning bij komt kijken :Y)

Ook met de wind is ze op stal heerlijk rustig.

Vraagje: zijn jullie paarden nu ook al zo aan het verharen? Het viel me echt op gister!

Granoek
Blogger

Berichten: 10482
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:39

Goh ik ben daar ook zo slecht in. In de wetenschap dat Dexter op 850 zit en Duke rond de 700 ga ik voor joy toch ook gokken op dik 600kg. Ze is aardig groot en ehhh ja hoe zeg je dat. Je weet wel :D

Kimmsel

Berichten: 830
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:13

Heel subtiel, Granoek. _O-

Hier is Eyo ook onwijs aan het verharen. Het ligt er allemaal los bovenop. Ze staat zonder dek.

Afbeelding
Afbeelding

Dit is na het poetsen. :+

Sintara

Berichten: 7447
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:19

Ik gok op 500. Ik weet ook niet waarom hahaah

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 12:38

Granoek schreef:
Goh ik ben daar ook zo slecht in. In de wetenschap dat Dexter op 850 zit en Duke rond de 700 ga ik voor joy toch ook gokken op dik 600kg. Ze is aardig groot en ehhh ja hoe zeg je dat. Je weet wel :D


Noem jij mijn paard dik?! >;)

Granoek
Blogger

Berichten: 10482
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:13

Gimme_Joy schreef:
Granoek schreef:
Goh ik ben daar ook zo slecht in. In de wetenschap dat Dexter op 850 zit en Duke rond de 700 ga ik voor joy toch ook gokken op dik 600kg. Ze is aardig groot en ehhh ja hoe zeg je dat. Je weet wel :D


Noem jij mijn paard dik?! >;)

GESPIERD

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 13:51

Jaja...

:')

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:32

580

Komt vooral door die gespierde billen ...

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 20:18

We zullen het zien. Ben heel benieuwd!

Ow de winnaar wint een meet en greet met Joy! En dat is voor Joy de grootste prijs. Die heeft me alleen maar staan aflebberen net bij het oefenen met vierkant zetten... >;) :')

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 19:53

Ohhh :=

Lieve, schattige Joy >;) Afbeelding

15 minuten later stond ze als een idioot te stuiteren. Maar echt... De Spaanse rijschool is er niks bij :oo :') Keihard om me heen galopperen in een kleine cirkel, op de plek met vier benen tegelijk de lucht in, steigeren en alles wat ze zich nog meer kon bedenken met de beperkte bewegingsruimte die ze had... Ze trekt zich niet los ofzo, maar gaat gewoon op een vierkante centimeter ontzettend debiel doen...

Geen doen dit. Vrijdag gaan we de boxrust afbouwen. Alleen morgenmiddag nog stappen. Even kijken hoe we dat gaan doen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 21:19

Joy liep goed. Morgen even kijken hoe ze dan loopt.

Oh en dit:
Afbeelding
:')

Dit deed ze dus eergister ook... :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10482
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:35

Je kunt toch wel beter op het strand gaan vliegeren hoor, veel meer plaats

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 21:37

_O-

Echt powerkiten dit... Maar klopt, zal het doorgeven +:)+ :')

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 22:37

En geen Red Bull meer geven helpt ook.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 23:10

Oooh is dat het!

Ik geef het altijd door de groentensoep... dom van me 8)7

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:12

Ja, da's niet handig. Die van mij werd er ook zo hipsig van dat ik ermee gestopt ben.

Granoek
Blogger

Berichten: 10482
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:13

Oh worden ze dan actiever? Good to know

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 23:17

:')

Granoek ik zou beginnen met red bull light. Die extra suikers... mwah... ik weet het niet...