Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12859
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 22:49

Ben benieuwd, laat even weten hoe het was!

Ylvy, grappig hoe dat verschilt, ik vond ze tegenvallen.

marleen_88

Berichten: 14071
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:51

Dat Rolo toetje vonden wij ook zeer smakeloos.

Ik probeer niet zovaak nieuwe dingen, het lijkt mij al snel niet lekker. Of ik mag het niet. :=

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2454
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:59

Ik ben het ook niet helemaal eens dat tofu geen smaak heeft, maar misschien ligt dat aan mij :+

Zelf ben ik ook van het uitproberen. Mijn vriend daarentegen echt niet en loopt liever alles voorbij behalve dat wat hij kent. Ik volg toch ook maar eens om misschien wat nieuwe pareltjes te vinden :)*

LWDaisy

Berichten: 4789
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:03

Rebel_Jits schreef:
Mijn vriend doet dit al jaren :D Zodra er iets nieuws is, heeft hij dat gezien, gegoogled en waarschijnlijk in de kar gegooid om te proberen. De nieuwe M&M's (brownie) zijn echt een aanrader *D


Mijn stiefpapa is gék van m&m's, ik heb de brownie-versie in zijn kerstpakket gestopt. Ik ben benieuwd haha!

Ik heb laatst de nieuwe smaak van Philadelphia-smeerkaas meegenomen. Zalm met dille. Ik dacht MMMM! Tot ik het proefde - YEK! Ik blijf dus wel bij mijn oude recept - kruidenkaas, zalm en waterkers. Lekker!!!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:05

verootjoo schreef:
Ik snap niet dat iedereen hier zo blij wordt van die Lenor geurparels. Een keer geprobeerd en nooit weer, je was geurt enorm sterk naar die rommel, ik kreeg er koppijn van := En had maar een kwart van de dosis gebruikt. Had het idee dat ik continu een walm om mij heen had.

Ik zag vegetarische smeerworst en filet americain. Die worst was niet te eten, die filet americain wel, maar ik snap niet waarom ze het zo noemen als het het overduidelijk niet is :? Noem gewoon wat het is, en laat het niet op vlees lijken, want dat is het niet. Ik begrijp niet waarom ze dat doen. Net als vegetarische kipstukjes, dan zijn het dus geen kipstukjes en moet je het ook niet zo noemen want het komt in de verste verte niet in de buurt.



A de zure pruimen zijn ook weer in de aanbieding zie ik :D content van?

Sorry kon het niet laten :+

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:10

Ik moest meteen denken aan iets in mijn fotoarchief. 'Albert Heijn 2015' staat erbij. Verder weet ik alleen nog dat ik het heb laten liggen }>

Afbeelding

Google vertelde mij vervolgens dat er in datzelfde genre ook 'etwas zu trinken dazu' te verkrijgen is:

Afbeelding

Ik houd het wel bij af en toe wat exotische fruit en groente :j

Suzanne F.

Berichten: 49275
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:12

Ik heb in een kerstpakket sparkling appelsap gekregen, dat is lekker zeg! Iemand een idee waar ik dat kan halen?

leeslampje

Berichten: 1115
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:13

Suzanne F. schreef:
Ik heb in een kerstpakket sparkling appelsap gekregen, dat is lekker zeg! Iemand een idee waar ik dat kan halen?

Duitsland, apfelschorle! Of zelf maken met appelsap en spa rood (dan is het ook meteen verdund).

Edit: volgens mij kun je het ook in Nederland kopen, maar ik weet niet meer waar of hoe het heet.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:16

Ekoplaza verkoopt deze:

Afbeelding

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:22

Solistar schreef:
Wat leuk topic, ik heb laatst een blik jackfruit meegenomen. Geen idee hoe apart dat is maar ik heb t nog nooit gehad :)


Oh dat kun je als vervanger van stoofvlees ook gebruiken. En inderdaad in currys. Ik vind het best lekker!

Wij hebben voor het eerst sinds lange tijd weer eens ijs gekocht Hertog ijssalon Vanille karamel pecan. https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... amel-pecan

Erg lekker (hoewel ik de good old Peche Melba het lekkerste ooit vond), alleen de stukjes pecannoot voelen een beetje fabrieks aan. Zelf verse aan toegevoegd:+

lisawouda93
Berichten: 145
Geregistreerd: 13-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:24

Ik doe wel eens via de ap van scoupy een ander product voor soms geld terug soms voor klein bedrag kopen. Waardoor je ook sneller eens wat anders mee neem .

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:43

Suzanne F. schreef:
Ik heb in een kerstpakket sparkling appelsap gekregen, dat is lekker zeg! Iemand een idee waar ik dat kan halen?


De Saskia met appel smaak van de Lidl al eens geprobeerd? Smaakt niet echt als appelsap, maar misschien wel het proberen waard.

Ik probeer wel regelmatig een nieuw gerecht te maken en als we uit eten kunnen af en toe iets “vreemds” te kiezen. Maar ga dus hier ook even volgen, zie al wat goede dingen voorbij komen.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:05

Suzanne F. schreef:
Leuk! Ik had laatst hagelslag van de Lidl, Twinkies ofzo heet het? Was echt heel lekker. Beter dan mijn Venz die ik altijd neem.


Die had ik ook pas genomen. Een kerstversie met groene en rode bolletjes. Ik vond het juist ontzettend nep, volgende keer weer gewoon AH huismerk.

Ik ben ook wel van de nieuwe producten maar kan nu even niets verzinnen. O ja, ik heb nog een dadelcake liggen.

Toktokmiauw
Berichten: 119
Geregistreerd: 19-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:25

verootjoo schreef:
Ik snap niet dat iedereen hier zo blij wordt van die Lenor geurparels. Een keer geprobeerd en nooit weer, je was geurt enorm sterk naar die rommel, ik kreeg er koppijn van := En had maar een kwart van de dosis gebruikt. Had het idee dat ik continu een walm om mij heen had.

Ik zag vegetarische smeerworst en filet americain. Die worst was niet te eten, die filet americain wel, maar ik snap niet waarom ze het zo noemen als het het overduidelijk niet is :? Noem gewoon wat het is, en laat het niet op vlees lijken, want dat is het niet. Ik begrijp niet waarom ze dat doen. Net als vegetarische kipstukjes, dan zijn het dus geen kipstukjes en moet je het ook niet zo noemen want het komt in de verste verte niet in de buurt.


Oef.. de parels van Lenor, ben ik het absoluut met je eens. Die gebruiken wij hier alleen in de stofzuiger, dan heeft het een soort luchtverfrisser effect. Zonder dat het super heftig ruikt.

Maar wat betreft de vegetarische dingen dat heeft vaak te maken dat mensen zoeken naar vleesvervangers. Nu er ook veel non-vegetariërs ze eten is het wel handig te weten waar het iets weg van heeft. Dit in verband met dat je weet wat je koopt voor je receptuur.
Als je vegetarische kip zoet/zuur gaat maken is het handig om een structuur te hebben wat je beetje gewend bent met gewone kip (voor de vleeseters onder ons).
Dus dat ze veel dingen aan het kopiëren zijn in een vegetarisch jasje snap ik dus wel.
Laatst bijgewerkt door Toktokmiauw op 04-01-22 00:27, in het totaal 2 keer bewerkt

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:26

Ik doe het dan weer net iets anders. Ik haal een too good to go pakket op (bij de supermarkten in de buurt die daar aan mee doen. Het is dan een pakket samengesteld door de supermarkt met allemaal spullen die aan de datum zijn en je betaald er dan geen drol voor) en van die spullen maak ik gerechten. Zo had ik deze keer veel paprika's, japanse wokgroenten en nog veel meer. Heerlijk gevulde paprikas gemaakt en de dag erna udon noodles met de wokgroenten.

ikkeniet

Berichten: 1261
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:37

Ik vind die Lenor geurparels alleen goed voor de sportkleding van man en zoonlief.
Het is de enige die goed de zweetlucht eruit haalt.
Beide sporten erg veel en doen aan hardlopen en survivalruns, dus zweet met baggersloot geur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:49

Karin schreef:
Ik moest meteen denken aan iets in mijn fotoarchief. 'Albert Heijn 2015' staat erbij. Verder weet ik alleen nog dat ik het heb laten liggen }>

[ [url=m/0GIrU8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Google vertelde mij vervolgens dat er in datzelfde genre ook 'etwas zu trinken dazu' te verkrijgen is:

[ [url=m/yxt2d8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik houd het wel bij af en toe wat exotische fruit en groente :j

Haha een vriend zou dit soort dingen juist proberen. In de UK kocht hij ook de raarste dingen, haggis uit blik en gefrituurde Oreo's en zo. Jek.

Leuk topic dit! Ik wil graag wat duurzamer inkopen doen, dus ik probeer nu meer verpakkingsvrije shampoo en zo te kopen. Gisteren heb ik biologisch afbreekbaar schoonmaakmiddel gekocht. Ik kan alleen niet zeggen hoe dat bevalt, want ik heb hem bij de zelfscans laten staan :')

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 01:17

Leuk topic. Ik volg even!

Ik haal ook altijd dezelfde boodschappen. :') Vooral die tapas bakjes 3 voor €5 zijn bij mij altijd de sjaak.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 01:31

Omg de wasparels zijn hier ook ontdekt, goddelijk!

Over hagelslag gesproken; kersthagel van de Appie.. nomnom.

Tofu ken ik ook nog niet, ik lees goed marineren.. hoe en waarmee? Eet je dat warm, koud of in wat voor hoedanigheid?

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 06:13

Ik heb afgelopen week Milka appeltaart uitgeprobeerd, echt geen aanrader, heel vreemde combi :+

Afbeelding

Marizi

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 08:35

Ylvy schreef:
Supervixen schreef:
Die red velvet koekjes zijn heerlijk!

Bugles met chocola, dat klinkt ook heel goed! Wij eten ze graag met heksenkaas.

Deze hebben we net geprobeerd.
Rolo vind ik namelijk heerlijk. Deze viel tegen, ik vond hem wat te gelei achtig. Qua smaak wel ok, maar ook niet echt voor herhaling vatbaar.

[ [url=m/rkeEZi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die rolo toetjes vind ik echt hemel op aarde! Jammer dat het zo'n kleine bakjes zijn.
De bros toetjes vind ik dan weer vreselijk, chocolade smaakt naar karton :+
[ [url=m/566shS.png]Afbeelding[/url] ]

Fristi heeft sinds kort weer Perzik smaak terug in het assortiment, smaakt weer goed!
Coca cola zero Rasberry is ook zeer favoriet hier.


Oef, die brostoetjes zijn inderdaad drama. Best knap dat een fabrikant dat zulke lekkere chocolade maakt er niet in slaagt om het krakende laagje ook lekker te maken. Bizarre smaak, bah bah!

Jullie hebben er nu niks meer aan, maar met Sinterklaas hadden ze Milka/bastogne kruidnootjes te koop! Die zijn echt lekker!! :Y)

Supervixen

Berichten: 12859
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 08:59

ikkeniet schreef:
Ik vind die Lenor geurparels alleen goed voor de sportkleding van man en zoonlief.
Het is de enige die goed de zweetlucht eruit haalt.
Beide sporten erg veel en doen aan hardlopen en survivalruns, dus zweet met baggersloot geur.


Oeh goede tip! Kan ik ook wel gebruiken voor mijn hardloopshirts.
Denk dat dit mijn volgende uitprobeer item wordt.

daantjuhhh

Berichten: 26875
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 09:23

Supervixen schreef:
ikkeniet schreef:
Ik vind die Lenor geurparels alleen goed voor de sportkleding van man en zoonlief.
Het is de enige die goed de zweetlucht eruit haalt.
Beide sporten erg veel en doen aan hardlopen en survivalruns, dus zweet met baggersloot geur.


Oeh goede tip! Kan ik ook wel gebruiken voor mijn hardloopshirts.
Denk dat dit mijn volgende uitprobeer item wordt.

Ik zweet altijd heel erg. Wat ook echt super goed werkt is kleding even een dag in een emmer met water en schoonmaak azijn. Daarna in de wasmachine met gewone wasmiddel en wasverzachter. Dan ruikt mijn kleding zo lekker fris.

Supervixen

Berichten: 12859
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 10:00

Ok die tip neem ik ook even mee, thanks!

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:44

Toktokmiauw schreef:
verootjoo schreef:
Ik snap niet dat iedereen hier zo blij wordt van die Lenor geurparels. Een keer geprobeerd en nooit weer, je was geurt enorm sterk naar die rommel, ik kreeg er koppijn van := En had maar een kwart van de dosis gebruikt. Had het idee dat ik continu een walm om mij heen had.

Ik zag vegetarische smeerworst en filet americain. Die worst was niet te eten, die filet americain wel, maar ik snap niet waarom ze het zo noemen als het het overduidelijk niet is :? Noem gewoon wat het is, en laat het niet op vlees lijken, want dat is het niet. Ik begrijp niet waarom ze dat doen. Net als vegetarische kipstukjes, dan zijn het dus geen kipstukjes en moet je het ook niet zo noemen want het komt in de verste verte niet in de buurt.


Oef.. de parels van Lenor, ben ik het absoluut met je eens. Die gebruiken wij hier alleen in de stofzuiger, dan heeft het een soort luchtverfrisser effect. Zonder dat het super heftig ruikt.

Maar wat betreft de vegetarische dingen dat heeft vaak te maken dat mensen zoeken naar vleesvervangers. Nu er ook veel non-vegetariërs ze eten is het wel handig te weten waar het iets weg van heeft. Dit in verband met dat je weet wat je koopt voor je receptuur.
Als je vegetarische kip zoet/zuur gaat maken is het handig om een structuur te hebben wat je beetje gewend bent met gewone kip (voor de vleeseters onder ons).
Dus dat ze veel dingen aan het kopiëren zijn in een vegetarisch jasje snap ik dus wel.


Alleen het heeft mi dus totaal helemaal niks weg van hetgeen erop de verpakking staat :+ Van de producten die ik tot nu toe geprobeerd heb. Bij de filet americain was het alleen de kleur en de vorm van het bakje wat erop lijkt, en bij de smeerworst idem dito. En bij die kipstukjes ook, het enige wat erop leek was de vorm, maar de structuur totaal niet. Ik denk juist dat vleeseters daarom juist afhaken op die dingen. Je kan het beter gewoon weglaten :P
Het was wel lekker, daar niet van, maar het is mi gewoon niet wat het erop staat :') Daar word ik door verward.