Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:29

Nog iemand hier om lekkere recepten te delen? Ik ben ook weer begonnen met het beperken van kh, echt kha vind ik op dit moment lastig vol te houden dus ga eens proberen hoe grip op koolhydraten bevalt, hoef ik in ieder geval bij het avondeten niet dubbel te koken aangezien je dan een koolhydraatuurtje hebt. Ben benieuwd hoe het bevalt en of ik niet uiteindelijk toch weer overstap naar kha.

Vandaag halfbakken en onvoorbereid begonnen. At alleen met mijn dochtertje en had voor haar een restje spaghetti, ik eindigde met een salade met speklapjes :D was helemaal niet zo verkeerd.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:32

Ja hier moet weer wat herrie in het topic komen! Ik doe nog steeds hetzelfde en er gebeurt weinig :') Maar merk ook dat ik weinig creatief aan het koken ben.

Ik heb gisteren een spinazietaart gemaakt, gewoon spinazie (a la creme, want dat had ik in huis) met roomkaas en cottage cheese en eieren. Easy peasy, best lekker... :j
Ik kan me voorstellen dat het met gebakken spekjes ook erg lekker is!

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:49

Ik ben ook weer begonnen met koolhydraten beperken. Compleet keto wordt hem niet voor mij, dat is op de langere termijn niet te doen. Dat houd ik niet me hele leven vol.

Heb heel dit topic doorgespit en receptjes die ik lekker vond opgeslagen.

Momenteel doet de amandelmeel pannekoek het goed. Die wasa crackers zijn ook prima voor in de middag. Ik werk bakken huttekase en avocado weg en in de avond vaak een maaltijdsoep met stukje vis of geklutste eieren in een ovenschaal met wat vulling erbij. Tomaatjes mozzarella en feta oid.

kelly_love
Berichten: 90
Geregistreerd: 21-04-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:41

Neroo schreef:
Ik ben ook weer begonnen met koolhydraten beperken. Compleet keto wordt hem niet voor mij, dat is op de langere termijn niet te doen. Dat houd ik niet me hele leven vol.

Heb heel dit topic doorgespit en receptjes die ik lekker vond opgeslagen.

Momenteel doet de amandelmeel pannekoek het goed. Die wasa crackers zijn ook prima voor in de middag. Ik werk bakken huttekase en avocado weg en in de avond vaak een maaltijdsoep met stukje vis of geklutste eieren in een ovenschaal met wat vulling erbij. Tomaatjes mozzarella en feta oid.


Mag ik vragen hoe jij de amandelmeel pannenkoekjes maakt?

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:53

Een ei, wat amandelmeel, klein scheutje amandelmelk, beetje bakpoeder en klein beetje vanilliesuiker. Maar dat laatste is optioneel natuurlijk. Ik vind ze dan net wat lekkerder

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:21

ik vind amandelmeel totaal niet lekker, geeft alle baksels een heel raar smaakje.
Terwijl ik amandelen zelf wel erg lekker vind

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:33

Alenthe05 schreef:
-Andijvie ovenschotel;
voor 2 a 3 pers

zak rauwe andijvie, gewassen van de winkel
pakje brie
2 eieren
1 bekertje creme fraiche
300gr runder gehakt of minder
1 ui
evt teentje knoflook

oven voorverwarmen op 200gr
uitje snipperen, knoflook persen/ klein snijden en fruiten in de pan
gehakt erbij in en dit rullen, evt met zout en peper(vind ik wel lekker)

De 2 eieren en de creme fraiche in een schaaltje doen en kloppen tot een mengsel

In de ovenschaal laagjes maken, eerst een laagje gehaktmengsel, laagje rauwe andijvie, laagje gehakt, laagje andijvie. Eiermengsel erover heen gieten.

Brie in plakjes snijden en deze erover heen leggen, 15 min in de oven.



Deze staat nu in de oven. Bedankt voor het delen :)

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:48

Hoe gaat het hier?
Ik ben na een lange tijd weer stapjes gewijs begonnen met koolhydraatarm eten.
Momenteel eet ik alleen koolhydraten bij het avondeten. Dit bevalt goed, maar wil uiteindelijk keto weer eens proberen.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:49

Ik kwam laatst een leuk recept voor pindakaas-chocoladeijs tegen. Zelf nog niet kunnen proberen, maar ziet er alvast heel erg goed uit.

Ingredients

2 cups heavy cream (whole milk will work too, it just won't be as creamy)
1/2 cup sweetener of choice, I prefer honey or honey granules
1/4 cup cocoa powder
1/4 cup creamy peanut butter
1 cup mini peanut butter cups

Instructions

Put cream, chocolate, peanut butter and sugar in a blender
Blend on high until smooth and creamy (about 1 minute)
Stir in peanut butter cups
Pour in freezer safe container and freeze for 4-6 hours
Scoop, serve, enjoy!

https://www.almostsupermom.com/no-churn ... ice-cream/

Anoniem

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:29

Honing is niet echt koolhydraat arm, ik gebruik het heeel af en toe wel eens.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:38

Ik vervang alles gewoon, maar dit is een heel doenbaar receptje, terwijl andere vaak teveel nodig hebben om te vervangen dat het niet meer hetzelfde is.

brudoe

Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:41

Hallo, voor mijn zwangerschap ben ik al eens 30 kilo afgevallen door koolhydraatbeperkt te eten. Helaas door zwangerschap en ziekte er weer 30 kilo bovenop. Nu wil ik weer langzaam aan beginnen met koolhydraatbeperkt. Helaas is ons fornuis er nog niet, en koken we nu op twee pitten. Heeft iemand nog tips voor 1 of 2 pans gerechten?(we hebben helaas geen oven)

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:27

Wat ik vaak doe is groente eventjes koken, ik gebruik vaak broccoli, spruiten of spitskool.

Gehakt of blokjes kipfilet aanbraden, rode ui en knoflook er bij.
Even 3 min mee bakken, dan paprika erbij, roomkaas erbij kruiden naar eigen smaak, maar hoeft niet en de groente erbij.
Even doorroeren en dan in een ovenschaal met kaas erover 20 min in de oven.
Maar kan ook prima zonder kaas en zonder in de oven te gaan

Makkelijk en erg lekker

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:04

Hoe gaat het hier?
Ik schiet nog niet echt op. Ben ziek geweest, dus dat hielp een gezond voedingspatroon niet echt.
Inmiddels weer beter en wil ik volgende week maandag 'echt' weer beginnen.
Meer mensen die wel duizend maal afspreken gezonder te gaan eten en duizendmaal stranden?
Ik moet echt eens doorzettingsvermogen krijgen. :+

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:15

Redelijk herkenbaar, met uitzondering van het uitstellen. Waarom morgen? Elk beetje vandaag helpt ook hoor! ;)

Vanavond kipshoarma met rauwe spitskool en paprika gegeten. Wel een saus uit de supermarkt. Keto saus nog niet gemaakt.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:22

Je hebt helemaal gelijk, maar dit weekend ga ik een weekend weg dus dan wil ik nog even geen rekening ermee houden.
Tevens heb ik net twee receptenboekjes besteld wat hopelijk een extra stimulans is en die komen dit weekend. :D
Dus maandag ga ik beginnen.

Wat voor keto saus zou je over de kipshoarma doen?
Hoe gaat het afvallen bij jou?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:14

Nouja, tot die tijd kan je altijd bewuster kijken naar wat je eet ;)

Ik wilde graag keto knoflooksaus maken, lijkt me niet heel ingewikkeld. Moet alleen een recept vinden.

Tzatziki is ook echt easy peasy... Beetje griekse yoghurt, komkommer, knoflookpoeder en nog wat dingen... Ohja olijfolie.
En heel lekker...

Ohja, afvallen... gestaaaag... Heeeeeeeeeeul gestaag...
Dat maakt cheaten een stuk eenvoudiger zeg maar :') Maar goed, ik schommel niet meer heel erg.
Gezondheid gaat ook steeds beter, zolang ik m'n vitamientjes maar krijg en mijn rust maar pak. :)
Buurvrouw is best wel van het sporten e.d. en is na een super intensieve tijd minder gaan sporten, heeft wat stress dingen. En pakt het sporten nu weer meer op, maar haar lichaam zit ook gewoon even helemaal in de stressmodus zoals ze dat zegt. Het wil ff niet... Nu is zij niet echt van de lowcarb ofzo, dus misschien is dat het? Anyways, ze is een stuk slanker dan ik :')

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:21

Oooh starten en op mijn neus gaan, en starten en op mijn neus gaan… zoo herkenbaar!
Maar zolang je 1 keer vaker start dan dat je op je neus gaat moet het uiteindelijk goed komen!


Knoflooksaus maak ik altijd door een paar tenen knoflook klein te hakken en in mayo te doen. Wordt sterker naarmate je het iets langer laat 'trekken' zeg maar. Lepel griekse yoghurt erdoor als je het wat frisser wilt hebben. Bieslook voor het oog als je er spikkels in wilt. Jummm

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:16

Sannanasje schreef:
Oooh starten en op mijn neus gaan, en starten en op mijn neus gaan… zoo herkenbaar!
Maar zolang je 1 keer vaker start dan dat je op je neus gaat moet het uiteindelijk goed komen!


Dit is idd de sleutel. Ik heb ook al mijn gewicht veloren met heel veel starten en tegen de grond gaan. Ik kan meself dat ook nooit langer dan 6 dagen aan het plan houden. Er is altijd een dag in de week dat ik over mijn maintance callorie limiet ga, vaak met 1000kcals. Z.s.m herpakken is de sleutel. Nooit zeggen ''Maandag begin ik weer'' maar altijd ''morgen begin ik weer''.

Mliiesje
Berichten: 201
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:42

Ik ben inmiddels 17,5 kg afgevallen door kha dieet. Ik voel me er erg goed onder en herken wat FatCat hierboven zegt. Ik start ook zo snel mogelijk weer na een terugval. Dat maakt het makkelijker om weer te starten. Mijn vriend eet savonds gewoon wat de pot schaft, dat maakt het wel gemakkelijker en hierdoor hoef ik ook niet apart te koken voor mezelf.

Ik probeer zelf heel veel uit met recepten. Laatst een ‘taart’ van kha wraps gemaakt als avondeten. Was heerlijk. Ik ontbijt vaak met de kvarg van lindahls en eet tussen de middag kha crackers van Atkins.
Ik probeer zelf regelmatig ook wat uit. En vind vaak ook recepten op fb die ik dan omtover naar kha.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:49

Hoelang heb je er over gedaan?

Ik vind het eten met kha veel lekkerder, maar tussendoortjes kosten veel werk.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:52

Ik ben ook weer 2,5 week onderweg. De vakantie was ook vakantie voor KHA... Was 11kg afgevallen, maar zat 'ineens' ook weer terug wat bij.
Afgelopen maandag ben ik tevens begonnen met intermittent fasting (16:8), easy peasy, maar de weegschaal doet er alleen nog niets mee :D

Mliiesje
Berichten: 201
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:54

Janine1990 schreef:
Hoelang heb je er over gedaan?

Ik vind het eten met kha veel lekkerder, maar tussendoortjes kosten veel werk.


Ik ben begin januari gestart. Even een dipje gehad in de meivakantie, maar nu weer vol ertegenaan.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:15

Wat goed zeg!
Ik denk dat het advies van direct weer beginnen ook het slimst is.
Ik merk nu dat ik het steeds uitstel en dan begin je er steeds moeilijker aan.
Daarom vanochtend maar advies van jullie gevolgd en weer een stap genomen: naar de sportschool geweest.
Ik was eerder sponsor van de sportschool en sinds eind maart al niet meer gesport.
Vandaag uurtje geweest en was lekker, nu doorzetten. :D

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 12:00

Sporten doe ik niet naast paardrijden. Probeer wel zo vaak mogelijk de hoepel er bij te pakken thuis. Kost weinig tijd en heeft veel resultaat.

Overige vrije tijd steek ik in huis en tuin :')
Maar dat betekent gelukkig ook vrij veel beweging :D