[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:47

Fijn dat je lekker hebt gereden met Lucky
CBarrelracer ik heb er totaal geen verstand van maar snel ga je wel! Zijn het op wedstrijden soortgelijke tijden of moet ik dat anders zien?
Wat leuk die veulen foto’s! Lekker schattigheid gehalte :D
Vandaag met Amy het bos in geweest, ruim 17 km de app had hem alleen iets te vroeg beëindigd dus precies weet ik het niet maar was heerlijk!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 05:47

Dat zegt me niets, staat iemand met een Arabier, misschien wel meer. Binnenbak, buitenbak of paddock of wat het dan ook was...

Leo

Berichten: 50140
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:16

Wat een prachtig buffeltje is je veulen! Mo geeft z'n genen goed mee! :D

Leuk filmpje van het grondwerk GJ! Hele goede oefening dat volgen, pak ik ook regelmatig mee. Zo leuk!

Hopelijk snel weer een goed samen LR! Jullie zijn echt lekker bezig!
Ik kom oorspronkelijk uit de Noordkop trouwens :j woon nu sinds 5 jaar als import in ZH.

Wat gaaf dat barrelracen! Zo snel!


Hier helaas gister mijn paard met twee dikke benen aangetroffen -O- het lijkt erop dat hij ergens in de draad is gerold (links voor en achter). Er is gelukkig niets door de huid heen beschadigd, wel zwelling en hij liep echt heel stijf en pijnlijk. Waardeloos toch als ze wat mankeren -O-

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:44

elsa91 schreef:
Fijn dat je lekker hebt gereden met Lucky
CBarrelracer ik heb er totaal geen verstand van maar snel ga je wel! Zijn het op wedstrijden soortgelijke tijden of moet ik dat anders zien?
Wat leuk die veulen foto’s! Lekker schattigheid gehalte :D
Vandaag met Amy het bos in geweest, ruim 17 km de app had hem alleen iets te vroeg beëindigd dus precies weet ik het niet maar was heerlijk!


verschilt per grootte van pattern
op een groot pattern zit ik nu op 15,71 seconden
dit is een kleine die gereden kan worden in een 20x40 bak

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:45

LuckyReining schreef:
Enkhuizen is inderdaad niet ver hiervandaan. Ik train thuis of bij mijn trainer is Beets maar hij heeft maar een kleine bak. We hebben ook een tijdje bij De Wiron in Hippolytushoef gereden, daar is de bak ook niet ideaal maar is te doen.
Nu ben ik zelf lid bij de Noorder koggenruiters voor als het slecht weer is maar ook voor de bodem hoef ik daar geen lid te zijn, deze is ook niet geschikt voor de reining helaas.


haha hier t zelfde met de noorder koggenruiters
vorige bodem was voor mij en lito beter

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:18

Barrelracer ziet er vet uit!

My_Little_P

Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:10

Dat zou ik dus echt niet durven CBarrelracer, echt stoer +:)+ Zijn er wedstrijden hier in NL die je mee kunt rijden?

Leuke filmpjes GJ

Wat een knap veulen jumpyhorse! Heerlijk als ze zo lekker rondrennen in de bak.

Leuke fotografietijd is dit hè, heb gisteren een veulen op de foto gezet en vrijdag of komend weekend nog één. Genieten! En als iemand het leuk vindt Quiz te fotograferen dan zijn jullie (na Coronatijd natuurlijk) van harte welkom in Brabant hoor :D

Quiz moet binnenkort naar het dekstation om te springen. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan! Heb dat nog nooit met hem gedaan. Weet iemand hier eigenlijk waarom dat zo zwaar voor ze is? Tenminste dat begrijp ik altijd!

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:39

Wij hebben onze trail filmpjes afgenomen voor de wedstrijd van The Cowgirls, ik was vrij tevreden daarover. Paar kleine foutjes. Ook voor de lol meegedaan met polebending. We hadden dat nog nooit eerder gedaan, dus het was heel leuk. Ben erg benieuwd hoeveel mensen meedoen deze keer.

Ik rij hem ongeveer 4x per week in de bak en soms hebben we weken dat ik meer grondwerk, longeren en in hand dingen doe dan rijden. Tijdens rijden focussen wij op schouder controle, soepelheid en ontspanning in alle gangen. Hij krijgt ook elke jaar 2x vakantie en ik ben bezig om buitenritten opnieuw te beginnen zodat we lekker naar buiten kunnen :j

Deze week slaan we over, reining en flagrace kunnen we niet. Zijn hier mensen die wel meedoen? Het lijkt me grappig om Ali te leren spinnen, sliding stops doet hij al in de weiland :') _O-

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:50

Ja de fotografietijd nu is juist zo mooi! Maar merk wel dat het Coronatijd is hoor, veel mensen zijn toch nog wel erg voorzichtig :j ookal kan ik natuurlijk heel goed die 1,5m in acht houden.
En natuurlijk mag je op veel stallen ook gewoon niet komen. Maar in principe is een shoot buiten met 3 mensen goed mogelijk :D

Bandito rij ik overigens 2 x pw en zijn eigenaresse denk ik wisselend 3 of 4. Maar volgens mij heeft hij ook wel 2 dagen vrij pw normaliter.

Pff Leo, brokkenpiloot. Hopelijk loopt hij snel weer rad.

Ziet er heel cool uit dat barrelracen. Lijkt me echt nog best moeilijk!
Succes allemaal met jullie proefjes :D

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:55

My_Little_P schreef:
Dat zou ik dus echt niet durven CBarrelracer, echt stoer +:)+ Zijn er wedstrijden hier in NL die je mee kunt rijden?

Leuke filmpjes GJ

Wat een knap veulen jumpyhorse! Heerlijk als ze zo lekker rondrennen in de bak.

Leuke fotografietijd is dit hè, heb gisteren een veulen op de foto gezet en vrijdag of komend weekend nog één. Genieten! En als iemand het leuk vindt Quiz te fotograferen dan zijn jullie (na Coronatijd natuurlijk) van harte welkom in Brabant hoor :D

Quiz moet binnenkort naar het dekstation om te springen. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan! Heb dat nog nooit met hem gedaan. Weet iemand hier eigenlijk waarom dat zo zwaar voor ze is? Tenminste dat begrijp ik altijd!


helaas geen wedstrijden in nederland, ben het zelf nu allemaal een beetje aan het organiseren en opzetten om het terug te krijgen in nederland.
zelf rij ik wedstrijden en clinics in belgie

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:57

tuija_r schreef:
Wij hebben onze trail filmpjes afgenomen voor de wedstrijd van The Cowgirls, ik was vrij tevreden daarover. Paar kleine foutjes. Ook voor de lol meegedaan met polebending. We hadden dat nog nooit eerder gedaan, dus het was heel leuk. Ben erg benieuwd hoeveel mensen meedoen deze keer.

Ik rij hem ongeveer 4x per week in de bak en soms hebben we weken dat ik meer grondwerk, longeren en in hand dingen doe dan rijden. Tijdens rijden focussen wij op schouder controle, soepelheid en ontspanning in alle gangen. Hij krijgt ook elke jaar 2x vakantie en ik ben bezig om buitenritten opnieuw te beginnen zodat we lekker naar buiten kunnen :j

Deze week slaan we over, reining en flagrace kunnen we niet. Zijn hier mensen die wel meedoen? Het lijkt me grappig om Ali te leren spinnen, sliding stops doet hij al in de weiland :') _O-


was de pole bending een beetje te doen kwa ruimte? bij de barrels had ik helaas te weinig ruimte om uit te rennen dan zat ik in het hek hihi dus heb dat helaas moeten overslaan

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:11

CB, ik heb een 20x40 bak en ging in rustig galopje en de slalom in draf (wij hebben dit nog nooit eerder gedaan), dus het was zeker goed te doen voor mij. Maar ik kan me voorstellen dat het krap wordt als je heel hard gaat.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:47

Sicayes schreef:
Ja de fotografietijd nu is juist zo mooi! Maar merk wel dat het Coronatijd is hoor, veel mensen zijn toch nog wel erg voorzichtig :j ookal kan ik natuurlijk heel goed die 1,5m in acht houden.
En natuurlijk mag je op veel stallen ook gewoon niet komen. Maar in principe is een shoot buiten met 3 mensen goed mogelijk :D

Bandito rij ik overigens 2 x pw en zijn eigenaresse denk ik wisselend 3 of 4. Maar volgens mij heeft hij ook wel 2 dagen vrij pw normaliter.

Pff Leo, brokkenpiloot. Hopelijk loopt hij snel weer rad.

Ziet er heel cool uit dat barrelracen. Lijkt me echt nog best moeilijk!
Succes allemaal met jullie proefjes :D


Er is komend weekend een fotoshoot bij mij op stal. Dus eventueel kunnen we wel iets binnenkort. Als Joy uit haar vachtwissel is, want nu is het net een gatenkaas :')

Joy heeft een broertje gekregen! En kijk hoe ze op elkaar lijken!
Afbeelding

Het is echt een plaatje <3
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:51

Er mogen bij ons geen vreemden op stal konen helaas. Ik begrijp het maar baal er zo van...

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:01

Bij ons inderdaad ook alleen ‘bestemmingsverkeer’ :+ maar als ik de polder in zou gaan dan is dat natuurlijk vrij. Dat zou ook nog kunnen :D

Wat een mooi broertje <3 ze lijken inderdaad echt op elkaar!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:01

Ik moet even rectificeren... Ook niet op stal, maar buiten het hek is een dijkje, daar mag het wel. Mijn zusje heeft laatst buiten het hek in het zonnetje gezeten toen ik binnen les had :+

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:02

Maar kan Joy zich wel aan de geen-knuffels 1,5m afstand houden? :+

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:04

Ehhhh....
Afbeelding

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:06

tuija_r schreef:
CB, ik heb een 20x40 bak en ging in rustig galopje en de slalom in draf (wij hebben dit nog nooit eerder gedaan), dus het was zeker goed te doen voor mij. Maar ik kan me voorstellen dat het krap wordt als je heel hard gaat.


oh ja dan is het prima te doen en ook erg leuk :D ben benieuwd

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:12

Ik ben erg blij dat ik mijn paard aan huis heb staan. Geen problemen met alle corona maatregelen.

Ik ben gisteren naar Arthur geweest voor een ander zadel. Nou ik ben echt super geslaagd. Het is een Bob Avila geworden, het is een tweedehands zadel maar echt zo goed als nieuw. Het zadel is een paar jaar oud maar echt amper gebruikt. Het zadel was vies, stoffig etc. Maar na een goede poetsbeurt ziet het zadel er echt weer als nieuw uit *\o/*

Afbeelding

Daarnaast nog wat kleine dingen gekocht zoals wat nieuwe borstels ( dat was na 12 jaar toch echt geen overbodige luxe :') ) een vliegenmasker en een paar mooie concho's om mijn hoofdstel op te pimpen {:}

Afbeelding

Vanmiddag ga ik trainen, ik zal dan nog even een foto maken van Lucky met zijn nieuwe zadel op.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:54

Wauw dat zadel ziet er echt super uit zeg! Ik vind je hoofdstel ook erg mooi! :D

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:25

Mooi zadel hoor, ben benieuwd hoe het hem staat!

Barrelracen zou ik graag eens een clinic van willen volgen zodra alles weer "normaal" is. Listo kan enorm fel worden dus ik ga dit niet zomaar zelf doen.

Stoere Joy ook met die vlag :)F.

Net terug van stal en weer heerlijk gereden. Ik ben de snelle cirkels aan het oefenen, ze gaat graag plat door de bocht namelijk. Gaat wel steeds beter.
Ik ben na 10 jaar nog steeds zo gek op die stomme merrie :o

Afbeelding

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:22

My_Little_P schreef:
Quiz moet binnenkort naar het dekstation om te springen. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan! Heb dat nog nooit met hem gedaan. Weet iemand hier eigenlijk waarom dat zo zwaar voor ze is? Tenminste dat begrijp ik altijd!


Ik heb nog filmpjes van Quiz toen Edje ‘gemaakt’ werd @ het dekstation :D zodra mn server het weer doet stuur ik je ze toe :Y)

Leo

Berichten: 50140
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:25

Wat een knap broertje heeft Joy gekregen! <3

En wow LR, wat een prachtig zadel! Eer aan je poetswerk!

Genieten is dat Clau, iedere keer weer opnieuw verliefd worden op je paard! <3





Mijn gekke pony was heel blij vandaag: land!
Hij liep vandaag gelukkig weer helemaal rad na zijn ongelukje van het weekend.

Afbeelding

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:44

Fijn dat je geslaagd bent, mooi zadel ook!
Heerlijk dat gras Leo