Ehm...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-01 18:46

Haayyz!
Ik zit ff met een paar vraagjes..
Ik ben van plan western te gaan rijden met mijn 7 jarige NRPS [half Arabier/half Draver]
Maar.. dan moet ik eerst een zadel en hoofdstel kopen..
Zadel is niet zo'n probleem, maar wat voor hoofdstel kan ik het beste kopen?
Een bosal, one-ear, blabla??
En wat voor bit? Ze is erg pittig en sterk, loopt de hele tijd te trekken, gaat absoluut niet naar beneden en is erg snel, dus..
Moet ik dan zo'n scharen bit?
Graag wat meer info!!
O ja, en hoe kan ik mijn pony nu al [heb pas in April mijn eerste les met Navy] aan het Westernrijden laten wennen??
Alvast bedankt!

Greetzz..

MANDY

navyweb@another.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 00:08

Heb maar 1 goede tip voor je: niet zelf aan gaan klooien, western is wat gecompliceerder dan je in eerste instantie vermoed. Waarschijnlijk heeft je instructeur ook wel wat verschillende bitten voor je om uit te proberen. Heeft nl. weinig met harde mond etc. te maken.
En verder qua hoofdstel: da's eigenlijk vooral maar net wat je mooi vindt. Ik heb bv een one-ear, maar Dick heeft een western met kleine franjetjes bij de frontriem. Ik heb trouwens ook nog een apart hoofdstel voor m'n hackemore. Een bosal zou ik zelf denk ik niet proberen op een wat drammerige draver. Eerst maar eens kijken of je hem met het bit wat meer aan de hulpen kunt krijgen. Maar ongetwijfeld kan je instructeur je daar prima bij helpen. Bij wie ga je lessen? Groetjes, Sonja.