[VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 06:24

Wat balen zeg weer snot.. hopelijk word er woensdag een oorzaak gevonden en is het goed te herstellen

Sirius_

Berichten: 10952
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 08:27

Wat een gebruiksaanwijzing heeft ze zeg :') dat was echt geen geschikt paard voor mij. Ik ben ook geen held, ik denk met regelmaat, waar ben ik aan begonnen haha. Maar die van mij is een stuk relaxter. Ik ben ook alleen bang voor schrik reacties. Want die kan ik niet controleren. (Zo heb ik mijn arm gebroken bij een paard)
Daarom, petje af!

Is er niemand die in jouw plaats mee kan woensdag? Dat geeft misschien iets meer rust?

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 08:31

Ze is me der wel eentje hoor. Idd zeer gevoelig. Knap van je dat je doorgezet hebt. Ze is natuurlijk ook nog jong en aan het puberen.
Ik kan niet echt weten of Uinta braver is want ik doe der eigenlijk heel weinig mee. En die wordt dan gecorrigeerd in de kudde waarschijnlijk waardoor het lijkt of ze braaf is.
Dus ik denk dat ze je steeds test misschien.
Hoedje af want ik ben daar ook geen held meer in.

Succes woensdag

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:35

Wat balen dat ze nog steeds zo hoest zeg -O- Succes woensdag!!

Ik vind het ook knap dat je zo hebt doorgezet... En ondanks alles toch goed afgesloten dus, dat is het belangrijkste :D

Edit: die foto is trouwens gaaf <3 <3 Ze is ook prachtig getekend. Ik ben sinds een paar weken op zoek naar een jong paardje, en door alle foto's die ik van Nova heb gezien hier op bokt wil ik nu ook een overo :') :')
Laatst bijgewerkt door _Lot op 19-05-19 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:36

Gaat ze makkelijk de trailer op? Brengt een stalgenootje je naar de kliniek? Naar welke ga je eigenlijk?

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:40

Utrecht zegt ze toch, dat is de universiteitskliniek op de Uithof. ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:41

Oh, daar heb ik even overheen gelezen. :+

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 10:50

Char_lotte haha super leuk! Op ehorses.de staan een aantal overo's te koop als je zoekt op Paint Horse :j
En de fokker van Nova heeft ook nog een halfbroertje of zusje te koop (weet niet of het een merrie of hengstje is :o ), zelfde vader maar andere moeder:
Afbeelding
Alleen is de fokker soms moeilijk mee te communiceren :')


Bellatrix ze gaat de trailer op als je haar niet pusht. Zodra ze ook maar iets van druk voelt gaat ze niet. Maar hier ga ik ze nog even over bellen. Zelf krijg ik haar wel altijd op de trailer :j En ze gaat inderdaad naar Utrecht! Heb helaas ook geen stalgenoot/iemand anders die kan helpen -O-

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:59

Er hangt een l*lltje onder dus het zal wel een hengstje zijn :P

Pittig karakter hoor. Beeb had af en toe een eigenaardig karakter maar Nova is me er toch wel ééntje. Vraag me af waar dat extreme vandaan komt.
Lijkt me wel heel spannend .. ik zou het niet aan durven om mijn dier 'zo maar' aan een taxi bedrijf mee te geven zonder een bekende er bij. Is toch spannend die trailer en eigenlijk is haar vertrouwenspersoon er dan niet bij. Ben benieuwd of het allemaal positief verloopt, soms is het niet anders!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 12:14

Oh ja daar had ik even overheen gekeken :+ nou, hengstje dus _O-

Ik vind het ook spannend hoor, maar ik neem aan dat de taxiservice ervaring heeft in het laden van paarden.. Ze zijn van de kliniek zelf. De boer van stal is eventueel wel aanwezig om te helpen met laden :j

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:10

Ehorses ga ik zeker in de gaten houden, thanks voor de tip :D
Ohh wat een schatje zeg <3 Ik wil alleen helaas geen hengstje haha.

Inderdaad wel spannend dat je er niet bij kan zijn.. Maar als ze van de kliniek zelf zijn zal het vast goed komen!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 21:58

Vanmiddag hebben we onze tweede fotoshoot gehad. Ze was echt heel erg braaf!!! (eindelijk :') ). Er waren zelfs twee idiote volwassen mannen die zo'n speelgoed auto met een afstandsbediening aan het spelen waren. De auto racete keihard over de duinen heen. Nova vond het wel spannend, maar ze is niet aan de kletter gegaan, dus daar ben ik al heel blij mee. Onderweg hebben we ook 4 overstekende herten gezien, erg leuk *\o/* Toen ze overstaken keek Nova er gewoon naar, oortjes naar voren en niks aan de hand. Het enige wat ze eng vond waren mannen in korte broeken en ontbloot bovenlijf die aan het werk waren met plantjes :+ Maar het ging dus heel goed vandaag. De foto's komen later nog!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 22:22

Vandaag even geoefend met trailerladen, leek me wel handig voor aankomende woensdag. Het duurde wel even hoor. Ze wilde er eerst niet op (de vorige keren ging ze uiteindelijk omdat ik gewoon in de trailer ging staan en ze na even wachten vanzelf achter me aan kwam, maar dat lukte vandaag helaas niet). Met een plukje gras heb ik het daarna geprobeerd. Dat werkte ook niet :+ Een voetje opgetild en op de klep gezet, maar die haalde ze er natuurlijk weer af. Een paar keer geprobeerd op nieuw aan te lopen op de klep, en uiteindelijk is het gelukt. Deze onderstaande video was van de laatste minuut, een mislukte poging en een gelukte poging *\o/*

O ja, en de trailer uit achterwaarts is nog niet haar beste kwaliteit :+



En van gisteren nog een (doodsaaie :P ) video, toen ze zo braaf was buiten *\o/* Je zou bijna denken dat de }:) in haar is verdwenen (niet te hard roepen natuurlijk :D )

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:44

Netjes hoor! Dat gaat zeker de goede kant op +:)+

Heb je ook geoefend met de stang achter haar billen doen? Bij Joy gaat het eerste stuk prima, maar die gaat (ging) nog weleens goed in de achteruit toen de stang erachter kwam. Nu gaat Nova iets minder snel :+ , maar ik heb haar acties gezien en dat wil je niet in een trailer :=

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:32

Wat doet ze het knap! En dat wandelfilmpje doet ze ook zo netjes :) enige wat ik minder vind waar ik sta is dat er geen bos is haha

joey2010

Berichten: 4349
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 06:57

Je doet het prima met trailerladen. Gewoon rustig gebleven en in de achteruit en opnieuw aanlopen +:)+ .
Met achteruitlopen uit de trailer zou eventueel nog iemand ernaast kunnen lopen die zijn hand op haar billen legt ( geen druk maar gewoon zacht erop leggen) dat geeft ook vaak wat meer zekerheid bij je paardje om achteruit eraf te komen.

Goede relaxte wandeling geweest. Heel fijn om te zien.
Ze zal best af en toe nog wat pittig uit de hoek kunnen komen maar die momenten zijn steeds minder.
Jullie komen er samen wel.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 18:10

Update kliniek. Ze blijft nog een nachtje.

Tijdens het longeren voor de longen vorige week met de dierenarts zagen we een onregelmatigheid op beide kanten aan beide voorbenen, dus ik heb de kliniek gevraagd dit ook meteen te onderzoeken. Daar zijn ze dus mee begonnen, en ze zagen een kreupelheid in beide voorbenen en rechtsachter. Vervolgens hebben ze de voeten verdoofd om te kijken of ze dan nog steeds kreupel zou lopen: in de voorbenen liep ze niet kreupel met verdoving, maar rechtsachter wel. Haar voorbenen zijn op de foto gezet, de foto's zagen er gelukkig goed uit (geen vergroeiingen / geen chip / geen artrose / niks te zien), dus ze vermoeden dat dit op te lossen is met de hoefsmid. De stand van haar voeten moet iets anders worden. Het kan eventueel zijn dat ze tijdelijk ijzertjes moet, wat vinden jullie daarvan???


Rechtsachter bleef kreupel ondanks verdoving dus daar gaan ze morgen verder naar kijken. Als ze klaar zijn met dat onderzoek gaat ze weer terug naar de longafdeling en gaan ze dit verder onderzoeken (voor de longen moest ze gesedeerd worden en dan zouden ze het kreupelheidsonderzoek niet meer kunnen uitvoeren, dus daarom hebben ze dit even omgedraaid)

Verder had een arts opgeschreven: jong maar braaf :+ :+ :+ ik vraag me af wie braaf heeft opgeschreven :') Maar serieus, ze was echt heel braaf met foto's maken (ik was er pas bij vanaf dat de foto's werden gemaakt :D ), ze stond gewoon op haar gemakje om zich heen te kijken. Hopelijk gaat het morgen ook goed en mag ze snel weer naar huis!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:45

Hopelijk valt het allemaal mee met de kreupelheid!! Wel super dat ze zo braaf was!!
Ik ga duimen voor je!!

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:04

Hopelijk valt het mee en vinden ze ook iets waardoor ze snot blijft hebben..
Vind het wel vroeg voor ijzertjes en zou zeker goed kijken dat het lichte zijn en niet zo dikke zwaren. Maar ja wat moet dat moet :/

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:05

Er staat er bij mij ook eentje met voorijzers die zie je goed verbeteren :) door goede smid laten doen, hopen dat achter ook goed te corrigeren is :) succes morgen!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:12

Als het moet, dan moet het. Maar wel door een goede smid en waar jij zelf achter staat :) Wel heel tof dat ze het zo goed doet! Vind alleen het kreupelverhaal op deze leeftijd wel een beetje eng klinken.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:15

Vind ik ook eng... op 3 benen kreupel is wel heftig zeg! Veel succes met alles!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:32

Oeie schrik ervan en vind het ook eng klinken, ze is nog heel heel jong. Wat is er dan mis met haar hoefstand? Eigenaardig dat smid dit dan nooit eerder gezien heeft. En in je achterhoofd houdende dat veel quarters problemen in het hoefkatrolgebied hebben en dat is helaas vaak niet te zien op röntgen. Ik hoop voor je dat ze het snel weten en haar kunnen helpen. Mankte ze in het verleden dan?
Ik doe alvast een kaarsje branden voor jullie. De pech mag wel gaan keren nu.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 21:09

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, het verhaal van de DA heb ik aangehoord en de helft heb ik opgeslagen... Maar ik heb wel een video van vorige week waarin je ziet dat ze onregelmatig loopt. Ik dacht dus alleen voor te zien, maar ik heb ook niet zo veel kennis van beenproblemen...


Ze is dus niet stokkreupel, maar loopt onregelmatig. Ik maak me wel een beetje zorgen over de uitkomst, maar aan de andere kant ben ik heel erg blij dat er op de foto's niks te zien was!

EDIT; ook even de andere kant op geüpload. Mijn longeerkwaliteiten zijn nog niet zo goed :+
Laatst bijgewerkt door Emita op 22-05-19 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:12

Nou is deze cirkel vrij kort/klein, maar ik vind haar inderdaad niet lekker lopen. Dat in combinatie met het gezwiep van haar staart en wellicht wel in je achterhoofd het soms wel bijzonder felle gedrag … brr.

Ik wil je niet bang maken maar ik zelf zou er toch echt wel van schrikken :o Ik hoop en duim vooral mee dat het gewoon een misstapje ergens is geweest of misschien iets totaal anders onbenulligs!!!