Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:02

Katja schreef:
Djali schreef:
Alle boeken van Pascale Naessens staan boordevol recepten die aan jullie wensen voldoen :)

Wat ik mij afvraag, als dat hier tussendoor even mag,
Wie van jullie rijdt / sport er ook fanatiek in combinatie met koolhydraatarm eten?

Voor mij is het namelijk onmogelijk deze combinatie.
Ik heb vandaag 5 paarden gereden waarvan de meest groene op ZZZ niveau loopt dus echt wel serieus sturen en trainen. Gaat prima hoor.


Hier sta ik echt van te kijken! Als ik dat doe, moet ik echt veel eten om me goed te blijven voelen.

Mag ik vragen wat jij dan zoal eet op zo'n actieve dag als deze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:09

@Kelly en @Sparky,

Daar zit natuurlijk wel wat in, dat je lichaam de overgang moet maken. Zo had ik het nog niet bekeken :o

Voor mij is het gewoon te weinig, als ik het probeerde.

Je voedingspatroon bestaat hoofdzakelijk uit groenten, fruit, noten en eiwitten.

Om te compenseren zou ik dan bijvoorbeeld 2 stukken zalm eten ipv 1. Anders heb ik na een uur weer honger.

Hoe gaat dit bij jullie?
Doe ik iets fout?

Ga in elk geval ̀het topic doorlezen als ik tijd heb :)

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:15

Daarom neem ik gemakkelijk een bulletproof koffie tussendoor, het is heel belangrijk dat je voldoende vet binnen hebt.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:17

Zalm klaarmaken met een roomsaus... als ik zalm met rijst eet heb ik eerder weer trek dan met een flink vette saus.

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:07

Aria_zz schreef:
Daarom neem ik gemakkelijk een bulletproof koffie tussendoor, het is heel belangrijk dat je voldoende vet binnen hebt.


Dat ks natuurlijk precies wat noodzakelijk is. Vet is nu je nieuwe brandstof.

Tussendoor ook lekker oude kaas, bifi's etc. eten :9

Anoniem

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:27

Wat eten jullie als ontbijt?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:22

Djali schreef:
Voor mij is het gewoon te weinig, als ik het probeerde.
Je voedingspatroon bestaat hoofdzakelijk uit groenten, fruit, noten en eiwitten.
Ik zou beginnen met fruit eruit halen. Anders leert je lichaam niet om je energie uit vetten te halen.

Er staan talloze voorbeelden van ontbijt hier in het topic misschien moet je even lezen en dan eventuele vragen stellen.

Je vroeg nog wat ik gisteren gegeten had op een drukke dag.
Begonnen met twee eieren met spek.
Tussendoor twee la vache qui rit, handje noten en tomaatjes.
Lunch (pas om 15.00) een grote bak soep en een bifi worstje.
Avondeten hele uitgebreide salade met geitenkaas, spekjes, avocado.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:27

Ik ga hier ook weer even meelezen. Ben bezig met de weight watchers maar merk dat ik toch steeds meer terugpak op kha. 2,5 jaar geleden 20 kg mee afgevallen maar na een zwangerschap en wat minder op mijn eten letten zitten die er bijna weer aan :o Even kijken hoe ik het precies ga aanpakken, dubbel koken wat ik voorheen deed is me op dit moment wat te druk.

Wel vanmiddag alweer lekker geluncht met kha boterham, gerookte zalm en gekookt ei :9

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:41

Ik kan niet tegen varkensvlees, hebben jullie andere vlees-suggesties?
Gerookte kip vind ik nogal mager :+

(en noten mag ik niet op mijn werk eten en ik werk gewoon 5 dagen, dus die vallen ook af)

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:43

Dat maakt het wel een stuk lastiger. Ik neem veel kaas tussendoor en lunch vaak met soep of een eitje maar ik weet niet of je dat op je werk kunt opwarmen.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:49

Een gekookt eitje is niet zo moeilijk en zeker een optie, opwarmen kunnen we helaas niet (alleen met een tosti-ijzer :') ). Maar mijn lunch bestaat vaak al uit iets met ei. Ik wil er niet helemaal spuugzat van worden. Maar misschien zit dat tussen de oren...

Kaas eet ik gek genoeg niet heel erg veel, terwijl ik nota bene in een kaasfabriek werk :+ Alleen af en toe als er een proefrondje is, dan neem ik een paar stukjes. Moet het wel echt lekkere kaas zijn. :j
Maar La vache qui rit is een smakelijk kaasje tussendoor?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:53

La vache qui rit en babybel eet ik veel als tussendoortjes omdat ze makkelijk zijn om mee te nemen. Er zijn echt wel veel lekkerdere kazen te vinden en die eet ik thuis ook wel maar dit is makkelijk verpakt en aangezien ik rond zeven uur 's morgens de deur uit ga en dan nog niet op mijn scherpst ben is makkelijk een enorm pluspunt.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:56

Ah, heel herkenbaar... dat zoek ik nu dus ook.
Jammer dat er geen rund bifi is :') Kalkoencervelaat zou er goed voor door kunnen :j Maarja... :+

CupCakes_

Berichten: 3346
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:58

Wat zijn jullie waardes? Ik ben weer zoekende welke waardes van koolhydraten, eiwitten en vetten nou goed zijn.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:10

Mijn slager heeft lekkere beef jerky, gedroogd, gerookte, gekruide runderplakjes. Ook makkelijk om mee te nemen en je zit er lekker lang op te kauwen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132125
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:17

Janine, je zou misschien de avond vantevoren wat kipspiesjes kunnen maken en die meenemen of wat gehaktballetjes van rundvlees? Schfijfjes tomaat met mozzarella is ook lekker. Als je een goede koeling hebt zou iets met garnalen of rivierkreeftjes ook wel kunnen.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:21

Garnalen e.d. mogen volgens mij ook niet bij ons op het werk. Scheelt dat ik daar ook niet echt enorm fan van ben.

Spiesjes maken is trouwens wel een erg goed idee! En de beef jerky ook!

Waardes en tellen doe ik overigens niet aan. Ik vind het gewoon een erg smakelijke manier van eten en ik ben meer van de kh-b dan kh-a. Afvallen wil ik wel, maar liever niet te snel.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132125
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:25

Kom bij mij thuis werken, hier mag alles :D

Ik bedacht nog wat: zalm. Lust je dat? Ook lekker als spiesje met sojasaus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:27

Oeh ik meld me ook, ben 2 jaar geleden ruim 20 kg afgevallen en eet nog steeds kha/khb.

Inspiratie is altijd welkom en zal hier ook recepten delen.

Vriendlief verzint ook regelmatig lekkere recepten namelijk :D

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:28

Oh heerlijk, zalm!

Wel een thuis-tussendoortje :P

Ik heb geen enkel probleem met de restricties op het werk. Daar is het werk veel te leuk voor :D
Maar noten toestaan zou wel een stuk praktischer zijn. Maar goed, allergenen :P

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:38

Djali schreef:
@Kelly en @Sparky,

Daar zit natuurlijk wel wat in, dat je lichaam de overgang moet maken. Zo had ik het nog niet bekeken :o

Voor mij is het gewoon te weinig, als ik het probeerde.

Je voedingspatroon bestaat hoofdzakelijk uit groenten, fruit, noten en eiwitten.

Om te compenseren zou ik dan bijvoorbeeld 2 stukken zalm eten ipv 1. Anders heb ik na een uur weer honger.

Hoe gaat dit bij jullie?
Doe ik iets fout?

Ga in elk geval ̀het topic doorlezen als ik tijd heb :)


Inderdaad fruit skippen, daar zit veel suiker in. Verder eet ik sochtends vaak volle griekse yoghurt (vaak gewoon met niks, ik ben niet zo’n ontbijter dus of het nu lekker is of zuur, het moet er maar gewoon in haha). Tussendoor veel eieren, cervelaat worst, kaas blokjes, sla sausjes met majo, feta of mozerella door de sla, in ieder geval voldoende dingen met vet zodat je lang verzadigd blijft.

Anders is je energie indd snel op..

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:31

Net een kapsalon gemaakt met zoete aardappel frietjes uit de oven en in plaats van knoflooksaus griekse yoghurt met een teentje knoflook en wat azijn.

Morgen rode curry met kip, aubergine en kerstomaatjes met daarbij bloemkoolrijst. En dan moet ik maandag weer nieuwe inspiratie hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:18

SparkYY_8 schreef:
Djali schreef:
@Kelly en @Sparky,

Daar zit natuurlijk wel wat in, dat je lichaam de overgang moet maken. Zo had ik het nog niet bekeken :o

Voor mij is het gewoon te weinig, als ik het probeerde.

Je voedingspatroon bestaat hoofdzakelijk uit groenten, fruit, noten en eiwitten.

Om te compenseren zou ik dan bijvoorbeeld 2 stukken zalm eten ipv 1. Anders heb ik na een uur weer honger.

Hoe gaat dit bij jullie?
Doe ik iets fout?

Ga in elk geval ̀het topic doorlezen als ik tijd heb :)


Inderdaad fruit skippen, daar zit veel suiker in. Verder eet ik sochtends vaak volle griekse yoghurt (vaak gewoon met niks, ik ben niet zo’n ontbijter dus of het nu lekker is of zuur, het moet er maar gewoon in haha). Tussendoor veel eieren, cervelaat worst, kaas blokjes, sla sausjes met majo, feta of mozerella door de sla, in ieder geval voldoende dingen met vet zodat je lang verzadigd blijft.

Anders is je energie indd snel op..


Ok bedankt voor je antwoord!

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:53

Katja schreef:
Net een kapsalon gemaakt met zoete aardappel frietjes uit de oven en in plaats van knoflooksaus griekse yoghurt met een teentje knoflook en wat azijn.

Morgen rode curry met kip, aubergine en kerstomaatjes met daarbij bloemkoolrijst. En dan moet ik maandag weer nieuwe inspiratie hebben.


Hoe krijg je die knoflooksmaak aan de yoghurt dan?

Jammer dat ik die zoete aardappel echt niet te hachelen vind :o

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 00:18

Janine1990 schreef:
Hoe krijg je die knoflooksmaak aan de yoghurt dan?
Door de knoflook erin te doen.