Wat eten jullie als het zo warm is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LWDaisy

Berichten: 4785
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Wat eten jullie als het zo warm is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 21:55

Ik eet normaal best graag, maar niet in deze hitte. Beter gezegd - ik eet niet graag warm eten, in deze hitte. Ik ben normaal iemand die haar eten loeiheet eet, anders smaakt het me niet, maar om dat bij 37° te doen is ook niet zo interessant.

Ik heb wel een paar koude gerechtjes die ik dan graag maak, maar ik zoek variatie/inspiratie.
Meestal maak ik:
- broodje kaas met sla, tomaat, hardgekookt ei en komkommer
- wrap met zalm en kruidenkaas, of met kip en sla en tomaat
- koude spirelli met tomaat, komkommer, hardgekookte eieren, zwanworst en reepjes ham
- aardbeien - mijn vriend vind mijn manier van aardbeien eten echt walgelijk haha. Ik neem een diep bord, vul dat met aardbeien, melk en kristalsuiker, prak dat allemaal door elkaar en sop daar een witte boterham met boter in. Doet niet iedereen dat? :')
- ham met meloen

En daar stopt het dan. Verder kan ik niet echt iets bedenken. Als we de bbq aansteken maak ik daar altijd een lading groentjes bij, en dat smaakt mij altijd meer dan het vlees.

Probleem is vooral dat mijn vriend "geen konijn" is :') En als hij dan groenten eet, is het altijd vrij basic want de rest "lussiknie" :') Tomaat garnaal gaat helaas niet, mijn vriend is allergisch aan schaaldieren.

Ik zoek dus nieuwe gerechtjes of variaties op wat ik al doe.
Ik hoor jullie suggesties graag! :D

ievie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Wat eten jullie als het zo warm is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:58

Iets van rundvleessalade gaat er altijd wel in als het warm is.

Verder: pastasalade (lekker met gerookte kip en avocado bijvoorbeeld), couscoussalade (met rauwe en gegrilde groente)

Vooral dingen die makkelijk te maken zijn en niet te heet gegeten hoeven te worden.

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:58

Kip pesto (kip, sperziebonen, pasta, cherrytomaatjes, room en pesto). Kan zowel warm als koud gegeten worden
Salade met avocado, pesto, gegrilde kip, tomaatjes en pasta. Koud eten, heerlijk.
En anders gewoon een stukje zalm of vlees met wat groenten

Lithya

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:59

Farfalle pasta met tomaat, zongedroogde tomaatjes,paprika, komkommer tonijn, feta of eigenlijk alles wat je lekker vindt. Lekker om koud te eten.
Laatst bijgewerkt door Lithya op 18-07-22 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:59

Ik maak in de zomer weleens een soort tonijnsalade met komkommer, rode ui, zilveruitje, feta en uiteraard tonijn. :9

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:59

Toen ik het stukje over je aardbeien las, werd ik er echt een beetje naar van :')

Ik maak zelf altijd salade met tomaatjes, komkommer en balsamico dressing. Ook vind het het lekker om een licht gerecht met rijst te eten. Gewoon broccoli met kip en rijst met een sausje erdoor. Maar ik ben echt een simpele eter. Voor de lekkerdere gerechten moet je denk ik bij andere bokkers zijn.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:01

Ik zat te twijfelen tussen ijsbergsla, tonijn tomaat ui en een broodje, of aardappels ijsbergsla en wat gebakken tartaar. Het is de koude salade geworden met een broodje.

Meestal maakt het me weinig uit maar ik had geen fut om te koken. :n

LWDaisy

Berichten: 4785
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 22:05

Maureen95 schreef:
Toen ik het stukje over je aardbeien las, werd ik er echt een beetje naar van :')

Ik maak zelf altijd salade met tomaatjes, komkommer en balsamico dressing. Ook vind het het lekker om een licht gerecht met rijst te eten. Gewoon broccoli met kip en rijst met een sausje erdoor. Maar ik ben echt een simpele eter. Voor de lekkerdere gerechten moet je denk ik bij andere bokkers zijn.


Hahaha, ja de meeste mensen vinden het echt nogal gek. Ik weet niet beter, ik ben ermee opgegroeid :')
Met groentensoep doe ik ook altijd raar: ik trek een stuk van een pistolet, en trek dat al het brood eruit. En dan vul ik de boel met de groenten uit de soep :')

Leuke tips allemaal, dankjewel!!

Alles qua rijst (of wat er op lijkt) krijg ik hier niet verkocht, dat vind mijn vriend echt alleen maar lekker met pindasaus. Zonde voor mij haha, ik lust zo goed als alles, maar ik wil ook niet 2x eten maken :')

Tonijnsla maak ik voor mezelf ook wel graag als tussendoortje, idem surimisla. Maarja, dat lust hij weet niet :')

Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Wat eten jullie als het zo warm is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:10

Hier was dit het vandaag, ijsbergsla met gegrilde peer, pecannoten, croutons, een dressing (citroensap, olijfolie, zout en peper), krieltjes en biefstuk. Verder ben ik wel fan van een pokébowl op z'n tijd, maar ik eet met warm weer ook prima stamppot ofzo. :+

Afbeelding

marga1
Berichten: 905
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:11

Huzarensalade of Salade Nicose

Miesemuisje

Berichten: 3088
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:12

Vandaag wraps met vega kipschitzel, tomaat komkommer feta en bbq saus en rucola. Voor morgen (en overmorgen wss) vast pastasalade gemaakt

Karlijnxxx
Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:16

Wat receptjes vanuit hier van afgelopen tijd:
- watermeloen salade met vleesje van bbq
- pasta met rucola, huttenkase, pijnboompitten en avocado (met geraspte kaas)
- quiche in ochtend gebakken en lekker koud uit koelkast
- gazpacho zelf gemaakt
- gnocchi met tomaatjes, beetje room, rucola, pijnboompitten en kaas
- Thaise koude biefstuk salade
- wraps met gebakken kip, ijsberg salade en crème fraiche
- poke bowl
- koude gekookte aardappel, salade of koude groenten, beenham of rosbief met sausje
- caprese salade met truffelolie
- Griekse salade met souvlaki en tzaziki
Best wel wat keuze!

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:23

Koude pastasalades, Griekse salade met heerlijke feta en olijfjes en Couscous met komkommer en feta :9

Voor watermeloen kun je mij ook echt wakker maken nu <3 <3

Als je zoekt op "zomerse recepten" kom je heel veel lekkere dingen tegen <3

Lithya

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:35

Oei en een die je alleen kunt eten als je daarna niet ergens heen hoeft: witten bonen, sperzieboontjes, uit en salami. Lekker koud om af te koelen.

LWDaisy

Berichten: 4785
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 22:35

CairnTerrier schreef:
Koude pastasalades, Griekse salade met heerlijke feta en olijfjes en Couscous met komkommer en feta :9

Voor watermeloen kun je mij ook echt wakker maken nu <3 <3

Als je zoekt op "zomerse recepten" kom je heel veel lekkere dingen tegen <3


Watermeloen is echt life he haha. Mijn paard heeft er vorige week ook nog erg van genoten :D

Het meeste van wat ik lees is jummie. Enkel olijven en een bepaalde sla (rucola denk ik) krijg ik echt niet binnen, en feta is mijn favoriet niet maar ik eet het wel.

Helaas is mijn vriend oersaai als het op eten aankomt. Als ik dressing serveer ipv mayonaise, denkt hij dat ik hem probeer te vergiftigen :') Couscous, gnocchi, quiche zijn scheldwoorden volgens hem _O- Idem tzaziki (en dat vind ik zoooo lekker!), hummus, pitten/noten, ...
Koude biefstuksalade zou wel werken denk ik! Koude aardappelen maak ik idd ook vaak, en koude sperziebonen met mayo en kruiden ook.

Hevonen

Berichten: 5626
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:37

Bij echt heet weer eet ik graag taco's met pittig gekruid (vega)gehakt met gesnipperde ui en reepjes paprika erin, en met hot tacosaus, reepjes ijsbergsla, plakjes komkommer, schijfjes tomaat en eventueel geraspte kaas of huttenkäse. Dus wel warme krokante maistacoschelpen met een warme gehaktvulling, en de rest fris en koud.

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Wat eten jullie als het zo warm is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:42

Met dit soort weer maak ik vaak een gevulde salade. Met verse witlof, ei, appel en dressing met mayonaise en ketchup is een hele simpele bijvoorbeeld.
Een andere favoriet is een simpele maar wel gevulde soep met een broodje...

In elk geval wel iets eten met wat massa zeg maar... Anders zitten we de hele avond aan de chips en zoutjes als we niet uitkijken...

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:42

Vandaag heb ik deze pastasalade gemaakt:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... en-paprika

Vooral de saus is heel lekker :j je kunt qua groenten natuurlijk van alles gebruiken en voor een vleesliefhebber kan hier ook prima wat rauwe ham, gerookte kip of wat je maar lust doorheen. Ik maak het soms ern dag vantevoren al en zet het in de koelkast kun je t zo opscheppen de dag erop.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wat eten jullie als het zo warm is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:48

Ik heb vandaag een zak sla en een paar augurkjes erdoor gedaan met een klein beetje fritesaus maar dan de gezondere versie.

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:51

Huzarensalade van bloemkool. En dat laatste niet vermelden. Heerlijk en gezond!

Yummy

Berichten: 424
Geregistreerd: 01-04-20
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat eten jullie als het zo warm is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:52

Soep met wit brood om erin te dippen :') heb met warm weer altijd standaard een zouttekort

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Wat eten jullie als het zo warm is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:56

Vandaag sla met chipolata worstjes, morgen ga ik een pasta salade maken met gerookte zalm en groente

Ineke2

Berichten: 33132
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wat eten jullie als het zo warm is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:12

Doe cherry tomaatjes in een ovenschaal, rasp er knoflook overheen, wat peper, zout olijfolie en oregano. Zet het even in de oven.
Bak verse spinazie en in een andere pan wat pijnboompitten verwarmen.

De cherry tomaten zijn mooi gepoft, haal die uit de oven en doen ze bij de spinazie. Afmaken met wat parmazaanse kaas en een bolletje mozzarella, daarover heen nog een beetje balsamico azijn en de pijnboompitten. Eet smakelijk :)

fleurtjeuh
Berichten: 10330
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Wat eten jullie als het zo warm is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:32

Wij aten vandaag koude schotel(vaak zalm of rundvlees salade), vaak met een stokbroodje of bolletjes en 2 gekookte eitjes.

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Wat eten jullie als het zo warm is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 05:14

Poke bowl :9