Jouw favoriete restaurant?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willemiens

Berichten: 946
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:39


CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:40

Ik ben echt weg van Wagamama :D

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:01

Saleisha schreef:
astridastrid schreef:
Die ga ik eens proberen!

Was laatst in Librije's Zusje** en vond dat een beetje tegenvallen (voor het geld). Wil ook graag naar The White Room. Ik ben denk de enige die Ciel Blue** echt niks vond haha, wat een star restaurant en "50 bereidingen van komkommer" hoeft van mij ook weer niet zo HAHA.


Ik was ook niet helemaal overtuigd van Librije's Zusje. Ciel Bleu ben ik heel benieuwd naar, maar die viel jou dus tegen?


Ik heb 5 jaar geleden bij Librije’s Zusje gegeten en heb toen heerlijk gegeten, maar ik vond de beleving en de gerechten bij De Echoput (haute cuisine, geen ster) toch beter. We hadden toen gekozen voor de zintuigenbeleving waarbij al je zintuigen geprikkeld werden.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:18

Ik vind als student de Happy Italy heel erg fijn, het is veel en prima eten wat je krijgt voor het geld. Maar of dat echt uit eten gaan is? :')

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:24

Ikwashier schreef:
Ik ben al bezig met een restaurantlijst per provincie :') Alleen heb ik een heel leuk hotel gezien in Eindhoven, mensen daar nog tips? Die lijst gebruik ik verder in mijn leven vast nog een aantal keer, vandaar dat ik stug doorga

Boeken zonder ontbijt en dan gaan ontbijten bij Meneer De Boer! Wat een geweldige man is dat zeg :D

Hoop niet dat je The Crown Hotel op het oog hebt... Dat raad ik af :+

liberia
Berichten: 526
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:26

En op Texel het Pakhuys!

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:40

eclair98 schreef:
Ik vind als student de Happy Italy heel erg fijn, het is veel en prima eten wat je krijgt voor het geld. Maar of dat echt uit eten gaan is? :')


Zelfs als niet student vind ik het echt heel prima, zeker voor dat geld :) Is natuurlijk niet culinair hoogstaand, en misschien ook niet "echt" uit eten, maar ik heb er wel altijd heel lekker gegeten. Wij doen het vooral als we naar de bios gaan, ff snel hapje eten en dan een film.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet erg vaak echt luxe restaurants heb bezocht, er eigenlijk nooit het geld voor over gehad, terwijl ik wel echt van lekker eten houd. Misschien toch maar eens doen... Ik vind alleen bij echt lekker eten ook een echt lekkere wijn horen, dus dan is het niet zo handig als je daarna nog een uur met de auto moet. Dus misschien maar eens een weekendje weg plannen :)*
In Alkmaar gaan we wel regelmatig uit eten. We hebben laatst heel lekker gegeten bij Turfmarkt, en we komen ook graag bij de Lindetuin (allemaal kleine gerechtjes voor een vaste prijs, maar geen tapas). Voorheen ook vaak bij Abby's, maar daar zijn we weer een beetje op uitgekeken.
Oh, en Italico Ristobar niet vergeten, een kleine, heel sfeervolle Italiaan. Geweldige service en heerlijk eten!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:44

Wij combineren het idd vaak met een overnachting :j Want ik neem altijd het wijnarrangement haha.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:55

Ik had destijds het geluk een nogal gulle baas te hebben waarmee ik luxe hebben gegeten.
Vroeger ook weleens met mijn vader mee naar sterrenrestaurants (hij hield van haute cuisine).
Heb in Frankrijk 1x in een restaurant met 3 sterren gegeten als puber, ik rookte toen nog (jaren geleden mocht je nog in het restaurant roken) en bij elk tikje as dat ik in de asbak deed werd de asbak vervangen voor een nieuwe door de ober die achter mij tegen de muur paraat stond.

Werd er gek van, je kan een hoog serviceniveau ook overdrijven :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10478
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:07

Ik mag misschien niks anders zeggen, maar het is wel degelijk zo; ik vind mijn eigen restaurant het beste :o :Y) Alleen is dat compleet uit de richting haha

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:11

Oh ja, mijn man is gisteren bij Vermeer in Amsterdam geweest, die was daar erg van onder de indruk. Schijnt ook redelijk luxe te zijn.

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:43

Castilja schreef:
Je hebt verspreid over het land 'proeflokaal Bregje'. Ben daar met m'n ouders en broer uit eten geweest, we waren enorm verrast door de prijs/kwaliteit verhouding. Je betaalt echt niet veel, geloof iets van max. 16 euro p.p. voor 3 gangen en het zijn flinke porties en enorm lekker. Aanrader! :D :D

Deze is voor het geld absoluut een aanrader! Doordeweeks 14,50 en weekend 16,50 voor 3 gangen, exclusief drankjes. Geen grote porties, geen hele bijzondere gerechten. Maar met een klein budget kan je hier een prima avond hebben.

Esmee_RS

Berichten: 4882
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:56

Sumo! Ik hou niet van vis, maar wel van sushi en zij hebben zo veel keus in sushi zonder vis! <3 Voor Italiaans is Very Italian Pizza favoriet.
Mij doe je niet zo'n plezier met hele chique restaurants met dito voedsel.

Sure_lee

Berichten: 10404
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:03

Hey TS, ga je het lijstje per provincie ook hier plaatsen?
Lijkt me super handig.

Vanavond gaan we Red Sun in Blaricum uitproberen nav een tip hier.
En het vuurtoren eiland wat jij opperde lijkt me ook een keer gaaf om te doen.

Gisteren waren we bij Limes in Naarden Vesting en daar was ook Peter R de Vries aan het eten haha

Ik vind qua prijs kwaliteit Bregje en Happy Italy ook echt goed.
Niet voor een speciaal avondje. Maar gewoon voor door de weeks echt meer dan prima!

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:33

Ik zie hier 3x Spectakel in Haarlem voorbij komen. Dat vind ik dus echt een afknapper! Behalve dat je kleine porties voor veel geld krijgt, is de kwaliteit om te huilen en de bediening niet altijd even vriendel8jk. Daarnaast is mijn ervaring dat je onnodig lang moet wachten. De prijs-kwaliteit is echt zoek.

Misschien heb ik altijd pech gehad, maar als je kwaliteit "gewend" bent, is dit om te huilen: verbrand, te lang gebakken, sausje zo vol met pepers dat je niets anders meer proeft, meer saus dan vlees, dus proef je alleen saus en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Tuurlijk, leuk om eens uit te proberen want ze hebben exotise gerechten die je in nl niet snel krijgt, maar verwacht er vooral niet te veel van. Was voor mij een grote teleurstelling en ik kom er nooit meer. (ondanks dat ik vlakbij woon.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:36

Oh ik ben er 2 keer geweest en beide keren was het echt een culinair feestje met superattente bediening! Is al wel 10 jaar en 7 jaar terug :P

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:10

eekhoornerik schreef:
Vroeger trouwens erg favoriet (wel prijzig): Tante Koosje in Loenen aan de Vecht.

Nog steeds erg goed! En gezellig

Daarnaast Blok in Amersfoort.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:18

Castilja schreef:
Je hebt verspreid over het land 'proeflokaal Bregje'. Ben daar met m'n ouders en broer uit eten geweest, we waren enorm verrast door de prijs/kwaliteit verhouding. Je betaalt echt niet veel, geloof iets van max. 16 euro p.p. voor 3 gangen en het zijn flinke porties en enorm lekker. Aanrader! :D :D


Als ik het goed heb zijn Proeflokaal Bregje en De Beren van dezelfde eigenaar als La Cubanita. Ik heb een periode bij La Cubanita gewerkt en sindsdien eet ik er zelf toch wat minder graag. En toch vind ik dat je vaak bij dat soort restaurants, ookal is het leuk betaalbaar, alsnog net zo veel kwijt bent als wanneer je bij een "gewoon restaurant, iets luxer" een hoofdgerecht met een drankje neemt.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:55

Brasserie ‘t Zusje in Nijmegen
Restaurant Uno in Zwolle en Lelystad
Koperenhoogte in Zwolle

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 21:38

Sure_lee schreef:
Hey TS, ga je het lijstje per provincie ook hier plaatsen?
Lijkt me super handig.


Zou echt handig zijn idd! Aangezien ik nogal wat rond reis door Nederland haha

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:05

Eindhoven
Da Verdi
Tortillas
Yakitori
In de buurt van Eindhoven
Chalet Couvert

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:09

esje01 schreef:
Eindhoven
Da Verdi
Tortillas
Yakitori
Lobster en ox
In de buurt van Eindhoven
Chalet Couvert


Nog eentje toegevoegd

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:26

Rodizio in Scheveningen <3
Is een Braziliaans steak restaurant, zeker een aanrader voor een leuke, gezellige avond met lekker eten!

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:31

DewiRox schreef:
Castilja schreef:
Je hebt verspreid over het land 'proeflokaal Bregje'. Ben daar met m'n ouders en broer uit eten geweest, we waren enorm verrast door de prijs/kwaliteit verhouding. Je betaalt echt niet veel, geloof iets van max. 16 euro p.p. voor 3 gangen en het zijn flinke porties en enorm lekker. Aanrader! :D :D


Als ik het goed heb zijn Proeflokaal Bregje en De Beren van dezelfde eigenaar als La Cubanita. Ik heb een periode bij La Cubanita gewerkt en sindsdien eet ik er zelf toch wat minder graag. En toch vind ik dat je vaak bij dat soort restaurants, ookal is het leuk betaalbaar, alsnog net zo veel kwijt bent als wanneer je bij een "gewoon restaurant, iets luxer" een hoofdgerecht met een drankje neemt.


Oh dat wist ik niet van La Cubanita, wat grappig. Hoe komt het dat je er zelf minder graag eet?
Bregje was bij ons echt enorm goed bevallen, dus ben wel even benieuwd {:)

Sure_lee

Berichten: 10404
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 23:48

Red Sun was echt goed! Super kwaliteit Japans eten.
Ook leuk als je BN zou willen spotten haha
Heb in ieder geval John de Mol en Pauline Huizinga voorbij zien komen.