Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:00

Jans schreef:
... Maar nu wil ik het eigenlijk wel weer langzaam gaan oppakken.. envolgens mij heb ik precies de goede regio uitgekozen om te gaan wonen :))

Nou nee, niet helemaal, je hebt precies de 3 western ruiters in de omgeving gevonden en het is toeval dat ze elkaar kennen en allemaal op bokt zitten! :D

Maar zoals megs al zei, je mag gerust een keer komen kijken hoor, met of zonder gips! Megs, kan goed met gipsritjes overweg :j ze heeft ervaring! hahaha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:01

:)) ik vind het wel leuk, nu ik ook weer wat tijd heb ga ik mezelf ook eens lekker inlezen op het WN gedeelte en meereageren :j

Megs

Berichten: 66
Geregistreerd: 17-03-07
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:19

cissy schreef:
Jans schreef:
... Maar nu wil ik het eigenlijk wel weer langzaam gaan oppakken.. envolgens mij heb ik precies de goede regio uitgekozen om te gaan wonen :))

Nou nee, niet helemaal, je hebt precies de 3 western ruiters in de omgeving gevonden en het is toeval dat ze elkaar kennen en allemaal op bokt zitten! :D

Maar zoals megs al zei, je mag gerust een keer komen kijken hoor, met of zonder gips! Megs, kan goed met gipsritjes overweg :j ze heeft ervaring! hahaha!


:D :D :D :D :D

pep_chinook

Berichten: 69
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:05

in noord holland is er gewoon weinig bijrijders te vinden met de nodige ervaring. het meeste is penny die wil komen rijden.

ik zelf ben ook al een tijdje op zoek naar een bijrijder/ster die of ervaring al heeft met western of het wil leren maar die ook ervaring heeft met een jonge spruit. die zijn schaars in noord holland.

ik dacht dat ik er 1 had gevonden maar nadat ik bevallen ben van onze 2e dochter en ik gehoord had dat mijn paardje 6 maanden stil staat omdat de bijrijdster niks van haar heeft laten horen en haar neus niet meer had laten zien ben ik toch weer op zoek.

ik ga binnenkort haar zelf weer pakken en weer conditie opbouwen maar met 2 kinderen en een man die wisselende tijden heeft en door heel nederland werkt is het even kijken hoe we gaan plannen want de oppas heeft ook wisseldiensten .

hoop dat we iemand kunnen vinden die samen met ons haar weer op de rit wil krijgen en wil graag wil helpen met het rijden van haar.

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 11:19

Haha, chinook, Same here. Man, twee kids, paardje, twee mini pony,'s thuis, twee cavia,'s, een baan......

Eigen keuze, ik weet het, maar soms wel lastig om alle ballen in de lucht te houden. Kom op met die leuke bijrijders die vast wel ergens zijn!!!

Ann_moi

Berichten: 3854
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:21

Ik heb een verzorghaflinger die zowel wester als engels is bereden waar ik nu voornamelijk recreatief mee rijd, met een engels zadel, maar zelf zou ik graag willen leren western rijden. Maar helaas is er in deze omgeving weinig western voor zover ik nu heb gezien. Ik denk zelf dat ik het paardje er wel plezier mee zou doen, maarja dan moet ik eerst mezelf laten 'omscholen' en dat is dan weer lastig als het peerdje het ergens nog wel kan, maar je zelf geen idee hebt waar te beginnen en de eigenaren niet met hem rijden/gereden hebben. :) Ik ga maar eens verder zoeken naar manier waarop ik Western met hem zou gaan kunnen oppakken. :)

Medie

Berichten: 572
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Doornenburg

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:23

Het is voor mij juist enorm moeilijk om een leuk bijrijdpaard te vinden en dat het klikt met het paard en eigenaar..
Gelukkig heb ik een lieve vriendin en mag ik daar zolang rijden tot ooit mijn eigen paard komt.. (jaren stappen plan :P)

Medie

Berichten: 572
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:27

Pearlss schreef:
Vind het echt raar als je dan als eigenaar continu zou meekijken en ze alles moesten vragen ok !

Maar ze krijgen hier een eigen paard incl alle spullen zonder kosten.
is er iets dan kun je bellen heb je iets nodig (geen onzin natuurlijk) maar dan koop ik het
Ik blijf iedere dag de stal doen dus die hoef je niet te doen (Alleen als je wil)

Het is alleen komen paard pakken genieten en weggaan



Is het inmiddels al gelukt met het vinden van een bijrijder?:)

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:35

pep_chinook schreef:
in noord holland is er gewoon weinig bijrijders te vinden met de nodige ervaring. het meeste is penny die wil komen rijden.

.

nou idd! ik krijg ook allemaal 14 jarige via de mail terwijl ik toch echt vraag vanaf 16 jaar
en wat ik voor de rest krijg zijn ook nog eens mensen die niet te vertrouwen zijn! 1 dame die ik had heb ik een maand begeleid en bij de 2e dag zelfstandig doen was het al raak!

pep_chinook

Berichten: 69
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:38

Daatje schreef:
Haha, chinook, Same here. Man, twee kids, paardje, twee mini pony,'s thuis, twee cavia,'s, een baan......

Eigen keuze, ik weet het, maar soms wel lastig om alle ballen in de lucht te houden. Kom op met die leuke bijrijders die vast wel ergens zijn!!!


idd eigen keus maar soms iemand die even kan bij springen is idd wel fijn.

ik heb al een aantal keer gehad dat ik een advertentie plaatste met daarin vanaf 18 jaar (stond op een stal die met openbaar vervoer moeilijk te bereiken was en met fiets en zo wouden de meeste niet komen is in middle of nowhere) ervaring met jongen paarden is een pre en bereid is om western te leren.
de mails die kreeg was dan ben 13 jaar en kan poetsen wil leren rijden en veulentjes vind ik lief . euhhhh ik heb een merrie van 4 jaar oud die net onder het zadel is nee gaat hem nie worden nie :)

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:58

En ik ben weer op zoek naar een paardje. -O- Door omstandigheden had het niet mogen zijn dat ik het eerder gevonden paardje kan blijven doen.

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 17:02

Welke omgeving zoek je?

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:06

Barendrecht/Rotterdam, helaas dus niet bij jou in de buurt.

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 17:07

Jammer!

Dinges11

Berichten: 185
Geregistreerd: 06-08-10
Woonplaats: Brabant

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:35

Haha ik was ook al alert maar eindhoven is ook niet in de buurt.

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:37

:') iedere western rijdende bijrijder die zich hier meld...........

zoek dekking!!!!!! :')

Dinges11

Berichten: 185
Geregistreerd: 06-08-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:39

Haha bijna wel he :o

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:41

ja, ik vind het wel grappig......

nou, ik heb geen haast gelukkig.
Ik zou het gezellig vinden maar red het zo ook best.
Ik heb er nota bene zelf een bijrijdpaard bij genomen :')

Jette

Berichten: 1455
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:44

ik heb juist de ervaring dat het erg moeilijk is om iets te vinden in NH :+
ben nu (bijna, over 1 week) 15, heb jaren (7) gereden alleen ivm niet een band op kunnen bouwen met manegepaarden ben ik ongeveer 2 jaar gestopt. kan prima een B proef rijden (richting L1), heb springlessen, dressuurlessen gehad en buitengereden, wil een bijdrage (rond 90 euro per maand) betalen, les nemen (western, mennen, springen of dressuur), maar ook vooral lekker buiten rijden of alleen poetsen en wandelen maakt echt niet uit.

alleen niemand wil me :')
heb natuurlijk al een poos niet meer fanatiek gereden maar daarvoor wel 2x per week en wil het dus ook dolgraag weer oppakken, ben inderdaad nog geen 16 wat de meesten wel willen. maar wel betrouwbaar, verschilt denk ik ook heel erg hoe de persoon is, ik zit gewoon in 4 gymnasium ;)

dus denk dat het voor zowel eigenaar als verzorger niet makkelijk is

Dinges11

Berichten: 185
Geregistreerd: 06-08-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:46

Ik red het prima zo, maar zeker als ik dalijk fulltime ga werken is het toch fijn dat er nog iemand is. Dus ik ben al een tijdje rustig opzoek.

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:50

ja, ik werk ook best veel eigelijk en soms heb je dan gewoon geen tijd over.
Als het dan vroeg in de avond is heb je het eigelijk al helemaal gehad.
Mijn paard is op die dagen dan gewoon vrij....bijrijdpaardje ook :)

Als ik tegen iemand aan loop die het met mij een beetje kan vinden...... :+
Dan is dat gezellig......en anders blijf ik het doen zoals ik nu doe.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:52

Jette schreef:
ik heb juist de ervaring dat het erg moeilijk is om iets te vinden in NH :+
ben nu (bijna, over 1 week) 15, heb jaren (7) gereden alleen ivm niet een band op kunnen bouwen met manegepaarden ben ik ongeveer 2 jaar gestopt. kan prima een B proef rijden (richting L1), heb springlessen, dressuurlessen gehad en buitengereden, wil een bijdrage (rond 90 euro per maand) betalen, les nemen (western, mennen, springen of dressuur), maar ook vooral lekker buiten rijden of alleen poetsen en wandelen maakt echt niet uit.

alleen niemand wil me :')
heb natuurlijk al een poos niet meer fanatiek gereden maar daarvoor wel 2x per week en wil het dus ook dolgraag weer oppakken, ben inderdaad nog geen 16 wat de meesten wel willen. maar wel betrouwbaar, verschilt denk ik ook heel erg hoe de persoon is, ik zit gewoon in 4 gymnasium ;)

dus denk dat het voor zowel eigenaar als verzorger niet makkelijk is

Bij mij gaat de leeftijd niet om betrouwbaar maar om de mogelijkheden kwa vervoer
Je mag pas vanaf je 16e brommeren namelijk ;)
En fietsen is voor onze stal niet te doen en een bus rijdt er niet :n

Jette

Berichten: 1455
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:54

Ojajoh schreef:
Jette schreef:
ik heb juist de ervaring dat het erg moeilijk is om iets te vinden in NH :+
ben nu (bijna, over 1 week) 15, heb jaren (7) gereden alleen ivm niet een band op kunnen bouwen met manegepaarden ben ik ongeveer 2 jaar gestopt. kan prima een B proef rijden (richting L1), heb springlessen, dressuurlessen gehad en buitengereden, wil een bijdrage (rond 90 euro per maand) betalen, les nemen (western, mennen, springen of dressuur), maar ook vooral lekker buiten rijden of alleen poetsen en wandelen maakt echt niet uit.

alleen niemand wil me :')
heb natuurlijk al een poos niet meer fanatiek gereden maar daarvoor wel 2x per week en wil het dus ook dolgraag weer oppakken, ben inderdaad nog geen 16 wat de meesten wel willen. maar wel betrouwbaar, verschilt denk ik ook heel erg hoe de persoon is, ik zit gewoon in 4 gymnasium ;)

dus denk dat het voor zowel eigenaar als verzorger niet makkelijk is

Bij mij gaat de leeftijd niet om betrouwbaar maar om de mogelijkheden kwa vervoer
Je mag pas vanaf je 16e brommeren namelijk ;)
En fietsen is voor onze stal niet te doen en een bus rijdt er niet :n


haha, dat is inderdaad een ander verhaal! maar heb vaak het idee dat mensen iemand willen die ouder is om de betrouwbaarheid/ervaring. best te begrijpen natuurlijk, maar of ik daar nou blij mee moet zijn :+

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:57

het vervoer was ook het eerste wat bij mij in mijn hoofd sprong.
Zolang het mooi weer is zal het wel lukken.
Maar als je verzuipt van de regen of er ligt overal ijs en sneeuw, dan is het ook niet leuk meer.
Mijn ervaring is dat een 12 jarige nog uiterst betrouwbaar kan zijn :j

MissFreubel

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-09-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:37

quartel schreef:
het vervoer was ook het eerste wat bij mij in mijn hoofd sprong.
Zolang het mooi weer is zal het wel lukken.
Maar als je verzuipt van de regen of er ligt overal ijs en sneeuw, dan is het ook niet leuk meer.
Mijn ervaring is dat een 12 jarige nog uiterst betrouwbaar kan zijn :j


Daar hebben dan niet alleen de jonkies last van hoor, ik denk dat ook een 20 jarige er niets meer aan vind als ie door weer en wind moet en als je dan alleen bijv. een buitenbak tot je beschikking hebt is de lol er gauw af.