Broodbakmachine plus recepten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Broodbakmachine plus recepten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 21:08

Goede avond iedereen,

Ik zit er aan te denken om een broodbakmachine aan te schaffen. Dit omdat ik (wie niet :') ) onwijs houd van vers brood.

Aangezien bokt overal wel verstand en ervaringen in heeft... is er een goede broodbakmachine onder de 100 euro en wat zijn lekkere recepten? Mijn man houd van normaal bruin tijger en ik van vloerbrood meergranen zeg maar.

Is het brood uit de broodbakmachine net zo lekker als bij de ah?

En mochten jullie met tips komen voor een machine, wij willen de machine savonds aanzetten zodat we in de ochtend vers brood hebben om mee te ontbijten en mee te nemen naar werk.

Brand los alle thuis bakkers!

8nnemiek

Berichten: 43414
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:15

Ik heb een tijd lang met een broodbakmachine gewerkt, maar ben uiteindelijk weer overgestapt op brood uit de oven. Het is wat meer werk, maar ik vind het toch lekkerder, luchtiger, en ik vond de gaten waar de kneedhaken zitten niet fijn.
Verder is het prima te eten, en natuurlijk een stuk makkelijker dan helemaal zelf maken.

Ik had een Unold machine die zowel een grote vorm als twee kleinere broden kon maken, en ook gebruikt kon worden voor cake en pizzadeeg en zelfs om jam te maken.

Edit, even opgezocht, deze had ik: *link*
Dit model is al wat ouder, en niet meer leverbaar, maar als je iets vergelijkbaars kan vinden; het was verder een prima machine waar altijd goed brood uit kwam :j

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Broodbakmachine plus recepten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 06:20

Dank je wel voor je bericht, zelf bakken heb ik inderdaad wel eens zelf gedaan maar met een meer dan fulltime baan,paard huishouden enz heb ik niet de tijd om elke dag een brood te bakken helaas. Hoewel het wel heel erg lekker is.

Vandaar mijn zoektocht naar een broodbakmachine waar je alles in kan gooien en de volgende ochtend gewoon vers brood hebt.

Ik hoop op meer tips over machines en welke nou fijn is

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 07:49

Oooh ik houd van mijn broodbak machine.
Ik heb er een van Breville, weet niet of deze in NL verkrijgbaar is maar doet het goed en maakt een 1kg brood of kleiner.

Ik gebruik hem vaak, alleen nu laatste maanden niet aangezien ik terug gedraaid heb op koolhydraten.

Ik maak er ook graag pizza deeg mee of cinnamon rolls.
Alternatief is ook om het brood in de machine te doen voor het kneden en zelf in oven te doen als je liever een langwerpig ipv hoog brood hebt.

Mijn machine kwam met een recepten boek welke ik echt wel strikt gevolgd heb op het begin, want het is best belangrijk dat je het in de juiste volgorde in de machine doet.

Heb ook een paar leuke brood bak boeken.

Paar broden:
Jalapeno kaas brood
Italiaans brood (wit brood met oregano, basilicum, knoflook)
Of itialaans brood met toegevoegd salami.
Meergranen brood met allerlei soorten pitten, zaden en dadels.
Brood met fruit, kaneel etc.
Feta en spinazie brood.
Normaal wit brood
Brioche

De keuze zijn reuze!

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 07:54

Ik volg, heb een paar keer zelf brood geprobeerd te bakken, ik deed wellicht iets fout maar na 1 dag vond ik het al zo droog maar helaas ook als ik het invroor en ontdooide. Na 3 x proberen heb ik het opgegeven inderdaad ook omdat het zoveel tijd kost

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18001
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 07:59

Ik heb een ding van de Lidl en ben er superblij mee. Ik gooi ;s avonds alles erin en haal 's ochtends het gebakken brood er weer uit.
Broden zijn welk kleiner dan die in de supermarkt, maar dat vind ik geen probleem, heeft het ook minder tijd om oud te worden.
Recepten doe ik weinig mee, ik neem meestal gewoon basisbrood en gooi er dan een gesneden chorizo door, of een flinke hand noten. Zongedroogde tomaatjes, dat soort dingen. Of gewoon 'gewoon' brood. Het is zo supervers, het heeft niet veel nodig. Beetje variƫren met welk meel je gebruikt, heerlijk.

Cinnamonrolls staan nog wel hoog op de verlanglijst om te proberen, misschien weet ik ineens wat ik vandaag ga doen :))

8nnemiek

Berichten: 43414
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:00

Het ligt ook aan het recept hoe lang een brood houdbaar is. Ik vind de recepten van Levine van Doorne enorm fijn.

viphorse

Berichten: 1511
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:01

Ik lees even mee ben namelijk ook opzoek naar een machine en goed meel.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:28

[VT] Je eigen brood bakken.

Ik ben sinds kort ook begonnen, inmiddels naast de machine ook een gietijzeren blik aangeschaft om in te bakken

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:33

Heb ook een Lidl broodbakmachine voordeel van deze is ook dat je eigen programma in kan stellen. Het bakken doe ik in de oven, maar mengen, kneden, rijzen in de machine.

Zit een recepten boekje bij die ik ook al regelmatig gebruik heb, maar ook recepten van internet af.