Bokt's keukenprinsessen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:41

Jamie in 30’en 15 minuten zijn hier favoriet. Worden ook met regelmaat Jamie weken gedaan :)) en dan wel met mn eigen draai er nog aan.

Jamie is wel mn favo ‘beroemde’ kok. En Herman :D

manou_diablo
Berichten: 239
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:47

Oehh leuk topic!
Een recept dat wij vaak maken als er gasten komen is zalmfilet uit de oven op een bedje van bimi (schrijf je dat zo?) met verkruimelde wasabinootjes bovenop. Super lekker en heel orgineel.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:51

In die van Jamie staat ook veel vega of niet?

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:40

MarlindeRooz schreef:
In die van Jamie staat ook veel vega of niet?

5 ingrediënts wel vind ik! Jamie heeft nog wel eens de neiging om overal pancetta door te doen, maar dat is met dit boek wel minder

Vorige week had ik een lekker vegan gerecht gemaakt ( zelf bedacht)
1 grote aubergine
1 paprika
250 gram cherrytomaten
Dit met olijfolie en z’Atar in de oven voor 20 minuutjes
Couscous met bouillonblokje maken ( weet niet meer hoeveel couscous)
Falafel bakken
Zelf humus maken

Dit met elkaar op een bordje en daar dan nog een lepeltje harissa bij.

Oh ik ben sinds kort gek op Harissa, heb nu een pittige van de Turkse supermarkt, echt heerlijk. Het is net de pittig om op te lepelen, anders zou ik het zo doen :Y)
Ik ga het binnenkort eens zelf proberen te maken, want ik heb wel het idee dat er veel zout door zit.

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:42

Ah leuk topic! Ik ben ook gek op koken en het gaat me goed af. Mijn favoriete keukens zijn Italiaans en Indisch.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:46

Ik vind koken heel leuk maar kan het niet zo goed. :') heb wel een nieuwe oven nu dus hoop dat dat helpt haha.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:55

Ik vind het boek reishonger heel erg leuk! Veel verschillende gerechten uit verschillende landen, en echt van alles wat!
Zijn niet mega moeilijke recepten en vooral alles vers, dat vind ik fijn :)
Vooral kip cashew is hier thuis favoriet :D

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:02

Ik heb voor vanavond alvast Thaise kippensoep voorbereid, met sereh, jeruk perut, gember, laos, rode peper, sjalot, knoflook, kokosmelk, paksoi, shiitake, taugé en limoen. De kip moet ik straks nog even plukken.

Rijsa
Berichten: 745
Geregistreerd: 18-10-11
Woonplaats: Nederland

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:10

Leuk dit topic! :)
Ik kook en bak heel erg graag. Wil mezelf nu wel meer uitdagen beter het bord te presenteren.

Recepten gebruik ik ook vaak als inspiratie, pas het vaak aan naar eigen smaak en voeg meer groenten toe.

Hebben jullie een tip voor een vegetarisch kookboek? Wij eten 3/4x per week vegetarisch en m'n inspiratie raakt hiervoor wel een beetje op. Als ik vegetarisch kook wil ik ook de vleesvervangers weglaten en iets anders naar voren laten komen.

Anoniem

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:20

In de Jamie in 30 en 15 minuten zit ook redelijk wat vegetarisch maar het is niet de hoofdmoot. En gelukkig ook niet teveel pancetta :))

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:26

Een prinses zal ik mezelf niet snel noemen. Ik sta alleen graag in de keuken als ik voor een gezelschap mag koken. Voor mezelf zal het worst wezen of ik helemaal vers kook of kant en klaar.

Mijn vrienden favoriete hapjes zijn mijn gevulde eieren in de smaak normaal, zalm en gerookte spaanse ham. En daarnaast maak ik graag zalmbootjes uit de oven.

Daarnaast vind ik zelf mijn spaghetti met gamba's heerlijk. Of alleen gegrilde garnalen als maaltijd. Oosterse soep met biefstuk, of Poké Bowl in alle variaties vind ik heerlijk.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:41

Jans schreef:
In de Jamie in 30 en 15 minuten zit ook redelijk wat vegetarisch maar het is niet de hoofdmoot. En gelukkig ook niet teveel pancetta :))


Zijn het ook een beetje gezonde recepten??? Als hij overal kaas doorheen gooit.... is het sowieso niet meer altijd even gezond _O-

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:43

Rijsa schreef:
Leuk dit topic! :)
Ik kook en bak heel erg graag. Wil mezelf nu wel meer uitdagen beter het bord te presenteren.

Recepten gebruik ik ook vaak als inspiratie, pas het vaak aan naar eigen smaak en voeg meer groenten toe.

Hebben jullie een tip voor een vegetarisch kookboek? Wij eten 3/4x per week vegetarisch en m'n inspiratie raakt hiervoor wel een beetje op. Als ik vegetarisch kook wil ik ook de vleesvervangers weglaten en iets anders naar voren laten komen.


Deze gebruik ik zelf vaak, erg fijn boek!
https://www.bol.com/nl/p/the-green-kitc ... 075513182/

laurabe
Berichten: 728
Geregistreerd: 28-01-11

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:04

Ikzelf ben meer een bakker. Koken is prima maar als ik mag kiezen bak ik liever. En ik ben een kookboekenhoarder. Maar de meeste boeken die ik heb zijn bakboeken. Mijn favoriete qua kookboeken zijn Donna Hay. Ook de boeken van Yvette van Boven vind ik erg leuk.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:32

Ja ik meld mij ook graag.

Ik hou er erg van om te koken. Het liefst spannende nieuwe dingen.

Mijn favoriete kookboek...toch de bijlage van de grote Larousse omdat daar toch wel alle grote klassiekers instaan. Mijn Opa was vroeger chefkok(oa de Hoefslag) en was klassiek opgeleid. Daar krijg je toch een tik van mee. :')

Maar ook Cucina Maria en diverse aziatische kookboeken zijn zwaar favoriet.

Op dit moment zijn we een beetje aan het experimenteren met de Koreaanse keuken.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:44

NatasjavE schreef:
Op dit moment zijn we een beetje aan het experimenteren met de Koreaanse keuken.



ohoo Y)(^) dat vind ik zo'n lekkere keuken. Alleen lijken sommige recepten mij zo moeilijk, vooral de kimchi. Die mislukken vaak. (of ik weet niet of ze gelukt zijn want ik kan nergens de smaak mee kan vergelijken)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:47

Ik zal eerlijk zijn dat ik zelf nog geen kimchi gemaakt heb. We hebben in Utrecht een hele goede took waar je goede kimch kan kopen.
Maar straks na de vakantie ga ik me daar toch eens toe zetten.

Maar de kimchi-pannenkoeken :~ :~

En inderdaad,..het is echt een geweldig lekkere keuken.
Bulgogi maak ik wel al meer dan 10 jaar. Ik ben nog niemand tegen gekomen die dat niet lekker vind.

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:14

Mijn favo nagerecht is aardbeien marineren in echt goede balsamico en daar flink wat vers gemalen zwarte peper doorheen.
Mascarpone mengen met poedersuiker en daar mooi canelletje van maken en dat boven op de aardbeien.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:45

Leuk ik volg! Over een paar maandjes is hopen we het huis klaar en dan kan ik zelf lekker gaan experimenteren in de keuken :D

Doel is om lekkere maar gezonde gerechten neer te zetten en zelf kunnen bepalen wat je samen kan eten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:47

Yonker schreef:
Jans schreef:
In de Jamie in 30 en 15 minuten zit ook redelijk wat vegetarisch maar het is niet de hoofdmoot. En gelukkig ook niet teveel pancetta :))


Zijn het ook een beetje gezonde recepten??? Als hij overal kaas doorheen gooit.... is het sowieso niet meer altijd even gezond _O-


Ik kom zeer weinig kaas tegen :)) recepten zijn volgens mij erg gezond :j

Over koreaans gesproken, ik moet toch ook eens kimchi maken. Haal het nu idd meestal in Nieuwegein _O- wat ook een aanrader is, als je van Koreaans en pittig houdt:

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:22

Wat een geniaal mens :') :')

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:29

Ik zou het wel prettig vinden als dit topic over keukenprinsessen of - prinsen gaat en over lekker eten, dat dan niet steeds het woord "gezond" tevoorschijn komt. Daar zijn al genoeg andere topics over. Gewoon heerlijk culinair eten.
Met veel kaas.

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:36

Ik meld mij ook. Met drie kinderen en een studie is het tegenwoordig wel minder maar sta mezelf graag uit te sloven in de keuken. Vaak Italiaans georiënteerd maar vooral waar ik zin in heb en met redelijk normale producten toch iets bijzonder te maken. En niet perse gezond. Vooral goed en lekker eten is mijn filosofie. Love Jamie Oliver. Ik volg graag voor recepten En zal vanavond zelf ook een eerste receptje delen.

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:39

Bloodymary schreef:
Ik zou het wel prettig vinden als dit topic over keukenprinsessen of - prinsen gaat en over lekker eten, dat dan niet steeds het woord "gezond" tevoorschijn komt. Daar zijn al genoeg andere topics over. Gewoon heerlijk culinair eten.
Met veel kaas.


Jou mag ik wel. :') _/-\o_

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:40

Bloodymary schreef:
Met veel kaas.

Kaas <3

Jamie Oliver vind ik ook fijn ja. Vooral niet te moeilijk doen maar wel lekker eten. :)) Past ook wel bij mijn kookstijl, dat hele verfijnde kan ik echt niet, haha. Ben meer van de stevige porties. :D