Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anca

Berichten: 1786
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:26

Snippergroen schreef:
Muisbal schreef:
Geurparels voor in de was en dan met name: https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... n-orchidee

Het is wel vrij prijzig vind ik, dus vooral pas kopen in de aanbieding :D

Ik ken dit pas sinds kort en de was ruikt zooooo lekker nu!!!
Sommige mensen strooien ook wat in de vuilnisbak tegen geurtjes of zuigen wat op met de stofzuiger.


In de vuilnisbak strooien is wel een goede tip! Ik spray nu vaak wat huisparfumspray van de Action in de bak, maar dat blijft maar beperkt hangen. Mijn vloerkleed en bank spray ik wel eens in met een mix van wasverzachter en water. Dan stofzuig ik deze daarna droog. Werkt ook top!


Paar van die korrels opzuigen met je stofzuiger dan ruikt het na het stofzuigen ook lekker in de kamer

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:31

CairnTerrier schreef:
Suzanne F. schreef:
Leuk! Ik had laatst hagelslag van de Lidl, Twinkies ofzo heet het? Was echt heel lekker. Beter dan mijn Venz die ik altijd neem.


Twinkles zijn zo lekker! Vooral de XXL variant waarbij je ook af en toe nog een rode ''X'' of een ''L'' letter tegenkomt :D

Verder ben ik (nu de winkels dicht zijn) me een beetje aan het verdiepen in de schoonmaakproducten van supermarkten. Kwam voorheen altijd graag bij de Action ivm merkproducten, maar tegen een lager tarief. Nu heb ik bijvoorbeeld Antikal meegenomen van een huismerk van de supermarkt. Ben erg benieuwd of het werkt in de douche.


Action heeft click en collect! Heb ik laatst ook gedaan. Heel 'gevaarlijk' want dan zie je alle producten online uitgestald in plaats van dat je de helft voorbij loopt _O-

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:49

Klopt ! Vorige lockdown was ik daar erg actief mee, maar voor nu vind ik het wel prima :') Nadeel bij de Action is dat je zo veel zooi extra besteld (wat je eigenlijk niet nodig hebt) :))

daantjuhhh

Berichten: 26875
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:12

Snippergroen schreef:
daantjuhhh schreef:

Deze heb ik hier ook staan. (Oriental blend)
Ik gebruik hem inderdaad voor de pokebowl.
Maar ook voor toast met avocado.


Waar koop je dit? :)

Ik heb het bij de Albert Heijn gekocht


Afbeelding

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:29

jaaah die!!!

daantjuhhh

Berichten: 26875
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:31

ElCamino schreef:
jaaah die!!!

:D

Nou hij is ook lekker op toast met avocado.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:48

Wat een leuk idee! Ik ga bij de volgende boodschappenronde gelijk eens iets nieuws proberen :D

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 17:39

daantjuhhh schreef:
ElCamino schreef:
jaaah die!!!

:D

Nou hij is ook lekker op toast met avocado.


Dit klinkt als muziek in mijn oren :):)

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 17:49

Cayenne schreef:
Ik wil weleens tofu proberen :D
Ben wel benieuwd waar het naar smaakt en hoe je het kunt gebruiken in een gerecht.
Onze papegaai is er in ieder geval gek op.



Ik raad dan wel aan om het eerst ergens te proberen waar ze het lekker voor je klaarmaken, tofu klaarmaken is nog best een kunst :)) Anders wil je het meteen nooit meer proberen. Vaak bij Indische, Indonesische en andere Aziatische restaurants maken ze het lekker.

Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 17:57

Cayenne schreef:
Ik wil weleens tofu proberen :D
Ben wel benieuwd waar het naar smaakt en hoe je het kunt gebruiken in een gerecht.
Onze papegaai is er in ieder geval gek op.


Het smaakt naar niets en je kan er echt vanalles mee! Gewoon heel heel erg goed marineren en dan in de curry of wok of …

Ik gebruik het zelf dan weer nooit terwijl ik het, mits goed klaargemaakt, wel lekker vind.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:06

CairnTerrier schreef:
Suzanne F. schreef:
Leuk! Ik had laatst hagelslag van de Lidl, Twinkies ofzo heet het? Was echt heel lekker. Beter dan mijn Venz die ik altijd neem.


Twinkles zijn zo lekker! Vooral de XXL variant waarbij je ook af en toe nog een rode ''X'' of een ''L'' letter tegenkomt :D

Verder ben ik (nu de winkels dicht zijn) me een beetje aan het verdiepen in de schoonmaakproducten van supermarkten. Kwam voorheen altijd graag bij de Action ivm merkproducten, maar tegen een lager tarief. Nu heb ik bijvoorbeeld Antikal meegenomen van een huismerk van de supermarkt. Ben erg benieuwd of het werkt in de douche.


Van sommige producten moet je het echte merk hebben, bijvoorbeeld Antikal en Dreft afwasmiddel :)

black_kelpie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:17

Leuk topic! :D

Ik haal thuis eigenlijk ook altijd meer van hetzelfde, maar op vakantie in het buitenland hebben we de traditie om iets geks/aparts mee te nemen wat we nog niet kennen als we boodschappen gaan doen.

In Zweden zijn we op die manier bij Smash gekomen, Bugles met chocolade <3

Afbeelding

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:18

Oh leuk topic, dit doe ik ook wel eens :) Vooral met nieuwe vegetarische producten. Soms kun je je ook aanmelden op websites om producten te testen en dan geld terug te krijgen.

Zo heb ik laatst deze geprobeerd, vegetarische droge worstjes:
Afbeelding

Ik vond ze oké maar niet voor herhaling vatbaar. Het was niet vergelijkbaar met een echte droge worst; niet kruidig/zoutig genoeg, en het smaakte vooral naar tomaat.

Deze was ook nieuw, ook geprobeerd:
Afbeelding
Vond het ook wat tegenvallen; textuur en smaak leek niet echt op een rookworst. Ik zou dan eerder de vega rookworst van Unox aanbevelen :)

En deze nieuwe vega kip (met cashback) ook geprobeerd:
Afbeelding
Deze was wel echt lekker!! Veel beter dan de 'normale' vega kipstukjes: minder droog (echt sappig) en een sterkere smaak. Was erg lekker door zowel curry als door pasta. (ik had het wel in stukjes gesneden en gekruid met kipkruiden)

En met kerst was ik benieuwd naar deze:
Afbeelding
Op toastjes gegeten en erg lekker!! Een goede smaak net zoals de gewone kipkerrie en lekker met vega kipstukjes.

Toktokmiauw
Berichten: 119
Geregistreerd: 19-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:24

Wat een leuk topic! Ik probeer regelmatig nieuwe dingen. Soms is het echt een regelrechte flop, maar vaak ben ik toch wel verrast.
Had vrijdag red velvet koekjes gehaald. Had er geen hoge verwachtingen van, omdat ik vaak de red velvet producten van de supermarkt tegen vind vallen.
Maar eerlijk is eerlijk, deze zijn gevaarlijk met een kopje the erbij. Mijn man en ik hadden de pak zo leeg :9
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12859
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 21:11

Die red velvet koekjes zijn heerlijk!

Bugles met chocola, dat klinkt ook heel goed! Wij eten ze graag met heksenkaas.

Deze hebben we net geprobeerd.
Rolo vind ik namelijk heerlijk. Deze viel tegen, ik vond hem wat te gelei achtig. Qua smaak wel ok, maar ook niet echt voor herhaling vatbaar.

Afbeelding

daantjuhhh

Berichten: 26875
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:19

Supervixen schreef:
Die red velvet koekjes zijn heerlijk!

Bugles met chocola, dat klinkt ook heel goed! Wij eten ze graag met heksenkaas.

Deze hebben we net geprobeerd.
Rolo vind ik namelijk heerlijk. Deze viel tegen, ik vond hem wat te gelei achtig. Qua smaak wel ok, maar ook niet echt voor herhaling vatbaar.

[ [url=m/rkeEZi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is mijn favoriete toetje _O-

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:31


Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:55

Supervixen schreef:
Die red velvet koekjes zijn heerlijk!

Bugles met chocola, dat klinkt ook heel goed! Wij eten ze graag met heksenkaas.

Deze hebben we net geprobeerd.
Rolo vind ik namelijk heerlijk. Deze viel tegen, ik vond hem wat te gelei achtig. Qua smaak wel ok, maar ook niet echt voor herhaling vatbaar.

[ [url=m/rkeEZi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die rolo toetjes vind ik echt hemel op aarde! Jammer dat het zo'n kleine bakjes zijn.
De bros toetjes vind ik dan weer vreselijk, chocolade smaakt naar karton :+
Afbeelding

Fristi heeft sinds kort weer Perzik smaak terug in het assortiment, smaakt weer goed!
Coca cola zero Rasberry is ook zeer favoriet hier.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110729
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:56

BaileyMix schreef:
Cayenne schreef:
Ik wil weleens tofu proberen :D
Ben wel benieuwd waar het naar smaakt en hoe je het kunt gebruiken in een gerecht.
Onze papegaai is er in ieder geval gek op.



Ik raad dan wel aan om het eerst ergens te proberen waar ze het lekker voor je klaarmaken, tofu klaarmaken is nog best een kunst :)) Anders wil je het meteen nooit meer proberen. Vaak bij Indische, Indonesische en andere Aziatische restaurants maken ze het lekker.

[ [url=m/ZEOFO5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is wel een goed punt idd! _O-
Ik ben nu wel benieuwd! :D

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:12

Ik meld me hier ook, ben vooral dol op rare dingen in buitenlandse supermarkten

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:21

Wat leuk topic, ik heb laatst een blik jackfruit meegenomen. Geen idee hoe apart dat is maar ik heb t nog nooit gehad :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:24

Dat kan je zowel zoet of hartig eten, bvb als vleesvervanger.

Gaby
Berichten: 3396
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:32

Solistar schreef:
Wat leuk topic, ik heb laatst een blik jackfruit meegenomen. Geen idee hoe apart dat is maar ik heb t nog nooit gehad :)

Dat kun je lekker in taco's verwerken (aanrader, ik krijg prompt trek) of in een fantastische curry. En dit is ook een handige pagina vol recepten.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:39

Ik snap niet dat iedereen hier zo blij wordt van die Lenor geurparels. Een keer geprobeerd en nooit weer, je was geurt enorm sterk naar die rommel, ik kreeg er koppijn van := En had maar een kwart van de dosis gebruikt. Had het idee dat ik continu een walm om mij heen had.

Ik zag vegetarische smeerworst en filet americain. Die worst was niet te eten, die filet americain wel, maar ik snap niet waarom ze het zo noemen als het het overduidelijk niet is :? Noem gewoon wat het is, en laat het niet op vlees lijken, want dat is het niet. Ik begrijp niet waarom ze dat doen. Net als vegetarische kipstukjes, dan zijn het dus geen kipstukjes en moet je het ook niet zo noemen want het komt in de verste verte niet in de buurt.

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Nieuwe dingen uit de supermarkt proberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:46

Ah bedankt voor de tips, ik denk dat ik de taco's ga proberen :)