Sodastream

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:41

Margee schreef:
Hebben jullie dan ook extra gasflessen? Net over de grens kun je ze laten vullen voor E 5,-. dat scheelt nogal.....

Waar krijg je ze voor €5?

Ik ruil ze altijd bij de DM, maar daar kosten ze €6,99

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 06:50

8nnemiek schreef:
Margee schreef:
Hebben jullie dan ook extra gasflessen? Net over de grens kun je ze laten vullen voor E 5,-. dat scheelt nogal.....

Waar krijg je ze voor €5?

Ik ruil ze altijd bij de DM, maar daar kosten ze €6,99



Deze advertentie op marktplaats https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Helaas voor mij een eindje rijden...

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 06:54

Sheran schreef:
Ik heb de Crystal, met de glazen flessen. Hij bevalt geweldig. Ik heb hem nu ongeveer een jaar. Ik vind het zelfs lekkerder dan Spa rood. Smaakjes gebruik ik eigenlijk nooit, ik doe er wel eens wat citroensap in :) De glazen karaffen staan ook nog eens geweldig op tafel. Je kunt de hoeveelheid bruis goed regelen met één of meer drukken op de knop.

zouden de glazen flessen op de gewone sodastream passen?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 07:18

Nee, dat past niet helaas.

En handig zeg, dat vulpunt! Helaas voor mij ook te ver weg.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:06

Aha, dat is dichtbij Doetinchem, daar komen we geregeld. Ga toch eens een keer kijken.

Ik ben ook niet zo van de smaakjes, vind water het lekkerst en anders met wat citroensap.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:05

Hoe lang doen jullie met een gaspatroon? Wij gebruiken hem voor 4 volwassenen en doen er 2 tot 3 weken mee.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:15

Met lichte prik (1x 2sec drukken) krijg ik er 65 liter mee gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:30

Ik schop het topic toch weer eventjes omhoog.

Zijn er toevallig mensen die de flessen wel in de vaatwasser doen? Ze mogen niet met heet water worden afgewassen maar onze vaatwasser heeft een standje 35 graden dus ik zie eigenlijk niet in waarom ze daar niet in mogen :=

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:33

Volgens mij is dat ook omdat de chemicaliën het plastic aantasten, toch? Dan krijg je er zo’n witte waas over.

Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:37

Ik heb de crystal dus hier draaien de flessen vaak een rondje mee in de vaatwasser :+

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:19

8nnemiek schreef:
Volgens mij is dat ook omdat de chemicaliën het plastic aantasten, toch? Dan krijg je er zo’n witte waas over.

Dit inderdaad. Plus dat vaatwasblokjes e.d. bijtend zijn voor plastic.

Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:52

Ah, ik dacht alleen door de warmte, maar dan gaat het helaas niet :(

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:04

Ik gebruik warm water uit de kraan, beetje zeepsop en een aantal rijstkorrels, blijven ze ook goed mee schoon :j

Ik houd mezelf steeds voor zo'n flessenborstel te kopen maar vergeet het steeds :+

Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:31

Wat hebben de rijstkorrels voor functie? Ik doe het nu inderdaad ook altijd met een beetje warm water en zeep. :)

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:33

Daarmee borstel je als het ware de binnenkant schoon :D

Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:53

Ik mis de like knop :D

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:49

Ik vind plastic flassen per definitie niet geschikt voor de vaatwasser.
Mijn Tupperware Ecoflessen mogen er wel in volgens de beschrijving, maar daarna was een hele poos het drinken eruit ronduit goor, dat smaakte naar vaatwasmiddel.
Ik spoel de flessen VAN sodastream dus alleen met heet water goed om (zelfs heter dan mag volgens de gebruiksaanwijzing, maar dat boeit me eerlijk gezegd niet zo).
En ik zet af en toe de bovenkant in een bakje met water en soda en de doppen ook.

Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:25

Ik gebruik ook een flessenborstel :j

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:34

Marije_jiplover schreef:
Ik vind plastic flassen per definitie niet geschikt voor de vaatwasser.
Mijn Tupperware Ecoflessen mogen er wel in volgens de beschrijving, maar daarna was een hele poos het drinken eruit ronduit goor, dat smaakte naar vaatwasmiddel.
Ik spoel de flessen VAN sodastream dus alleen met heet water goed om (zelfs heter dan mag volgens de gebruiksaanwijzing, maar dat boeit me eerlijk gezegd niet zo).
En ik zet af en toe de bovenkant in een bakje met water en soda en de doppen ook.

Maar dan maak je dus nooit de binnenkant schoon? Gebruik je dan helemaal geen siropen?

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:41

Je hebt van sodastream zelf ook van die tabletten, die gebruik ik af en toe.
Ik gebruik ook geen siropen in de fles alleen in glas eventueel dus dat scheelt.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:41

Ik gebruik ook geen siropen in mijn flessen. Die doe ik rechtstreeks in het glas. Dan kan ik kiezen uit meer smaakjes zonder dat ik heel veel flessen in de koelkast hoef te zetten :))

Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:44

Hier staan standaard 5 flessen met verschillende smaken in de koelkast en ik maak zeker 2 keer per week nieuwe _O- Ik heb mijn man eindelijk zo ver dat hij geen sapjes meer haalt maar gewoon sodastream/bolero drinkt dus er gaat behoorlijk wat doorheen per week.

Die sodastream tabletten ga ik inderdaad maar eens halen zodat ik ze af en toe gewoon echt ff kan laten weken.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 15:13

Wij gebruiken cola light in de fles en verder alleen water, andere smaakjes gaan idd rechtstreeks in het glas.

Maar met goed omspoelen met heet water verdwijnt dat er wel uit.
Heb nooit dat m'n fles water naar cola smaakt ofzo.
Ik heb standaard een paar flessen gewoon kraanwater in de koeling staan. Wanneer een fles bubbeltjes water of cola leeg is, spoel ik die goed om en vul ik weer met kraanwater en zet die koel en pak een gekoelde fles om weer bubbeltjes in te maken en evt dus cola siroop toe te voegen.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:41

ik heb gisteren de soda stream spirit pink blush gekocht. ben toch wel eens heel benieuwd.
toennet via de sodastreamstore meteen een my only bottle met sportscap besteld en fruitdrops smaken peach en mango.

Voor de rest zal ik alles in duitsland kopen of bv bolero gaan gebruiken. Maar die fles en die drops hebben ze niet in duitsland.
Komende week komt alles aan als het goed is *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:53

De drops van sodastream vond ik heel erg tegenvallen. Daar moest ik echt het halve flesje van in doen om enigszins smaak te krijgen :)
Wij doen het nu met bolero en dat bevalt heel erg goed. Het mengen is wel een dingetje want als je d bolero al een klein beetje aanmaakt en het er dan in giet bruist het direct de fles uit. Ik gooi de poeder nu gewoon direct in het aangemaakte prikwater en doe dan snel de dop erop en laat het rusten in de koelkast :P