Wat zie je graag in een restaurant?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:05

Hahaah dat zou wat zijn hee Talietjuh. Ik zou meteen fan zijn :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:55

Vaak zijn juist die kleine baby’s stil die slapen.

herr_balou
Berichten: 1453
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 01:17

Goede cappuccino. Het is bijna altijd of te heet of te veel melk (= koffie verkeerd) of met een waardeloze boon.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:18

herr_balou schreef:
Goede cappuccino. Het is bijna altijd of te heet of te veel melk (= koffie verkeerd) of met een waardeloze boon.


Eindelijk zegt iemand t een keer, TE HETE bestelling mag echt van mij de deur uit, hoe vaak ik wel mn bek heb verbrand :')
In Amerika is er zelfs een macdonalds voor aangeklaagt en verloren, dus mogen ze dat ook doortrekken naar hier..
Vooral bij snackbars heb je gewoon zin in een snelle hap

Vind wel dat de meeste restaurants rookontvriendelijker worden, zelfs op terassen wordt t verboden, in de open buitenlucht! Wordt steeds gekker, een restaurant is om te genieten en daar hoort ook alcohol en tabak bij..

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:21

Carol_Beer schreef:
herr_balou schreef:
Goede cappuccino. Het is bijna altijd of te heet of te veel melk (= koffie verkeerd) of met een waardeloze boon.


Eindelijk zegt iemand t een keer, TE HETE bestelling mag echt van mij de deur uit, hoe vaak ik wel mn bek heb verbrand :')
In Amerika is er zelfs een macdonalds voor aangeklaagt en verloren, dus mogen ze dat ook doortrekken naar hier..
Vooral bij snackbars heb je gewoon zin in een snelle hap

Vind wel dat de meeste restaurants rookontvriendelijker worden, zelfs op terassen wordt t verboden, in de open buitenlucht! Wordt steeds gekker, een restaurant is om te genieten en daar hoort ook alcohol en tabak bij..

Van tabak genieten de mensen om je heen niet die net 'n hap eten in hun mond steken. Dus helemaal prima als dat verboden gaat worden bij alle eetgelegenheden.

LiannePuthzy

Berichten: 6994
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:29

Carol_Beer schreef:
herr_balou schreef:
Goede cappuccino. Het is bijna altijd of te heet of te veel melk (= koffie verkeerd) of met een waardeloze boon.


Eindelijk zegt iemand t een keer, TE HETE bestelling mag echt van mij de deur uit, hoe vaak ik wel mn bek heb verbrand :')
In Amerika is er zelfs een macdonalds voor aangeklaagt en verloren, dus mogen ze dat ook doortrekken naar hier..
Vooral bij snackbars heb je gewoon zin in een snelle hap

Vind wel dat de meeste restaurants rookontvriendelijker worden, zelfs op terassen wordt t verboden, in de open buitenlucht! Wordt steeds gekker, een restaurant is om te genieten en daar hoort ook alcohol en tabak bij..


Ik geniet niet zo heel erg meer als er mensen om mij heen te lopen roken (of dit nou op een terras is of binnen)
Ik zou het daarom ook echt een groot pluspunt vinden als tabak word verboden op het terras

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:42

Een te hete koffie haha daar moet ik om lachen hoor, dan wacht je wat langer tot die voldoende is afgekoeld. Dat doe ik met mijn thee ook :')

Te lauw / koud is namelijk een stuk erger.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:51

Ik vind het juist irritant als thee uit zo’n automaat komt want dan is het water super snel koud!

herr_balou
Berichten: 1453
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:24

Ineke2 schreef:
Een te hete koffie haha daar moet ik om lachen hoor, dan wacht je wat langer tot die voldoende is afgekoeld. Dat doe ik met mijn thee ook :')

Te lauw / koud is namelijk een stuk erger.

Als je geen verstand hebt van koffie moet je misschien daarover geen mening verspreiden. Te hete cappuccino betekent dat de melk te heet verwarmd is en dat komt de smaak absoluut niet te goede.
Dat Carol_Beer haar mond verbrand is haar fout en interesseert me niet. Haar opmerking geeft ook aan dat ze elke koffiebocht drinkt als het maar niet te heet is.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:31

Wauw, die post siert je echt... :')

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:05

herr_balou schreef:
Ineke2 schreef:
Een te hete koffie haha daar moet ik om lachen hoor, dan wacht je wat langer tot die voldoende is afgekoeld. Dat doe ik met mijn thee ook :')

Te lauw / koud is namelijk een stuk erger.

Als je geen verstand hebt van koffie moet je misschien daarover geen mening verspreiden. Te hete cappuccino betekent dat de melk te heet verwarmd is en dat komt de smaak absoluut niet te goede.
Dat Carol_Beer haar mond verbrand is haar fout en interesseert me niet. Haar opmerking geeft ook aan dat ze elke koffiebocht drinkt als het maar niet te heet is.


Ga je lekker? Misschien was de melk in je cappuccino vanochtend een beetje zuur.

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:20

Ineke2 schreef:
Een te hete koffie haha daar moet ik om lachen hoor, dan wacht je wat langer tot die voldoende is afgekoeld. Dat doe ik met mijn thee ook :')

Te lauw / koud is namelijk een stuk erger.


Koffie hoort tussen een bepaalde temperatuur te blijven, is het heter dan gaat dat ten koste van de smaak. Idem met de melk als je cappuccino maakt. Dat luistert allemaal erg nauw, aldus de cursussen die ik gevolgd heb in de horeca

Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:25

Die koffie van de McDonald's was niet 'een beetje' te heet, die mevrouw heeft er derdegraads brandwonden van opgelopen. Groot gelijk dus dat ze een rechtszaak is gestart.

Wat ik graag in een restaurant zou zien: goede en originele vegaburgers, liefst meerdere. Als je vijf verschillende soorten rund- of kipburgers op je kaart kunt zetten, kun je de vegetariers ook wel wat meer keuze bieden dan een Beyond Burger met sla en tomaat :+

LiannePuthzy

Berichten: 6994
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:51

Foaly schreef:
Die koffie van de McDonald's was niet 'een beetje' te heet, die mevrouw heeft er derdegraads brandwonden van opgelopen. Groot gelijk dus dat ze een rechtszaak is gestart.

Wat ik graag in een restaurant zou zien: goede en originele vegaburgers, liefst meerdere. Als je vijf verschillende soorten rund- of kipburgers op je kaart kunt zetten, kun je de vegetariers ook wel wat meer keuze bieden dan een Beyond Burger met sla en tomaat :+


Zo moeilijk lijkt het mij niet om inderdaad verschillende vega(n) burgers op de kaart te plaatsen.
Ik denk dat ik als vleeseter dan ook sneller zou kiezen voor een vega burger als deze inderdaad uit meer bestaat dan sla, tomaat en een burger.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:48

In sommige plaatsen kun je elke burger gewoon met de vega patty bestellen. Vaak staat het niet op de kaart maar kan het als je het vraagt. Of bij heel rijk belegde burgers gewoon het vlees weglaten.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 06:45

herr_balou schreef:
Ineke2 schreef:
Een te hete koffie haha daar moet ik om lachen hoor, dan wacht je wat langer tot die voldoende is afgekoeld. Dat doe ik met mijn thee ook :')

Te lauw / koud is namelijk een stuk erger.

Als je geen verstand hebt van koffie moet je misschien daarover geen mening verspreiden. Te hete cappuccino betekent dat de melk te heet verwarmd is en dat komt de smaak absoluut niet te goede.
Dat Carol_Beer haar mond verbrand is haar fout en interesseert me niet. Haar opmerking geeft ook aan dat ze elke koffiebocht drinkt als het maar niet te heet is.

O wow fijne reactie hoor ;)
Als je koffie niet smaakt dan ga je klagen bij de uitbater of je koopt hem daar niet meer :)*

LiannePuthzy

Berichten: 6994
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 17:03

Niet alleen maar nagerechten met ijs of kaas op de kaart. In bijna alle restaurants waar ik kom zijn de nagerechten met ijs, dat vind ik vaak wel jammer

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:16

Dat vind ik ook enorm saai. Hier zie je gelukkig ook vaak versgebakken wafels met aardbeien en slagroom. En een favoriete bistro van mij heeft de Crepes Suzette gerecycled.

Aethelwulf
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:21

Inderdaad een aparte hoek voor kinderen of liefst helemaal geen kinderen onder de 12.

En vegetarische/vegan keuzes die niet altijd maar een broodje falafel zijn.

Miiej

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:29

Foaly schreef:
Die koffie van de McDonald's was niet 'een beetje' te heet, die mevrouw heeft er derdegraads brandwonden van opgelopen. Groot gelijk dus dat ze een rechtszaak is gestart.

Wat ik graag in een restaurant zou zien: goede en originele vegaburgers, liefst meerdere. Als je vijf verschillende soorten rund- of kipburgers op je kaart kunt zetten, kun je de vegetariers ook wel wat meer keuze bieden dan een Beyond Burger met sla en tomaat :+


Meneer smakers heeft echt hele lekkere burgers *\o/*

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 03:09

Carol_Beer schreef:
herr_balou schreef:
Goede cappuccino. Het is bijna altijd of te heet of te veel melk (= koffie verkeerd) of met een waardeloze boon.


Eindelijk zegt iemand t een keer, TE HETE bestelling mag echt van mij de deur uit, hoe vaak ik wel mn bek heb verbrand :')
In Amerika is er zelfs een macdonalds voor aangeklaagt en verloren, dus mogen ze dat ook doortrekken naar hier..
Vooral bij snackbars heb je gewoon zin in een snelle hap

Vind wel dat de meeste restaurants rookontvriendelijker worden, zelfs op terassen wordt t verboden, in de open buitenlucht! Wordt steeds gekker, een restaurant is om te genieten en daar hoort ook alcohol en tabak bij..


Volgens mij is het verplicht dingen tot een bepaalde temperatuur te verhitten. Of wil je lauwe kroket?

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:15

Zoals al vaker genoemd: voldoende vegetarische opties. Iets meer dan alleen geitenkaas (ik eet ook geen kaas namelijk) en een simpele vega burger (hoewel ik dat ook dikke prima vind)

Verder zou ik het super tof vinden als restaurants bewust omgaan met het inkopen van hun producten of daar uberhaupt transparant in zouden zijn. Dus bijvoorbeeld het bewust inkopen van streekproducten of uit eigen land of biologisch, met een bepaald keurmerk, noem maar op.
Ik doe zelf altijd zo bewust als mogelijk mijn boodschappen en ben daar best wel mee bezig. Ik zou er goed op gaan als ik dat bij restaurants ook terug kan zien.

Ik heb ook een keer meegemaakt in Kaapstad (ZA) dat we naar een populair restaurant gingen waar je van tevoren niet kon reserveren. Iedereen die in de rij staat om op een vrije tafel te wachten kreeg een gratis glas wijn van het huis. Zo’n klein iets maar ik vond het (als wijnliefhebber) ontzettend leuk. Maakt het wachten (wat echt max 10 minuten is) ook leuk ipv stom :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:19

Queelens schreef:
Zoals al vaker genoemd: voldoende vegetarische opties. Iets meer dan alleen geitenkaas (ik eet ook geen kaas namelijk) en een simpele vega burger (hoewel ik dat ook dikke prima vind)

Verder zou ik het super tof vinden als restaurants bewust omgaan met het inkopen van hun producten of daar uberhaupt transparant in zouden zijn. Dus bijvoorbeeld het bewust inkopen van streekproducten of uit eigen land of biologisch, met een bepaald keurmerk, noem maar op.
Ik doe zelf altijd zo bewust als mogelijk mijn boodschappen en ben daar best wel mee bezig. Ik zou er goed op gaan als ik dat bij restaurants ook terug kan zien.

Ik heb ook een keer meegemaakt in Kaapstad (ZA) dat we naar een populair restaurant gingen waar je van tevoren niet kon reserveren. Iedereen die in de rij staat om op een vrije tafel te wachten kreeg een gratis glas wijn van het huis. Zo’n klein iets maar ik vond het (als wijnliefhebber) ontzettend leuk. Maakt het wachten (wat echt max 10 minuten is) ook leuk ipv stom :D


Denk dat je dan in het wat duurdere segment moet zitten om alles biologisch en streekgerelateerd wilt gaan doen. Vaak zijn het duurdere producten en dan wordt de kaart ook duurder, het is maar net wat je doelgroep is.