Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:43

Amado7 schreef:
En dan kaas er over, in de oven en tadaaa <3



:):) :9 nog een paar stukjes jalapeno peper erbij, stukjes chorizo worst, guacamole en een soort crème fraiche saus heerlijk

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:46

verootjoo schreef:
Is niet iets van de laatste tijd denk ik. Ik mis nog steeds de oude brossen van vroeger |( (zeg maar de jaren ‘90, toen waren die pas lekker :9)


ga ik nog ff verder terug...de oude Snickers, destijds nog in een rode verpakking in de jaren 70. Mijn vader nam toen soms 1 Snickers mee die we dan met z'n vieren deelden. Smaakte totaal anders dan nu, ik denk dat het vooral door de smaak van de chocolade komt. Tegenwoordig lang zo lekker niet meer :(

maralyn

Berichten: 10424
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:47

Dat heb ik met crackito chips wat nergens meer te krijgen is.

Albert Heijn heeft ze er uit gehaald. Laat dat nu Dé chips zijn die ik helemaal het einde vind!

Gelukkig heeft de Jumbo ze nog wel.
Laatst bij de Coop ook zoeken. Geen crackito... :'(

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:57

En bedankt he..... Net een kilo eraf, vind ik mezelf ineens met een zak Dorito's in de ene, en een zak kaas in de andere hand :')

...en de creme fraiche is onderweg :+

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:01

Ooh wat naar voor je |( Ik was vroeger dol op de Cream & Chives smaak van Lays. Die ging er toen uit en is nu veeeel viezer weer teruggekomen. Was zo teleurgesteld toen ie eruit ging. Ineens zag ik een vergelijkbare smaak liggen, maar helaas niet zo lekker als de oude.

Coca cola heeft ook ooit de smaak veranderd en toen daalden de verkoopcijfers zo ernstig dat ze het hebben teruggedraaid. Er is dus hoop voor je!

troi
Berichten: 17015
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:03

Wat een vreselijk topic dit, ik krijg enorme zin in chips >;)

Paprika ribbel chips, met bbqsaus en ve kaas uit de oven, yummie!!

Hiraeth

Berichten: 3223
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:05

Dit hele topic zie ik mensen dingen noemen waarvan ik denk: "Ooh, dat lijkt me lekker!"

Dan herinner ik me de titel en de strekking van het topic en word ik verdrietig. :')

Ashleytjuhh

Berichten: 6666
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:08

ik best hier de supermarkten afgaan en alle oude zakken er tussen uitzoeken en naar je opsturen :')

ik snap ook niet waarom ze soms ineens dingen veranderen :n

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:09

Ashleytjuhh schreef:
ik best hier de supermarkten afgaan en alle oude zakken er tussen uitzoeken en naar je opsturen :')


Dit bedacht ik me ook!

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:11

Ik moest stiekem heel hard lachen toen we bij de deka naar oude zakken aan het zoeken waren! Maar ik snap je frustratie. Ik weet hoe vréselijk verslaafd jij bent aan dus chips :')
Ik ben juist verslaafd aan de super chips paprika van lays :9

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:11

Oh als ik iets haat, dan is het wel een verbeterde smaak of een smaak die verdwijnt! |(

Heel lang verslaafd geweest aan de Lays barbecue ham, maar die is ook niet meer te vreten. Vervolgens de thai sweet chili, maar die is nog wel goed te doen. Daarna de nibbit snakes tot ze ineens verdwenen uit het schap ;( Nu al een aantal jaar de Deep rigded sweet chili en ik ga echt huilen als deze verandert of verdwijnt :')

NatasjavE schreef:
Ik hoop echt dat ze de grenadine met rust laten.

Ik zweer bij de grenadine van de Lidl! Dat is echt de enige die echt lekker is.

Myka

Berichten: 700
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:13

Ceffyl schreef:
Ooh wat naar voor je |( Ik was vroeger dol op de Cream & Chives smaak van Lays. Die ging er toen uit en is nu veeeel viezer weer teruggekomen. Was zo teleurgesteld toen ie eruit ging. Ineens zag ik een vergelijkbare smaak liggen, maar helaas niet zo lekker als de oude.

Coca cola heeft ook ooit de smaak veranderd en toen daalden de verkoopcijfers zo ernstig dat ze het hebben teruggedraaid. Er is dus hoop voor je!

Ik ging precies dit type, die chips!!!! Niet te evenaren.
Soms denk ik wel eens dat ik het allemaal geromantiseerd heb in mijn hoofd.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:16

Birgit01 schreef:
Mijn vader had dat pas met boter, klaagden meer mensen over en is terug veranderd! Dus hoop!

En mijn lievelingschips waren vroeger amsterdammertjes, van die paaltjes! Zou er nog zin in hebben, maar al heel lang verdwenen!

Jaaaaa, uit eind jaren 80 begin 90! Van Duyvis. Ze smaakten naar pizza. En van het zelfde merk had je ook Lucky Lips en die waren pikant.

Maar ook de Lays raad de smaak van een aantal jaar geleden met kaas en chilismaak vond ik superlekker, maar die werd ook gewoon weer uit het assortiment gehaald.

En de Lays Teriyaki superchips...

Alle lekkere smaken gaan er uit of veranderen. De paprika vind ik ook flauwer van smaak geworden door de jaren heen.

Enige die nog redelijk origineel smaakt vind ik de Croky Bolognaise.

DemDeempel

Berichten: 1076
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:19

Oh dat was het dus, normaal haalde ik altijd de echte doritos want mijn vriend is verslaafd aan die zwarte maar hij had inderdaad een andere smaak.
Nu haal ik altijd huismerk sweet chili nachos van de Aldi en die vindt mijn vriend (en ik stiekem ook) net zo lekker of misschien zelf lekkerder.

troi
Berichten: 17015
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:20

elnienjo schreef:
[
Alle lekkere smaken gaan er uit of veranderen. De paprika vind ik ook flauwer van smaak geworden door de jaren heen.


Klopt als een bus! Ik haal potjes gerookte paprikapoeder en maak het daarmee een stukje sterker. Werkt geweldig!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:23

Ghostattack schreef:
NatasjavE schreef:
Ik hoop echt dat ze de grenadine met rust laten.

Ik zweer bij de grenadine van de Lidl! Dat is echt de enige die echt lekker is.


Dank...ik ga hem proberen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:29

Balen ts

Dat heb ik met de ouderwetse vanille pudding van Mona. Vroeger zat er soort witte saus laagje.. nu alleen aardbeiensaus laagje.. en dat vind ik dus niet lekker..,

Independence
Berichten: 1379
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:31

Zeggen jullie trouwens sjips of tjips?

Tegenwoordig eet ik bijna geen chips meer, maar ik was altijd gek op de barbecue ham van Lays, tot de smaak werd veranderd. Mijn favoriet nu is Lays thai sweet chili

grizzlybear

Berichten: 361
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:39

Ik vond al dat hij anders smaakte maar ik dacht dat het aan mij lag. Ik vind hem zoeter en minder pittig. Ik vind het wel echt jammer Want ik vond de vorige smaak echt lekkerder. Ik vraag me af waarom ze het veranderf hebben.

RawrJarig

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:47

Ceffyl schreef:
Ooh wat naar voor je |( Ik was vroeger dol op de Cream & Chives smaak van Lays. Die ging er toen uit en is nu veeeel viezer weer teruggekomen.


De originele Cream & Chives! _/-\o_ Volgens mij is het inmiddels 15 jaar geleden maar die mis ik nog steeds! Dat was echt de lekkerste chips ooit, toen was het ook nog Smith's geloof ik, een lichtblauw/groene zak. Onze hele familie was er gek op... Jemig ik kan me de smaak nog steeds voor de geest halen en geen enkele (sour) cream of chives chips is ooit bij die smaak in de buurt gekomen.

Oh en de Croky bolognese was voor de millenniumwisseling ook veel lekkerder. -O-

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:49

Trouwens, niet alleen de smaak is anders van de dorito's, maar ik vind ze ook minder krokant en meer luchtiger... Ook vervelend haha

lein82

Berichten: 298
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: aan de kust

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:55

Ik had dat met de ketchup chips van Croky. Een zwarte zak was dat, halverwege de jaren '90. Oh, die waren zo lekker _/-\o_ . Nooit meer zulke lekkere chips gevonden

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:56

Ohja ik ken de Cream & Chives ook nog! Die was echt vet lekker!
Maar naast deze ook genoeg ander eten/drinken/producten die plotseling verdwenen of rigoreus veranderden. Dan vraag ik me toch altijd af of ik dan de enige was die er gek op was :+
Ik vond de groene Heinzketchup super gaaf. Maxibon ijs was ik helemaal verliefd op.
Ik heb ook vaak met deo gehad dat mijn soort niet meer werd verkocht. En met maandverband; de Always met lekker geurtje. Die heeft niet lang in de schappen gelegen.

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:02

plutolover schreef:
Balen ts

Dat heb ik met de ouderwetse vanille pudding van Mona. Vroeger zat er soort witte saus laagje.. nu alleen aardbeiensaus laagje.. en dat vind ik dus niet lekker..,


Dat heb ik met de caramel pudding, die had eerst ook een wit sausje is nu ook veranderd, de pudding zelf is ook anders van structuur.
Daar baal ik echt van, ik vond hem zo lekker.

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 23:25

Ja hij moet wel op inderdaad, hij is al aangebroken, maar vrijdag mag ik hem opmaken van mezelf. Ik kijk er al naar uit, maar tegelijkertijd ook niet. Want ja... voor het allerlaatst die heerlijke smaak! Die van de Aldi vind ik er eigenlijk helemaal niet op lijken, haha. Ben nogal kritisch :') Ik ben ook bezig met afvallen en als ik dan chips mag, dan wil ik wel dat ie het waard is. En dat heb ik eigenlijk alleen bij de originele zwart doritos..

Hahah ik heb inderdaad met Simone alle oude zakken bij de Deka uit staan zoeken op houdbaarheidsdatum. Dus mocht iemand oude zakken tegenkomen, let me know! Ik wil ze allemaal en zou serieus best verzendkost willen betalen als iemand ze op wil sturen hahaha _O- Hij smaakt inderdaad een soort zoetig en het scherpe is er helemaal vanaf. Echt zonde! Lijkt wel een soort ketchup achtige smaak. Ik zal eens terugmailen om te vragen waarom ze hem nou eigenlijk veranderd hebben.

Ennee... allemaal niet vergeten te klagen he.

Misschien kunnen we elkaar in dit topic helpen en allemaal bij de fabrikant klagen over elkaars eten := Opent er straks juist een telleurgestelde bokker een topic dat haar lievelings chips terug veranderd is door een stel klagende bokkers :') }>

Kent iemand trouwens luchtig toetje nog van Friesche Vlag ? Dat was ook zooo lekker, vooral de aardbeismaak. Die is toen overgenomen door Melkunie en was ineens ook helemaal niet meer lekker..