Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaucho

Berichten: 9540
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:18

Dan zou ik makkelijk doen en googelen op een cateraar bij jou in de buurt die ook vegetarische buffetten aanbied, zat opties tegenwoordig.

Ik heb zondag een vegetarische high tea met een turks tintje van een cateraar uit Deventer.

Faelynn

Berichten: 3151
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 12:35

Weet iemand of restaurant konijnenvoer in Arnhem nog open gaat? Ik begreep dat het vroeger wel een restaurant was waar je kon zitten, maar wij zijn hier gekomen in corona tijd dus hebben alleen een keer afhaal kunnen doen, echter zouden we er nu het weer kan toch ook wel heel leuk vinden om gewoon in het restaurant te eten, maar deze is nog steeds/of blijft dicht? Kan op hun website niet echt duidelijk iets vinden behalve dat je nog steeds eten af kan halen

amand0
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-02-18

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 13:25

Konijnenvoer gaat niet meer open helaas. Ze zijn voor de take away verhuisd naar een andere locatie.
In Arnhem is voor lunch first eet een tip. Vanavond ga ik eten bij café Bosch alleen maar vega/vegan dus ik ben benieuwd!

Faelynn

Berichten: 3151
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 00:02

heeft iemand tips wat te maken met champions zonder dat je het nog al te veel als champions ziet of eet? Haha. Liefst vegan maar vegetarisch mag ook.
Heb ze in een tgtg box gekregen, maar vind de substantie en uiterlijk van champions echt vreselijk, krijg daar echt de rillingen van als ik het moet eten, smaak vind ik daar in tegen niet zo heel erg.
Dacht in ieder geval aan soep, maar verder.. Heb er veel zegmaar, een kilo kleine champions en een pakje portobello's.

8nnemiek

Berichten: 43432
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-22 08:07

Soep is lekker inderdaad, maar wat ik zelf ook heerlijk vind (en ik hou normaal ook niet zo van champignons):
Grotere champignons snijd je in vieren, kleintjes maak je alleen schoon
Hak een uitje en een paar flinke tenen knoflook fijn
Fruit de ui en knoflook in olie, voeg de champignons toe en zodra de ui en knoflook goed gefruit zijn voeg je een klein scheutje water toe. De champignons gaan dan krimpen, en dat verandert de structuur een beetje. Zodra het water uit de champignons redelijk verdampt is voeg je een scheutje sojasaus toe. Even laten bakken in de sojasaus, en dan maak je het verder op smaak met zout, peper en tijm :9

Je kan er dan eventueel nog een sausje van maken door er een extra scheutje olie en wat meel bij te doen, kort bruin laten bakken en dan met wat sojamelk scheutje voor scheutje erdoor roeren tot de gewenste dikte.

PSvanLot

Berichten: 10169
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 08:29

Kleine stukjes snijden of pureren voor in pasta saus, wrap etc

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 09:24

PSvanLot schreef:
Kleine stukjes snijden of pureren voor in pasta saus, wrap etc

Dit. Even bakken met een uitje, pureren met wat Italiaanse groenten en dan Kookroom erbij. Heerlijke pastasaus!

Anoniem

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 11:28

Ik heb onlangs begrepen dat je champignons best droog bakt. Dan krimpen ze en worden ze wat knapperiger.
Ik houd ook niet van de structuur maar zou dit wel eens willen proberen..

8nnemiek

Berichten: 43432
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-22 11:50

Dat is inderdaad wat ik bij het recept hierboven ook doe :j Door een klein beetje water toe te voegen trek je heel makkelijk een hoop vocht uit de champignons, ze halveren dan in grootte, en zijn dan niet meer zo flubberig (bah, houd ik ook niet van!) maar hebben een veel vastere structuur. Een beetje vlezig.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:31

Sinds kort maak ik gebruik van de Scoupy app voor kortingen. Op het moment staan daar twee interessant aanbiedingen in. Je kunt het volledige aankoopbedrag terugkrijgen op Quorn Vegan Spreads en Quorn Vegan Vleeswaren. Zijn twee aparte aanbiedingen.

8nnemiek

Berichten: 43432
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-22 12:49

Oh dat is een leuke actie!
Quorn is heerlijk! Ik zie hem er jammer genoeg niet bij staan in mijn Scoupy app.

PSvanLot

Berichten: 10169
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:55

Ik heb ze er ook niet bij staan zie ik.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:30

Niet? Is Scoupy regio gebonden? Jammer en sorry dat ik jullie blij heb gemaakt met niks. -O-

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:37

Deze heb ik wel

Afbeelding

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:40

@faelynn: konijnenvoer het restaurant is dicht, maar ze zitten nu in hetzelfde pand als Libertas(boeken café). Als je eten besteld bij konijnenvoer kun je het bij Libertas opeten :).

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 11:45

Nieuw topic *\o/* en paar van mijn recepten in de kijker *D

Leuk weer!

Hier gaan champignons vaak volledig geblend door de sauzen als mijn man mee eet. Voornamelijk voor de smaak want qua voedingswaarde zijn ze niet zo bijzonder dacht ik?

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:16

Heeft iemand van jullie al wel eens iets klaargemaakt met lupinebonen? Ik heb al maanden een pot in huis staan, maar nog niet echt inspiratie wat ik er mee moet maken. In het verleden heb ik er eens curry mee gemaakt, die was oké. Online vind ik niet direct heel veel inspiratie.

kiimchii

Berichten: 71
Geregistreerd: 25-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:10

Wat leuk, een vega & vegan topic! Ik ben nieuw hier, maar ben zelf nu een aantal jaar vega en probeer nu ook regelmatiger vegan te eten :)

Chanen schreef:
Heeft iemand van jullie al wel eens iets klaargemaakt met lupinebonen? Ik heb al maanden een pot in huis staan, maar nog niet echt inspiratie wat ik er mee moet maken. In het verleden heb ik er eens curry mee gemaakt, die was oké. Online vind ik niet direct heel veel inspiratie.


Misschien lupine burgers ervan proberen te maken?

https://www.bioplanet.be/nl/recepten/lu ... lauwe-kaas

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 07:43

Onderwerp: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Euridicey schreef:
Oooh waarom zie ik deze post nu pas?? Ik ben sinds deze week begonnen aan het Raw-till-4 dieet. Zijn er meerderen die dit doet?

Hoe bevalt je dieet eigenlijk? Merk je wat qua energie ofzo?


Lupinebonen heb ik vast wel ooit gebruikt. Ik denk dat ik ze zelf gewoon in een stamppot of bonenschotel zou verwerken. Het zijn een soort grote witte bonen.

friezenfan2

Berichten: 2626
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 09:24


Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 09:31

Die is goed te doen hoor! :j Ik vond het qua smaak eigenlijk geen verschil, voor zover ik me kan herinneren.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 09:48

Toevallig heb ik die net van de week voor het eerst geprobeerd. Ik vind de textuur wat korreliger, maar de smaak is goed.

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 07:31

Ik vind hem ook wat smaak betreft prima, alleen de structuur is wat minder smeuïg.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:49

Ik wil mij hier ook graag melden ik eet sowieso vegetarisch en voor het grootste deel veganistisch. Nu vroeg ik mij af zijn jullie ooit naar een diëtist geweest? Ik voel mij al een maand best wel slecht en had wat tekorten. Hebben jullie iets aan een diëtist gehad? Ik kom helaas blijkbaar niet genoeg aan de juiste voedingsstoffen.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:51

Ik ben nog bij een diëtist geweest. Vanwege mijn longcovid heb ik bloed laten testen en alles was goed.

Hoe komt het dat je tekorten hebt? Wat eet je op een normale dag? Wat voor tekorten heb je?