Gezonde smoothies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Gezonde smoothies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 15:17

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar supergezonde smoothie recepten! Ik gebruik nu de voorverpakte smoothiemix uit de vriesafdeling, maar ik ben toe aan iets anders. Bovendien is die best prijzig voor de hoeveelheid die je krijgt.
Ik ben op zoek naar recepten:

- Het liefst zonder zuivel
- Waar veel groenten(!) inzit maar waarbij de groentesmaak liever niet te overheersend is :=
- Waar evt. iets van kurkuma of chiazaad inzit als extraatje

Liefs!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Gezonde smoothies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:35

Voor groentesapjes vind ik de slowjuicer echt een uitkomst <3
Smoothies worden vaak te dik als ik er veel groente in doe, terwijl ik in mijn slowjuicer werkelijk bijna alles kan verwerken, van wortel en bietjes tot rabarber en kool en zoete aardappel enz.

In gewone smoothies doe ik wat minder vezelige groentes, zoals spinazie, boerenkool, sla, komkommer, avocado..

Smoothies vind ik vooral lekker met banaan en plantaardige melk, en daar dan wat extra's bij.

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Gezonde smoothies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:38

Wij gebruiken meestal als basis zo'n 2/3e:
- Boerenkool
- Spinazie
- Andijvie
- Sla
Dan standaard 1 banaan erdoor
en dan vaak zo'n doosje bevroren fruit van de supermarkt erdoor. :D

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: Gezonde smoothies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 09:24

Ohhh sla! Wat voor soort sla kan er het beste doorheen? Ik kan me voorstellen dat iksbergsla iets te waterig is!

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 15:06

8nnemiek schreef:
Voor groentesapjes vind ik de slowjuicer echt een uitkomst <3
Smoothies worden vaak te dik als ik er veel groente in doe, terwijl ik in mijn slowjuicer werkelijk bijna alles kan verwerken, van wortel en bietjes tot rabarber en kool en zoete aardappel enz.

In gewone smoothies doe ik wat minder vezelige groentes, zoals spinazie, boerenkool, sla, komkommer, avocado..

Smoothies vind ik vooral lekker met banaan en plantaardige melk, en daar dan wat extra's bij.


Welke slowjuicer heb jij als ik vragen mag?

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 15:14

Biet, in combinatie met bosbessen - diepvries mix,

Pompoen in combinatie met banaan + kaneel,

Wortel / sinaasappel / gember

Spinazie of boerenkool + mango en banaan.

Ik doe er meestal amandeldrink bij. Dit zijn wat voorbeelden, ik kijk meestal bij de groenteboer wat voordelig is. Van de week bijvoorbeeld rijpe bananen voor 0.49 per kilo, die vries ik dan gepeld in. Voor een wat stevigere variant gooi ik er bijvoorbeeld havermout of chia door heen. Daarnaast heb ik toppings als zaden en pitten mix, cacao nibs en pompoen pitten in huis, ik wissel af met wat ik er op doe.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:47

SaskiaB schreef:
Welke slowjuicer heb jij als ik vragen mag?

Ik heb deze van Panasonic: *link*
Volgens mij wordt deze niet meer gemaakt. Ik heb em al jaren. Geweldig ding, makkelijk schoon te maken, kan zelfs ijs maken van bevroren fruit en plantaardige melk enzo.
Enige nadeel vind ik dat de vulopening wat klein is waardoor je appels enzo in vieren moet snijden.

Ze hebben wel een opvolger, deze: *link*
Hij heeft nu een grotere vulopening. En nog steeds met ijsmaak-opzetstuk. Dat is echt fijn, gebruik ik best vaak!