Welk bijgerecht bij spaghetti?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 12:47

heidy_wilco schreef:
Er zijn al wat mooie bijgerechten genoemd.

Maar ik kom even vervelend zijn: Bij bolognese hoort eigenlijk geen spaghetti, je kan daar beter tagliatelle voor gebruiken. Dat houdt de saus beter vast en maakt het eten ervan zoveel makkelijker.

Dat is waar. En of je nou spaghetti of tagliatelle gebruikt, het is een voorgerecht. waar dus geen bijgerecht bij hoort.

Maar dat is TS haar vraag volgens mij niet :)

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 12:50

Ik maak meestal er een lekkere salade bij,en anders een mooi opgemaakte schaal met allemaal verse stukjes fruit.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Welk bijgerecht bij spaghetti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 12:58

Een schaal met plakjes mozzarella met plakjes tomaat, pijnboompitjes, basilicum en balsamico over elkaar heen
Of evt pesto ipv balsamico

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 13:09

Ik maak altijd een soort caprese salade. Ik snijd daarvoor tomaten en mozzarella in plakjes, die leg ik om en om op een bord. Beetje balsamico erover en een paar blaadjes basilicum en klaar is kees :D

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 13:14

Dorine92 schreef:
Een schaal met plakjes mozzarella met plakjes tomaat, pijnboompitjes, basilicum en balsamico over elkaar heen
Of evt pesto ipv balsamico

Basilicum en dan ook nog pesto? :wow:

Dorien66

Berichten: 1653
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 13:46


Rizette
Berichten: 4377
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Welk bijgerecht bij spaghetti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:06

Kijk nog uit als men zegt niet van salade te houden, voor je het weet zijn het de eerste die jouw salade juist wel lekker vinden en hem totaal op eten! Er zijn mensen die kennen echt weinig qua eten en denken bij salade meteen aan een kant en klare salade uit een bakje en de rest heet sla.

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:24

Rizette schreef:
Kijk nog uit als men zegt niet van salade te houden, voor je het weet zijn het de eerste die jouw salade juist wel lekker vinden en hem totaal op eten! Er zijn mensen die kennen echt weinig qua eten en denken bij salade meteen aan een kant en klare salade uit een bakje en de rest heet sla.

De reden achterhalen is inderdaad een goed idee. Zo zouden het bij voorbeeld ook mensen kunnen zijn die eten volgens de Chinese elementenleer en vanuit dat oogpunt 's avonds geen rauwe groente eten.

Ik noem natuurlijk maar een dwarsstraat :D

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:42

Winged schreef:
Ennnn je kan ook een feta-mix in de oven maken.

Oven + gekozen groentes + feta + olijfolie + peper/zout naar smaak. dat in de oven totdat de kaas smeltklaar is en alles door elkaar mengen :)


Of een andere ovenschotel. Tomatenpartjes, courgette en eventueel rode ui (ringen of smalle partjes) met tijm rozemarijn en grof zeezout in een ovenschaal. Dan olijfolie en balsamico er overheen en onder de gril zetten tot je het gaar genoeg vind. (Zout kan eventueel ook achteraf zodat het knapperig blijft)

Rizette schreef:
Kijk nog uit als men zegt niet van salade te houden, voor je het weet zijn het de eerste die jouw salade juist wel lekker vinden en hem totaal op eten! Er zijn mensen die kennen echt weinig qua eten en denken bij salade meteen aan een kant en klare salade uit een bakje en de rest heet sla.


Daar triggerde ik ook wel op eigenlijk. Ieder z'n voorkeuren maar als ik eters krijg die per definitie geen salade zeggen te lusten dan gaan ze maar een happy meal halen bij de McDonald's. Maar ik ben misschien iets alergischer voor 'LUS-IK-NIE!' dan de gemiddelde thuiskok.

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:45

Rizette schreef:
Kijk nog uit als men zegt niet van salade te houden, voor je het weet zijn het de eerste die jouw salade juist wel lekker vinden en hem totaal op eten! Er zijn mensen die kennen echt weinig qua eten en denken bij salade meteen aan een kant en klare salade uit een bakje en de rest heet sla.

Ik lust ook geen salade. Gewoon geen enkele. Geen fan van sla, sowieso niet van rauwe groente eigenlijk, en de dressing maakt het helemaal oneetbaar.

Zelf zou ik bij pasta bolognese helemaal geen bijgerecht doen. Maar als dit echt noodzakelijk is, zou ik voor een groentegerecht of wat brood gaan. En inderdaad tomaat vermijden, want dat zit al in de soep en de saus.

Rizette
Berichten: 4377
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Welk bijgerecht bij spaghetti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 16:22

Even voor de duidelijkheid salade is een erg ruim begrip. Garnalensalade, kip kerrie salade, enz komt geen groente of sla aan te pas. Sellerysalade dan weer wel. Salade en sla wordt door elkaar gebruikt maar is dus werkelijk iets anders. Een groentegerecht kan dus ook sla zijn. Sla is nl een groente. Salade kan met pasta zijn en zo kunnen we nog wel even door. Dan hebben we nog huzaren -, eier - en zalmsalade wat ook weer salade genoemd wordt.

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Welk bijgerecht bij spaghetti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 16:40

Ik zou juist een lekkere salade doen. Iets van rucola(mix) met cherrytomaatjes, komkommer,pijnboompitjes met feta of mozzarella(komkommer en (tomaatjes in 4 stukjes snijden net als de feta). Evt een beetje olijfolie er over maar dressing is niet eens echt nodig.
Misschien zijn er olijven liefhebbers dus een bakje olijven, zelfgemaakte pesto,

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 18:54

Koper schreef:
Dorine92 schreef:
Een schaal met plakjes mozzarella met plakjes tomaat, pijnboompitjes, basilicum en balsamico over elkaar heen
Of evt pesto ipv balsamico

Basilicum en dan ook nog pesto? :wow:

Nee of pesto, of basilicum en balsamico

Kloesje
Berichten: 138
Geregistreerd: 30-05-06

Re: Welk bijgerecht bij spaghetti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 18:59

Garnalen cocktail ernaast :-)

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: Welk bijgerecht bij spaghetti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:25

Wellicht is het al genoemd, maar ik heb niet alle reacties gelezen: gevulde (punt)paprika met bijv. gehakt, maïs en geraspte mozzarella.

FennyPower

Berichten: 1459
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Welk bijgerecht bij spaghetti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 23:09

Ik maak er altijd tomaat komkommer en mozzarella peper en zout bij

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 23:18

Echt super makkelijk is zo'n diepvrieszak grilgroente, even in de oven en klaar :+

Zelf ben ik erg van de salades (jonge rauwe spinazie met dun gesneden rode paprika, gesnipperd uitje en knoflookje erdoor, balsamico en goede olijfolie, zaaaaalig :9 ), maar ik lees dat dat niet op prijs wordt gesteld, vandaar deze tip :)

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Welk bijgerecht bij spaghetti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 23:32

Ik maak er vaak cherry tomaatjes, kappertjes en gesnipperde rode ui bij, wat peper, zout en balsamico azijn en olijfolie er over. Daar zit zoveel smaak aan, en het past heel goed bij pasta gerechten.

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Re: Welk bijgerecht bij spaghetti?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 23:57

Dankjulliewel, ik ben zelf erg van de salades en heb er weer veel, voor mij nieuwe, variaties bij gekregen. Top!!!

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Welk bijgerecht bij spaghetti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 00:00

Caprese salade of -spiesjes! Supersimpel, zo gemaakt en heel lekker. Stokbroodje met olijfolie en evt zout erbij, superlekker! Succes!

Afbeelding

Afbeelding

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 01:15

Komkommer salade. Love it!
Rven komkommerschrijfjes schaven met de kaasschaaf, dan slasaus, klein beetje azijn, maggi, honing, peper en citroensap. Lekker fris zoet met bite voor bij je pasta.