Too good to go

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:53

Spacecake :+ :')

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:04

Dat kan ook nog ja. _O-

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:26

Lisette0 schreef:
Is dat nou een cake met gekke kleurtjes? :+


Jij woont vast niet in het ' zuiden' :D
Tis weer bijna carnaval....dan krijgt alles gekke kleurtjes :+

caro29
Berichten: 8052
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:41

LadyMadonna schreef:
*\o/*

[ [url=m/a3v5gC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kan je pesto invriezen :?


Ja hoor. Ik vries pesto in. Je kan ook aparte zakjes maken en dan steeds een beetje gebruiken als je pasta of iets anders maakt.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:12

Vleddertje1 schreef:
Lisette0 schreef:
Is dat nou een cake met gekke kleurtjes? :+


Jij woont vast niet in het ' zuiden' :D
Tis weer bijna carnaval....dan krijgt alles gekke kleurtjes :+

Wat stom. :')
En nee daar woon ik idd niet, haha.

Thats_Me

Berichten: 10952
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:44

Had hem zelf omgedoopt tot unicorncake.

Marcella

Berichten: 36825
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:46

Afbeelding
Bakker pakket.

SIEMxFUNNY

Berichten: 5667
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:02

Vandaag weer eens een pakket opgehaald bij waar ik toevallig in de buurt was. Bij de spar. Kom ik nooit.
Zaten 3 producten (vlees) bij die 2 dagen over datum waren. Dat voelt wel een beetje gek.

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:45

Ai, dat is niet de bedoeling van de app :n . Dat kan je wel bij TGTG melden.

De landwinkel uit de buurt doet sinds gisteren mee :D ! Ik ben vanavond een fruitpakket gaan halen, volgende week willen ze een groentenpakket proberen.

Het zijn peren, bananen, jonagored appels, sinaasappels met schoonheidsfoutjes :+ en een hele grote zak stoofperen met een recept + kaneelstokje. Heel blij mee! Ik heb nog nooit stoofperen gemaakt, dus het is leuk om iets nieuws te proberen zo.

Afbeelding

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:45

SIEMxFUNNY schreef:
Vandaag weer eens een pakket opgehaald bij waar ik toevallig in de buurt was. Bij de spar. Kom ik nooit.
Zaten 3 producten (vlees) bij die 2 dagen over datum waren. Dat voelt wel een beetje gek.


Dat hoort zeker niet en dat kan je beter even doorgeven aan TGTG, goede kans dat je dan je geld terug krijgt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:12

Toch voelt het een beetje raar. Ik kan het betalen, ik vind meer het verrassing aspect leuk. Misschien beter over laten voor mensen die het niet zo breed hebben....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:27

LadyMadonna schreef:
Toch voelt het een beetje raar. Ik kan het betalen, ik vind meer het verrassing aspect leuk. Misschien beter over laten voor mensen die het niet zo breed hebben....

Mensen die het niet kunnen missen nemen over het algemeen niet het risico met dingen te komen zitten die ze niet willen lijkt mij.
Het is niet dat de anderen uit dit topic het niet kunnen betalen ofzo.
Juist omdat ze/we er niet van afhankelijk zijn is het leuk om voor een relatief klein bedrag verspilling tegen te gaan en verrast te kunnen worden met lekkere, onbekende of wat luxere dingen.

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:56

Dat vind ik ook leuk, bij de bakker al een paar keer iets gehad wat normaal gezien niet uit mezelf zou kiezen. Maar dat is dan veel lekkerder dan ik verwacht had en dan koop ik het daarna ook wel eens voor de volle prijs.

Bij mij werkt het ook wel een deel als klanten binding. Als ik nu een taartje oid nodig heb zal ik dat niet meer bij de andere bakker in het dorp halen maar bij de tgtg bakker.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 20:23

LadyMadonna schreef:
Toch voelt het een beetje raar. Ik kan het betalen, ik vind meer het verrassing aspect leuk. Misschien beter over laten voor mensen die het niet zo breed hebben....

Dit gevoel ken ik wel een beetje. Daarom al ff niets gekocht. Maar denk idd dat mensen die minder te besteden hebben liever echt gericht aankopen doen. Al valt er van deze pakketten altijd zat te maken.

Dorine92
Berichten: 5351
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 20:55

Ik wou zeggen.. bij bepaalde winkels zijn de pakketten zo goed dat je hoe dan ook super voorzien bent.

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:11

LadyMadonna schreef:
Toch voelt het een beetje raar. Ik kan het betalen, ik vind meer het verrassing aspect leuk. Misschien beter over laten voor mensen die het niet zo breed hebben....

Daar snap ik dus niet zoveel van.
Hoezo mag ik geen goedkoop pakket ophalen met producten die anders weggaan? Ik word daar soms een beetje simpel van hoor. Ik heb de mazzel dat ik een goed inkomen heb, dat klopt, maar mag ik dan niet bezuinigen op dingen? Lekker dan als anderen bepalen hoe ik mijn geld uit moet geven, dat doe ik toch liever zelf.
Trouwens, ik heb dat mooie inkomen weten te behalen door jarenlang wel op een houtje te bijten terwijl anderen aan het werk gingen, mooie dingen kochten, gingen samenwonen.... dat vergeten mensen nog weleens, dat ik het nu goed heb, maar dat het komt doordat ik destijds bepaalde dingen niet kon.
Niks mis mee, maar ik zou niet weten waarom ik dan geen gebruik meer zou mogen maken van een voordeeltje, waarbij ik ook nog bijdraag aan het tegengaan van voedselverspilling.
Voor de groep die het krap heeft, bestaat er de voedselbank. Maar ze kunnen ook gewoon meedoen hieraan, helemaal prima.
Of koop je nu ook geen aanbiedingen meer omdat je het immers niet hoeft?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:18

Ik zeg nergens dat jij dat niet mag, en ik heb gister zelf een pakket gehaald, wat mij een dubbel gevoel heeft gegeven....
Beetje jammer dat het gelijk op zo’n agressieve toon moet....

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:20

Ik herken je gevoel wel, LadyMadonna maar toch doe ik het niet voor de ‘goedkoopte’ maar echt om eten te redden en voor het verrassingseffect. Ik ben ook niet zo moeilijk in over de datum eten. Ik eet gerust nog een hele week van het pakket.
Maar de eerste keer dat ik bij een chique hotel stond voelde ik me wel banketstaaf, ja :+ Sta je dan in je keurig nette kantoorkleren ... nu heb ik er lak aan.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:52

Jammer dat je dat zo voelt LadyMadonna. En naar mijn idee niet nodig. Er zijn heel veel initiatieven gericht op mensen die minder te besteden hebben, alléén voor hen, waar je dit moet aantonen etc. TGTG is in de eerste plaats tegen voedselverspilling, dat je er geld mee kan besparen is mooi meegenomen. Het is niet bedoeld voor mensen met een lager inkomen. Ook ik lees inderdaad vaak dat die er toch beperkt gebruik van maken vanwege dat je niet weet wát je krijgt. Ik denk niet dat het nodig is om je er 'schuldig' over te voelen. Genoeg initiatieven voor de groep met een laag inkomen, maar dat wil niet zeggen dat de groep die het breder heeft niet ook af en toe een voordeeltje mag meepakken :D

ryukapple

Berichten: 1787
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:16

Had vandaag een pakket bij bakker Bart in gouda. Wat is het veel zeg ik had niet genoeg tassen bij me :+
Op de foto mist nog een bekertje met verse sinasappelsap maar die kon ik niet meer meenemen dus die heb ik onderweg naar mijn fiets opgedronken.

Afbeelding

friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:23

wow is dat allemaal 1 pakket. Hoe heb je dat mee naar huis gekregen op de fiets.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:33

Ik heb net mijn allereerste box besteld bij een bakkerij! Ben zo benieuwd <3

Berdien

Berichten: 64554
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:34

Wow wat een enorm pakket! Gaaf!

Ik snap wel wat LadyMadonna bedoelt. Maar tegelijkertijd.. mensen met minder te besteden hebben ook gewoon de kans om mee te 'loten' voor de pakketten. Of om op de koopjes te jagen die de diverse supermarkten aanbieden. Juist de aandacht die er op deze manier is voor voedselverspilling en hoe je daarmee om kunt gaan is iets wat voor alle lagen van de bevolking geldt vind ik.

ryukapple

Berichten: 1787
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:41

friezenfan2 schreef:
wow is dat allemaal 1 pakket. Hoe heb je dat mee naar huis gekregen op de fiets.


Ja 1 pakket heb een gedeelte in de twee tassen die ik mee had gedaan rest in mijn rugzak gepropt en de zak met stokbroden in mijn hand meegenomen. Was wel een hele puzzel

caro29
Berichten: 8052
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:45

Ik heb vandaag bij ekoplaza een bon gekocht. Was er nog nooit geweest. Heb een half oer brood, heel oerbrood en een stuk kaas