[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:47

Wij zijn vandaag voor het eerst in onze eigen speeltuin geweest. Echt ontzettend leuk *\o/*.

Let niet op mijn gezicht, het was af en toe best spannend :'). Je wilt je paard niet in de weg zitten. Maar af en toe wilde ze harder dan verantwoord was. Dus schipperen tussen controle houden en loslaten.

Heerlijk haar billen getraind.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:56

Leuk zeg zo'n speeltuin.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:55

Toffe speeltuin! :))

Ik heb mijn eerst blokje om gereden. :D
Afbeelding
Afbeelding

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:45

Wauw dat is een gave speeltuin

En lekker met dit weer een rondje doen!

Ik ga zo die van mij eens even knuffelen heb nu vakantie dus kan lekker elke dag heen :D

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:00

Zo wow wat heb ik heerlijk gereden. Ong 2,5 uur gereden gok ik.
Nu wel heel moe, want ook nog een paar uur geschilderd in mijn nieuwe woning

Afbeelding
Afbeelding

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:20

CL wat gaaf met Gentle, zo snel al zo braaf!

GJ leuk filmpje, arme gans :') die van mij kan vooral nieuwe paarden in de wei echt uren fencen

Heerlijk al die buitenrij foto's!! Echt genieten dit weer en nog maar weinig insecten inde bossen

Ik heb vandaag ook weer eens buiten gereden, helaas is hij de laatste tijd weer erg aan het staken buiten |( het ging zo goed... kan er echt van balen als ik dan met dit weer echt een frustratie buiten rit heb


Afbeelding

Afbeelding

Wel een mooi foto momentje omdat meneer echt niet meer verder wilde, zodra ik afstap is altijd alles weer goed


Afbeelding

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:38

Heerlijk dat iedereen zo lekker buiten rijdt.

Ik moet nog even wachten ivm Indy haar hooeven voor.

Flip, ik herken het heel erg helaas. :( Ze kan weken super buiten en dan in 1x is alles eng en gaan we meer achterwaarts dan voorwaarts. En inderdaad ik stap af en het is goed. :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:09

Gaby, tof paard zeg! Genoten dus?
Ben je blij met je nieuwe huisje?

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:08

Bellatrix schreef:
Gaby, tof paard zeg! Genoten dus?
Ben je blij met je nieuwe huisje?


Ja heel erg genoten. En super blij met mijn nieuwe woning

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:13

Fijn! :)

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:12

Sicayes schreef:
Ziet er wel uit als een interessant boek Justkid :j

Tucktuck: welkom terug, wat een mooie merrie!

Tuija: Gefeliciteerd met je plaatsing, wedstrijden van The Cowgirls zijn leuk geregeld :D

Ik zie ook liever elektrisch en verdoven. Heb ook wel eens eerder een tandarts gezien die het zonder deed en ookal was hij heel fijn en kalm kan ik me niet goed voorstellen dat je echt overal bij komt.


Mijne is onverdoofd elektrisch gedaan. En heb zelf mogen voelen, je komt overal bij. De verdoving is echt rotzooi dus als het niet nodig is, zeker niet doen.

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:39

ClauH schreef:
Wij zijn vandaag voor het eerst in onze eigen speeltuin geweest. Echt ontzettend leuk *\o/*.

Let niet op mijn gezicht, het was af en toe best spannend :'). Je wilt je paard niet in de weg zitten. Maar af en toe wilde ze harder dan verantwoord was. Dus schipperen tussen controle houden en loslaten.

Heerlijk haar billen getraind.


[ [url=m/bqcMbi.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/GRlEP0.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Dmy4Yc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh dat ziet er echt heel leuk uit.

Hier ontzettend verheugd op de barrel race van the cowgirls maar helaas ga ik daaraan niet mee doen. Baal der enorm van.
Gelukkig is de virtual barrel competition er nog.

annelot

Berichten: 2067
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 07:58

CBarrelracer schreef:
ClauH schreef:
Wij zijn vandaag voor het eerst in onze eigen speeltuin geweest. Echt ontzettend leuk *\o/*.

Let niet op mijn gezicht, het was af en toe best spannend :'). Je wilt je paard niet in de weg zitten. Maar af en toe wilde ze harder dan verantwoord was. Dus schipperen tussen controle houden en loslaten.

Heerlijk haar billen getraind.


[ [url=m/bqcMbi.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/GRlEP0.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Dmy4Yc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh dat ziet er echt heel leuk uit.

Hier ontzettend verheugd op de barrel race van the cowgirls maar helaas ga ik daaraan niet mee doen. Baal der enorm van.
Gelukkig is de virtual barrel competition er nog.


Waarom kun je niet mee doen Céline?

Ik heb voor het eerst mee gedaan bij de cowgirls met een ranch riding proef. Voor het eerst op 1 hand.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 07:59

Hoe ging dat? :D

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:00

Jullie gaan zo hard, ik lees alles, maar vergeet steeds te reageren haha!

Elsa, ik liet het altijd door Mark van Mannen van dierenkliniek Wapenveld doen. Zij doen bij het enten elk jaar gratis gebitscontrole, maar nu we verhuisd zijn waren de voorrijkosten €80 dus dat werd hem niet. Mijn stalgenoot werkt voor Anne Nikkels, die komt ook bij jullie op stal en heeft nu de tanden gedaan :) Die werken ook elektrisch.

CL wat leuk dat het zo goed gaat en het direct zo vertrouwd voelt!

Flip, wat jammer dat hij staakt, weet je ook waarom hij dat doet? Inderdaad zonde want het is heerlijk weer.

Mooie foto’s van jouw bijrijdpaard Marlies! Hij straalt inderdaad een hoop wijsheid uit.

ClauH dat ziet er tof uit! Lijkt me ook leuk om te doen :D

Leuk die koeien! Kan je paard er mooi aan wennen. Palm vindt koeien heeeeeul raar. Had hem gister weer mee als handpaard naar het bos naast Winnie en op de terugweg waren er wat koeien aan het dansen, dan begint ie toch even te snuiven en dansen haha.

Ik volg jullie ook op insta :) ik weet ook niet precies wie mij volgt, vind het vooral een leuk soort van dagboek om later op terug te kijken wat we allemaal gedaan hebben!

Wij doen ook mee met de wedstrijdjes van the Cowgirls. Met Palm heb ik mee gedaan aan horsemanship. Het ziet er super easy uit, maar nog best lastig met een onbeleerd paard :’) Bleek ook nog dat ik totaal aan de verkeerde kant van de pionnen reed haha. Er zat een stukje achterwaarts in, dat had ie nog nooit gedaan dus hij was daarna compleet in de war wanneer hij nou voor of achteruit moest _O- Heb er een blooper filmpje van gemaakt haha. We waren ook een na laatste ofzo, maar het was wel een leuke oefening!


Daarna trail gedaan met Winnie. We hebben niet zo veel materiaal op stal dus zijn met de trailer naar een vriendin gereden. Ik leer het patern nooit van te voren maar kijk altijd af wat de rest doet anders kan ik het niet onthouden. Dus zij ging me vertellen wat ik moest doen, maar dat klopte dus niet helemaal haha. Wij dachten dat je van draf naar stilstand moest, maar je moest eerst nog een stuk stappen. Wij dachten ook dat balk aantikken niet zoveel penalty’s was, maar dat was wel zo dus had beter een andere video in kunnen sturen.

Ach ik lach me dood, we bakken er niet veel van, maar is wel een leuke afwisseling! Vandaag wil ik de ranch riding gaan doen met Winnie, want Palm snapt galop onder het zadel nog niet, haha. Barrel race lijkt me ook erg tof, maar winnie is niet zo wendbaar en snel. Vind haar ook niet helemaal lekker lopen, maar denk dat ze altijd al zo stijfjes gelopen heeft alleen dat het nu opvalt omdat Palm zo soepel beweegt ofzo. Osteo is er bij geweest en ben nu met een supplement voor artrose aan de gang. Kijken of dat verschil gaat maken.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:09

Die blooper video is leuk, ik moest er erg om lachen, sorry _O-
Heel herkenbaar ook hoor :+

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:25

Wat een heerlijke video _O- dat hoofd van je pony ook, mix tussen eigenwijs en ik snap er geen hol van.
Doet me denken aan hoe ik me de laatste tijd op Rock voel :')

Ik ga straks ook eens een rondje Insta's doen :D ik heb zelf geen los paarden account maar deel wel veel van paard :D (@Marylon88)

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:36

[/quote]

Waarom kun je niet mee doen Céline?

Ik heb voor het eerst mee gedaan bij de cowgirls met een ranch riding proef. Voor het eerst op 1 hand.[/quote]

De afmetingen kloppen niet waardoor er in een 20x40 bak ongelukken ontstaan op snelheid.
Ik heb helaas maar 5,5 m uitren en dat is te weinig om te stoppen of volte te draaien dan zit ik in de baording

annelot

Berichten: 2067
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:58

Dat is dan idd niet te doen Céline, jammer....

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:02

ClauH, super leuk dat je dat gewoon bij stal hebt zeg!

Flip, mijn paard heeft ook wel eens slechte dagen :+ dan is er vrij weinig aan te doen helaas

En dat filmpje _O-

Ik heb een topic gemaakt van toen ik naar het strand was in december :D
[RIJ-ITP] Mr T: terugblik naar het strand!

annelot

Berichten: 2067
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:48


CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:09

annelot schreef:
Mijn ranch riding proefje voor de wedstrijd van de cowgirls. Voor het eerst op 1 hand!

https://youtu.be/Tkb13aGzqbY



ziet er goed uit an, ben je bij ingeborg gaan rijden? super leuk

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:10

ik ga kijken of de ranch riding vandaag gaat lukken met lito, vorige keer had die er echt geen zin in en kwam hij zelfs even om hoog dus maar gestopt.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:21

Wat leuk dat iedereen zo lekker bezig is met rijden en virtueel showen! Zo komt het wedstrijd rijden veel meer binnen in bereik voor veel mensen, vind ik.
Het enige puntje is dat je een proefje wel honderd keer over kunt doen voor een goede score maar ach, dat mag de pret niet drukken toch :)
Zodra ik ook een beetje fatsoenlijk met Rudi rond kan rijden wil ik het ook gaan proberen. Just for fun :P

En over rijden met Rudi gesproken...Onze eerste stapjes onder het zadel zijn een feit *\%/*


Afbeelding

Wranglerbutt

Berichten: 10379
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:34

annelot schreef:
Mijn ranch riding proefje voor de wedstrijd van de cowgirls. Voor het eerst op 1 hand!

https://youtu.be/Tkb13aGzqbY

Ziet er zeer netjes uit! _/-\o_

Ik vind het idee van virtuele shows super leuk +:)+ maar ik doe nog ff niet mee :P
Dainty heeft 8 weken vakantie gehad, terwijl ik in Australië was 8-) we moeten er eerst weer een beetje inkomen!

Daar trouwens een paar fantastische ritten gemaakt :):) Daar bij vergeleken zijn mijn trailritjes op de Veluwe ommetjes in het park :')