[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:20

Ik durf voorlopig zo geen foto te nemen ... sal had eergister mijn telefoon van de stalemate afgegooid dus heb meteen moeten investeren in een nieuwe 8)7

Jets gefelicteerd!! Wat een super gevoel moet dat zijn!

ClauH sorry als ik achter loop maar heb je jay niet meer?

Ik ben tot over mijn oren verliefd op dit meisje

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:50

Citaat:
ClauH sorry als ik achter loop maar heb je jay niet meer?


Nee Jay hebben we vorig jaar verkocht. Hij was inmiddels 3 en 2 paarden om te rijden was echt teveel. Hij heeft een ontzettend leuk huisje gevonden. Toevallig gaan we zondag bij hem kijken naar zijn training, ik heb hem al een jaar niet gezien <3

Dus nu heb ik alleen zijn mama nog. Die is blij dat ze weer de volle aandacht heeft :Y)

Gefeliciteerd Jets!

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 00:34

Oe knap veulen hierboven. Snap dat je daar verlieft op bent!! Ze is echt super schattig!!
Die foto's op de vorig pagina zijn ook grappig geworden, haha..

Ik ben helemaal trots, ik kan mijn kwpnertje op 1 hand sturen. Tis mis niet helmaal het plaatje aangezien het een dressuurgefokte Kwpn'er is en dus wat opwaarts gebouwd is. Maar ik vind het helemaal leuk!

Afbeelding
Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:25

Gimme_Joy: Lieve foto! <3

Bellatrix: Klinkt alsof je lekker genoten hebt van jullie rit. En King ook. Lekker fit oudje haha! :D Steeds moeten inhouden is niet leuk, maar ik heb een trage en dat is ook niet leuk. :')
Leuk idee die selfie!

ClauH: Die ziet er ook fit uit. :))

Jets: Doe je best! :D
Leuk dat je je verzorgpaard hebt kunnen overkopen!
Hoe ging het trailerladen?

candalisa: Ik snap dat je verliefd bent. Zo'n schattig hoofdje en ze wordt ook steeds mooier vind ik. <3

Persevero: Ik vind jullie er super stoer uitzien! *\o/*


Ik heb vandaag mijn eerste les gehad met Aliaa en ik vrees dat ik morgen mijn billen zal voelen. :+
Het ging best goed vind ik. Vooral gewerkt in stap en draf om tempo te houden. Aliaa is nog redelijk onzeker en valt snel stil. Bovendien loopt ze liever te sloffen. Mevrouw werd echt boos en ging staken toen ze doorkreeg dat sloffen niet de bedoeling was. :')
Verder hebben we geoefend aan het sturen en rijden van cirkels in stap en draf. Ook daar neiging tot stilvallen.
Paardlief wist echt niet wat haar overkwam, ze moest wat serieuzer aan het werk. :')

Dit was een foto voor onze les, het 'lachen' was snel over... O:)
Afbeelding

Beeldmateriaal van ons heb ik jammer genoeg niet, alleen van mijn actioncam.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:25

Lees hier veel mee maar wil toch ook even onder m'n steen vandaan komen.

Gister met Bellatrix naar kootwijk geweest en tussen lintjes de moed verzameld om er zonder niks op te stappen.

Ik doe dit thuis ook wel eens maar dan niet zonder barebackpad.


Afbeelding

Ben hier dan ook onwijs trots op en Marlies weet het ook nog zo te fixen dat het lijkt alsof we zonder lintjes reden.

Happy met mijn mega brave paard.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:40

Fijn dat de rit leuk was Marlies!

Gefeliciteerd met je aankoop Jets!

Het is ook echt een snoepje Candalisa <3

Leuk persevero :)

Fijn dat de les goed ging retjethorse!

Stoer Marlon! Mooie foto geworden ook inderdaad, goed weggewerkt.
Laatst bijgewerkt door Yinthee op 23-05-20 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:43

Retjehorse dat ken ik wel Sydney heeft daar ook een handje van. Hoe moest je dat oplossen?

Persevero super hè mag je best trots op zijn!

Marlon Nando gaaf hoor!!

Clauh ok ben benieuwd hoe hij het doet! Snap je ik rij sal dan niet eens maar Vind best lastig om mijn tijd te verdelen.

Vandaag zijn er kopers geweest voor Bindi pfff brok in mijn keel maar hele lieve mensen. Ze is verkocht onder de voorwaarde dat ik dr wil verkopen. Het is altijd de bedoeling geweest maar toen ze geboren werd was het liefde op eerste gezicht. Als zij blijft moet Sydney weg en dat betekend dat ik weer 3 jaar opnieuw moet beginnen dus de keuze is erg moeilijk maar degene die haar willen geven me alle ruimte om die keuze te maken dus dat is wel fijn. Mss komt het gewoon door mijn roze wolk en gaat het straks wel makkelijker maar voor nu moet ik er niet aan denken om afscheid van dr te nemen.

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101738
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:06

Zware steen waar je onder lag Marlon! :P
Was super gezellig! :+:

Een goed gevoel bij de kopers is heel belangrijk. Ik snap wel dat je niet weer 3 jaar wil wachten.

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:11

@retjet, fijn dat je les goed ging! Jammer dat je geen beeld materiaal hebt, ik vind dat altijd erg interessant haha! Klinkt allemaal zo simpel, maar het is zó lastig!!

@Marlon, wat knap zeg!!! Heel stoer! En Marlies mooi gemaakt!

@candalisa, lastige keuze, gewoon je gevoel volgen. Wel fijn dat je er nog de tijd voor kan nemen.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:24

Gaaf hoor MarlonNaldo!

candalisa: Gewoon blijven aansporen tot ze het gevraagde doet. Zodra Aliaa het juiste antwoord geeft, meteen de druk weglaten en belonen. Het kwartje zal wel vallen zeker en door kilometers te maken zal ze ook zekerder worden. :)

Verschrikkelijk zeg dat je voor die keuze staat. Moeilijke keuze, maar je hebt nog even de tijd om knopen door te hakken. :(:) Wel top van die kopers dat ze je keuze respecteren!

Gerliev: Ja, ik baal ook heel erg dat ik geen foto's of filmpjes heb. Enkel van Aliaa haar hals en oren... :D Het ziet er toch altijd heel anders uit dan ik zelf denk en het is leerzaam om terug te kijken!

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:36

Aah grappig Lian, is ook niet zo ver bij jou vandaan :)

Wat een super cute veulen! Wilde net vragen of je haar gaat houden, maar de bedoeling is verkopen dus. Lastig hoor, maar een fijn huis is sowieso fijn. Inderdaad lastige overweging.. zo’n kleintje duurt nog even voor je er echt wat mee kan en als je nu ook al een tijd wacht.. maar een zelf gefokt veulentje lijkt me erg tof!

Ziet er stoer uit Persevero! Juist leuk in Western ipv dressuur outfit.

Gaaf hoor Marlon! Was er een paddock gebouwd? Alsnog stoer en fijn toch, dat het zo vertrouwd voelt dat je ook op vreemd terrein zo kan rijden. Ik heb ook zo’n foto met Winnie waarvan de paddock draadjes weggewerkt zijn en waar ik super blij mee ben.. hoop ooit nog zo te kunnen rijden op het strand 8-)

De trailerlaad les ging goed. Heb de laatste tijd veel shoots gehad en dan is laden met tijds druk toch minder fijn. Mijn instructrice deed eigenlijk hetzelfde als wat ik zelf al oefende toen het nog wel goed ging, dus wel een fijne bevestiging om dat gewoon weer op te pakken voor we weer allemaal plannen gaan maken. Hij moet eerst even oké zijn met het in de trailer zijn :) Vandaag nog een buitenritje gemaakt, voor het eerste met 2 andere paarden ipv 1 en merkte toch wel wat meer spanning. Heb tot nu toe veel gestapt en zij zijn wel van het veel draven. Rem deed het niet altijd even goed en er kwam een jolig bokje uit, maar verder was ie wel heel braaf :) Morgen komt de zadelpasser!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101738
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:39

We hadden een paddock opgezet ja.

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:00

Ik twijfel om mijn eerste showchaps te kopen, alleen zag ik nu op Facebook dat je ook chappants kan kopen! Heeft iemand ervaring hiermee? Het lijkt me makkelijker en comfortabel, alleen ben ik bang dat ze ontzettend glad zijn. Wat zouden jullie adviseren?

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:09

tuija_r schreef:
Ik twijfel om mijn eerste showchaps te kopen, alleen zag ik nu op Facebook dat je ook chappants kan kopen! Heeft iemand ervaring hiermee? Het lijkt me makkelijker en comfortabel, alleen ben ik bang dat ze ontzettend glad zijn. Wat zouden jullie adviseren?


Hier ben ik ook benieuwd naar! Vond ze er supertof uitzien

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101738
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:20

Chappants? :o?

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:21

Jets dankjewel! Ik heb een zelf gefokt veulen die nu 4 is ook zelf zadelmak gemaakt en nu lichtjes door aan het rijden. Tis een geweldig mooi merrie maar het gevoel dat ik bij bindi heb had ik zelfs niet bij haar toen ze geboren werd maar mss komt het omdat het allemaal zorgeloos is verlopen en ik er helemaal bij was maar pfff tis echt lastig ...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:25

Bellatrix schreef:
Chappants? :o?


Deze

Afbeelding

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:29

Ff kort tussendoor ;)

Waarom zet je Sydney ook niet gewoon te koop Candalisa? Kun je altijd zien wat erop af komt en hoe je je daarbij voelt.

Misschien schrik je heel erg als iemand haar wil kopen of juist niet?

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:35

@candalisa het idee van clauha lijkt mij goed, kan je idd altijd zien wat er opaf komt. En niks moet.

@kimmy ik ken het niet, ziet er wel erg mooi uit!!! :))

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:37

Dat is mss wel iets idd

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:08

Ik had vandaag eens wat anders onder mijn billen :+
Afbeelding

We zouden eigenlijk een buitenrit maken, maar door de regen maar in de binnenbak gaan rijden. Ik heb al jaren niks anders gereden dan western paarden (en bijna niks anders dan de mijne), ik heb nu al spierpijn :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101738
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:21

Staat je wel goed!!

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:20

Haha chap pants, het kwartje valt nu pas, het klonk verkeerd in mijn hoofd, verkeerde klemtoon hahaha. Ziet er best handig uit dan!

Lastig! En zelf gefokt en opgeleid paard is wel super leuk. Misschien inderdaad kijken of het anders voelt als die te koop staat. Een klik is wel belangrijk dus als je die bij het veulen wel echt voelt ie dat misschien het wachten opnieuw wel waard..

Wat een stoer paard Lagonda! Hoe groot is die? Haha.

Vandaag is Ella (zadelpasser) geweest. Mijn Freemax ligt nog goed op Winnie, nog steeds zelfde maat. Palm had ik nu een fork 3 in, maar moet 4 met edges zijn want hij zit er net tussen in, haha. Nu dus op zoek naar een fork, hopelijk kan ik die tweedehands vinden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101738
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:24

Oh nu wil ik ook chappants!!

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:51

Bellatrix schreef:
Oh nu wil ik ook chappants!!

Ja ze zijn echt mooi <3 Ik twijfel heel erg, misschien ga ik deze bestellen. Wat betreft kosten, is het ongeveer hetzelfde als Hobby Horse showchaps.