[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miereneter

Berichten: 2596
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 12:19

Gefeliciteerd, Sevke, en je dochter ook. Wat een mooie resultaten!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102149
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 12:38

Ja, wat goed zeg!!

En denk je dat dat zadel op één van de paarden past? Toffe prijs wel!

Brittneyx

Berichten: 1846
Geregistreerd: 03-08-11

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 12:44

Zadelprobleem meteen opgelost zo :')
Ik heb ze op zaterdag in het echt mogen bewonderen en wat is Paintje een gaaf paard <3
Gefeliciteerd!

blackstar

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:38

Gefeliciteerd Sevke!!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 14:00

Bellatrix schreef:
Ja, wat goed zeg!!

En denk je dat dat zadel op één van de paarden past? Toffe prijs wel!


Dat moeten we nog proberen 8-)

Dank jullie :o

Daihyo

Berichten: 88099
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 15:32

Gefeliciteerd!

germie

Berichten: 26072
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 15:55

Mooie dieren hoor en een leuke prijs.

Hier ben ik de paarden aan het wassen. De oude merrie begon terwijl ik in Mexico zat wat kale plekken op het hoofd te ontwikkelen. Even in de gaten houden zou je zeggen. Helaas 2 weken later hebben ook de andere 2 paarden kale plekken, dus schimmel. Waar het vandaan komt is onbekend, maar gelukkig hebben ze er geen last van, de baasjes des te meer, die mogen het waswerk doen.

Zertab

Berichten: 12335
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 17:46

Gefeliciteerd Sevke!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:50

Net een foto doorgekregen van één van onze fokproducten. Deze merrie Sneaky Back In Black is nu 5 jaar.
Omg, wát een beauty!!! Afbeelding
Ze is bij een hele lieve dame terechtgekomen. Altijd fijn, het blijven toch je kindjes…

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102149
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:55

Knappe merrie ja!!

blackstar

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 19:15

Daar hoeft echt geen strikje omheen en mag zo hier neergezet worden.

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 19:47

sevke schreef:
verleden week was het in het prachtige Azelhof in Lier de eerste internationale show van het jaar : het Belgisch Kampioenschap AQHA en BQHA Allbreed. Het was een hele drukke show, starten om 7u en de laatste had gedaan om 23u. Meer dan 1700 starts en 8 nationaliteiten waren aanwezig.
Onze hengsten waren weer van de partij en hebben het beiden schitterend gedaan. Ik heb nog niet alle foto's ontvangen, maar deze wou ik jullie niet onthouden.
Mijn dochter en ik werden beide Belgisch Kampioen in de Working Western Rail, naast nog een aantal andere zilveren en bronzen medailles. Zij in de BQHA Allbreed en ik in de AQHA. :D
[ [url=m/Gx5hq5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Shaggy wint goud in de Working Western Rail. We hebben een mooi ranchzadel gewonnen. *D (Met dank aan sponsor Christel Poels van de Rawhide Ranch in Herentals!)

[ [url=m/THP8cK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Extended lope

[ [url=m/PdKy9o.jpg]Afbeelding[/url] ]
Extended trot

[ [url=m/MuEEiZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Paintje en Sophie in de extended lope

Wat gaaf!! Gefeliciteerd *\o/*
Een inderdaad leuk om wat terug te zien van je fokproduct, knappe dame.
Ik heb laatst ook weer een keer een paar foto's gehad van mijn laatste gefokte veulen. Ze is nu inmiddels 3 jaar. Op de foto 2,5

Afbeelding

Afbeelding

juniper

Berichten: 1582
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 20:07

Gefelicieerd Sevke!

Zertab

Berichten: 12335
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 21:12

Knappe paarden bovenste twee <3

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 23:19

Gefeliciteerd Sevke! Wat mega tof! En knap fokproduct hoor haha.

Omg Noisy wat vliegt de tijd dan he :D tis al een hele dame geworden!

Mijn aanwezigheid werd vandaag niet echt enthousiast ontvangen.... Prioriteiten noemen we dat maar :P vers gras boven mens. Ik snap dat wel :D
Afbeelding

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:02

Wat een mooie resultaten, Sevke. Gefeliciteerd

germie

Berichten: 26072
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 08:29

Hier was het gisteren schrikken. Woensdag ontdekte ik dat de paarden wat schimmel hebben, dus ben geweest om ze te wassen. Met de 29 jarige merrie was nog niets aan de hand. Het beestje wenste niet mee te werken aan een wassessie van het hoofd, maar dat is gelukt. Ik zat toen wel een klein kaal plekje op een kogel, maar verder was het niet noemenswaardig om er aandacht aan te schenken.
Vrijdag kreeg ik een appje dat het dier kreupel was en dat het van artrose kwam. Nu is de merrie wel eens vaker kreupel geweest in de afgelopen 2 jaar door artrose en dat was dan een dag later weer over, maar toen ik gisteren kwam was er duidelijk wat anders aan de hand. Dat kale plekje van woensdag op het achterbeen was een geheel kale kogel geworden en die hele huid was rood. Het been was ook warm, dik is lastig in te schatten door de artrose. Maar goed, ze was echt kreupel. Wilde wel naar buiten en at goed. Dus ik heb de merrie op het grasveld in de tuin van de stalhouder gezet. Niet omheind, want zo kreupel zou ze toch nergens naartoe lopen. Hier kon de merrie dan de andere paarden zien en rustig grazen. De hoef en kogel heb ik in een hoefzak gedaan met biotex, want de kogel was in ieder geval ontstoken en ze wilde alleen op de toon lopen. Maar omdat ze dus artrose heeft en de benen niet zo goed meer kan optillen lukte het mij nu niet om de hoef in mijn eentje te bekijken of ik daar wat in zag. Biotex kan nooit kwaad en toen de stalhouder van bed kwam (ja, ik was er vrij vroeg) hebben we naar de hoef gekeken, niets te zien. Maar de huid was rood en nu de biotex alles schoon gemaakt had leek het des te erger rood. Wel in de gaten houden, lijkt een ontsteking te zitten. Laat maar lekker hier op het gras lopen zeiden ze, die gaat toch nergens heen. Merrie wat extra biks gegeven en gevraagd of ze seniores priores wilden halen, want en wat schimmel, en verharen en nu kreupel, dan mag zo'n oud besje wel wat extra's. Dat zouden ze met hun zoon regelen, want zelf moesten ze weg.

Dus gaan rijden, daarna het andere paard gereden en ondertussen was de merrie gaan liggen. Maar de merrie ging languit liggen. Ook dat zie ik wel vaker, maar nu bleef ze liggen. We konden haar benaderen zonder dat ze omhoog kwam. Hooguit af en toe het hoofd even. Na 1.5 uur lag ze nog en kon je aan de ademhaling zien dat ze echt pijn had. Heel sneu. Woensdag nog zo fit en nu zo veel pijn.
Omdat ze lag kon ik nu goed de hoeven bestuderen, die zagen er verder prima uit. Nergens wondjes.
Ze lag al bijna 2 uur zo toen ik echt naar huis moest. Ik heb de zoon van de stalhouder gebeld en die heeft een veearts laten komen, want dit kon zo niet. Er moest iets tegen de pijn gegeven worden.
Dus nu staat ze aan de metacam, hart en longen van het beestje zijn nog echt niet op en dus prima in orde en er is bloed afgenomen voor ontstekingswaardes.
Toen de pijnstiller begon te werken was duidelijk dat ze echt nog niet op is, want ze moest weer tussen de andere paarden lopen vond ze. Nu is het natuurlijk in de gaten houden wat het met dat been is en hopelijk is het geen ontsteking die niet zomaar weer weg gaat. Dat horen we nog van de veearts. Het oude besje gaat echt nog niet weg :D

Niekj_Jente
Berichten: 2434
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:11

Hoihoi,

Mag ik mij hier melden en een vraag stellen?

Ik heb sinds vandaag dit mooie zadel. Nu ben ik zoekende naar een singel (deze wat hij om heeft was een passingel van de zadelpasser) 26 inch, nu moet hij dus een flink stuk langer.

Hebben jullie advies over welke lengte ik moet pakken en welk model? Dit is gewoon een simpele rechte singel.

Bedankt alvast.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102149
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 05:41

Volgens mij is deze singel te kort. Maar ik kan hier niet zien hoe hij aan de andere kant zit.

Niekj_Jente
Berichten: 2434
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 06:51

Bellatrix schreef:
Volgens mij is deze singel te kort. Maar ik kan hier niet zien hoe hij aan de andere kant zit.


Deze is idd een stuk te kort. Aan de andere kant zit hij hetzelfde.
Dit was even een passingel van de zadelmaker aangezien ik er nog geen heb.
Dit is een 26inch.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 07:46

Dat zegt ze ook :)
Vind het wel gek dat er een zadel wordt gepast met een te korte singel, in mijn ervaring speelt dat ook wel een rol. De singel moet tot aan de bovenzijde van de schouder komen. Ik heb er ooit een topic over gehad, kan best dat je richting een 32'' gaat :)
[WN-TR] Wat voor soort singel is fijner?
Op pagina 3 vind je een hele duidelijke foto.

Ik ben uiteindelijk voor degene met schoudervrijheid gegaan en heb er al jaren veel plezier van.

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:28

Op de foto zie je ook dat de singel diagonaal naar voren loopt, de singelplaats van het paard lijkt verder naar voren te liggen dan de off billet, er vanuit gaande dat het zadel op de juiste plaats ligt. Een langere singel geeft allicht nog een ander beeld. Deze combinatie singel / zadel toont uit balans en dat kan problemen gaan geven (trekkrachten in beweging). Als de offbillet recht naar beneden hangt zoals zou moeten, kont de singel te ver naar achter.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:50

zeker een 34 of 36 inch

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:15


juniper

Berichten: 1582
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:09

Leo schreef:
Op de foto zie je ook dat de singel diagonaal naar voren loopt, de singelplaats van het paard lijkt verder naar voren te liggen dan de off billet, er vanuit gaande dat het zadel op de juiste plaats ligt. Een langere singel geeft allicht nog een ander beeld. Deze combinatie singel / zadel toont uit balans en dat kan problemen gaan geven (trekkrachten in beweging). Als de offbillet recht naar beneden hangt zoals zou moeten, kont de singel te ver naar achter.


Niet om te zeuren, maar dat viel mij ook op. Ik heb ook een klein beetje mijn twijfels bij dit dekje en bij de ligging can dit zadel aan de achterkant.