Recepten topic, suikervrij/gezond plus ervaringen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Recepten topic, suikervrij/gezond plus ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 06:26

Ik heb een zoek opdracht gegeven en de oudste topic is van 2020, tenzij ik niet goed heb gezocht.

Ik ben nu al dik 8 maanden zonder toegevoegde suikers.

Ben nu druk bezig met recepten zoeken en ben benieuwd of mede bokkers ook lekkerse gezonde, suiker vrije recepten hebben..

Ik eet wel gewoon aardappels/pasta en rijst. Dus als je daar recepten van hebt, deel ze asjeblieft.

Ik kan al 2 met jullie delen.

Heb nog veel meer gevonden op pinterest, en dacht misschien kunnen we recepten uitdelen met ervaringen hoe het smaakte.

Ik hoop dat jullie mij willen helpen.
Laatst bijgewerkt door Deugenietje op 26-08-22 06:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 06:29

Het beslag.
Afbeelding



Net in de oven.
Afbeelding


Heb het gisteren gemaakt.
Tegen 10 uur ga ik hem proeven en maak dan even een nieuwe foto.
Heb hem ook al warm geproefd, toen was die wel lekker, maar kon nog niet goed de smaken proeven.


Wat heb je nodig? 6 porties suikervrije appelmoes brownies
150 gram pindakaas (gemaakt van 100% pinda’s) of andere notenboter
355 gram ongezoete appelmoes
35 gram cacaopoeder

Hoe maak je dit?
1. Verwarm de pindakaas of notenboter in een pannetje of magnetron, zodat deze lekker glad is en je er makkelijk met een lepel doorheen kan roeren.
2. Verwarm de oven voor op 180 graden.
3. Doe de appelmoes, cacaopoeder en pindakaas in een kom en meng alles goed door elkaar.
4. Vet een kleine ovenschaal of een siliconen cakevorm in met een beetje boter of kokosolie.
5. Stort het chocolademengsel in de ovenschaal en bak af op 180 graden voor 30-35 minuten.
6. Haal de schaal uit de oven en laat volledig afkoelen op een rekje.
7. Bij voorkeur zet je de suikervrije appelmoes brownies nog 6 tot 8 uur in de koeling voordat je ze in porties snijd. Dan is deze geheel opgesteven.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 06:34

Deze was zeer geslaagd.

Afbeelding



Bloemkool rijst met veel groente.




Ingrediënten voor de bloemkoolrijst
400 gr bloemkoolrijst
125 gr wortel
150 gr snijbonen
40 gr bosui
1 kleine ui
300 gr rundergehakt
125 gram magere spekblokjes
2 tenen knoflook
1 tl chilipeper
2 el sojasaus
1 el oestersaus
Zout en peper
Wokolie


Bereiding bloemkoolrijst recept
Maak de bloemkool fijn met een rasp of in de hakmolen van een staafmixer. Snij de ui, wortel, snijboon en bosui in kleine stukjes. Blancheer of stoom de wortel en snijboon even kort, max 5 minuten. En spoel ze af met koud water om verder garen te voorkomen. Bak de spekblokjes lekker krokant en laat ze uitlekken op keukenpapier. Verwarm een scheutje wokolie in een ruime pan, fruit de knoflook en ui tot ze glazig zien. Gehakt toevoegen en rul het op een middelhoog vuur, zout en peper mag je naar smaak toevoegen. Voeg dan de wortel en snijbonen toe aan het gehakt en bak het mee tot het zacht is, dit duurt ongeveer 3 tot 4 minuten.

Voeg de bloemkoolrijst toe aan het gehakt-groentemengsel en roer tot het geheel warm is, zo’n 2 tot 3 minuten. Dan kun je de sojasaus en oestersaus toevoegen en laat het nog een minuut sudderen. Voeg op het laatst de uitgebakken spekjes en bosui toe en serveer de bloemkoolrijst direct.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Recepten topic, suikervrij/gezond/kha plus ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 06:39


Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 06:42

Okee ik had dus niet goed gezocht,

Ik zal mijn titel even aanpassen, want ik hoef niet perse helemaal op koolhydraten te letten.
EN het is vooral koolhydraat arm afvallen met ervaringen, en wil vooral recepten delen en ontvangen.

Eet namelijk wel aardappels enzo