[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:12

Oh dat is ook leuk! :))

Ik had weer de bak voor mezelf.
Grote snelle cirkels geprobeerd maar na 2 rondjes was ik kapot. :')

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:34

Jammer dat ze nog niet drachtig is zeg. Ik had een IJslander dekking gewonnen voor de merrie van m’n stalgenoot en daar was het met natuurlijk dekken in een keer raak.

Leuk, mennen! De menwagen is wel erg klein/laag voor zo’n groot paard :=

Heb laatst Winnie’s tuig bij Palm op gedaan en hij gaf geen kick :) Zoek nog iemand die kan helpen beleren, maar is lastig te vinden bitloos. Verder lekker aan het oefenen met de galop onder het zadel, want dat vind ie erg lastig.

Woensdag met Winnie voor controle op de kliniek geweest. Het inspuiten lijkt goed gewerkt te hebben en ze krijgt komende week Duplo beslag omdat haar hoeven nog erg gevoelig zijn en ze dan wat demping heeft.

Altijd fijn als je de bak voor jezelf hebt! Ik heb maar drie stalgenootjes dus ben niet anders gewend haha.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:48

Je verwacht op zondagmiddag dat het druk is op stal. Er staan ongeveer 45 paarden en die worden rond 13.00 binnen gehaald dus je verwacht een bom mensen in de middag. Maar nee hoor. Er waren er 4 inclusief mijzelf. Eentje reed in de springbak. En de andere 2 kwamen na mij in de bak.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:07

Ah jeetje Emma wat vervelend van Nova |o ik kan me goed voorstellen dat je er na deze poging even helemaal klaar mee bent. En wat een gedoe met de trailer -O- maar daar ben je nu dan vanaf (kost wat heb je ook wat :+ ) Je filmpjes zien er goed uit hoor, inderdaad iets onrustiger maar verder wel netjes en constant. Z'n backup vind ik er vooral goed uit zien. Hij loopt lekker weg naar achteren.

Dit weekend zelf weer aan m'n conditie gewerkt met het 5x 1 minuut draven aan de hand. Dat uitstappen was meer voor mij dan voor hem :+ sheesh.

Jets - zit daar zoveel verschil in mbt bitloos? De hulp met bijv sturen is hetzelfde lijkt me alleen geen druk in de mond als je 'helpt'. Of denk ik nu te makkelijk? :+

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:01

Ja dan kan ik me voorstellen dat die rust een fijne verrassing is.

Er zit voor mij geen verschil in want hij kent dit al van onder het zadel dus bitloos doorzetten is makkelijker dan hem eerst nog een bit aanleren. Omdat ik wel men ervaring heb, maar geen ervaring met een menpaard beleren vind ik het wel fijn om begeleiding te hebben. Het lastige is vooral om iemand te vinden die het hier mee eens is en ook wil doen. In de menwereld zijn toch wel veel mensen die het gevaarlijk vinden om bitloos te mennen dit daarom niet aandurven/willen.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:09

Wat jammer dat het niet wilt lukken met Nova... ik duim!

Spicy is voor het eerst in bad geweest :D
Afbeelding

Afbeelding
En ik heb hier geen spijt van :Y)
Afbeelding
Is al even lang als die van de mama _O-

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:05

Jets, je zou Rianne Top eens kunnen benaderen.
http://www.tophorsetraining.nl
Volgens mij heeft zij daar ervaring mee.
(op de website sta ik rechts, nog met Kid <3 )

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:07

Yinthee schreef:
Balen Emma dat ze weer niet drachtig is! Ga je dan volgend jaar weer met dezelfde hengst proberen of maak je dan een switch? Soms pakt een combinatie ook gewoon niet en zijn ze van een andere hengst wel direct drachtig...

Gefeliciteerd met je trailer! Snap dat je het zat was :+

Sicayes fijn dat het goed gaat met Bandito! Hij was behandeld voor artrose toch? Dat heeft dus aangeslagen?


Ja ik weet het.. Maar ik wil eigenijk geen andere hengst :+
Volgend jaar wil ik in ieder geval opnieuw proberen met Crome Dont Corrode. Als het dan na 2x of 3x niet pakt.. Dan moeten we toch echt kijken naar een andere hengst. Misschien wel eentje die natuurlijk dekt (weet niet of dat een goed idee is ivm Nova haar blessure, maar goed). Die zijn er bijna niet... Al staat er wel een in Duitsland die me wel aanspreekt - Dun It Black Edition. Maar dat is dan wel weer 7 uur rijden :+

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:18

Drie foto's van onze eerst show in Idaho. Niet geplaatst (21 man in mijn walk/trot WP en EQ klassen) , wel een braaf paard en veel geleerd!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:04

Emita heb je al eens echt vers zaad geprobeerd? Is eigenlijk hetzelfde als natuurlijk alleen zonder ongelukken evt ... maar dan bedoel ik echt hengst springt en merrie staat ernaast om geïnsemineerd te worden.
Ik ben er ergens wel bang voor dat het toch de combi is.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:23

candalisa schreef:
Emita heb je al eens echt vers zaad geprobeerd? Is eigenlijk hetzelfde als natuurlijk alleen zonder ongelukken evt ... maar dan bedoel ik echt hengst springt en merrie staat ernaast om geïnsemineerd te worden.
Ik ben er ergens wel bang voor dat het toch de combi is.


Ja, de eerste twee inseminaties waren vers :j direct op het Dekstation (toen had ik haar meegenomen). De laatste twee keer was vers gekoeld want ik kon haar niet brengen

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:59

Hebben ze het hele kwakje erin gedaan of verdund? De toevoeging kan bij sommige merries ook parten spelen.
Wel echt super balen dat het weer niet gelukt is

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 09:23

Emita, live cover is hetzelfde als vers vers. Ik zou dat risico nooit willen nemen.
Gunners Little Jewel in Wetteren, België dekt ook live.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:34

Noisy schreef:
Hebben ze het hele kwakje erin gedaan of verdund? De toevoeging kan bij sommige merries ook parten spelen.
Wel echt super balen dat het weer niet gelukt is


Hele kwakje erin.. klinkt gek :’)


sevke schreef:
Emita, live cover is hetzelfde als vers vers. Ik zou dat risico nooit willen nemen.
Gunners Little Jewel in Wetteren, België dekt ook live.


Maar das een Gunner.. en dat wil ik echt echt echt niet :=

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 00:35

jaaaa eindelijk is ze 3 jaar :D (nu is ze trouwens wel een stuk dikker dan hier op de foto)
baal der wel van dat ik op vakantie ben
Afbeelding

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:45

Gefeliciteerd CBarrelracer! *\o/*


Ik heb met Logan de 2e plaats behaald in de Adult klasse :D yayyy

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 05:49

Ik zag het, gefeliciteerd!! :D

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 17:58

Emita schreef:
Gefeliciteerd CBarrelracer! *\o/*


Ik heb met Logan de 2e plaats behaald in de Adult klasse :D yayyy


super goed, gefeliciteerd *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 18:27

Vandaag in de bak gereden, oud stalgenootje kwam ff kijken en heeft wat foto's en filmpjes gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding

En toen voor het eerst sinds we op deze stal staan even buiten uitgestapt. Hij moest even wat aanmoediging hebben om langs het huis te lopen maar toen liep ie vlot door.


Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:43

CBBarrelracer Gefeliciteerd!
Bellatrix Ziet er heerlijk uit, wat een prachtige omgeving ook!

Ik zit een beetje in dubio voor wat betreft mn 2-jarige, ik vind hem nog steeds te dik, maar wil hem ook niet apart houden op de paddock, heb nu wellicht een plekje gevonden op de veluwe bij iemand die nog 4 quarters heeft staan, zou betekenen dat hij dan wel speelmaatje(s) heeft maar dat ik hem minder vaak kan zien en dat gaat me wel een beetje aan het hart...maar goed gezondheid van hem staat voorop.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:48

Klinkt wel als een goede plek voor hem!

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:05

Lastig als een jong paard te zwaar is, die zie je het liefst lekker in de wei goed eten als dat kan. Ik heb Vie afgelopen maand naar de opfok gebracht. Ze stond hier tussen de volwassen dikkies en eczemers die de meeste tijd op de paddock met beperkt hooi staan zomers. Zij is niet dik dus dan kan ze mooi gras eten en spelen daar. Wat is het verschil tussen de huidige en nieuwe plek voor hem qua gewicht ? Zou de voor en nadelen eens op een rij zetten. Ik ga nu 1 keer per week wandelen met Vie, dat vind ik genoeg. Het is een uur rijden, maar mijn opfok genootjes wandelen ook allemaal dus dat is juist leuk om samen te doen.

noows
Berichten: 54
Geregistreerd: 25-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:13

Wat is iedereen lekker bezig zeg! Ik lees wel stiekem mee maar vindt het steeds zo onhandig om op mijn telefoon te reageren.
Hier is het even rustig... Sjef heeft een hoefzweer die er maar niet uit wil komen. Op zachte ondergrond loopt hij eigenlijk heel goed, maar ik vind hem toch niet helemaal 100%.

Gefeliciteerd Gimme_Joy en Emita met jullie behaalde resultaten bij de Cowgirls wedstrijden! Super goed! *\o/*

Balen dat Nova weer niet drachtig is Emma. Fingers crossed dat deze poging wel lukt. En wie weet is ze gewoon nog te jong en gaat het volgend jaar een stuk makkelijker.

Sicayes, dat veulentje is wel heeeel erg knap! :9

Jumpyhorse, Spicy ziet er groot uit voor een veulen van dit jaar!

CBarrelracer, Gefeliciteerd met Djoline!

Bellatrix, Fijn dat je lekker aan het rijden bent op de nieuwe stal!

Vrijbuiter34, moeilijke keuze hoor. Denk je dat hij op de andere plek makkelijker af gaat vallen? En zijn er misschien op de huidige plek andere opties dan alleen in de paddock zetten?

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:49

Wat een mooi pad Bellatrix. Ik hoop over niet al te lange tijd ook een bosrit te kunnen maken. Dat is het enige wat ik hier op stal echt wel mis, dat je zo het bos in kunt stappen. Mijn oude stal lag namelijk aan de bosrand. Maar wie weet ooit en in de tussentijd pakken we de trailer wel.

Vrijbuiter, hoe komt het dat hij te dik is? Te weinig beweging? Een graaskorf kan ook helpen evt.

Emita, ik hoop echt voor je dat ze het nu wel opgepakt heeft. Ik weet er alles van dat je zit te wachten en hopen en dat het telkens negatief is. Niet leuk.
Gefeliciteerd nog trouwens met je plaatsing met Logan +:)+

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:22

Vraagje. Met wat voor bit rijden jullie en waarom heb je voor dat bit gekozen?