Too good to go

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:23

Gewoon om mijn reactievermogen te testen vandaag opnieuw geprobeerd om een pakket van de Lidl te bemachtigen. Het daadwerkelijk ophalen wordt 'm alleen niet, omdat ik morgen niet thuis ben. Kom ik er deze keer verdorie wel doorheen! :')

Jouw pakket ziet er echt geweldig uit Maik. Zo een wil ik er ook wel!

Wat zuur van het geannuleerde Hema feestpakket manonnevot.

Kookaburra

Berichten: 5400
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:28

Afbeelding
Chocolademelk in wording :D
Op de achtergrond 'can you feel the love' van Elton John. Heerlijk!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:36

Wat een prachtig Lidl - pakket weer!

Manonnevot, wat een geweldige accountnaam :D . Hoefde niet te kijken waar je vandaan komt :P .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:40

Heel de middag in de keuken gestaan. Maar ik hoef niet meer te koken komende week. :D

Wortelen en ui samen met flespompoen verwerkt in pompoensoep, met appel en lekkere kruiden.
Stamppot peen en uien van de aardappelen en wortelen.
Sajoerboontjes met tofu van de sperzieboontjes.
Morgen maak ik nog even chili sin carne van de laatste paprika's en de prei. Zet ik nu vast de gedroogde bonen in de week...

De spinazie die gisteren in het Lidl-pakket zat was te plakkerig. Maar de kippen vonden het heerlijk.

Het is handig als je wat basisingrediënten in huis hebt. Kruiden, knoflook, bouillon, bonen, tomatenblokjes, kokosmelk, pepertje etc. Dan kan je met zo'n groentenpakket echt alle kanten uit. En van zo ongeveer alles kan je in ieder geval soep maken.

De pompoensoep:

Afbeelding

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:24

Hatsjiekiedee ... zo doe je dat. Lekker hoor, goed bezig! +:)+

Kookaburra

Berichten: 5400
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:12

safina schreef:
Heel de middag in de keuken gestaan. Maar ik hoef niet meer te koken komende week. :D

Wortelen en ui samen met flespompoen verwerkt in pompoensoep, met appel en lekkere kruiden.
Stamppot peen en uien van de aardappelen en wortelen.
Sajoerboontjes met tofu van de sperzieboontjes.
Morgen maak ik nog even chili sin carne van de laatste paprika's en de prei. Zet ik nu vast de gedroogde bonen in de week...

De spinazie die gisteren in het Lidl-pakket zat was te plakkerig. Maar de kippen vonden het heerlijk.

Het is handig als je wat basisingrediënten in huis hebt. Kruiden, knoflook, bouillon, bonen, tomatenblokjes, kokosmelk, pepertje etc. Dan kan je met zo'n groentenpakket echt alle kanten uit. En van zo ongeveer alles kan je in ieder geval soep maken.

De pompoensoep:

[ [url=m/Ayjba3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Lekker bezig!

Anoniem

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:25

Vandaag nog paddenstoelenrisotto gemaakt van de champignons en prei. En chili van alle paprika's. Ik ben voorlopig klaar. Geen groentenpakketten meer de komende week.

Kookaburra

Berichten: 5400
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:35

Volgensmij vind jij het ook niet erg om in de keuken te staan? :D

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:00

Jaaaaa, ik heb eindelijk een groente en fruit box bij de Lidl gescoord en wat een monsterpakket! :D

Afbeelding

- 2 trossen banen
- net mandarijnen
- tros blauwe druiven
- 1kg kakifruit
- stronk broccoli
- 900g spliterwten
- 1kg iets kruimige aardappelen
- zak gember
- 4 trostomaten
- 2 verpakkingen citroengras
- 300g snackpaprika's
- 1kg bio wortelen
- 750g bospeen
- bosui

Zien wat ik daar allemaal van kan maken. Wortelsoep met gember en citroengras, bananenbrood, hutspot, erwtensoep...

Hoe doen jullie dat eigenlijk met de rest van de boodschappen? Omdat ik pas bij de kassa weet wat er in het pakket zit, heb ik nog geen idee wat ik er allemaal mee kan klaarmaken en welke ingrediënten ik daar verder voor nodig heb. Ik doe de boodschappen nu dus maar in twee keer, maar misschien hebben jullie slimme tips?

Kookaburra

Berichten: 5400
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:59

Wow, wat een pakket!

De vraag van jou vond ik inderdaad ook een lastig iets. Ik zorgde er voor dat ik de ophaal-avond ook iets kon klaarmaken met hetgeen ik al in huis had. Als er in het pakket iets zat waarmee ik zo een maaltijd kon bedenken deed ik dat. Volgende dag deed ik boodschappen. Maar dat is niet ideaal. Nu al helemaal niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:12

Wat een pakket zeg!

Ik kies gewoon recepten met ingredienten die ik al in huis heb. Of ik pas de recepten wat aan. Gember en citroengras heb ik altijd in de vriezer bijvoorbeeld.

Ik heb trouwens de hele week nog niet gekookt. Vandaag warm ik hutspot op. Gisteren hadden we pompoensoep. Eergisteren kregen we eten van het werk en had ik voor mn man sajoerboontjes klaargelegd. En de dag daarvoor chili geloof ik. Ook geen afwas. Wel heel relaxed.

caro29
Berichten: 8045
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:20

Ik haal ook wel eens eerst het pakket en ga daarna boodschappen doen. Dat weet ik wat ik eventueel nog moet hebben

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:31

Gooi je de citroengras en gember zo de vriezer in of snijd je ze vooraf fijn of doe je er iets anders mee? Vooral van de gember heb ik zoveel dat het wel handig is om dat in de vriezer te bewaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:58

Chanen schreef:
Gooi je de citroengras en gember zo de vriezer in of snijd je ze vooraf fijn of doe je er iets anders mee? Vooral van de gember heb ik zoveel dat het wel handig is om dat in de vriezer te bewaren.


Ik gooi het zo de vriezer in. Gember rasp ik bevroren, dat gaat prima. Citroengras laat ik in gerechten heel. Wel sla ik het altijd plat met de achterkant van een hakmes als ik het ga gebruiken. (2 minuut 36 op deze video )

Ik heb een vriezer vol met ingredienten. Rawit, andere pepers, salamblad, garnalen, parmezaan en pecorino (ja, echt! dat rasp ik dus ook bevroren), sommige kruiden etc etc. En een kelder vol. Daar liggen altijd wel wat noten om in een gerecht te mikken. Of kokosmelk. Of blokjes tomaat. Of knoflook. Of ui.
En een enorme lade vol gedroogde kruiden natuurlijk.

Ik overweeg voor kerst een groentenfruitbox te scoren. Ben benieuwd of dat gaat lukken.

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:13

Prachtige ingrediënten voor een curry!

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 09:28

Goeie tips, dank je safina.
Volgens mij gebruik ik mijn vriezer lang zo optimaal niet als zou kunnen. Voor de hand liggende zaken als brood, vleesvervangers en groenten die in de winkel al in de diepvries lagen gooi ik er in, net als kliekjes, maar ik vergeet weleens dat ik paprika ook in stukken in de diepvries kan leggen of zoals jij dat doet kruiden kunt bewaren. Zien of ik dat wat meer in mijn systeem krijg. In elk geval liggen de gember en het citroengras er inmiddels in.

Curry is inderdaad een goed idee! Kokosmelk heb ik wel in de voorraadkast staan. :D

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:34

Smaakaron Groningen again <3 *\o/*

Afbeelding

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:08

Vandaag een goede box bij plus gehaald, zeker meer dan 15 euro. 2 x flinke kant en klare salades en 1 nasi saté, makreelfilet, rouwkost, pompoenblokjes, vijgen, aardappelschijfjes, breaker, andijvie. Geloof dat dat het was. Net makreel salade met de rouwkost gemaakt en straks de aardappelschijfjes met gehaktbal die ik nog heb en spinazie maken. De nasi en saté gaat in vriezer en de pompoen ook. Van de salades ga ik alleen de garnalen en de spek gebruiken gezien ik niet zulke grote maaltijden eet, dat is wel zonde maar ach, de rest word goed benut

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:30

Vandaag eens pakketje gehaald bij de kaaswinkel. Alexanderhoeve in Amersfoort.
Brood ruikt heerlijk <3 alleen geen idee wat voor kaasje de groene is.

Afbeelding

Sting

Berichten: 12862
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:23

Pesto? Of kruiden? Broodje ziet er heerlijk uit!

Ik had maandag een pakket van de Lidl, maar werd geannuleerd... Toen maar soep uit blik gegeten, had geen inspiratie _O-

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 02:08

Er staat een geit op zag ik vanmorgen, dus ik denk geitenkaas met iets erdoor of zo.

Vandaag een pakket van de Lidl, en 2 maaltijden bij Wit Lof.
Afbeelding
Afbeelding

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:45

Heerlijk pakket van de Lidl

En had ook nog een bak macaroni groentes en beleg met datum van morgen in de 25 cent bak meegenomen

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:56

Ik ga hopen op het scoren van een gourmet box. Heb alleen geen idee wanneer die beschikbaar komen.

Anoniem

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:51

Vandaag weer een Lidl groentenpakket gescoord. De aubergine, paprika en de tomaten met wat walnoten (die ik nog had) omgezet in gevulde aubergines. Daar komt dan de krulsla met kakifruit en feta (die ik nog had) bij.

Er zaten veel mandarijnen in. En hoewel het fruit bij de Lidl best goed is, ben ik een z**kerd als het om mandarijnen gaat. Want die wil ik alleen van mijn favoriete fruitkraam op de markt. Die smaken namelijk als sappige snoepjes. Maar ik moest toch wat met die mandarijnen... Nou was ik ooit op Sardinie en daar kreeg ik van iemand een potje mandarijnenjam die haar moeder had gemaakt. En dat was één van de lekkerste jams die ik ooit heb geproefd! Dus nu staan er 2 potten mandarijnenjam op het aanrecht. En plakt de hele keuken. :+

Ik heb nu nog 2 wortelen, een prei, voor een week aardappelen en ook voor een week kakifruit. En nog een krop ijsbergsla. Ik denk dat onze jongens wel een worteltje lusten als ze straks van de wei komen, maar wat ik met de rest ga doen weet ik nog niet. Misschien aardappel-prei-soep?

Er waren ook appels, maar mijn mijn werkt 5 appels per dag weg. Dus dat komt wel goed.

Ik zie allerlei pakketten van de bakkerijen voorbij komen. En feestdagenboxen van de supermarkt. Ik denk dat wie wil nog een flinke kerst-afterparty kan houden.

Nu ga ik de keuken poetsen. -O-

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:02

Ik heb voor vandaag een bon van de ah.. volgens mij zijn ze dicht :+ maar hij stond er echt op :=