Wat trakteren jullie op het werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladygiroc

Berichten: 5089
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wat trakteren jullie op het werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:24

Wij halen eigenlijk allemaal multivlaai. Op de Turkse na, die doen baklava en de Antilliaanse doen pastijtjes. :9k

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:25

Ik maak een mooie fruittafel op mijn grootste afdeling, met peren, appels, mandarijnen, bananen, druiven en kiwi's.
De eerste jaren bakte ik nog van alles (was best veel werk, voor zo'n 120 man) , maar de gezonde happen gingen bij iedereen die dat er ook bij zette eigenlijk zéker zo hard als de ongezonde, dus ik ben geswitcht naar alleen nog maar fruit.
Eind vd dag is de tafel altijd leeg.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:27

Oooh hier was rijstevlaai altijd traditie, maar nu er eigenlijk allemaal andere mensen werken is er anoniem beslist dat iedereen liever diepvriespizza’s heeft _O-

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:33

Roze koeken of buijs zoenen. Ik lust zelf ook geen taart en met de hoeveelheid personeel is het al snel duur.

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:42

Ik ben in december jarig en laat ik dan net het geluk hebben dat er vlakbij mijn werk dan een heerlijke oliebollenkraam staat.
Ik trakteer dus op een zak olie/krentenbollen :D

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Wat trakteren jullie op het werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 01:29

Eigenlijk altijd warme saucijzenbroodjes van de bakker.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 05:18

Ik werk niet op mijn verjaardag :D Neem altijd vrij eigenlijk, helemaal mijn dag _/-\o_

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat trakteren jullie op het werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 08:34

In een ver verleden, toen wij nog op kantoor kwamen :+ , trakteerde ik meestal op slagroomsoesjes van de echte bakker. Die waren een stuk groter dan uit de supermarkt en ook nog eens super lekker :9

MarliesV

Berichten: 15209
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:16

Eatshay schreef:
Ik maak een mooie fruittafel op mijn grootste afdeling, met peren, appels, mandarijnen, bananen, druiven en kiwi's.
De eerste jaren bakte ik nog van alles (was best veel werk, voor zo'n 120 man) , maar de gezonde happen gingen bij iedereen die dat er ook bij zette eigenlijk zéker zo hard als de ongezonde, dus ik ben geswitcht naar alleen nog maar fruit.
Eind vd dag is de tafel altijd leeg.


Dit is wel een tof idee, nu hebben wij bedrijfsfruit, maar dat zal lang niet overal zijn.

Hier toch altijd zelf gebakken taart. Lekker verschillende soorten. Gaat altijd op.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Wat trakteren jullie op het werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:29

Ik trakteer nooit,neem vaak wel ff een lang weekend waar dan mijn verjaardag in valt.

Vind het best bijzonder dat er zoveel getrakteerd wordt.

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:32

Vorige maand was ik jarig. Ik heb toen getrakteerd op petits fours. Je koopt ze bij de banketbakker in dozen van een stuk of zes, acht.

Het was in januari "spitsmaand" met traktaties, dus niemand zat te wachten op nóg een keer taart. Sowieso willen veel mensen op kantoor, waar ze de hele dag stilzitten achter hun computer (en vaak ook nog met de auto of het ov reizen), een beetje oppassen met caloriebommen. Die petits fours zijn dan een uitkomst: ze zijn veel kleiner dan een taartpunt, en ze zitten vaak met verschillende soorten in een doos zodat de mensen kunnen uitkiezen. Kom daar bij een appeltaart eens om. Ik vond het wel een uitkomst. :)

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:42

Ik haal vaak van die luxe koeken bij de Albert Heijn en vallen ook goed in de smaak. Bakken is ook erg leuk, maar vaak kies ik dan voor de makkelijkste weg.
Zie nu toevallig ook een cookie op deze pagina voorbij komen van diverse Brownies Y)(^)

Sanniejtjuh

Berichten: 1220
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 18:55

Ik maakte vaak wat zelf, meestal taart soms ook hartig. Toen dat een keer niet uitkwam heb ik een grote etagere gevuld met mini”s. Dus mini toumouce, mini chocolat chip cookies, kleine muffins, mini chocoreepjes, mini rozr koek/gevulde koek ect ect. Werd toen erg leuk ontvangen

JesdaJinn

Berichten: 10456
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wat trakteren jullie op het werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:09

Ik was gister jarig en we waren met een klein groepje en heb heel simpel een kwarktaart gemaakt met aardbeien. Iedereen blij, niet zo duur en makkelijk te maken

Raineri
Berichten: 6250
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:10

Ik trakteer ze op mijn aanwezigheid

fransje23

Berichten: 15386
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:30

Meestal gebak bij de plaatselijke banketbakker die bezorgd. Ik laat dan een lijst rond gaan zodat iedereen zelf kan kiezen.
Afgelopen jaar had ik samen met een colleg,die in dezelfde week jarig is, belegde broodjes besteld. Dat viel ook goed in de smaak :j

Wij vieren het, of vierden eigenlijk BC (before Corona) , met gezamenlijk koffie drinken en je krijgt een zelfgekozen, verjaardagscadeau. Dus echt een soort feestjes *\o/*
We werken , als iedereen aanwezig, met 17 personen dus dat is nog wel te doen.

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: Wat trakteren jullie op het werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:32

Oreo tiramisu!!!

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:13

Daan13 schreef:
Ik trakteer nooit,neem vaak wel ff een lang weekend waar dan mijn verjaardag in valt.

Vind het best bijzonder dat er zoveel getrakteerd wordt.

Hier denk ik ook zo. En dan voor 120 man, ik zou daar dus echt nooit trakteren.

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:19

Ik weet niet of het al genoemd is..
Dunkin Donuts!! Je kan ze via hun site bestellen en ze worden netjes afgeleverd :9

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:22

JECKYLL schreef:
Ik weet niet of het al genoemd is..
Dunkin Donuts!! Je kan ze via hun site bestellen en ze worden netjes afgeleverd :9

Yes, mijn man doet dat dus :j

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:30

pillow schreef:
Daan13 schreef:
Ik trakteer nooit,neem vaak wel ff een lang weekend waar dan mijn verjaardag in valt.

Vind het best bijzonder dat er zoveel getrakteerd wordt.

Hier denk ik ook zo. En dan voor 120 man, ik zou daar dus echt nooit trakteren.

Maar ik heb echt het gevoel dat je geen idee hebt hoe het gaat op een grote afdeling :o

Is een aanname hoor, vooral gebaseerd op je vorige opmerking over dat een afdeling van +50 man je niet eens zal kennen.
Vandaar de aanname die ik maak. Maar ik wil je meegeven dat het echt niet zo werkt :n

Ik werk zelf tegenwoordig op een grote afdeling van +60 man en ik ken elke collega bij naam. Ja oke, als ik ze nu tegenkom dan weet ik niet meteen wie ze zijn, maar dat komt omdat ik door corona al ruim 2 jaar niet meer op kantoor ben geweest.

Daarvoor kon ik iedereen bij naam benoemen, herkende ik ze op kantoor maar ook buiten werk herkende ik ze. En nee je bent niet met iedereen dikke matties, dat hoeft ook niet.
Maar ik weet echt wel wie ze zijn, of ze kinderen hebben of dat ze kinderloos zijn, of ze getrouwd zijn, wat voor een hobby's ze hebben.

Een afdeling van 60 man kan net zo hecht zijn als een afdeling van 10 man. Sterker nog, in mijn ervaring is het zelfs hechter, want als ik mij nu aan iemand erger, kan ik een time out nemen door een tijdje ergens anders te gaan zitten, met 10 man zit je constant bij elkaar op de lip en dat is echt niet altijd even bevorderlijk voor de sfeer :+

Nou moet ik zeggen dat mijn afdeling ook heel veel doet met elkaar.

Voor corona hadden we elke eerste vrijdag van de maand een vrijdagmiddagborrel, elk kwartaal 1 a 2 keer een diner meeting, 2 keer per jaar een afdelingsuitje en dan de zomer bbq en de kerstvreterij in december.

Maar goed, ik vertel je dit omdat ik het gevoel heb dat je dus aannames doet over grote afdelingen en dat je het beeld hebt dat daarbij mensen elkaar niet kennen en misschien zelfs wel geen moeite doen voor elkaar, en ik had gewoon even de behoefte om een tegen geluid te geven, omdat dit dus niet zo hoeft te zijn. Mocht ik de aanname verkeerd hebben ingeschat, dan spijt mij dat :j

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Wat trakteren jullie op het werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 22:57

Bij mijn vorige baan waren ook 120 werknemers. Weliswaar verdeeld over meerdere afdelingen, maar je kwam elkaar wel zowat dagelijks tegen. De namen van iedereen onthouden is me nog nooit gelukt, laat staan of ik wist van kinderen ed. Van de naaste collega's wel maar verder niet En trakteren deed niemand Bij zulke aantallen is er ook wel heel vaak iemand jarig

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 23:20

pillow schreef:
Bij mijn vorige baan waren ook 120 werknemers. Weliswaar verdeeld over meerdere afdelingen, maar je kwam elkaar wel zowat dagelijks tegen. De namen van iedereen onthouden is me nog nooit gelukt, laat staan of ik wist van kinderen ed. Van de naaste collega's wel maar verder niet En trakteren deed niemand Bij zulke aantallen is er ook wel heel vaak iemand jarig

Misschien zit het hem er in dat het verschillende afdelingen zijn?

Het bedrijf waar ik werk heeft veel meer werknemers dan die 60 van mijn afdeling. Maar die 60 zijn wel mijn directe collega's, daar weet ik die informatie wel van, maar van de andere werknemers inderdaad niet :n

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 22:14

Als Hollander in Belgie, probeer ik meestal zelf iets nederlands te maken. Stroofwafeltaart, kruidencake, boterkoek, zulke zaken. Valt meestal goed in de smaak.
Het is voor ongeveer 25 personen steeds.

Anoniem

Re: Wat trakteren jullie op het werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 23:06

Bananenbrood met havermout chocolade noten blauwe bessen kokos. Gezond en overheerlijk <3