[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:14

Ik vraag mij af of je dan de hele dag ermee gaat rondlopen?
Vaak doe je toch alleen chaps aan vlak voor je effectief moet rijden en gaan ze daarna ook snel uit.
De sliertjes slepen toch anders over de grond.
Mooi maar praktisch weet ik niet.

*terugonderdemeeleessteen*

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:13

Mijn helm is nog niet binnen maar volgens de track & trace wordt 'ie mogen bezorgd dus dan post ik een foto :D

Dinsdag moet ik met Nova naar de kliniek om te scannen of ze drachtig is.. Dus nog even flink de duimen draaien!

Gisteren ben ik nog even bij Logan op bezoek geweest. Niet gereden, maar gewoon samen gechillt in de paddock (hij lag zo lekker te slapen :Y) ). Ik vind hem zo leuk getekend <3 ben echt fan van minimal tobiano!
Afbeelding

Gimme_Joy wat een cute foto <3

Bellatrix wat fijn dat je zo lekker gereden hebt. Ik ben blij voor je dat je zo'n leuke match hebt gevonden :D De volgende buitenrit misschien blarenpleisters op je vingers plakken uit voorzorg :') zou dat helpen? :=

ClauH: zo te zien is hij wel alert :') Is hij fijn te rijden buiten?

Jets: wat leuk dat je je verzorgpaard hebt kunnen overkopen! Welke zadelpasser laat je komen? EDIT: laat maar, ik zie het al :D Je rijdt dus ook boomloos! Hoe bevalt de freemax? Ik heb zelf de silverado en vind het echt een heel prettig zadel!

Candalisa: dat snap ik wel, met zo'n knap hoofdje <3 Moeilijke beslissing voor jou... Ik luister altijd naar mijn gevoel. Het gevoel wat een dier mij geeft. Maar ook het gevoel wat ik krijg als ik mensen tegen kom die interesse tonen in mijn paard. Wat zegt jouw gevoel? Soms komen er ook gewoon bepaalde dingen op je pad...

Persevero: netjes hoor! Staat jullie goed :D

Retjethorse: arm paard :+ Maar die dingen moeten ze natuurlijk ook leren toch :D

Marlon: hele gave foto!!

Lagonda: jeetje wat een grote := ik krijg al hoogtevrees als ik naar je foto kijk :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101747
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:15

Ik wil foto's van jou op Logan!!

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:07

Lastige keuze candalisa!

Wat een reus Lagonda, leuk! :D

Jets fijn dat de 'schade' met het zadel meevalt, altijd fijn als het nog gewoon goed is of met kleine aanpassing weer goed te krijgen.

Spannend Emita! Ik ga voor je duimen dat ze drachtig is!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101747
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:12

Ja ik duim ook mee!

Vrijdag weer buitenrit! Zo'n zin in! Wel eerst de hele week weer werken.

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:53

@Emma heerlijke foto's <3 en ik ga duimen!! :))
@Marlies Leuk!! Het word weer lekker weer, ga je met het zelfde groepje?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101747
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:15

Volgens mij zit er één nieuw persoon bij. We zijn met 4 of 5, weet het niet zeker.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:23

Jets: Wat fijn dat je Winnie hebt kunnen overkopen, dat voelt denk ik toch wel speciaal na 6 jaar verzorgen :D Natascha lijkt me een leuk persoon om les van te krijgen. Zie haar regelmatig op show en dat doet ze ook altijd leuk. Fijn dat het qua zadel meevalt.

ClauH: Wel voor herhaling vatbaar dus met Listo? Of was hij iets TE enthousiast? :+

Candalisa: Snap zo dat het moeilijk is met Bindi. Gelukkig kan je er nog even over nadenken en zijn de eventuele kopers meedenkend. Ik zou het even aankijken. Mijn vader zegt altijd, muntje opgooien.. en dan kijken waar je alvorens het muntje land op 'hoopt' :') dan geef je zelf eigenlijk al het antwoord.

Persevero: Ik vind het een super gave outfit zo voor jullie! Ziet er goed uit.

Marlon: Hele toffe ervaring lijkt me :D Groeit jullie band alleen maar meer mee!

Tuija: Ik heb ze op show wel eens gezien en ze lijken me erg handig en zijn ook zeker mooi. Maar denk dat ik toch liever voor losse showchaps ga van bv. hobby horse. Waarom? Tsja, geen idee. Makkelijker met rondlopen wellicht zoals Kirrr ook al een beetje aangeeft? Denk verder niet dat ze glijden hoor, Yildiz doet er reining mee zo ver ik weet.

Lagonda: Wow wat een reus! Ik moest de eerste keer op een engels zadel na zoveel jaren western onwijs wennen aan de beugels vooral :')

Emma: Hopelijk is Nova drachtig! Zou fijn zijn na alle ellende.

Marlies: de smaak te pakken dus van het buitenrijden {:}

Hier even iets minder, Bandito loopt niet helemaal zuiver. Geen idee of het een (aankomende) hoefzweer is of iets anders.. eigenaresse gaat aankomende week afspraak maken om het even na te laten kijken bij SMDC. Dus vooral geknuffeld en getut de afgelopen dagen! Wel is het eerste veulentje bij ons geboren afgelopen vrijdag op zaterdag nacht! Dus ik neem woensdag mijn camera mee. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101747
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:31

Respect voor je bijleespost!! +:)+

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:43

Leuk Marlies! Belooft inderdaad mooi weer te worden. Gaan jullie weer zo vroeg of nu later op de dag?

Sicayes, balen dat Bandito niet helemaal goed loopt, hopelijk valt het mee en is hij er snel vanaf!
En altijd leuk, veulenfoto's! Bij ons is vannacht de laatste van de 4 geboren :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101747
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:13

Nee om 4 uur. Meeste van ons moeten gewoon werken.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:02

Was zeker tof om te doen. Maar dammn vond het ook mega spannend.

Vooral het stukje zonder zadel. Ze is zo mega glad. Geen hoofdstel maak ik me niet zo druk om. Dat durf ik ook wel zonder draadjes. Maar zonder zadel is mn balans echt te slecht voor :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101747
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:06

Je bleef zitten dus het zit wel goed met je balans. :P

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:10

Oja dat is wel waar, om nou de hele dag met die chappants rond te lopen lijkt me ook niet ideaal haha.

Emita, ja heb nu al bijna 3 jaar een Freemax voor Winnie. Had eerst voor Palm ook Silverado maar vind de Freemax toch fijner!

Wat balen dan bandito niet lekker loopt. Hopelijk valt het mee en is het iets simpels.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:33

Wat gaan jullie weer hard :=

Gaaf Marlon! Ik doe het je niet na, maar het levert wel echt mooie plaatjes op <3

Spanneeeend! Kom op Nova! Bakken alsof je leven er vanaf hangt! *\o/*

Ik heb ook zitten kijken naar chappants. En het enige nadeel is inderdaad dat je van broek moet wisselen als je gereden hebt (nou ja, hoeft niet, maar zou ik doen := ) Maar 9 van de 10 keer vind ik chaps niet mooi zitten. Of je moet ze op maat laten maken, maar ik ben daar een beetje terughoudend in. Eén keer op maat gemaakte rijlaarzen gekregen (en toen ging ik western rijden :o ). Inmiddels passen ze niet meer , omdat ik ben afgevallen, en ik krijg ze aan de straatstenen niet kwijt.

Oh ik hoop echt dat het meevalt met Bandito :(:)

Leuk weer lekker op buitenrit Marlies!

Ik ga vanmiddag weer lekker rijden *\o/* . Ik geef Joy een nieuw hoofdstel cadeau van mijn vakantiegeld (en een zadel, maar dat komt ergens in augustus :D ) dus hopelijk kan ze die binnenkort showen!

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:49

Chappants had er nog nooit van gehoord maar vind ze wel mooi, maar inderdaad zal daarna wel van broek willen wisselen.

Vandaag masseur bij Amy gehad. Volgende week de zadelpasser en hopelijk dan weer lekker rijden! :)

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:59

Elsa, welke masseur heb je gehad?

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:17

Marjan, nog iets. Zoek het even voor je op.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:59

Marjan Brandon? :) en was het nodig?

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:01

Is het goed als ik mee kom kletsen? :D zie hier een paar bekende gezichten voorbijkomen van topics die ik (stil) volg zoals knappe Joy en Ailaa.

Ik werk nu sinds een paar dagen op een cattle station in Australië waar ze western rijden en kan wel wat tips gebruiken. Aan mijn rijkunsten is nog veel op aan te merken en helaas is er geen trainer in de buurt (eerst volgende dorp is 4 uur verder :') ).

Voor nu zal ik vooral meelezen en wat meepraten, voor vragen sta ik altijd open :)

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:23

Leuk Tiffani welkom! :)) gaaf zeg Australië!

Ik heb een probleem! Ik heb Darcy altijd met halster op het land staan, omdat ze nog erg schuw is. Savonds haalde ik haar vaak uit het land om te oefenen met de basis dingen, voetjes geven, volgen, halt houden, halsters verwisselen enz. Dit laatste bleef een dingetje. Nu kom ik aan op stal en staat ze zonder halster in het land. Nu heb ik vernomen dat het halster door het rollen af is gegaan. Dit lijkt mij wel knap, anders was het toch wel eerder gebeurd? En ik heb hem bewust niet heel los. Maar goed, dat maakt niet uit. Ik krijg haar nu met geen mogelijkheid te pakken!!! Ik heb van alles geprobeerd, met brok, land kleiner maken, eerst touw om haar hals maar zodra het halster eraan komt springt ze weg. Als ik zonder halster kom kan ik haar prima aaien.

Iemand nog tips? Of weten jullie iemand die hier goed in kan begeleiden?

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:22

Welkom Tiffani! Gaaf zeg Australië, waar zit je ongeveer en wat doe je allemaal daar?

Gerliev, poe lastig, kan een touw wel? Je hebt van die noodhalsters wat een touw is met lus aan het einde. Welke omgeving zit je?

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:30

Tiffani leuk hoor waar zit je precies?

Gerliev kan je haar wel in een box krijgen dat je hem dan iig vast om kan doen? Ik zou als je hem eindelijk om hem elke dag even met een 2de halster oefenen dus op en af terwijl de ander eronder zit...

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:52

Wat gaaf Australie. Willen we ooit nog keer heen :D

Chappants zien er wel leuk uit haha.

Hier weinig nieuws verder := ... nog paar weken geduld tot mijn Paint weer thuis is <3

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:03

candalisa schreef:
Tiffani leuk hoor waar zit je precies?

Gerliev kan je haar wel in een box krijgen dat je hem dan iig vast om kan doen? Ik zou als je hem eindelijk om hem elke dag even met een 2de halster oefenen dus op en af terwijl de ander eronder zit...


Naar een box drijven durf ik niet te doen, we zitten vlak aan een 100 weg en wil dat risico niet lopen. Ja dat deed ik al vrij wel elke dag, 5x per week.

Ik zit boven in Overijssel.