Chocola, voorkeur?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 22:59

Rittersport melk chocolade met rozijnen en fijne nootje's! Witte chocola is ook heel lekker en een chocolade letter natuurlijk *LOL*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 23:14

De Bonbons van Leonidas....met slagroom...Yammie. Helaas maar beperkt houdbaar, moet in de koelkast en met een week opgegeten worden.

Van Ritter: Melk met Citroenyoghurt.

Of van die Belgische chocolade met hele amandelen...kon je voorheen bij de Aldi krijgen...is dat nog steeds zo?

Mon Cheri

Ferrero Rocher


En nog veel meer....Lips are sealed

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 23:19

Jammie ik krijg trek joh we hebben beneden nog kersen bonbos, maar die lust is niet. He is ga zo nog ff zoeken! mijn moeder verstop altijd alles *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 23:46

SuzanneH schreef:
Mijn favoriet : chocolade van Bonbon Jeanette. Maar dan dus vornamelijk de gewone chocolade ( hebben ook een winkel op het Centraal station ) . Voor bonbons ga ik naar Puccini en Pompadour.
Supermarktvariant is inderdaad de Cappucino van Verkade , ook leuk om de witte en donkere gedeeltes van elkaar proberen te scheiden.


Als we over haute couture chocola gaan beginnen.... Vingers aflikken . Bij Pompadour haal ik nog wel eens een gebakje als ik toevallig in een andere winkel zit in die straat. Dat is echt een traktatie. Een oud-collega trakteerde wel eens op Puccini, ook fantastisch. Bonbon Jeanette heb ik geloof ik ook wel eens geproefd, is t niet?

Van de confectiechocolade is die cappuccino wel een succes, inclusief friemelen Haha!.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 12:41

ik ben volgens mij de enige vrouw die niets heeft met chocola...

ik lust het wel hoor (alleen puur), maar ik heb er maar heel zelden echt "behoefte" aan...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 12:45

stelletje K l o o t hommels die jullie zijn! Ik probeer zo van de chocolade af te blijven en jullie hebben het er allemaal maar over!
Ik ben gek op die van Dove! die verkopen ze hier in de kantine. Dadelijk proberen om dat NIET te doen....

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 13:43

Wmijn schreef:
Natalie, die Gallak, kun je die ook in Nl krijgen? Die kochten wij altijd als we in Frankrijk waren. Met een dolfijn op de voorkant.... hmmm Vingers aflikken


In de winkels hier kom ik die ook niet meer heel veel tegen, meestal als ik er eentje eet is het als ik met de trein ergens naartoe ga of ben geweest (gekocht in zo een krantenwinkeltje ofzo in stations)



En idd Rittersport, mjammie, de melkchocolade met zo een koekje in, en de witte en mmmmmm

en Leonidaspralines Vork

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 13:52

Lovely schreef:

Bonbon Jeanette heb ik geloof ik ook wel eens geproefd, is t niet?



Ja, kan ik me wel iets van herinneren , het had soms wel z'n voordelen om buurvrouw te zijn. Haha!
Bonbon Jeanette is ook in de natuurwinkel te verkrijgen , de chocohagelslag is ook erg goed . Kleine kinderen zijn er dol op.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 14:20

Desiree schreef:
stelletje K l o o t hommels die jullie zijn! Ik probeer zo van de chocolade af te blijven en jullie hebben het er allemaal maar over!
Ik ben gek op die van Dove! die verkopen ze hier in de kantine. Dadelijk proberen om dat NIET te doen....


Je kunt het!! Je kunt het!! Haha!

En? Gelukt? Knipoog

Tallie1979
Berichten: 22782
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Chocola, voorkeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 14:22

Euh, ik haal altijd een bonk chocolade bij een bonbon winkeltje bij ons in de buurt.. Altijd pure chocolade!

En dat is me toch lekker joh!! Vingers aflikken Het komt volgens mij van een hele grote plak en daar hakken ze dus een stukje vanaf.. Het heeft dus absoluut niet de volm van een gewone reep, maar hij smaakt er niet minder om! Haha! Eigenlijk is het nog veel lekkerder dan dat spul van AH. Dit is echt belgische chocolade.. Vingers aflikken Hmm..

Gedsie, krijg meteen weer trek..

P.s. Eten jullie ook altijd chocolade met een flink glas melk erbij? Dat is toch lekker joh! Vingers aflikken

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 14:40

Ik vind bijna alle pure chocola heel lekker. En vooral chocolade rozijnen. Van sommige melk en witte chocola word ik echt heel misselijk. Maar voor de rest Vingers aflikken

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:29

avantilover schreef:
. mijn moeder verstop altijd alles *LOL*


bij mij ook zit alles achter slot en grendel maar als ik m'n zakgeld heb koop ik meestal dove of negerzoenen! ben ik verlsaafd aan.
ik heb net nog een reep melkchocolade met hazelnoten op jammie Kwijl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 16:34

Sizzy"]
[quote="Desiree schreef:
stelletje K l o o t hommels die jullie zijn! Ik probeer zo van de chocolade af te blijven en jullie hebben het er allemaal maar over!
Ik ben gek op die van Dove! die verkopen ze hier in de kantine. Dadelijk proberen om dat NIET te doen....


Je kunt het!! Je kunt het!! Haha!

En? Gelukt? Knipoog
[/quote]
NOpe, kwam terug met een vette snicker. Dove hadden ze niet.... maar ik doe dit hooguit eens in de 2 of 3 weken hoor, anders niet. Is geen beginnen aan want ik groei hardstikke vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 18:00

Vandaag heb ik helemaal geen chocola gegeten, wel marsepein en drop. Die marsepein was wel weer een traktatie na al die tijd, sinterklaas kan niet vroeg genoeg beginnen Haha!.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 18:04

Wat dacht je van marsepein omhult met chocolade ? Bijvoorbeeld van Lindt ? ook niet vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 18:07

Nee, dat is niet vies nee. Maar ik ben toch ook wel erg gek op de seizoensmarsepein in de diverse vieze kleurtjes Lachen. Laatst bij Van Avezaath me vreselijk beheerst..., er lag al zoveel lekkers.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 18:26

Kinderchocolade!! mmmmjammie

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 20:59

Oeh, kan me ook al helemaal verheugen op de (even fonetisch geschreven, heb geen idee hoe je het schrijft) leepkoechen (duits, dus) die bij Kerst horen! Hmmm. Is dus een soort peperkoekachtige substantie omhult met chocolade (toch nog on topic Haha!)

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:35

De doodordinaire melkchocolade van Cote d'or en van die grote ruitvormige noga blokken omhuld met chocolade, in zo'n gekleurd zilverpapiertje....
Het water loopt in mijn mond!!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 14:46

Ow mijn vriendin (Aukje) is helemaal wild van chocola volgens mij pleegt ze er wel een moord voor. Als ze kon zou ze de hele dag chocolade eten. (volgens mij)

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 23:18

Butterscotch Vingers aflikken En dan die van de Appie Lachen
Ook is die Milka met biscuitjes prima te eten Lachen

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 23:21

En het vriendje van Naz knaagt alles weg waar maar chocola in zit. De enige vent die ik ken met zo'n supervrouwelijke eigenschap. Tong uitsteken

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 00:25

Karin, ik ken er ook eentje! Mijn huisgenoot, loopt ook altijd chocolade te eten (of chocolade vla). En komt ook nog vragen welke kleren die aan zal doen (grotere ijdeltuit dan ik Haha!). We zitten met 3 mannen en 1 vrouw in huis, maar soms lijkt de verdeling wel 50-50 Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 10:02

Uitspraakje:
If there ain't chocolate in heaven, I am not going!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 10:30

Wmijn schreef:
Oeh, kan me ook al helemaal verheugen op de (even fonetisch geschreven, heb geen idee hoe je het schrijft) leepkoechen (duits, dus) die bij Kerst horen! Hmmm. Is dus een soort peperkoekachtige substantie omhult met chocolade (toch nog on topic Haha!)


Jaaaa, Lebkuchen! En dan de echte uit Neurenberg! Helaas niet te krijgen. En ze zijn toch lekker!