Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:22

Heerlijk borrelhapjes frituren.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:23

Laibadji schreef:
boeflover schreef:
gourmetten/tepanyaki oid. iig een elektrische plaat die je op tafel kan zetten en daar je eten op kunt bereiden?

Goh heb ik ook aan gedacht maar kijk wat op tegen de geur. Heel het huis is dan vettig en ruikt heel hard. Tips om dit te voorkomen want het is wel heel lekker.


Dit is letterlijk wat 3/4 van de Nederlanders doet met kerst :+ Lekker gourmetten en dan nog een week in de stank zitten. Wel heel lekker en gezellig. Lekkere stukjes vlees, verse groenten, stokbroodje met kruidenboter en aioli, kant en klare salades, luxe sausjes, geraspte komkommer met azijn en suiker :9

Als toetje lekker schepijs met vruchtjes uit blik en slagroom :9

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:27

Camping fornuis aanschaffen?
Heb je 2 of 3 pitten, met de oven functie van de magnetron erbij kom je een eind dan, toch?

Kairos
Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:41

Broodtafel, diverse soorten broodjes, zoetbrood, croissantjes :) Vult net zo goed in principe! :)

Of tapas oid, maar daar moet je ook net van houden. Ik had hier al eerder een topic over tapas voorbij zien komen, dus als je dat lekker vindt zou je daar kunnen kijken.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 21:45

Komen hier leuke ideetjes naar voor.

High tea isiets wat ik niet ken. In België wordt dit niet echt gedaan maar lijkt wel de moeite om uit te zoeken. Ook de tapas zijn een lekker idee. En de broodtafel. Ik dacht dan ook aan een breugheltafel.

Ik krijg toch wel inspiratie. Dus blijf maar ideetjes geven!

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:50

corinep schreef:
Laibadji schreef:

Dit is letterlijk wat 3/4 van de Nederlanders doet met kerst :+ Lekker gourmetten en dan nog een week in de stank zitten. Wel heel lekker en gezellig. Lekkere stukjes vlees, verse groenten, stokbroodje met kruidenboter en aioli, kant en klare salades, luxe sausjes, geraspte komkommer met azijn en suiker :9

Als toetje lekker schepijs met vruchtjes uit blik en slagroom :9


Dat valt reuze mee.

Ik zet een raampje open. Volgende dag doe ik mijn gordijnen in de wasmachine en mijn huis ruikt weer naar robijn.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:51

Kaasfondue is nog een leuke optie misschien, al moet dan wel iedereen ervan houden omdat het toch wel een specifiek iets is.

En anders zou ik toch voor gourmetten gaan. Want wat de geur van gourmetten betreft... Als je even lucht tijdens en erna nog een paar uurtjes; dan is die geur toch ook weer snel weg :j

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:53

verootjoo schreef:
Bbq :P


Yep, gaan wij ook doen, en we hebben wel een keuken ter beschikking. Maar we dachten, wat een raar jaar, laten we eens iets compleet anders doen haha.

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:55

Camping fornuis lenen via fb of marktplaats? Er zijn vast mensen die het niet erg vinden om hem uit te lenen tijdens de feestdagen. Er gaat toch niemand kamperen. Wij hebben er zelf zo een als inductiectiekookplaat.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:00

Wij hebben vorig jaar gewoon chinees gehaald.

Dit jaar word het op de plaat bakken

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:03

Ik zou ook kaasfondue en chocofondue na doen! En inderdaad gourmetten / grillen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:06

Ik heb het topic verplaatst naar Voedertijd omdat het daar beter past.

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:06

Buiten grillen of gebruik maken van een airfryer. Daar kun je heel lekkere groente in grillen, of bijvoorbeeld kip.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:07

carika schreef:
Camping fornuis lenen via fb of marktplaats? Er zijn vast mensen die het niet erg vinden om hem uit te lenen tijdens de feestdagen. Er gaat toch niemand kamperen. Wij hebben er zelf zo een als inductiectiekookplaat.

Slim!

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 22:08

Luxorvalkje schreef:
Buiten grillen of gebruik maken van een airfryer. Daar kun je heel lekkere groente in grillen, of bijvoorbeeld kip.

Ooooh top idee. Ik wil eigenlijk al jaren een airfryer! Misschien nu de moment om mezelf een cadeautje te doen? :)*

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:15

Misschien kun je een hoop kleine koude gerechtjes maken en dan bijvoorbeeld een klein soepje voor iedereen(in 1 bak in de magnetron warm maken) een frituurpan of airfryer neer zetten voor iets als kaaskroketjes of gebakken banaantjes, wat aardappelpartjes met een apart sausje oid.
En dan onder de grill/ovenstand of airfryer iets van hapjes met gesmolten kaas erover (gevulde champignons)
Of kijken of je aan zulke dingen kan komen;
https://www.tomassen.eu/warmhoudbak-gel ... html.html#
Dan kun je wat grotere warme dingen toch kwijt

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:17

Gourmetten. En tegen de stank verschillende bakjes neerzetten met spiritus. Dat neemt de stank op. Helpt echt. Wij hebben zaterdag gegourmet en ja je ruikt t een beetje op zondag maar s'avonds al niet meer

Goldwynn

Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:18

Sheran schreef:
Deur open zetten :+
Nee serieus, dat doen wij dus wel altijd :P


Deur op een kiertje doen wij idd ook, en mn moeder zet altijd een bakje spiritus op de salontafel omdat dat de geur absorbeert?

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:25

Dat van kiwi is idd ook een goed idee;

een paar grotere porties warme gerechten maken die je in een warmhoudbak (heb je speciale dingen voor die je dan eronder zet, van die olie kaarsen) warm kunt houden. Goulash, ragout, balletjes in saus, andere soorten vlees in saus, vanalles kun je ermee. En dan diezelfde dag bij de winkel wat stokbrood/verse broodjes halen - kun je ook daar al laten snijden bv - voor erbij, met wat koude salades e.d. en dan ben je ook al een heel eind.

M'n ouders hielden ook wel van grote feestjes houden en zij hebben dus meerdere van die warmhoud bakken en maakten dan een buffet klaar wat ze vooraf klaar zetten, zodat ze er weinig omkijken naar hadden en de mensen konden pakken wanneer ze wilden. Daar werd dan warm water in gedaan, de bak met eten ging erop en daaronder kwam dan zo'n speciale olie kaars die alles echt de hele avond warm hield bv en daar hadden ze dan nog koude gerechten bij zoals salades, koude schotel, etc.

Dan kan iedereen pakken wanneer ze willen en hoef je er in principe niet veel naar om te kijken de hele avond en dan zou je op tafel wat te borrelen kunnen neerzetten bv.; kaasplankjes e.d. Eventueel een chocolade fondue erbij als 'dessert'

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:27


Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:29

Verschillende soorten salades en brood en stokbrood is misschien ook een optie als je daarvan houd.

Hevonen

Berichten: 5618
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:36

Ik zou absoluut voor gourmetten gaan, makkelijk, voor kinderen superleuk en geen enkel probleem met warmhouden etc. Ik weet dat het in België niet zo bekend is, maar een gourmetstel is niet zo duur en je kunt vlees, vis, eieren en groente ook zelf voorbereiden.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 22:45

Gourmetten wordt hier wel veel gedaan hoor. Net als fondue en zo. Enkel vind ik het vreselijk stinken. Je kleren, haren en hele huis ruiken er naar. En laten we ook zonder badkamer zitten _O- We leven wel op hoop! :')

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:48

Nja, kleren en haren kun je wassen natuurlijk haha en het huis is binnen een paar uur weer fris en fruitig normaal als je even kunt luchten, maar ik stoor me er dan zelf ook niet zo aan voor die 1 a 2x per jaar dat we het doen. Als je je er wel echt aan stoort, snap ik dat je het liever niet doet natuurlijk. Weet ook niet hoe goed alles te luchten is in je huis.

Of anders bij een restaurant in de buurt warm afhalen? Meestal zit alles in bakjes dat even warm houdt en dan kun je thuis gelijk eten als je alles qua afhaaltijd en met het bezoek de tijden goed afstemt.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 07-12-20 22:49, in het totaal 2 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:48

https://www.bol.com/nl/p/imex-draagbare-gaskookplaat-voor-camping-outdoor/9200000064204947?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Zoiets kopen.

Werkt op gasbusje, is bij de action te krijgen.

Je kan er echt goed op koken! Stoofvlees gaat niet, daar zijn ze te "grof" voor, je kan ze prima regelen, maar heel klein vuurtje is wel lastig.

Maar echt prima om vlees te bakken, aardappelen en groenten te koken enz. Pannenkoeken gaat ook heel prima.

Ik had er 2 tijdens mijn verhuizing vorig jaar en heb er zn 2 maanden op gekookt. Kon echt genoeg er op klaar maken. Zijn gewoon hetzelfde als 2 gaspitten thuis.

Verder voor kerst gourmetten of bij een restaurant warm afhalen.

Wij zouden afgelopen zaterdag gourmetten voor sinterklaas, maar ik werd verkouden, nu na een negatieve corona test gaan we komende zaterdag gourmetten.