Je favoriete fruit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurora

Berichten: 2646
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Je favoriete fruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:16

Zonder twijfel japanse wijnbessen.
Maar ik ben ook gek op mango's en kersen :D

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:35

DemDeempel schreef:
Persimmon, ook wel kaki genoemd. Er staat nog steeds een eigen persimmon boom op mijn wensenlijstje.

Duurt even voordat hij groot is. Deze is nu 4 of 5 (en in het verleden twee seizoenen voortijdig door de kat afgetopt en eenmaal bijna gekookt achter het keukenraam, dat wel).
Afbeelding

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Je favoriete fruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:37

Vijgen <3

Amado7

Berichten: 10733
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:38

Ik lust alle fruit denk ik :D

Maar aardbeien (wel echt van die lekkere verse) staat toch wel bovenaan!
En galiameloen <3

Als het om ijs, drankjes, milkshake, snoepjes of iets anders gaat dan ga ik voor banaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:55

CaptainJS schreef:
Druiven. Ik kan een hele bak opeten zoals sommige mensen een hele zak chips kunnen.
Dat heb ik dus met frambozen, bakje open = bakje leeg.

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:55

oomens schreef:
DemDeempel schreef:
Persimmon, ook wel kaki genoemd. Er staat nog steeds een eigen persimmon boom op mijn wensenlijstje.

Duurt even voordat hij groot is. Deze is nu 4 of 5 (en in het verleden twee seizoenen voortijdig door de kat afgetopt en eenmaal bijna gekookt achter het keukenraam, dat wel).
[ [url=m/0B79p2.jpg]Afbeelding[/url] ]

In de volle grond zetten vind jij waarschijnlijk fijner :)

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 11:07

iirrssjjee schreef:
Druiven! Lekker makkelijk weg te eten als je ergens anders mee bezig bent. Hoef je niet meer, laat je ze liggen. Een appel of banaan "moet" eigenlijk helemaal op


Dit is waarom ik druiven vermijd. Mijn fruitschaal staat op m'n bureau. Dus ik kan twee kilo druiven op die schaal leggen, aan de slag gaan en me halverwege de middag afvragen waar al die druiven gebleven zijn. (Dit is serieus een keer gebeurd.)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 13:23

Prairy schreef:
In de volle grond zetten vind jij waarschijnlijk fijner :)

Dat wordt ook zijn bestemming, maar die moet eerst nog onttegeld worden, en voorheen was die er überhaupt niet.

herr_balou
Berichten: 1461
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 14:43

Ik ben geen fruiteter. Het zit niet in mijn systeem ondanks dat mijn ouders daar hun uiterste best voor hebben gedaan. Groenten zit wel in mijn systeem, een dag zonder groenten voelt als een dag niet gegeten.

Kumquat, satsuma en bloedsinaasappel. Allemaal graag rijp en zo zuur mogelijk, hoe zuurder, hoe beter. Oja, limoen en citroen ben ik ook dol op. Harde zure appels met een niet al te dikke schil kan ook ook zeer waarderen.
Aalbes, framboos, pruimen en bramen uit eigen tuin.

In Frankrijk vind ik nectarines en vijgen heel erg lekker, vooral direct van de boom. In NL vind ik ze niet lekker. Geldt voor volgens mij voor veel fruit uit de winkel. Mango's bijvoorbeeld zijn in het land van herkomst denk ik heel veel lekkerder.

DemDeempel schreef:
Persimmon, ook wel kaki genoemd. Er staat nog steeds een eigen persimmon boom op mijn wensenlijstje.

Ik vind al heel lang geen smakelijke meer. De laatste keer dat ik een lekkere te pakken had is zeker 25 jaar geleden...
Heb het een beetje opgegeven.

Sam_I_Am
Berichten: 188
Geregistreerd: 09-06-22

Re: Je favoriete fruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:31

Limoenen en bloed sinaasappels <3 maar ik houd van alle citrusvruchten, heerlijk!

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:47

elnienjo schreef:
Grapefruit, ik eet er elke dag eentje.

Hier hetzelfde :)

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 20:54

Moeilijk!
Ik denk banaan, omdat dat het enige fruit is dat ik jaarrond koopt. En als ik ijs/snoep/drank/lekkers met banaan zie, wil ik dat ook altijd proeven/hebben.
Maar ik kan al het zoete fruit zeer waarderen en wissel dus per seizoen wat ik erbij koop als "2e stuks". Zure dingen vind ik enkel lekker in het eten :7

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Je favoriete fruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:21

Pitaya <3

Pineberries/ananas-aardbeien en khaki zijn ook zo lekker. :9

Maar aardbeien, frambozen, banaan, mango, bosbessen, appel enzo kan ik ook zeker waarderen :D

Kairos
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:29

Aardbeien met stip op 1, omdat ze zo heerlijk zoet zijn. Verder: bosbessen, frambozen, ananas, banaan, perzik, appels en peren, net wat het seizoen is en wat betaalbaar is :)

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:04

Oh oh! En groene appels, Granny Smith. Sowieso, maar helemaal lekker vlak na het tandenpoetsen :))

mavantos

Berichten: 3604
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:21

naomiiiii schreef:
Frambozen en bramen. Maar ik koop ze bijna nooit omdat het zo duur is. Wellicht dat ik er daarom zo erg van kan genieten. :Y)



Ik ben ook gek op frambozen en koop deze in zo'n doosje bevroren. Echt net zo lekker en ze zijn zo ontdooid. Ik doe ze daarna door de magere yoghurt met wat honing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:26

Watermeloen. Kweek ze ook zelf elk jaar en dat zijn gewoon de beste die er zijn. Zoooo lekker.

Oskarrino
Berichten: 798
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Je favoriete fruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:29

Ik ben geen grote fruiteter omdat ik voor dingen die ik lekker vind, allergisch ben geworden :+

Meloen vind ik heerlijk en kan ik wel tegen. Zowel water, galia en cantaloupe!

Yummy

Berichten: 423
Geregistreerd: 01-04-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:35

Drakenfruit, helaas amper te krijgen hier in de buurt

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:37

Mango, kersen, meloen, ananas, pruimen.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:49

Echt? In tegenstelling tot verse frambozen vind ik die uit de diepvries echt helemaal niets.


mavantos schreef:
naomiiiii schreef:
Frambozen en bramen. Maar ik koop ze bijna nooit omdat het zo duur is. Wellicht dat ik er daarom zo erg van kan genieten. :Y)



Ik ben ook gek op frambozen en koop deze in zo'n doosje bevroren. Echt net zo lekker en ze zijn zo ontdooid. Ik doe ze daarna door de magere yoghurt met wat honing.

mavantos

Berichten: 3604
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:54

madeliefw schreef:
Echt? In tegenstelling tot verse frambozen vind ik die uit de diepvries echt helemaal niets.


mavantos schreef:


Ik ben ook gek op frambozen en koop deze in zo'n doosje bevroren. Echt net zo lekker en ze zijn zo ontdooid. Ik doe ze daarna door de magere yoghurt met wat honing.



Ooh nou ik heb ze toevallig van het weekend gekocht voor het eerst om te proberen. Albert Heijn eigen merk en dan alleen frambozen overigens, geen mix. En ik doe ze in een schaaltje in de koelkast of op het aanrecht om te ontdooien en dan zijn het net verse in mijn beleving. Ik doe ze door de yoghurt, maar ik eet er altijd eerst een paar zonder yoghurt _O-

Volgende keer haal ik meer bevroren fruit om die te testen. De frambozen bevallen me in ieder geval top!

Misschien als ik een verse en diepvries framboos achter elkaar proef dat ik dan verschil merk hoor, maar zo echt niet :=

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Je favoriete fruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:36

Aardbei, mango, ananas, peer, kiwi en frambozen.

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Re: Je favoriete fruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:02

Pruimen en platte perziken

Santos_05

Berichten: 3074
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:05

Laurora schreef:
Zonder twijfel japanse wijnbessen.
Maar ik ben ook gek op mango's en kersen :D


Japanse Wijnbes, zeker weten!