Wat eet je vandaag (met recept als 't kan)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 17:00

Tssskk, ik ben vandaag groot geworden! Knipoog

Koken is nix voor mij denk ik zo, lekker eten wel Haha!

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 17:45

Ik doe ( nou me moeder ) een pizza in de pan dan krijg je lekker een knapperig korstje en een deksel zodat de bovenkant smelt ( als er kaas op zit )

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 18:19

Tsja, koken.... De laatste tijd eet ik weer veel bij mn ouders, bevalt goed moet ik zeggen Haha!

Vanavond zal ik wel zelf voor eten moeten zorgen, pistoletjes met rauwkost, kipfilet en kaas Vork

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 18:32

Kalkoenfilet (met zo'n korstje rond , gepanneerd Verward ) en dan met rijst en appelmoes Haha!

njam njam maar italiaans eten is lekkerder ???

xxx

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 18:38

Laui! schreef:
(heel erg offtopic: Missy, wat heb jij een onwijs idioot onderschrift! Echt te gek! *onder bureau*)


offtopic: Dank je Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:35

Haha, Finkers roeleert! Margreet heeft ook al een Finkers-onderschrift. Misschien moet ik er toch ook maar eens aan geloven. Ff een leuke bedenken. Oh ja, om in stijl te blijven:

"Je kunt hier van de vloer eten. Aardappels, slasaus en uitjes." - Herman Finkers

Hmm... ik denk nog even na over dat nieuwe onderschrift. Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 10:13

Vandaag eten we nieuwe aardappelen, duitste biefstuk met uien, andijvie en een komkommersalade Vork

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 10:17

ehh. daar moet ik nog even over nadenken hoor...
ik denk Kipfilet met met kaas in de over, rijst met stokbroodje, om te soppen in de kaas met knflook !! mjammie..... of ehh.. de Mac !?

pmarena

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 11:30

Stukje zalmfilet van gisteren , en kwart pizza van eergisteren ,
als die nog te eten is...

Of zal ik lekker een superzacht biefstukje van de haas halen , met champignonnetjes ,
lekker even bakken , zout en peper erop , blikje Bonduelle-spercie-boontjes erbij (vind ik toch wel ZO lekker Lachen , enige blikgroente die ik wil)
en krieltjes !!!

Mjammie , hmmmm volgens mij kan die pizza niet meer , hihi ....Knipoog

Of macaroni met wat ketjap en ketchup op smaak gebracht en stukjes paprika , champignon , wat aangefruite uitjes en taugé , in ronde plakjes gesneden knakworstjes of gehakt erdoor..*kwijl*

En lekker veel jonge gesmolten kaas eroverheen * dubbel kwijl*

Of lekker simpel patatje-kipsateetje-kaassoufleetje natuurlijk...

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 11:43

Beetje off-topic... maar kunnen we niet op Bokt een keuken hoekje krijgen waar dit topic onder zou kunnen?
Ik weet het, er zijn zat pagina's op i-net waar je terecht kan maar dit zijn merendeels gerechten die door mensen zelf in elkaar zijn geknutseld en dat vind je zowat niet op i-net.
Daar staan meer van die dure receptjes waar je de helft nooit van lust Schijnheilig
Ik vind dit echt ideaal!
Zo heb ik weer insipatie om elke dag weer eens wat anders op tafel te zetten Haha!
Ik weet van gekkigheid niet wat ik vandaag uit kan proberen *LOL*

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 13:12

Steef schreef:
Normaal heb ik ook een moeder maar meestal ben ik niet thuis met eten dus eigenlijk leef ik op pizza's en cup a soupjes en vruchtenyoghurt. Maar nu is mijn moeder op vakantie en is mijn eten zeeeeer gevarieerd: gisteren gebakken aardappels die mijn zus gemaakt had, vandaag patat, morgen pizza, overmorgen zal et wel weer patat worden en dan savonds barbeknoeien. Zondag mag mijn zus lasagna maken, en voor de rest van de week zal et wel nog gevarieerder worden..


Geen broodje stok? Tong uitsteken

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 14:03

Chica schreef:
Beetje off-topic... maar kunnen we niet op Bokt een keuken hoekje krijgen waar dit topic onder zou kunnen?


Kijk, kijk, kijk!! Haha! *springt blij rond in het kantoor*... er is dus nog steeds vraag naar een kookforum... Knipoog Ik stem voor!! Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 14:11

Ik stem ook voor en wie neemt de paplepel ter hand? Lijkt me echt wel wat voor Maarten Haha! Schortje voor en de titel zie ik ook al voor me.WAT SCHAFT DE POT VAN MAARTEN? Vork Vork Of deze; MAARTEN'S CULINAIRE STUNTJES. Ach en MAARTEN'S HUSSELPOT heeft ook wel wat Haha!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 14:28

Hmmm... die laatste naam vind ik toch wel het leukste in de oortje klinken Lachen

Lijkt me leuk om te doen, maar dan wil ik wel een hulpje en daar nomineer ik Mayo voor... bijna een jaar geleden zeurden we ook al over een kookforum en toen hadden we haast al samen afgesproken om de paplepel ter hand te nemen (om maar in de woorden van Greetje te spreken Lachen )....

Dussssss.... kom maar op met dat forum *staat met de paplepel in de aanslag en bindt het schort voor* (even terzijde... op dit moment hangt er zowaar een echt schort in mijn kantoor met daarop de kreet "Aardappelvezels... koeiekost. Goeie kost!!!" Tja.... je werkt bij een aardappelverwerkingsbedrijf of je werkt er niet Haha! )

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-02 15:22

Ja ik stem ook VOOR!
Lijkt me heerlijk Maarten om eens wat van jou uit te proberen.
Jouw recepten bedoel ik, oeps... *LOL*

En zelf heb ik ook nog wat extra recepten.
Dus iedereen die van lekker eten houd...

Nog een reden voor een kook-forum:
Dorine moet weer chemokuren en dus AANKOMEN!
Daarnaast zullen er ook mensen zijn die willen afvallen, dat soort recepten heb ik ook nog... Lachen

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 15:43

Echt leuk idee. Dan meld mijn moeder zich misschien wel aan hier, ze is gek op nieuwe dingen proberen en dat alles (ze is een kookmuts }> )

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 15:48

Receptjes om af te vallen? Publiceer er 'ns een paar als je wilt..... Ik krijg volgende week een kookboekje van de zaak met eenvoudige gerechten die snel klaar te maken zijn. (ze hebben namelijk het idee dat ik nooit verse groenten kook Verward Ik woon nu bijna vier jaar op mezelf en ik heb al een keer worteltjes gekookt. BONDUELLE JE T'AIME!!!!!!!!! Een hele vriezer vol.... Het kookboekje wordt overigens door onszelf uitgegeven en is ook nog eens gratis materiaal wat bij een specifieke methode hoort. Maar 't is een aardig gebaar.

Wat is er lekker en snel klaar te maken en doe ik destengevolge ook vaak...

(Voor 2 personen)

*2 kipfilets in stukjes snijden, aanbakken en in stukjes en reepjes gesneden prei, paprika en andere gezonde te roer vakken groenten erbij gooien. Wanneer de prei mooi geslonken is kruiden erbij en een scheut ketjap (zoete) erbij en 't is klaar.
Dit eten we dan met zilvervliesrijst erbij en soms Wijko Satéhsaus (minder gezond) Kwijl . Dorine, dit moet jij dus niet eten eigenlijk want is juist heel gezond en bedoelt om mee af te vallen.

* Gehakt rul bakken, weer roerbakgroenten erbij. WAnneer dit 'goed' is een pot pastasaus van Bertolinni erbij (de rode ui en pepers versie) en daarbij eet je dan: Pasta (en mijn voorkeur gaat uit naar tortellini's (Baretta)). Hier doe dan parmezan over heen. Of als je het echt gek wilt maken mik je de hele zooi en de oven en doe je het gratineren.
En Dorine, dit eet ik tamelijk vaak en gezien mijn weelderige vormen kom je hier heeeeeel erg van aan. Haha!

* Allerlei soorten smaakvolle sla, zoals eikenbladsla en risette etc. versnijden. Een lekkere frisse dressing maken van ciderazijn, italiaanse kruiden en een scheutje balsamico azijn. Cherry tomaatjes erbij. De salade mixen met geroosterde pijnboompitten en dan de sla 'garneren' met gerookte rode zalmfilet.... Glaasje pinot gris erbij Vork

Arggh, ik vind eten veel te lekker Huilen

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 16:55

Dorine schreef:
Ja ik stem ook VOOR!
Lijkt me heerlijk Maarten om eens wat van jou uit te proberen.
Jouw recepten bedoel ik, oeps... *LOL*

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Citaat:
En zelf heb ik ook nog wat extra recepten.
Dus iedereen die van lekker eten houd...

Nog een reden voor een kook-forum:
Dorine moet weer chemokuren en dus AANKOMEN!
Daarnaast zullen er ook mensen zijn die willen afvallen, dat soort recepten heb ik ook nog... Lachen


kom maar wil graag nog een aantal kilootjes kwijt! (en dan graag dingen waarvoor ik geen uren in de keuken hoef testaan, ben niet zo'n keukenheld)

nou zoals ik eerder al aangaf ik stem ook voor een kookforum met Maarten als moddereter!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 07:59

Vandaag gooien wij voor de afwisseling een pizza in de oven Haha! Geen inspiratie meer vandaag om iets lekkers te bedenken dus vandaar Haha! Zou wel handig zijn als Maarten en Mayo een overheerlijk gerecht op hun kookforum geplaatst hadden Knipoog

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 11:14

Gisteren heb ik gevulde koeken met vruchtenvla toe gegeten. Vandaag ga ik barbeknoeien... WAar moet het heen met mij?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 11:25

Ik heb gisteren 2 gebakken eieren op en daarna had ik geen honger meer Schijnheilig
Vanavond gaan we waarschijnlijk barbequeën (hoe schrijf je dat? Bloos) als het goed weer blijft!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 14:09

Aangezien ik morgen op vakantie ga, maak ik vandaag samen met de buren de restjes op.
Het voorgerecht wordt dus toastjes met mierikswortelcantadou. Vingers aflikken

Dan pasta of rijst met een husseltje van paprika, champignons, trostomaten, rundergehakt, ui, knoflook, de laatste blaadjes verse basilicum en nog zo wat.

Ik heb ook nog wat wortels:

Wortelsalade

Wortels fijn raspen, citroensap erdoor, walnoten of cashewnoten klein maken en met wat honing door de worteltjesrasp roeren. Eventueel afmaken met wat peper en zout. Vork

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 15:46

mjammie gisteren hebben we preitaart gegeten *mjam* ik weet alleen niet hoe je het maakt, ik maak het nooit Haha! en ik kan het recept niet vinden

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 17:42

auk schreef:
mjammie gisteren hebben we preitaart gegeten *mjam* ik weet alleen niet hoe je het maakt, ik maak het nooit Haha! en ik kan het recept niet vinden

Nou, zit ons dan niet lekker te maken, zonder het recept te geven! Boos! Knipoog

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:04

Pasta met zalm Lachen

Als het zo warm weer is ben ik niet echt te vinden voor warm avondeten...dus wordt het meestal een salade ofwel pasta (is nog net te doen vind ik...)

Kook de pasta (vind het zelf het lekkerst met macaroni)
Neem een blikje zalm, evt. nog graten weghalen als die er nog zitten...en doe deze in kleine stukjes (hoe kleiner hoe beter)
Laat de gekookte pasta beetje afkoelen doe bij de zalm en doe hier mayonaise bij (lekkerst met mayonaise maar als je het gezonder wil yogonaise of van die dingen)

Vork