Geen-zin-om-te-koken Recepten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Raineri
Berichten: 6233
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Geen-zin-om-te-koken Recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:03

Toen ik alleen woonde maakte ik vaak instant noodle soep en voegde ik zelf nog groente (en een ei) toe.

s1993

Berichten: 2120
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:28

Leuk topic! Als ik geen zin heb om te koken eet ik nog wel eens een omelet met soepgroenten: Zak soepgroenten in de pan gooien, wat eieren, een scheut melk en kruiden (ik gebruik zelf bouillonpoeder) erdoor mengen en dan even bakken tot het gaar is (doe ik zelf op laag vuur met de deksel erop, dan hoef ik er niet bij te krijgen). Simpel, snel en voedzaam :)

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Re: Geen-zin-om-te-koken Recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:57

Wat een heerlijke gerechten staan ertussen <3 ga er een aantal zeker van overnemen in mn recepten lijst :o

Als ik snel wil zijn maak ik vaak roerei met spinazie, cherrytomaatjes en spekjes. Eerst spekjes bakken, ondertussen de tomaatjes in 2 of 4 snijden. Dan een flinke hand spinazie bij de spekjes gooien en laten slinken, ondertussen 4 of 5 eieren in een kom klutsen met melk, peper en zout. Tomaatjes bij de spekjes en spinazie gooien, alles mengen, gekluste eieren erbij gooien, even laten voor wat het is en daarna roeren tot een roer ei. Paar minuten bakken en klaar.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Geen-zin-om-te-koken Recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:22

Ook snel klaar. Instant aardappelpuree. Andijvie en spekjes.

Zo klaar rn kan letterlijk allemaal in een pan.

Spekjes aan braden, andijvie erbij (als je je andijvie gaar wilt hebben). Alles een kant op in de pan schuiven. Hoeveelheid water van de pakjes instant puree erbij, poeder erbij, roeren en klaar.

En als je je andijvie wel rauw wilt eten, dan doe je die er pas als laatste bij.

Het is letterlijk in minuten klaar. Lol.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:09

- verse pasta met verse pastasaus (beide kant en klaar uit de koeling) met cherrytomaatjes.
- hutspot: hutspotgroenten (kant en klaar) koken met een bouillonblokje erin, instant aardappelpuree van Maggi maken (alleen kokend water toevoegen, wij gebruiken daarvoor een deel van het kookvocht van de hutspotgroente; de rest van het kookvocht wegdoen). Tijdens het koken de rookworst in stukjes snijden. Alles door elkaar mengen. De rookworst warmt door de hutspot op. Evt met een lik mosterd eten.
- soep in zak

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:13

Beetje pasta koken, kip bakken, potje pesto, hoeveelheid naar smaak, toevoegen, crème freche naar smaak toevoegen en klaar.

Max 20 minuten bezig

Eventueel voorgesneden sla ernaast met olijf,fetakaas,dressing of net wat je lekker vind.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:44

We eten trouwens ook regelmatig kant en klare quiche van de Albert Heijn. 1 quiche per persoon. Opwarmen en klaar.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Geen-zin-om-te-koken Recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:55

Uitje fruiten, paar champignons in stukjes er bij, tomaat in stukjes er bij, wat italiaanse kruiden er over. 2 eitjes klutsen en er door heen roeren, even garen en roeren en op een (geroosterd) boterhammetje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:11

nynke55 schreef:
Uitje fruiten, paar champignons in stukjes er bij, tomaat in stukjes er bij, wat italiaanse kruiden er over. 2 eitjes klutsen en er door heen roeren, even garen en roeren en op een (geroosterd) boterhammetje.

Oh, dat klinkt goed :9.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:50

Ik heb zojuist super makkelijk een champignon soep gemaakt.
Men neme een champignon soep pakje van honig.
1 liter water
250 gram champignons
60 ml kookroom
Eventueel nog wat bieslook

Zet 1 liter water in de pan op het vuur en doe daarbij het zakje van honig
Champignons snijden en ook in de pan doen.
10 minuten moet alles zachtjes doorkoken.
Dan de kookroom erbij, even roeren en dat ook warm laten worden.
De eventuele bieslook fijn snipperen en erbij doen. Klaar is de soep *\o/*
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 13-05-22 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

jazza
Berichten: 71
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:45

black_kelpie schreef:
Mijn go-to simpele en snelle gerecht is een traybake. Ik gooi er van alles in, maar favoriet is courgette, champignons, rode ui, cherry tomaten en gnocchi. Pesto arrabbiata erdoor, olijfolie, scheut balsamico azijn, verse rozemarijn en tijm uit de tuin, venkelzaad, zout en peper. Vaak gaan er spekjes door, kleine blokjes chorizo is ook lekker, of chipolata worstjes :9

Hele zooi in de oven zetten en het wordt vanzelf ontzettend lekker. Beetje parmezaan erover of, nog beter, cottage cheese met citroen en peper :j

Klinkt ingewikkeld, maar het is 5 minuten werk en 25 minuten op de bank hangen tot het klaar is :D



Yep, met cottage cheese met citroen en peper!
Vanavond maar eens geprobeerd, want het leek wel lekker
Collectief ‘finger licking good’ bevonden
en inderdaad doodsimpel

Aanrader deze!