Koffiecups. Hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Koffiecups. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-22 19:44

We zitten in een vakantiehuis en hier hebben we de beschikking over een Philips L'Or Barista.
Voor ons de eerste keer met cups, dus ik heb vandaag cups gekocht.
En nu passen ze niet!

Ik kan op de doos van de cups helemaal geen maat vinden...

Het zijn dus blijkbaar xxl cups, huismerk carrefour. Die xxl zag ik pas bij het openmaken van het doosje.

Nu mijn vraag.
Hoe zie je in de winkel de maat van de cups?
Kun je alle merken cups in alle apparaten gebruiken?


Afbeelding

Afbeelding

Muga

Berichten: 2074
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Koffiecups. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:45

Volgens mij heb je dolce gusto cups gehaald voor een nespresso apparaat. Dus deze cups zijn de verkeerde.

justdiesel
Berichten: 4953
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:45

Volgens mij staat er op de verpakking voor welk apparaat de cups te gebruiken zijn.

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:48

Het ziet er idd uit of je dolce gusto cups hebt ipv nespresso cups. Weet je zeker dat het wel cups zijn geschikt voor de L'or (nespresso) machine? Ik moet zeggen dat ik de XXL cups alleen nog van L'or zelf heb gezien en nog niet van een ander merk. Ze zien er gewoon uit als een groot nespresso cupje (heb de xxl variant niet meer in huis momenteel dus kan geen foto voor je maken helaas).
In principe kun je elk merk nespresso cupje gebruiken. Wel heb ik ervaren dat de aluminum cups in de L'or machine een stuk beter werken dan de plastic varianten. Dit staat meestal wel op de verpakking als het koffiecupje van aluminium is :)
Laatst bijgewerkt door muppetmayo op 25-07-22 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lizz

Berichten: 8894
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:50

Als ik het goed zie, zijn dit cups voor de dulce gusto.
Je moet andere cups hebben.

Afbeelding

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:51

Je moet in winkel kijken of de cups geschikt zijn voor je apparaat. Dolce Gusto, Nespresso of L'or Barrista. Dit is geen Nespresso of Dolce Gusto dus dan wordt het die andere

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:53

Schuur_ schreef:
Je moet in winkel kijken of de cups geschikt zijn voor je apparaat. Dolce Gusto, Nespresso of L'or Barrista. Dit is geen Nespresso of Dolce Gusto dus dan wordt het die andere


Nespresso cups gaan ook in de L'or barrista :) je kunt de gewone er ook in kwijt (of de xxl van L'or zelf voor een grote mok/2 mokken tegelijk)

Rosalie_91
Berichten: 92
Geregistreerd: 13-03-14

Re: Koffiecups. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:19

Voor de Philips (ik heb m ook) heb je “nespresso compatible cups” nodig (liefst aluminium). Eigen merk L’Or, Nespresso of tal van andere merken (DE, Starbucks, …) kunnen daar in.
In de Philips kunnen ook special xxl cups voor 2 koppen tegelijk, maar die bestaan alleen van t eigen merk L’or.
Je zit in Frankrijk geloof ik? Aanbod in de intermarche vond ik ook een beetje verwarrend dus bestelde liever op internet (gewoon op de website van lor barista).

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:29

Oh die fout heb ik vorige wintersport gemaakt (niet opgelet). Echter heb ik het poeder gewoon in een theezeefje op keukenpapier gedaan en dan heet water erover. Smaakte prima, kreeg er een mok vol van.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Koffiecups. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-22 20:51

Oké, er zijn dus 2 soorten cups. Nooit geweten, ik dacht dat die dingen altijd hetzelfde formaat hadden.
Nou ja, als iemand eens langs Frankrijk komt dan liggen hier 2 doosjes met dolce gusto cups :')

Muga

Berichten: 2074
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:52

muppetmayo schreef:
Schuur_ schreef:
Je moet in winkel kijken of de cups geschikt zijn voor je apparaat. Dolce Gusto, Nespresso of L'or Barrista. Dit is geen Nespresso of Dolce Gusto dus dan wordt het die andere


Nespresso cups gaan ook in de L'or barrista :) je kunt de gewone er ook in kwijt (of de xxl van L'or zelf voor een grote mok/2 mokken tegelijk)


Dit idd. L'or en nespresso kunnen beide. De gewone kunnen ook. Als je vaak maar 1 kop zet, zoals ik, dan zijn de xxl gewoon veel duurder.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Koffiecups. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 10:05

Ik wilde ook helemaal geen xxl. Maar wist ik veel dat er verschillende maten waren... Staat ook niet op het doosje ofzo.

Nou ja, hopelijk hebben ze in de buurtsuper wat cupjes, anders is er de komende tijd geen koffie.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 10:50

Zie mijn eerdere post, je kunt de cupjes ook gewoon openmaken en met een keukenpapiertje en een theezeefje met heet water opgieten.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Koffiecups. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 11:17

Die heb ik gisteren gemist! Was ook wel een beetje moe na 3 dagen achter elkaar 6 uur autorijden ;)
Goeie tip Sizzle, gaan we dat even doen met de huidige cups.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:24

Het is heel fijn poeder dus wel echt 2 laagjes papier of een koffiefilter nemen.
Wij haalde uit 1 cupje ongeveer 3/4e mok (opgekookt water), maar je moet het bij de eerste even in fases doen en testen hoeveel water voor jou een goede sterkte heeft en dat dan onthouden.
Het is geen top kwaliteit maar voor smorgens vroeg kon ik daar mee leven :D