Hoe vaak eten jullie fastfood?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:22

Heel af en toe.
En dan heb ik het over een frietje of een kaassoufle of een pizza

Zaken als de Mc etc vind ik smerig en krijg ik ook echt last van mijn maag, bah

boeflover

Berichten: 6046
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:32

Ik denk dat we 2-3x per maand naar de frituur gaan. Daarnaast af en toe, keer of 6 per jaar naar de Mac.
Shoarma maken we zelf, meestal 1x per maand en pizza ook 1-2x per maand (met veel groente en geen kaas).
We zijn niet het van de afhaal maar hebben wel bewust geen frituur dus als we eens zin hebben in friet moeten we ervoor rijden.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:54

Vaak, mac donalds is life :Y)

Roodvos

Berichten: 6676
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:14

Ik ben meer dan 30 jaar geleden voor de eerste en laatste keer bij de McDonalds geweest. Ik heb sindsdien geen enkele aandrang gevoeld daar heen te gaan.
Ik maak een weekmenu en koop daar mijn eten op in. Ik kook altijd meerdere porties dus heb altijd wel wat in de vriezer. Zo kan ik afwisselend eten zonder iedere avond in de keuken te hoeven staan.
Er zit hier niets in de buurt om "even snel eten te halen". Dus zelf klaarmaken gaat sneller dan op pad moeten om eten te halen.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:38

Vrijwel nooit.... Ik hou niet van snackbarvoer, McDonalds, etc., geef er echt niets om. Pizza halen we misschien 1x in de 2 of 3 maanden. En dan eet ik er nog verse salade bij ook...

Ben vega(n), eet graag vers gezond en meestal licht eten. Afhalen doen wij nauwelijks. Mijn man is dol op koken en doet regelmatig een uitgebreide avond met lekker eten voor ons, dus wij hebben onze eigen 'restaurantavondjes'...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33826
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:39

Roodvos schreef:
Ik ben meer dan 30 jaar geleden voor de eerste en laatste keer bij de McDonalds geweest. Ik heb sindsdien geen enkele aandrang gevoeld daar heen te gaan.
Ik maak een weekmenu en koop daar mijn eten op in. Ik kook altijd meerdere porties dus heb altijd wel wat in de vriezer. Zo kan ik afwisselend eten zonder iedere avond in de keuken te hoeven staan.
Er zit hier niets in de buurt om "even snel eten te halen". Dus zelf klaarmaken gaat sneller dan op pad moeten om eten te halen.

Dat is denk ik ook wel het verschil, ik woon letterlijk in de stad. Dus ik heb heel snel wat besteld / opgehaald. Ik eet ook meestal alleen en dat is ook niet altijd motiverend.

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:51

Denk minimaal één keer in de twee maanden dat wij patat (bakken we zelf) of een afhaalmaaltijd eten. Tussendoor eten wij ook geen zelfgemaakte hamburgerbroodjes oid, maar lekker gezond voedsel. Best saai als ik het zo lees... -O- , maar gelukkig geven we er beiden niks om.

Gini
Berichten: 17931
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:01

Frituur is wekelijks. En dan vaak ook nog wel een keer door de week dat ik zelf frietjes bak.
Pizza, hotdog wanneer ik zin heb. Kan dus heel erg variëren.
Typische fastfoodketens als McDonalds, KFC, Domino's etc. kan ik dan wel weer goed vanaf blijven, maar oké, dat is dan ook het enige. :D

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:01

CairnTerrier schreef:
Denk minimaal één keer in de twee maanden dat wij patat (bakken we zelf) of een afhaalmaaltijd eten. Tussendoor eten wij ook geen zelfgemaakte hamburgerbroodjes oid, maar lekker gezond voedsel. Best saai als ik het zo lees... -O- , maar gelukkig geven we er beiden niks om.

Ach zo spannend is fasfood ook niet hoor :')

Eigenlijk is een bak friet ook supersaai. Vind vaak culinaire hoogstandjes veel mooier om te zien :j

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:06

Zelfgemaakte hamburgers hoeven niet ongezond te zijn hoor!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:12

Fastfood bestellen/afhalen doen we eens per maand, ofzo. Meestal snackbar, enkele keer pizza. De pizza van 'n lokale pizzaboer, geen domino's/new york pizza want dat vind ik zonde van m'n geld. Zelf iets maken, pizza, broodjes hamburger, broodje shoarma, doe ik eens in de 2 weken denk ik. Dan vaak met wat extra groente of salade ernaast, iets gezonder dan de afhaalvariant in elk geval.

McDonalds kom ik alleen op vakantie of lange autoritten. Dan hoort het erbij. :))

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:24

Tancreda4 schreef:
En vaak dan buritos. Valt dat onder fast food?

Verder eet ik veel snel eten.

Die buritos, geen idee, maar dat snel eten... :D :D :D

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:28

Ik realiseer me dat ik echt werkelijk geen idee heb hoe vaak ik fastfood eet.. Meestal koop ik het niet zelf maar eet ik het ergens anders. Mijn ouders eten op vrijdag en zaterdag bijvoorbeeld altijd brood met wat lekkers (paar punten pizza, hot dogs, shoarma etc) In het motorseizoen ben ik wat vaker bij de MacDonalds te vinden tijdens een pauze, maar bestel dan ook vaak alleen een cola. Vorige week toevallig pizza besteld maar ik doe soms ook maanden zonder.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:34

Ik woon tegenover een snackbar, Chinees, Domino's Pizza en een Turks afhaalrestaurant, en mijn dochter heeft een bijbaantje bij de Mac :D

En toch... Ik denk dat we 1x per week friet halen als bijgerecht. Dan serveer ik er zelf nog vis of een gebakken ei en groente bij. Domino's Pizza of diepvriespizza vinden we niet lekker, dan liever pizza van het restaurantje vlakbij (dat doen we denk ik eens per maand op moment, nu we niet daar kunnen gaan eten). Chinees eens per maand ook denk ik? En dat is niet eens echt fast food. Heel af en toe komt er na het werk van mijn dochter iets mee. Dus alles bij elkaar valt het wel mee :j

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:59

Bij fastfood denk ik aan friet, pizza, shoarma en dat soort dingen. In mijn geval is dat meestal afhalen.
Het verschilt heel erg per periode, maar gemiddeld 1x of 2x per maand?

Al vrees ik dat het onbewust misschien toch iets vaker kan zijn :+ .

Temeraire

Berichten: 3533
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:02

Hier wisselt het heel erg. Soms elke week, of zelfs 2 keer per week, soms maanden niet.
Momenteel is het al maanden geleden. Ik merk dat ik door veel thuiswerken meer tijd heb om zelf te koken, en kook nu ook meer vooruit waardoor ik op drukke dagen wat uit de vriezer kan halen :)

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:05

Minstens 2-3x per week denk ik :o Sowieso elk weekend en vaak begint dat dan al op vrijdag. In het weekend beland ik van bij de McDonald's nadat ik op stal ben geweest. Doordeweeks eten we sowieso 1x shoarma, zelf gebakken maar net zo ongezond als afhaal waarschijnlijk :')

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:06

Op dit moment veel te veel, 3 keer in de week friet (meestal wel met groente erbij) en 1 keer in de week pizza oid :=

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:10

Wat versta je onder fastfood? Afhaal? Dat doe ik ongeveer 1, soms 2 x per week. Dan haal ik wat bij de cafetaria. Pizza lust ik niet dus eet ik nooit. Chinees ongeveer 1 x per maand. Zelf bakken we nog wel frietjes thuis maar daar eet ik niet veel van. Daar bak ik een stukje vlees bij en een beetje groenten. Is dat ook fastfood dan?

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 23:51

Frituur en bijbehorende snacks eet ik nooit. Simpelweg vanwege een bijbaantje wat ik 5 jaar heb gedaan en er mee dood gegooid ben. Het hele repertoire aan Turks fast food vind ik ook niet te hachelen, dus dat eet ik ook niet.

Pizza bestel ik denk ik gemiddeld 1x per maand. Mac Donalds/Subway zit naast mijn werk, dus dat gebeurt gemiddeld ook wel 1x per maand (rest van de week word je volgestauwd met saucijzenbroodjes, croissantjes, taart etc. Dus het is nog steeds een drama :') )

Chinees eten wij alleen met de familie. Ik denk 2x per jaar.

Overigens altijd afhalen/bestellen. Thuis maak ik het nooit zelf.

Palmera

Berichten: 9462
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 00:54

Valt 5 minuten groente wokken onder fastfood? :+ Dan dus iedere dag.

Anders nooit. Pizza's, friet, snacks, macdonalds, etc: ik pas echt voor die ongezonde troep.

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 01:07

Ik bestel ong 10-15x per jaar een bezorgmaaltijd.
Meestal chinees/indonesisch, soms iets van kapsalon ofzo.
Daarnaast eet ik 1-2x per week patat, vaak wel met verse groenten erbij en het wisselt of er een snack bij gaat of een stukje vlees, als het als soort agv is dan gaat de patat de airfryer in trouwens, is het echt een snackdag dan in de frituurpan.
Verder nog 1-2x per week iets makkelijks als pizza, (kaiser)broodje hamburger (met sla en cheddar en een klein beetje mayonaise en whiskey cocktailsaus :9).
Ik probeer het wel 'gezonder' te maken door er groenten bij te maken of een salade ofzo. :)

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 01:27

Wij eten iedere zondag friet uit eigen friteuse :D

Daarnaast gemiddeld 1x in de maand afhaal pizza/chinees/friet met snack.

Supervixen

Berichten: 12859
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 07:25

Ik denk een keer per twee maanden, dan halen we friet. Verder eet ik geen fastfood. Mac donalds of iets dergelijks.. dat kun je toch geen eten noemen. Jasses.
Pizza bezorgen of halen doen we ook niet, ik vind alleen pizza van een goede italiaan lekker. Chinees vind ik ook niet te eten.
Ik kook eigenlijk altijd, kleine moeite.