[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:16

CBarrelracer; wat een gave trui met jullie logo
Zamora; mooi hoofdje heeft je paard
mdhm13; wat een knapperd!
candalisa; wat een leuke foto van de twee zussen en de hele familie
Em; wat een heerlijk weekend, lijkt mij ook erg tof hoor zo met z'n twee op buitenrit! Leuk dat je les van Marlies kan krijgen, zal inderdaad lesje uitproberen en dan kun je mooi beslissen hoe je de frequentie wil doen.
_LiliM_; wat een leuke aanwinst
Ook weer wat geleerd wat betreft stamboek, heb daar totaal geen kennis van
Bellatrix; blij met de verhuizing?
Emita; leuk, welke pattern ga je doen? Filmpje ziet er goed uit
jumpyhorse; ik zag de filmpjes al voorbij komen, gaaf hoor. En ach de volgende keer gaat het vast beter met de exreme. Zie nu dat de volgende al beter ging, super fijn!
Yinthee; lekker! Hoe lang is Bo nu onder het zadel?
Lagonda; Klinkt als een hele fijn les! Mooie foto ook!

Zo weer twee pagina's bij :D

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:01

Elsa, ongeveer 3 jaar, maar hebben flink wat tegenslagen gehad dus, vandaar dat hij nog niet 'af' is.
Dat bedoel ik meer met aan het werk en zich gaan bewijzen, dat we nu hopelijk kunnen blijven doortrainen zonder steeds onderbrekingen en tijd om te gaan glijden en zo. Hij is gewoon goed doorgereden verder hoor :P
Vandaag ging hij ook weer heel fijn <3 Beetje druk/voorwaarts weer maar dat juist fijn kunnen gebruiken en omzetten.

Het ziet er niet slecht uit hoor Emma :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102014
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:30


elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:27

Ah zo Yinthee, fijn dat hij goed te rijden was!
Ongewenste onderbrekingen zijn echt vervelend die van mij staat nu ook al weer een tijd stil terwijl we zo lekker gingen..

Binnenbak is wel fijn Bellatrix maar weer opnieuw alles moeten uitvinden qua buiten rijden en met wie kost even tijd. Wel fijne uitrijmogelijkheden? Zag je topic ziet er fijn uit!

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:02

Hier staat de mijne ook ongewenst stil na operatie aan mijn buik. Geen idee wanneer het weer verantwoord is te rijden. Helaas is een westernzadel ook niet ligt om op te tillen. Daarna nog vakantie van de kinderen en dan gaan we weg (als het kan met corona). Staat hij uiteindelijk stil van 30 juni tot begin september.

Misschien is hij zo blij dadelijk dat hij alles goed oppakt als we weer beginnen.

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:15

Dat hoop ik bij die van mij ook Marg.
Met grondwerken/longeren is ze oprecht nu helemaal vrolijk en oplettend wat we gaan doen. Ik denk echt dat ze dit soort dingen wel heeft gemist. Hopelijk snel weer conditie en kracht opbouwen en dan snel weer onder het zadel.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:20

Ik heb een paar fotos van de barrels en poles gekregen :D
Deze is mijn favoriet en komt ook aan de muur O:)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:00

Gave foto's JH! *\o/*

Ow dat klinkt niet best Marg! Hopelijk knap je snel op :(:)

Prachtige foto's van King Marlies! En fijn dat hij zich goed lijkt te voelen op zijn nieuwe stal!

Hier de afgelopen weken ook iets rustiger. Maar niet met een reden (ook weleens fijn :D ) Joy was vorige week onderuit gegaan op het land (en goed ook! :oo ) dus ik dacht daar gaaaan we weeeer!

Maar zondag gelongeerd en ze liep als een {:}
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was haar actie (gefilmd door een stalgenootje):

Ja het staat op film. En ja ik kreeg de neiging om mijn telefoon uit het raam te gooien toen ik het zag...

IK.GA.SCHAKEN. +:)+ _-:( :')

Leo

Berichten: 50191
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:11

Oei Joy :oo wat een portret joh :=
Ik zou hetzelfde denken haha. Stomme knollen :+

Wat een gave foto's JH! Die eerste is vet!!

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:26

Toffe foto's JH!

Heel charmant Joy :') gelukkig niks aan overgehouden.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:44

%) %) G_J das een flinke glijer := Gelukkig loopt ze goed!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:22

Okay wat een dag was dit zeg. De bedoeling was om vandaag een van de twee video's op te nemen voor de online wedstrijd (ik wilde het opdelen in twee dagen zodat het niet te veel zou zijn in één keer).

Helaas was Logan in het begin echt in een rot bui. Hij heeft soms wat last van macho gedrag als er hengsten in de buurt zijn, en dit was vandaag even het geval. Dikke nek erop (ja, hij is goed gecastreerd en nee hij is geen klophengst, maar wát een hengsten uiterlijk kan hij hebben zeg :+ ) en heel irritant op de poetsplaats. Onder het zadel ging hij eerst als een racekanon, alleen maar hard hard hard. Ik dacht; dit wordt niks... Heel veel onverwachtse bochtjes gereden en hem afgeleid. Had m'n handen er vol aan..

Maarja ik had dus helemaal mijn show outfit meegenomen, dus ik dacht; we gaan het maar gewoon proberen. In het begin ging het echt voor geen meter. Hij wilde niet stilstaan, niet draaien, en ging alleen maar weer hard. Maar nadat ik de pattern een paar keer had geoefend (de walk & trot), ging het steeds beter. Omdat hij éindelijk wat rustiger werd, dacht ik: dan doen we maar meteen die met galop. Was eigenlijk niet het plan. Maar hij was eindelijk braaf en daar wilde ik gebruik van maken :+

Echter bij de pattern met galop bij poging 2 ging het even mis := gelukkig beiden geen schade opgelopen!



Even gecheckt of hij nog in orde was, gelukkig had Logan nergens last van (en ik ook niet) dus hebben we nog een keer gefilmd en daar ging het eigenlijk best goed *\o/*

Ik moet zeggen.. Ik ben trots op mijzelf dat ik doorgepakt heb met hem. Normaal gesproken als een paard zich zo idioot gedraagt zoals hij vandaag deed, durf ik er niet meer op. Maar ik heb het toch gedaan.. Het was een behoorlijk gevecht, maar ik heb hem overwonnen. En uiteindelijk deed hij echt mega zijn best! Dus ik ben blij :D
Afbeelding

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:45

Oee die Joy dat is schrikken! Gelukkig niets aan overgehouden!

Emita fijn dat het beter ging en je toch je proef kon doen. Die blooper, toch even schrikken dan!

Ik heb gisteren schriktraining met Amy gedaan, ze is niet zo snel onder de indruk in de bak (als we het buiten tegen komen wel) maar altijd goed om te oefenen. Toch 1 nieuwe oefening gedaan dag ze over het zeil moest tussen twee wanden van zeil door.

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:14

Emita schreef:
Okay wat een dag was dit zeg. De bedoeling was om vandaag een van de twee video's op te nemen voor de online wedstrijd (ik wilde het opdelen in twee dagen zodat het niet te veel zou zijn in één keer).

Helaas was Logan in het begin echt in een rot bui. Hij heeft soms wat last van macho gedrag als er hengsten in de buurt zijn, en dit was vandaag even het geval. Dikke nek erop (ja, hij is goed gecastreerd en nee hij is geen klophengst, maar wát een hengsten uiterlijk kan hij hebben zeg :+ ) en heel irritant op de poetsplaats. Onder het zadel ging hij eerst als een racekanon, alleen maar hard hard hard. Ik dacht; dit wordt niks... Heel veel onverwachtse bochtjes gereden en hem afgeleid. Had m'n handen er vol aan..

Maarja ik had dus helemaal mijn show outfit meegenomen, dus ik dacht; we gaan het maar gewoon proberen. In het begin ging het echt voor geen meter. Hij wilde niet stilstaan, niet draaien, en ging alleen maar weer hard. Maar nadat ik de pattern een paar keer had geoefend (de walk & trot), ging het steeds beter. Omdat hij éindelijk wat rustiger werd, dacht ik: dan doen we maar meteen die met galop. Was eigenlijk niet het plan. Maar hij was eindelijk braaf en daar wilde ik gebruik van maken :+

Echter bij de pattern met galop bij poging 2 ging het even mis := gelukkig beiden geen schade opgelopen!
[ Video ]


Even gecheckt of hij nog in orde was, gelukkig had Logan nergens last van (en ik ook niet) dus hebben we nog een keer gefilmd en daar ging het eigenlijk best goed *\o/*

Ik moet zeggen.. Ik ben trots op mijzelf dat ik doorgepakt heb met hem. Normaal gesproken als een paard zich zo idioot gedraagt zoals hij vandaag deed, durf ik er niet meer op. Maar ik heb het toch gedaan.. Het was een behoorlijk gevecht, maar ik heb hem overwonnen. En uiteindelijk deed hij echt mega zijn best! Dus ik ben blij :D
[ Afbeelding ]


Schrok ook wel even met die blooper maar vaak ziet het er heftiger uit dan dat het is.
Gelukkig dat jullie beide in orde zijn

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:17

Hier vandaag wat hunting geprobeerd, jetalito vond het heel raar maar wel leuk volgens mij.
Wel zit hij weer wat vast in zijn schouder dus nu mag hij lekker genieten van de equissageAfbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102014
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:19

Volgens mij is die equissage wel heel lekker!!

En Emma, ik schrok wel ff toen ie neer ging! Gelukkig stond ie weer op.

Heb vandaag weer in de bak gereden.
Afbeelding
Afbeelding

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:19

Bellatrix schreef:
Volgens mij is die equissage wel heel lekker!!

En Emma, ik schrok wel ff toen ie neer ging! Gelukkig stond ie weer op.

Heb vandaag weer in de bak gereden.
[ [url=m/ooPafQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BMBTrn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ze vinden het heerlijk en staan altijd wel te slapen tijdens een behandeling.

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:21

21,22,23 augustus mogen we weer op clinic en dit keer gaat djoline voor het eerst mee naar belgie en gaan we richting het zadelmak maken, super spannend en heb er erg veel zin in Afbeelding

Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:39

CBarrelracer schreef:
Bellatrix schreef:
Volgens mij is die equissage wel heel lekker!!

En Emma, ik schrok wel ff toen ie neer ging! Gelukkig stond ie weer op.

Heb vandaag weer in de bak gereden.
[ [url=m/ooPafQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BMBTrn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ze vinden het heerlijk en staan altijd wel te slapen tijdens een behandeling.


Ziet er heel fijn uit die equissage..waar is het (allemaal) goed voor?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102014
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 05:51

Ik zie hem steeds vaker, dat weet ik wel.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:33

Hallo allemaal, ik ben mijn boekenkast aan het opruimen en heb nog 2 westernboeken liggen.
Go West van Antje Holtappel en
Basisboek Western Riding van Rieky Burgmeyer & Josephine Spruijt.
Mocht iemand interesse hebben doe een bod. Bod is ex verzendkosten of af te halen, postcode 7037 DH.

Eefke85

Berichten: 1324
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:07

Ik heb wel interesse Odi. Aan je postcode te zien wonen we ook niet al te ver uit elkaar.

Monique_98
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:06

Hoihoi beste bokkers,

Ik zal mij even voorstellen , ik ben Monique en ik ben nieuw hier. Ik heb sinds 6 week peps. Peps is een quarter horse van 10 jaar oud. Verkocht met een verhaal dat die heel erg mak was , maar op moment wat kreupel liep omdat die rotstraal gehad zou hebben , hij is zoals ik gehoord heb 7 jaar van eenzelfde eigenaar geweest in België tegen de Franse grens aan. Toen verkocht aan een manege , tussen door verkocht aan een ander , weer terug gekomen en toen moest die weer weg. Ik zag hem op marktplaats staan en hij sprak mij meteen aan. Hij liep wat stijf daar doordat die dus rotstraal had gehad maar voor de rest had hij nog nooit kreupel gelopen werd me verteld. ik kon hem dus niet proberen met rijden . Was Op slag verliefd en hem dus mee genomen. Eenmaal thuis moest die even wennen wat uiteraard logisch is , alleen veranderde het gedrag na een paar dagen compleet. Het paard wat zo lief moest zijn wou opeens niet meer komen zag paniek in zijn ogen wanneer ik hem benaderde en dit werd steeds erger. Iedere dag loop ik even met hem naar een stuk gras zodat die kan eten en mij leert te vertrouwen . Ondertussen komt hij bijna altijd bij mij maar wanneer hij een ander ziet is het weer mis, hij is compleet het vertrouwen in mensen kwijt en waar het weg komt .... ik heb geen idee. Hij heeft bij mij vanaf begin af aan nooit stijf of kreupel gelopen en na 1,5 week hem maar eens opgezadeld en een stukje de weg uit want hij was immers braaf en verkeersmak. Er kwam mij een fietser tegemoet. Eenmaal dat die fietser dichtbij was sloeg peps in complete paniek , rennen , heel hard naar achter , zijn ogen waren zo ontzettend groot hij had gewoon echt paniek. Iets later was er de auto waarop hij nog heftiger reageerde en ik notime weer thuis was. Zulke blinde paniek door een auto of fietser had ik nog niet eerder mee gemaakt. Ook hier aan moeten we nog steeds werken maar dit gaat steeds een beetje beter.. fietsers kijkt hij amper nog van op alleen auto’s is nog een ding.

Voor de rest is het een schat van een paard en probeer ik met grondwerk en klikkertraining een band te scheppen en hem te leren dat ik te vertrouwen ben en hem zo graag wil begrijpen dat het voor ons allebei makkelijker word .

Mochten jullie tips hebben zijn ze welkom.

Even een foto de knapperd

Monique_98
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-07-20

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:14

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

juniper

Berichten: 1581
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 06:33

Welkom zenuwen, ik heb zondag mijn eerste wedstrijd! Sinds een maand of twee rij ik een WP merrie bij. Ze is 16 jaar, en WP gefokt en getraind. Zij weet dus wel wat ze doet, en ze is in het verleden ook vrij veel uitgebracht. Het laatste jaar heeft ze vrij veel stil gestaan maar ik rij haar nu ongeveer drie keer per week. Ik ben zelf een gemiddelde ruiter (Engels en Western).

Zondag gaat de eigenaresse naar een wedstrijd (ook zodat we een jaarling mee kunnen nemen, zodat ze kan wennen aan nieuw terrein), en mag ik zelf ook twee proeven starten. Eentje WP, en eentje Equitation. Omdat ik haar nog maar kort rij start ik in walk/jog classes. De wedstrijd is in onze buurstaat, waar ze vrij laat begonnen zijn met Corona maatregelen en waar maskers niet verplicht zijn. Ik ben zelf uiteraard van plan om continu mijn masker te dragen (plus handen wassen, uit de buurt van mensen blijven, etc.), als het mag ook in de ring.

Spannend dus, want ik heb nooit echt wedstrijden gereden op ongeveer 15 B dresuur wedstrijdjes na (onderling). Ik wacht op toestemming on rij foto's te plaatsen, en ik zal zondag ook zo veel mogelijk vastleggen!