Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau07
Moderator

Berichten: 1567
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:55

Ik wil graag Akkeroord in Waddinxveen toevoegen.
Het is een wat hoger segment, geen sterrenrestaurant. Ze bieden een kaart aan en een verrassingsmenu van de chef. Altijd voor dat verrassingsmenu gaan! Ik ben er zaterdag voor de derde keer geweest en elke keer is het weer zeven gangen lang een feestje. De gerechten zijn gebalanceerd, en de smaakpapillen worden goed uitgedaagd en verrast.
Ik zag dat ze ook een hele leuke recensie van de gouden pollepel hebben gekregen! Hoe dan ook: een aanrader :D

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:05

fohadie schreef:
secricible schreef:
Wij hebben vanavond een culinaire bierproeverij. Chef is bib gourmand niveau die het lokale bier proeflokaal uitdaagt om bijpassende bieren te zoeken bij 6 gangen diner. Heel leuk evenement steeds! Geen luxe ambiance, wel eten van niveau.


Mag ik vragen waar dit is?



Venray, samenwerking tussen Beejekurf en proeflokaal Goesting. Dit gebeurt eens in de zoveel tijd, volgens mij iedere 6-8 weken. Mocht je meer willen weten stuur maar PB.
Op de avond zelf wordt de nieuwe datum bekend gemaakt en de ervaring is dat 80% van de tickets dan al direct gereserveerd wordt dus je komt er moeilijk tussen :D

En verschil is dat het andere alleen bijzonder hoeft te zijn en niet per sé luxe.
En dit volgens mij niet speciaal bijzonder, maar wel luxe.

fohadie
Berichten: 4298
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:16

Dank voor je antwoorden! Venray is iets te ver weg, wie weet ooit als we weer eens een weekendje weg gaan. :+ En je andere antwoord zou best kunnen idd. Het verschil tussen luxe en bijzonder. Thanks!

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:30

Het is alleen op specifieke (maandag)avonden dus dan moet je creatief weekend vieren :D

Intense avond. Berichten over sluiting v horeca druppelde langzaam binnen. Dus 2 intens gepassioneerde horecamensen die in tranen afscheid namen en geen nieuwe datum durfde te noemen. Had echt een brok in mijn keel.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 06:25

Ik hoop zo dat er een onderscheid gemaakt wordt in de horeca en dat restaurants worden ontzien. Dieptriest voor alle ondernemers.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 06:54

secricible schreef:
Wat mij betreft is dat best breed. Bib gourmand of sterren uiteraard.
.


Ja mee eens. Of genoemd in de Lekker 500

In die lijn kan ik ons plaatselijke restaurant wel noemen.

De Witte Zwaan in De Bilt. (Nog) geen ster. Maar wel aangesloten bij de JRE. En al een positieve recensie is de Michelingids en de lekker 500.
Hij en zijn vrouw hebben duidelijk wel de ambitie om een ster te krijgen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:56

Nu met de Lockdown heb ik me opgegeven voor de online kookclinnic van De Liberije op 31 oktober.
De ingrediënten sturen ze op en dan volg je de instructies online.

Lijkt me echt zo leuk.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:04

Ik zag hem langs komen, super leuk bedacht idd!

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:19

NatasjavE schreef:
Nu met de Lockdown heb ik me opgegeven voor de online kookclinnic van De Liberije op 31 oktober.
De ingrediënten sturen ze op en dan volg je de instructies online.

Lijkt me echt zo leuk.

Super, wel het resultaat dan eventjes showen hier he ;)

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:32

Wat leuk! Ik ben benieuwd naar het resultaat.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:35

Ja zal ik doen.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:20

NatasjavE schreef:
Nu met de Lockdown heb ik me opgegeven voor de online kookclinnic van De Liberije op 31 oktober.
De ingrediënten sturen ze op en dan volg je de instructies online.

Lijkt me echt zo leuk.


Wat leuk! Ga ik ook eens naar kijken, bedankt voor het delen!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:53

Twee stuks aan het rijtje toe te voegen op kruipafstand van mijn huis (handig ivm wijnarrangement *D ):

- Da Vinci 1* in Maasbracht
- De Kolentip aan / boven de haven Maasbracht.

Voor deze laatste breek ik een lans. Vorig jaar augustus werd de zaak overgenomen door de chefkok en veranderde na de eerste lockdown de kaart in 3, 4, 5 of 6 gangen - verrassingsmenu's met bijpassende wijnen. Heerlijke en mooi opgemaakte gerechten, bediening door spontane, maar nette jongeren uit het dorp.
Als wij kennissen en vrienden Maasbracht als binnenvaartdorp laten zien, gaan we hier eten vanwege de sfeer, het eten en een stukje geschiedenis.

Ik hoop ontzettend dat ze de tweede corona lockdown overleven.

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:53

Vrienden van Jacob* op Landgoed Duin&Kruidberg, in Santpoort. Mooie locatie ook :)

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:00

xJolijn schreef:
Vrienden van Jacob* op Landgoed Duin&Kruidberg, in Santpoort. Mooie locatie ook :)


Boek er dan ook meteen een overnachting bij! <3

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 16:05

Jeetje wat veel reacties :wow:

Ik wil het allemaal mooi ordenen en er dan een soort 'bucketlist' van maken.

Nu heb ik iets in mijn hoofd maar ik weet niet of het ook bestaat; een app of webpagina met een (wereld)kaar waar je zelf je plaatsen kunt markeren waar je nog heen wilt, met een foto'tje en kleine beschrijving erbij.. Bestaat dat?

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:25

Ik volg. Jammer dat we niet kunnen nu he...
Ben niet per se van de sterren restaurants. Ik let er eigenlijk ook niet op als ik ergens ga eten.

Maar zo af en toe vind ik dat wel leuk. Een paar jaar terug mijn vriend voor zijn verjaardag meegenomen naar het Nonnetje in Harderwijk. Ik vond het niet heel bijzonder. Maar dat is misschien veranderd.

Als we echt een keer duur uit eten willen bij ons in de buurt gaan we naar Red Sun in Blaricum.
Op curacao gaan we dan naar Baoase. Maar dat is een beetje uit de richting he....

We zijn dol op uit eten gaan, gaan bijna iedere avond. Maar dan is zo duur niet te doen. Dus dat doen we echt maar af en toe bij speciale gelegenheden.

Edit: even de kaart van michelin erbij gepakt. 2 van onze favoriete restaurants staan er wel op.
Hebben voor in de zomer echt fantastische terrassen. Dan zijn we daar wel vaak 1 keer per week. :+
- De goede gooier Blaricum
- Rust wat Laren

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 17:14

Ik heb ondertussen ontdekt dat je op Google in My Maps een eigen map poedersuiker maken met plekken waar je bent geweest en/of nog heen wilt :D

Sure_lee: jammer inderdaad he!

Edit; hier is de link, heb nu een aantal in Groningen en omgeving al ingevoerd voor de mensen die het interessant vinden! Als ik meer tijd heb ga ik alles in dit topic even bij langs :D

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:09

Ik heb veel van mijn favorieten al langs zien komen ( De basiliek, 't Amsterdammertje, 't Nonnetje, Fred) maar wil er nog wel een paar aanraden:
- Soigne in Bussum (1*). Super vriendelijke bediening en sommelier en voelt als thuiskomen
- De Nederlanden in Vreeland
- Voltaire in Leersum

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 18:44


Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 01:07

Twenty2 in Apeldoorn is tof! (Bib gourmand). Wij hebben ze leren kennen met een groupon actie oid, daardoor prima te betalen en een leuke ervaring :)

Daarnaast hebben we hier Jackies in Deventer. Geen ster of bib, maar wel een tof restaurant met leuke verrassingsmenu’s

herr_balou
Berichten: 1453
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:48

Joelia (Rotterdam) ben ik helaas nog nooit geweest maar ik heb een aantal maal genoten van de gerechten die Mario Ridder in De Zwethheul maakte, hij zal het vast niet verleerd zijn.

Ooit bij Savelberg (Voorhout) gegeten toen het nog een sterrenrestaurant was, wat een domper was dat. Het was mij werkelijk een raadsel waarom het een ster had.

Op Texel is Bij Jef (Den Hoorn) te vinden, daar heb ik een aantal jaar geleden gegeten en dat was heel fijn. Helaas is het er daarna nooit meer van gekomen, of net op vakantie toen wij er waren en nu hebben we een hond die niet alleen kan zijn (in een vreemde omgeving) en niet welkom is.

De Posthoorn (Monnickendam) zag ik hier nog niet voorbij komen en vind ik een aanrader. Helaas is de zeer goede sommelier een aantal jaar geleden vertrokken en is er nooit een écht goede vervanging gekomen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:53

Had ik de posthoorn niet genoemd? Wij hebben daar echt een gouden avond gehad. Denk nog met de vorige sommelier dan want die was idd schitterend. Ook heel fijn geslapen en goed ontbijt.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:01

herr_balou schreef:
Joelia (Rotterdam) ben ik helaas nog nooit geweest maar ik heb een aantal maal genoten van de gerechten die Mario Ridder in De Zwethheul maakte, hij zal het vast niet verleerd zijn.

Hij was het idd niet verleerd, maar de nieuwe eigenaar (nu heet het Aan de Zweth) kan ook erg goed koken. Afgelopen zomer weer geweest.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:04

NatasjavE schreef:
Nu met de Lockdown heb ik me opgegeven voor de online kookclinnic van De Liberije op 31 oktober.
De ingrediënten sturen ze op en dan volg je de instructies online.

Lijkt me echt zo leuk.

dat is gaaf!