Wat zie je graag in een restaurant?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25706
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:29

ooooh ja, wijn uit van die kleine kelkjes, dan hoef ik meteen niks meer inderdaad. Ook een goeje :D Ik spiek altijd even bij anderen als er geen wijnglazen op tafel staan

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33853
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:29

Vragen om dingen is 1, vaak krijg je het dan nog wel eens fout geleverd. Bijvoorbeeld vlees op mijn (vega bedoelde) pizza of toch bepaalde dingen op mijn bord. _O-

LiannePuthzy

Berichten: 7003
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:29

lovelynutia schreef:
Warme borden en goede koffie

de koffie inderdaad, heb vaak genoeg het vermoeden dat ik een soort van oplos cappuccino krijg

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:30

Ooh ik lees veel goede dingen! Voor mij geldt ook:
- betrokken en actief personeel. Ik wil niet hoeven zwaaien en smeken om bijgevuld te worden.
- dat houdt in dat ze ook schreeuwende kinderen aanspreken
- goede wijn en niet één of andere zure goedkope huiswijn
- Eten dat beter is dan dat ik thuis zelf bereid. En hier loopt het vaak spaak. Ik houd erg van koken en vaak kom ik teleurgesteld thuis.

LiannePuthzy

Berichten: 7003
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:33

Hanafubuki schreef:
Wat ik graag heb in een restaurant zijn ouders die hun kids aan tafel houden. Die van mij is 5 maar no way dat die van tafel mag. Van het weekend heeft ze 2 uur lekker gegeten en zitten kleuren :D

Verder screen ik restaurants altijd op review, maar ben extra gelukkig als ze toevallig favorieten op de kaart hebben. Maar ben erg makkelijk hoor: schoon, variatie en dingen die mijn kind lekker vindt. En doggy bags zijn handig bij grote porties (bij bijvoorbeeld de italiaan, chinees of een steakhouse)

En als we naar een michelinzaak gaan (dan gaat ze niet mee overigens) dan heb ik helemaal geen eisen, verras me maar dan :D


_/-\o_ Ouders moeten inderdaad hun kinderen aan tafel houden. Tenzij bijvoorbeeld bij een pannenkoekenhuis met speelplek. Maar dan kan je als volwassenen natuurlijk later reserveren dan het “kindertijdstip”
Moest vroeger ook altijd braaf aan tafel blijven zitten, behalve bij een pannenkoekenhuis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:48

Ceffyl schreef:
Ooh ik lees veel goede dingen! Voor mij geldt ook:
- betrokken en actief personeel. Ik wil niet hoeven zwaaien en smeken om bijgevuld te worden.
- dat houdt in dat ze ook schreeuwende kinderen aanspreken
- goede wijn en niet één of andere zure goedkope huiswijn
- Eten dat beter is dan dat ik thuis zelf bereid. En hier loopt het vaak spaak. Ik houd erg van koken en vaak kom ik teleurgesteld thuis.


Ik vind dat het restaurant perosneel geen kinderoppas is, daar zijn de ouders imo verantwoordelijk voor.

Wijn kun je kiezen.

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:56

Mindim schreef:
Wijn kun je kiezen.


Als je voor een huiswijn kiest kun je ook prima vragen of je even een slokje mag proeven :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:00

MarlindeRooz schreef:
Vragen om dingen is 1, vaak krijg je het dan nog wel eens fout geleverd. Bijvoorbeeld vlees op mijn (vega bedoelde) pizza of toch bepaalde dingen op mijn bord. _O-


En in dit kader; vegetarisch betekent grof gezegd dat er geen dode dieren in de maaltijd zitten.
Ik zie toch nog wel regelmatig schaaldieren (en soms zelfs vis) bij de vegetarische optie staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:01

Negerzoen schreef:
Mindim schreef:
Wijn kun je kiezen.


Als je voor een huiswijn kiest kun je ook prima vragen of je even een slokje mag proeven :j

Bij een goed restaurant verwacht ik niet anders.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:05

Een duidelijk verhaal. Dus als je jezelf brasserie noemt: dan graag klassiekers met enkele nieuwe dingen, vers bereid, middenmoot prijs.
En dan niet een mega kaart en alles uit potjes aan bizarre prijzen.

En dat dan voor elk soort restaurant. Dan is het helder wat ik moet kiezen :D

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:06

Blijheid schreef:
MarlindeRooz schreef:
Vragen om dingen is 1, vaak krijg je het dan nog wel eens fout geleverd. Bijvoorbeeld vlees op mijn (vega bedoelde) pizza of toch bepaalde dingen op mijn bord. _O-


En in dit kader; vegetarisch betekent grof gezegd dat er geen dode dieren in de maaltijd zitten.
Ik zie toch nog wel regelmatig schaaldieren (en soms zelfs vis) bij de vegetarische optie staan.

of zeggen; ik ben allergisch voor vis, schelp en schaaldieren dus welke opties op de kaart mag ik niet hebben?
En dan gewoon te horen krijgen dat ik dan gewoon geen vis moet bestellen..
Terwijl in veel sauzen of kruidenpasta's gewoon vis, schelp of schaaldieren zitten.
En vooral dat ze dan echt oprecht beledigd zijn als ik daar geïrriteerd op reageer of zeg dat ze de kok maar moeten sturen.

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:19

Dat iedereen die met eten bezig is zorgt dat er geen haar in mijn eten komt. Ik heb dat nu al zó vaak gehad. Maar ook mannen met een baard die koken... bah ik vind het zó vies.

Verder zou ik graag de mogelijkheid hebben om groente bij te bestellen. Zo'n sneu beetje sla bij mijn eten zorgt er niet voor dat ik al mijn vitamine en mineralen binnen krijg. Natuurlijk weet ik dat ik uit eten ben maar een beetje gezondheid bij de vette friet die meestal geserveerd wordt zal gewaardeerd worden.

Ook standaard de vraag of we een karaf water bij het eten willen zou ik fijn vinden.

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:20

MarlindeRooz schreef:
Vragen om dingen is 1, vaak krijg je het dan nog wel eens fout geleverd. Bijvoorbeeld vlees op mijn (vega bedoelde) pizza of toch bepaalde dingen op mijn bord. _O-



Ohja, goeie :Y)
Bestel je bijv. een black angus hamburger zonder tomaat en augurk... word dat netjes gedaan, zit er vervolgens wel tomaat en augurk in de salade/garnituur opmaak op bord.

Ik lust dus echt geen tomaat en augurk, dus bestel dat altijd zonder en vind het erg netjes als de granituur/salade daar rekening mee gehouden word.

Zo bestelde ik in onze vakantie laatst een 12 uurtje vis, dus vraag netjes of alles zonder tomaat en augurk kan. Willen ze het uit serveren aan tafel, kreeg ik toen de vraag of ik een allergie heb voor tomaat want anders nam ze het weer mee. Dus ik uitgelegd dat ik het niet lust, maar dat ik rauw er ook een allergie heb aan de tomaat. Maar het zat in de vissoep, gepureerd en verwarmd, dus niks aan de hand :D

Kookaburra

Berichten: 5429
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:35

De opmaak van een bord.

Het hoeft niet moeilijk, al is het maar een takje op de biefstuk en een vlindertje van chocolade op de slagroom van een chocoladedessert :+
Dat is al beter dan erg weinig aandacht. Dat vind ik zo jammer! De opmaak is de helft van de smaakbeleving.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2130
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:40

Deze kan denk ik onder het kopje 'betrokken en actief personeel':
Dat diegene die het drinken komt brengen niet hoeft te vragen wie wat krijgt, zéker niet als ze het even tevoren zelf hebben opgenomen (en dan bij 3 bier en een cola nog moeten vragen wie de cola had...).

En het kán wel, ik heb ze ook meegemaakt die rustig bij een tafel van 8 personen 8 verschillende drankjes opnam, niets hoefde op te schrijven en alles foutloos serveerde.

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:46

Als ik vraag of ze een verse Jus hebben en ze antwoorden ja en vervolgens zetten ze een glas met gewoon uit pak neer. Zelfs bij de meest chique restaurants kom je dit tegen. Zeg dan gewoon dat je het niet hebt , dan bestel ik wat anders. :)

En de saus bij de biefstuk graag apart :D

Sintara

Berichten: 7455
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:51

Als ik vlees eet, wil ik het graag gaar. Ik heb er een takkehekel aan dat ik dan iedere keer weer de schoenzool preek moet aanhoren, als je een beetje een kok hebt kan hij het gewoon lekker klaarmaken.

Verder heb ik een hekel aan te aanwezig personeel. Ik zit graag een beetje rustig en dat zit ik niet als na elke slok mijn glas wordt bijgevuld.

Ennn ik heb graag flink heet en voldoende eten. De porties zijn altijd zo enorm klein :(

Sas_Mon

Berichten: 1638
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:54

In New Zealand serveren ze verplicht standaard en gratis een karaf water bij het eten. Dat zou ik hier ook op prijs stellen.

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:59

Ik zou het fijn vinden dat als er een uitgebreide omschrijving van het gerecht staat, er dan niet ook nog andere dingen op zitten.

Ik lust bijvoorbeeld geen kappertjes of olijven. Dat stoppen ze er nog weleens zomaar in.
Als er geen uitgebreide omschrijving staat dan vraag ik er naar.
Heb ook een aantal keren gehad dat ik vroeg zonder kappertjes.... kreeg ik het met... teruggestuurd... krijg ik het zonder kappertjes maar met olijven... grr
Haha.

Verder vraag ik gewoon overal om wat ik zou willen en geef ook vaak feedback. Ook met name als het goed bevallen is.

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:01

Citaat:
Honden toegestaan is hier eigenlijk ook echt een must.


Brr, van mij graag honden verboden. En dan ook niet Fifi onder tafel als die niet blaft mag wel.

Honden toegestaan in een gelegenheid bij een bos, waar je ff zo aanschuift ok. Maar in een restaurant graag niet, vind dat niet fris en fijn.
Snap dat als je een geleidehond hebt dat dit niet altijd prettig is en je hierdoor beperkt wordt, maar door je hond mee te nemen beperk je ook andere mensen die er allergisch voor zijn.

Wij waren een keer in een restaurantje in Utrecht, die hadden een kat binnen lopen, die liep dus in de keuken en in het restaurant. Als ik dat van te voren had geweten, was ik daar nooit aangeschoven.

Ir111

Berichten: 11979
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:02

MarliesV schreef:
Wij waren een keer in een restaurantje in Utrecht, die hadden een kat binnen lopen, die liep dus in de keuken en in het restaurant. Als ik dat van te voren had geweten, was ik daar nooit aangeschoven.

Heel veel restaurants in Utrecht hebben katten lopen, zeker restaurants aan de gracht. Daar is nogal een muizenprobleem namelijk. :D

borderjay

Berichten: 1490
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:08

Goed personeel!! Dat vind ik echt heel belangrijk!
Die plezier in hun werk (lijken) te hebben, en weten waarover ze het hebben.

Grappig dat er zoveel mensen die dame blanche noemen, ik vind dat juist zó’n dooddoener op de kaart

Spannende combinaties, mooi opgemaakte borden op passend servies, goed advies over de wijn, ik hou er ook van als het personeel een bepaald gerecht aanprijst.
Ik werk zelf 35 jaar in de horeca, dus ik weet precies hoe ik het hebben wil

Anoniem

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:17

Ik moet zeggen dat ik wel verschil maak wat betreft eisen tussen een eetcafe, restaurant, pizzeria, chinees of snackbar. Ik verwacht bij de pizzeria niet dat ik de huiswijn standaard voor mag proeven of dat de bediening alles van de gerechten weet.

Verder debk ik dat als je speciale wensen hebt, vegan, allergieen en noem het maar, het best van te voren kunt reserveren. Vegan is bijvoorbeeld niet standaard en ik denk dat je een fijner gerecht krijgt als je van te voren dat aangeeft.

mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:24

MarliesV schreef:
Citaat:
Honden toegestaan is hier eigenlijk ook echt een must.


Brr, van mij graag honden verboden. En dan ook niet Fifi onder tafel als die niet blaft mag wel.

Honden toegestaan in een gelegenheid bij een bos, waar je ff zo aanschuift ok. Maar in een restaurant graag niet, vind dat niet fris en fijn.
Snap dat als je een geleidehond hebt dat dit niet altijd prettig is en je hierdoor beperkt wordt, maar door je hond mee te nemen beperk je ook andere mensen die er allergisch voor zijn.

Wij waren een keer in een restaurantje in Utrecht, die hadden een kat binnen lopen, die liep dus in de keuken en in het restaurant. Als ik dat van te voren had geweten, was ik daar nooit aangeschoven.


Geleidehonden mogen NOOIT geweigerd worden. Als een restaurant dat flikt en de geleider van de hond maakt er werk van, heeft het restaurant een behoorlijk groot probleem...

En wat noem je restaurant? Want bijvoorbeeld De Roestelberg in Waalwijk is toch echt een restaurant terwijl jij het onder eetgelegenheid aan het bos bestempeld.

Ik noem eigenlijk alles waar je eten kan bestellen en zitten een restaurant.

De Mac is dus net zo goed een restaurant als een 3* restaurant.

Nu heb ik niet veel budget, "restaurants" waar ik kom zitten in het laag/ midden budget.

Ik snap best dat een *restaurant geen honden binnen wil, maar de cafetaria en brasserie/ restaurant "Om de hoek" durven ook regelmatig honden te weren.

Als ik op dat moment mn hond bij heb, is het voor dat restaurant erg jammer dan, dan zoek ik wel een plekje uit waar honden wél welkom zijn.

roxiie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:25

Captain schreef:
Verbod voor kinderen onder de 12 jaar. :Y)


Ik stem voor!

Ik zou ik restaurants graag wat meer keuzes in vega/vegan zien.

In de buurt weet ik inmiddels m’n restaurants te vinden.
Maar als ik ergens vreemd ben en ik zie als vega optie een salade òf meuk met kaas staan, dan loop ik door.